Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Na ez Szuper!!! Köszönöm!!!!

Valami ilyesmit próbáltam felhajtani, de eddig nem jött össze, nem találtam!

Remélem ebben lesz válasz a kérdésemre is!

A motorblokkon nincs külön leeresztő, emiatt nem fogod tudni mindet leereszteni. Nekem volt hogy fele benne maradt, volt, hogy csak 1-1.5l. Ne kérdezd mitől függ :lol: A feltöltésnél is ez a játék megy: mivel a termosztát zárva van, csak a belső kört tudod felölteni, a hűtőt nem. Feltöltöd a Cold jelzésig, majd be kell indítani és megvárni míg nyit a termo és leszívja a tartályból a vizet. Aztán elvileg leállít, megvár míg kihűl és utánatölt. Aztán kis melegedés után legalább 2000 fordulaton járatni fél, egy percig. Ezzel légteleníted a rendszert és még fűtésed is lesz :lol: Megint leállít, kihűl, utánaönt szükség szerint:)

Link to comment
Megosztás:

Nemrég értem haza, rokonlátogatásból, és megint fönnragadt a reflektorom.

Félre kellett állnom, mert akármit csináltam, a refi világított.

A világítást lekapcsolva is égett a refi.

Mitől lehet ez, indexkar, vagy a relé a biztitáblán ?

szerintem kar...

gondolom ugyan olyan f@sza mint a fastrába ,vagy Bcorsába.....ezeknél tudom hogy létezik ilyen betegség....

és elég nagy a hasonlóság a karoknál :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nemrég értem haza, rokonlátogatásból, és megint fönnragadt a reflektorom.

Félre kellett állnom, mert akármit csináltam, a refi világított.

A világítást lekapcsolva is égett a refi.

Mitől lehet ez, indexkar, vagy a relé a biztitáblán ?

Hali

Nekem a relé ilyen, már 1X leirtam hogy csináltam meg, és azóta nem volt bajom vele. Kivettem a relét, szétszettem, megtisztogattam, összeraktam és azóta jó

Link to comment
Megosztás:

Nemrég értem haza, rokonlátogatásból, és megint fönnragadt a reflektorom.

Félre kellett állnom, mert akármit csináltam, a refi világított.

A világítást lekapcsolva is égett a refi.

Mitől lehet ez, indexkar, vagy a relé a biztitáblán ?

Szia nekem a relé érintkezője ragadt össze párszor,villogtattam és úgy maradt,persze forgalomba,amikor teszteltem a parkolóba,soha nem ragadt be.

Link to comment
Megosztás:

Hali

Nekem a relé ilyen, már 1X leirtam hogy csináltam meg, és azóta nem volt bajom vele. Kivettem a relét, szétszettem, megtisztogattam, összeraktam és azóta jó

Karácsony ide, vagy oda nemsokára szétszedem..

Majd gutaütést kaptam, amikor még a motort is leállítottam, a refi meg csak világított..

Link to comment
Megosztás:

Hogyan sikerült lekapcsolni?

Hmmm..

Félreálltam az úton, az árok szélén, úgy hogy kifele világítsanak a lámpák.

Mert közben így is villogtak a szembe jövők, persze nem ok nélkül.

Szóval nyomkodtam sokáig a fénykörtöt, de semmi.

Aztán fixen átkapcsolgattam refire, meg vissza, de úgy se kapcsolt le..

Kb. 5-6 percig nyomkodtam össze-vissza a kart, aztán egyszercsak lekapcsolt, de hogy mitől, a jó ég tudja.

Utána elindultam végre.

Link to comment
Megosztás:

Hmmm..

Félreálltam az úton, az árok szélén, úgy hogy kifele világítsanak a lámpák.

Mert közben így is villogtak a szembe jövők, persze nem ok nélkül.

Szóval nyomkodtam sokáig a fénykörtöt, de semmi.

Aztán fixen átkapcsolgattam refire, meg vissza, de úgy se kapcsolt le..

Kb. 5-6 percig nyomkodtam össze-vissza a kart, aztán egyszercsak lekapcsolt, de hogy mitől, a jó ég tudja.

Utána elindultam végre.

Általában relé gond szokott lenni, olyankor érdemes kivenni.

Link to comment
Megosztás:

Szazstok igy ünnepi punnyadás után!

Kérdésem:a caravan hátsó lengéscsillapítói vajon hosszabbak e mint a sima 5 ajtósé?Egyáltalán különbözik valamiben?

asszem veled már ezt megbeszéltük hogy nem egyformák :lol: ,hogy rövidebb vagy hosszan azt nem tudom ...

de holnap megmérem az 5 ajtósét :lol:

Link to comment
Megosztás:

asszem veled már ezt megbeszéltük hogy nem egyformák :lol: ,hogy rövidebb vagy hosszan azt nem tudom ...

de holnap megmérem az 5 ajtósét :lol:

Nem emlékszem rá,de ha igen,bocsi.Már csak azért kérdem,mert a caravánét akarom berakni az 5 ajtósba,mivel sokat járok pakolva,meg futózva,egyszóval feljebb legyen,és ne üljön a segge az aszfaltra.

