Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Pedig de! :lol: Nem jársz te sokat városban,alacsony fordulaton?

Talált! Csak városban használom, havonta egyszer van megjáratva hosszabb távon. Ettől lehet? Ha megjáratom elmúlik? Köszi

Elküldve
Talált! Csak városban használom, havonta egyszer van megjáratva hosszabb távon. Ettől lehet? Ha megjáratom elmúlik? Köszi

Sokszor leírták már, hogy a sok "hideg" üzem után kiválik ilyen takony cucc. Melegítsd át rendesen és a kicsapódás szépen kiszárad.

Elküldve
Talált! Csak városban használom, havonta egyszer van megjáratva hosszabb távon. Ettől lehet? Ha megjáratom elmúlik? Köszi

Ha jól bemelegedett a motor, nézzétek meg a téli Velencei-tavat, fagyiztasd meg (sűrűn van itt szó róla, hogy ez mi).

Elküldve
Sokszor leírták már, hogy a sok "hideg" üzem után kiválik ilyen takony cucc. Melegítsd át rendesen és a kicsapódás szépen kiszárad.

Ok, köszönöm a segitséget!

Elküldve
Majd vigyázzok nehogy megfájduljon a torka a kicsikének :lol:

Próbálj ezután úgy közlekedni városi menetben,hogy ne menj 5.ben 40-50-nel.

Elég ott a 3. is és 3000 ford. körül válts el,nem fog akkor letaknyosodni!

A "fagyizáskor" meg meg ne hajtsd nagyon volt itt valaki aki tulzásba vitte és elolvaszotta a dugót! :lol:

Elküldve
Próbálj ezután úgy közlekedni városi menetben,hogy ne menj 5.ben 40-50-nel.

Elég ott a 3. is és 3000 ford. körül válts el,nem fog akkor letaknyosodni!

A "fagyizáskor" meg meg ne hajtsd nagyon volt itt valaki aki tulzásba vitte és elolvaszotta a dugót! :lol:

Azért ahhoz előtte kellett egy kis olajevés, meg olajkoksz lerakódás a dugótetőn. Szóval, ha a hosszabb úton fokozatosan emeljük a terhelést, akkor lesz ideje/lehetősége szépen leégni a cuccnak, meg kiszáradni az olajnak, habnak. :lol:

Elküldve
Sziasztok!

Rendszeresen olvasom a fórumot, mivel 2008-as CL2-öm van, amivel semmi gondom nem volt. A minap vettem észre, hogy az olajbetöltőnél sárgás színű, tejfölös állagú lerakódás csapódott ki. Sajnos nem tudom, hogy mi lehet ez és itt sem találok hasonlót. Segítséget kérek, hogy mitől lehet ez és mi a megoldás rá! Előre is köszönöm!

Hát elmondanám az én tapasztalatomat a lényeg ameddig ilyen hideg van és keveset mész az autóval addig taknyosodni fog.Mivel vízpára keletkezik ami nem párolog el az olajból ezért ki csapódik.Gondot nem fog okozni,és hiába mész el nagyobb útra és fogyasztod a benzint,mert ha utána megint keveset mész vele akkor ugyanúgy taknyos lesz.Nem kel rám hallgatni ez csak tapasztalat.Azért a hütővízedet is figyeljed mert ha nagyon fogy és ugyanúgy taknyos a sapka körül plusz még a nívó pálca is olyan akkor hengerfejes a kocsi.Én mindig figyelem ilyen hidegben, pont a taknyosodás miatt.

Elküldve
Hát elmondanám az én tapasztalatomat a lényeg ameddig ilyen hideg van és keveset mész az autóval addig taknyosodni fog.Mivel vízpára keletkezik ami nem párolog el az olajból ezért ki csapódik.Gondot nem fog okozni,és hiába mész el nagyobb útra és fogyasztod a benzint,mert ha utána megint keveset mész vele akkor ugyanúgy taknyos lesz.Nem kel rám hallgatni ez csak tapasztalat.Azért a hütővízedet is figyeljed mert ha nagyon fogy és ugyanúgy taknyos a sapka körül plusz még a nívó pálca is olyan akkor hengerfejes a kocsi.Én mindig figyelem ilyen hidegben, pont a taknyosodás miatt.

Persze, vissza fog taknyosodni, de egy fagyizás után egy ideig megint nem lesz víz az olajban, leég a szelepfészkekről, AGR szelepről, dugótetőkről, gyűrűhornyokból a koksz. Persze a fagyizást érdemes valami céllal intézni, nem csak úgy bambán futni messzire. :lol:

Elküldve

Az a "víz az olajban" azért nem víz (így megfogalmazva elég rémisztő, rögtön repedt hengerfejeket látok mindenhol :lol:), hanem arról van szó hogy a levegő páratartalma kicsapódik a hideg motorban, és mivel nem vegyül az olajjal, ezért ilyen cappuccino-szerű trutyit okoz. Ilyenkor egyébként az olajszint is megemelkedik kis mértékben. A jelenség elkerüléséhez nem feltétlenül kell nagy távolságokat menni, elég ha van ideje felmelegedni a motornak (dugóban alapjáraton járatva a motort éppúgy eltűnik a cappuccino, mint hosszú autópályás menetnél).