Link to comment
Megosztás:

Nem emlékszem rá,de ha igen,bocsi.Már csak azért kérdem,mert a caravánét akarom berakni az 5 ajtósba,mivel sokat járok pakolva,meg futózva,egyszóval feljebb legyen,és ne üljön a segge az aszfaltra.

én kérek elnézést.... :lol:

félre olvastam....

én a csomagtérajtó teleszkópra gondoltam...

bocsi :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem emlékszem rá,de ha igen,bocsi.Már csak azért kérdem,mert a caravánét akarom berakni az 5 ajtósba,mivel sokat járok pakolva,meg futózva,egyszóval feljebb legyen,és ne üljön a segge az aszfaltra.

Akkor ne lengéscsillapítót, hanem rugót cserélj, ugyanis az határozza meg a tengelyterhelést. Lehet hogy külsőleg (kiszerelve) semmi különbség nem látszik a Caravan és a sima 5 ajtós rugója között, de előbbié akkor is erősebb. Beszerelve már ki fog derülni, ugyanis nem ül le annyira az autó hátulja.

(Nekem a Corsában az eléggé kilágyult gyári rugók helyett hátul most Calibra ültetőrugó van, de még ezzel is magasabban áll a hátulja mint eddig, lévén a Calibra jóval nehezebb a Corsánál. Pedig ez a rugó még rövidebb is...)

Link to comment
Megosztás:

Motor gyújtás probléma

Sziasztok!

2004-es Opel Astra Classic G 5 ajtós kocsim van.

Többször előfordult már ugyanaz a hiba, hogy világit a sárga motorhiba jelzés, és a motor nagyon egyenetlenül jár előfordul, hogy le is fullad.

Elvittem a szerelőhöz, kiolvasta a szervízkódot, megállapította, hogy gyújtáshiba történt. Ekkor hosszú töprendés után vagy gyújtótrafót vagy gyertyákat szoktak cserélni. Ez idáig kb 3 szor megismétlődött. Most hogy ismét nagyon hideg van, ismét itt a hiba. Szerintetek mi okozhat ilyen visszatérő problémát?

Link to comment
Megosztás:

Motor gyújtás probléma

Sziasztok!

2004-es Opel Astra Classic G 5 ajtós kocsim van.

Többször előfordult már ugyanaz a hiba, hogy világit a sárga motorhiba jelzés, és a motor nagyon egyenetlenül jár előfordul, hogy le is fullad.

Elvittem a szerelőhöz, kiolvasta a szervízkódot, megállapította, hogy gyújtáshiba történt. Ekkor hosszú töprendés után vagy gyújtótrafót vagy gyertyákat szoktak cserélni. Ez idáig kb 3 szor megismétlődött. Most hogy ismét nagyon hideg van, ismét itt a hiba. Szerintetek mi okozhat ilyen visszatérő problémát?

Olvass, olvass és olvass...ezzel okosodsz... :lol:

Ez nem gyújtás hiba! a szerelőd pedig ..na mind1...szóval égés kimaradás! ami nem ugyanaz!

Elég sokszor, sok embernek előfordul...tök feleslegesen cserélgetitek a gyertyákat és a trafóhidat is! Egyszerűen le kell menni "fagyizni"...keress rá erre a kifejezésre és megtalálod a választ! valószínűleg elég sokat használod rövid távon hajtás nélkül a kocsit! :lol:

ui: 1.5 év alatt 4 hsz..ez igen :)

Link to comment
Megosztás:

Nem emlékszem rá,de ha igen,bocsi.Már csak azért kérdem,mert a caravánét akarom berakni az 5 ajtósba,mivel sokat járok pakolva,meg futózva,egyszóval feljebb legyen,és ne üljön a segge az aszfaltra.

Szasztok. Én is igy jártam. 4-5 személlyel bekoszolt az ív a kerékbe( kicsit nagy az alufelni).

Szereztem havertől BMW rugót, azt hiszem E36-osé. Rövidebb mint az astráé, viszont vastagabb az anyaga.

Így még 1-2 centivel fentebb is van a segge, és ha megpakolom is ott marad.

Link to comment
Megosztás:

Olvass, olvass és olvass...ezzel okosodsz... :lol:

Ez nem gyújtás hiba! a szerelőd pedig ..na mind1...szóval égés kimaradás! ami nem ugyanaz!