Elküldve
Az a "víz az olajban" azért nem víz (így megfogalmazva elég rémisztő, rögtön repedt hengerfejeket látok mindenhol :lol:), hanem arról van szó hogy a levegő páratartalma kicsapódik a hideg motorban, és mivel nem vegyül az olajjal, ezért ilyen cappuccino-szerű trutyit okoz. Ilyenkor egyébként az olajszint is megemelkedik kis mértékben. A jelenség elkerüléséhez nem feltétlenül kell nagy távolságokat menni, elég ha van ideje felmelegedni a motornak (dugóban alapjáraton járatva a motort éppúgy eltűnik a cappuccino, mint hosszú autópályás menetnél).

Vegyül. Az olaj képes megkötni bizonyos mennyiségű vizet. Ha ennél több kerül bele valahonnan, akkor van gond.

Elküldve
Az a "víz az olajban" azért nem víz (így megfogalmazva elég rémisztő, rögtön repedt hengerfejeket látok mindenhol :lol:), hanem arról van szó hogy a levegő páratartalma kicsapódik a hideg motorban, és mivel nem vegyül az olajjal, ezért ilyen cappuccino-szerű trutyit okoz. Ilyenkor egyébként az olajszint is megemelkedik kis mértékben. A jelenség elkerüléséhez nem feltétlenül kell nagy távolságokat menni, elég ha van ideje felmelegedni a motornak (dugóban alapjáraton járatva a motort éppúgy eltűnik a cappuccino, mint hosszú autópályás menetnél).

Tiszta sor, ha már "bugyog" a víz, az már hengerfejesség, az más tészta. Különben a kicsapódó/pangó kondenzvíz a kipufogó-rendszernek se jó. Egyébként valóban nem a nagy távolságon van a hangsúly, hanem azon, hogy legyen elég üzemmeleg idő és hosszabb ideig tartó magasabb fordulat, amikor távozni tud, aminek kell.

Egyébként ezek a téli problémák nem Opel-specifikusak, egyszerűen az átlag magyar felhasználás ilyen kedvezőtlen: sok rövid, néhány km-es út; a legtöbben munkábajárásra, gyerek/nagymama/stb. hurcolásra használjuk az autót, nem túrázásra, több száz km-es utakra. A kényelemnek (rossz tömegközlekedésnek, stb.), meg többek között ez az ára.

Elküldve

Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget! A fő gond az, hogy negyed óra alatt beérek a melóhelyre és ez oda-vissza ugye nem sok... Remélem, hogy azért az a fagyi segít kicsit. :lol:

Elküldve

Nekem is sokat megy rövid úton a kocsim, sajnos a fogyasztás szempontból nagyon kedvezőtlen. Nekem mióta normális oil van benne azóta nem turhásodik. Pedig nekem is kb 15 perc az út oda meg ugyanennyi vissza. Igen a rettentő pocsék tömegközlekedés (ár és szolgáltatás minősége egyaránt) meg az amúgy is nagyon kieső a melóhely. Én a rettegett EGR probléma miatt féltem csak a gépezetet. Mostanában nagyon jól teljesít remélem nem lesz balhé. Az ablaktörlőm kopog még nem tom miért de más gondom nincsen!!

Elküldve

Sziasztok! Astra G 1.4 twinport tulajdonos vagyok, és olyan problémám van, hogy a középső kijelzőn az óránál mikor ráadom a gyújtást halványan világít egy 1997-es dátum, a fokot kiírja, de az óránál csak vonalakat ír. Aztán ahogy elindítom az autót minden elsötétül és annyi. Az autó 5 éves, még soha nem volt ilyen probléma. Esetleg merül az aksi, vagy mi okozhatja ezt??? Válaszokat előre is köszi! Üdv

Elküldve
Sziasztok! Astra G 1.4 twinport tulajdonos vagyok, és olyan problémám van, hogy a középső kijelzőn az óránál mikor ráadom a gyújtást halványan világít egy 1997-es dátum, a fokot kiírja, de az óránál csak vonalakat ír. Aztán ahogy elindítom az autót minden elsötétül és annyi. Az autó 5 éves, még soha nem volt ilyen probléma. Esetleg merül az aksi, vagy mi okozhatja ezt??? Válaszokat előre is köszi! Üdv

A lámpa kapcsoló alatt a lámpatest dőlésszögét éllító kis kapcsoló mellett van a műszerfalvilágítás kapcsolója. Ezzel próbáld. A dátumot meg egyszerűen állítsd be. Bár lehet hogy mégsem ez lesz? Majd az okosabbak megmondják.

Elküldve
A lámpa kapcsoló alatt a lámpatest dőlésszögét éllító kis kapcsoló mellett van a műszerfalvilágítás kapcsolója. Ezzel próbáld. A dátumot meg egyszerűen állítsd be. Bár lehet hogy mégsem ez lesz? Majd az okosabbak megmondják.

Köszi, de nem ez a probléma! Csak a középső kijelző nem működik, ahol a dátum, idő és fok van kiírva! :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.