Elég sokszor, sok embernek előfordul...tök feleslegesen cserélgetitek a gyertyákat és a trafóhidat is! Egyszerűen le kell menni "fagyizni"...keress rá erre a kifejezésre és megtalálod a választ! valószínűleg elég sokat használod rövid távon hajtás nélkül a kocsit! :lol:

ui: 1.5 év alatt 4 hsz..ez igen :)

Hello Qpack!

Ha nem trafó probléma akkor a trafó cserétől miért múlik el mindig egy évre?

Nem vagyok autó guru, el tudná valami magyarázni , hogy a "fagyizás" itt mit jelent pontosan?

Link to comment
Megosztás:

Hello Qpack!

Ha nem trafó probléma akkor a trafó cserétől miért múlik el mindig egy évre?

Nem vagyok autó guru, el tudná valami magyarázni , hogy a "fagyizás" itt mit jelent pontosan?

és gyári trafót raktok bele???

fagyizás: 4000-es fordulaton minimum 30 perc terhelés alatt :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az autóvillamossági szerelő azt állította, hogy eredeti gyári Opel gyújtótrafót tett a kocsimba, mégis kb 1 évig bírta csak. Normális ez?

Amikor a hiba először megjelent akkor a szerelők sokat töprengtek, hogy mi lehet a gond.

Először ők is arra gondoltak, hogy a hengerfej elszennyeződött, bekormolódott ezért valami speciális tisztítóanyaggal járatták benzin helyett ami szerintük teljesen megtisztítja belülről a motort. Fizettem érte vagy 30.000,-Ft-ot. A tisztítás után a hiba úgy tűnt, hogy elmúlt, de még haza sem értem a kocsival ismét kigyulladt a sárga hibalámpa és elkezdett háromhengerezni a kocsi. Ezután cseréltek gyújtótrafót ami kb 1 évre megoldotta a problémát.

Szóval valószínűleg a hibát mégsem a hengerfej elszennyeződése okozza.

Link to comment
Megosztás:

Az autóvillamossági szerelő azt állította, hogy eredeti gyári Opel gyújtótrafót tett a kocsimba, mégis kb 1 évig bírta csak. Normális ez?

Amikor a hiba először megjelent akkor a szerelők sokat töprengtek, hogy mi lehet a gond.

Először ők is arra gondoltak, hogy a hengerfej elszennyeződött, bekormolódott ezért valami speciális tisztítóanyaggal járatták benzin helyett ami szerintük teljesen megtisztítja belülről a motort. Fizettem érte vagy 30.000,-Ft-ot. A tisztítás után a hiba úgy tűnt, hogy elmúlt, de még haza sem értem a kocsival ismét kigyulladt a sárga hibalámpa és elkezdett háromhengerezni a kocsi. Ezután cseréltek gyújtótrafót ami kb 1 évre megoldotta a problémát.

Szóval valószínűleg a hibát mégsem a hengerfej elszennyeződése okozza.

Szerintem az a 30 ezer a speciális tisztítóanyagért kicsit túlzás volt.

Tisztításképpen tankolhattál volna az autóba inkább bioetanolt..

Link to comment
Megosztás:

Az autóvillamossági szerelő azt állította, hogy eredeti gyári Opel gyújtótrafót tett a kocsimba, mégis kb 1 évig bírta csak. Normális ez?

Amikor a hiba először megjelent akkor a szerelők sokat töprengtek, hogy mi lehet a gond.

Először ők is arra gondoltak, hogy a hengerfej elszennyeződött, bekormolódott ezért valami speciális tisztítóanyaggal járatták benzin helyett ami szerintük teljesen megtisztítja belülről a motort. Fizettem érte vagy 30.000,-Ft-ot. A tisztítás után a hiba úgy tűnt, hogy elmúlt, de még haza sem értem a kocsival ismét kigyulladt a sárga hibalámpa és elkezdett háromhengerezni a kocsi. Ezután cseréltek gyújtótrafót ami kb 1 évre megoldotta a problémát.

Szóval valószínűleg a hibát mégsem a hengerfej elszennyeződése okozza.

Mindenki annyit költ az autójára amennyit a pénztárcája elbír, de legtöbbször többet ér valakinek a tanácsa innen a fórumról mint akármelyik F-1-es szerelő.

Mert ezek az emberek a tapasztalatukat osztják meg másokkal.

Én is ugyanígy jártam, 3-as henger gyújtás kimaradás volt a hibakód. Nézegettem, hogy mennyiért tudnék venni gyújtáshidat. Ezután kaptam a fagyizós tanácsot( megjegyzem nem szerelőtől hanem innen a fórumról). 30km 4.-ben 120-130-cal. Lekopogjam másfél éve hibátlan!

Esetleg a hibakódot megírhatnád!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.