palicska Elküldve December3, 2010 Elküldve December3, 2010 Sziasztok! A következőt tapasztaltam, ahogy bejöttek a hidegek (0, -2). Normális az, hogy a víz lakott területen belül, 8-10 Km-en melegszik fel ~88 fokra? Vagy ez termosztát hiba? vagy esetleg másnak is ennyi idő alatt melegszik fel? És ha menet közben már a meleg mocinál 3-asra kapcsolom a ventit, pár perc és a mutató elindul lefelé, 80 alá. A termosztátot hagyományos próbának vetettem alá. Kivettem, fazék víz, hőmérő. Hidegen zárva, és 85-90 fok között nyit ki. De nem tudom ez mennyire hiteles. Szerintem ez normális, mert nekem is hasonlóan megy végbe az egész. Háztól munkahelyig 16km. Az első 3km-en amíg nem nyit a termosztát addig a mutató szépen kúszik felfelé. Utána kell neki pár km mire ismét felmegy 80akárhány fokra.
KGR Elküldve December3, 2010 Elküldve December3, 2010 Sziasztok! A következőt tapasztaltam, ahogy bejöttek a hidegek (0, -2). Normális az, hogy a víz lakott területen belül, 8-10 Km-en melegszik fel ~88 fokra? Vagy ez termosztát hiba? vagy esetleg másnak is ennyi idő alatt melegszik fel? És ha menet közben már a meleg mocinál 3-asra kapcsolom a ventit, pár perc és a mutató elindul lefelé, 80 alá. A termosztátot hagyományos próbának vetettem alá. Kivettem, fazék víz, hőmérő. Hidegen zárva, és 85-90 fok között nyit ki. De nem tudom ez mennyire hiteles. Ha nem kapcsolod be a fűtést, akkor gyorsabban melegszik fel a víz. Amúgy szerintem teljesen természetes. Nálam is ilyen.
astra Elküldve December4, 2010 Elküldve December4, 2010 Ha nem kapcsolod be a fűtést, akkor gyorsabban melegszik fel a víz. Amúgy szerintem teljesen természetes. Nálam is ilyen. sziasztok .mi az hogy felkapcsolod a fütést?A fütömotort kapcsolod be vagy a hideg meleg lev szabályozon állitasz hidegre ? kösz.
palicska Elküldve December4, 2010 Elküldve December4, 2010 sziasztok .mi az hogy felkapcsolod a fütést?A fütömotort kapcsolod be vagy a hideg meleg lev szabályozon állitasz hidegre ? kösz. A hideg-meleg állító gombbal tudod úgymond "felkapcsolni a fűtést". Ha hidegre állítod akkor a fűtőradiátort zárod el és annyival kevesebb vizet kell melegíteni a motornak, mer t akkor az nincs benne a rendszerben.
astra Elküldve December4, 2010 Elküldve December4, 2010 A hideg-meleg állító gombbal tudod úgymond "felkapcsolni a fűtést". Ha hidegre állítod akkor a fűtőradiátort zárod el és annyival kevesebb vizet kell melegíteni a motornak, mer t akkor az nincs benne a rendszerben. köszi a választ valahogy igy gondoltam én is csak a megfogalmazás ugy kétértelmü volt. de a középsö 2 befuvon elöbb jön a meleglevegö ha lezárod a fütéscsapot ?
Opelaner Elküldve December4, 2010 Elküldve December4, 2010 A hideg-meleg állító gombbal tudod úgymond "felkapcsolni a fűtést". Ha hidegre állítod akkor a fűtőradiátort zárod el és annyival kevesebb vizet kell melegíteni a motornak, mer t akkor az nincs benne a rendszerben. Szerintem ez nem így van, pontosabban az Opelnél nem így van. A Ladán, meg a korábbi szoc. típusokban így volt... Az mai modern gépkocsik legtöbbjén a fűtőradiátor állandóan rajta van a rendszeren, abban a motor melegedésével arányosan melegszik fel a folyadék. A fűtés forgókapcsolójával pusztán az utastérbe beáramló levegőt irányítod, hogy az áthaladjon a radiátoron - és ott felmelegedve érkezzen be a kabinba - vagy azt kikerülve a kinti hőmérséklettel megegyezően érkezzen be. Szóval az Astrában nincs az a klasszikus fűtéscsap, mint a Ladán, amivel a folyadék áramlását szabályoztad a fűtés karral. Vagy rosszul tudom?? Majd javítanak, ha szükséges.
palicska Elküldve December4, 2010 Elküldve December4, 2010 köszi a választ valahogy igy gondoltam én is csak a megfogalmazás ugy kétértelmü volt. de a középsö 2 befuvon elöbb jön a meleglevegö ha lezárod a fütéscsapot ? Annyival jön előbb, hogy mivel mögötte található a fűtőradiátor így fűtés ráadása után kevesebb hideg levegőt kell kifújni a csőrendszerből a fúvókákig.
palicska Elküldve December4, 2010 Elküldve December4, 2010 Szerintem ez nem így van, pontosabban az Opelnél nem így van. A Ladán, meg a korábbi szoc. típusokban így volt... Az mai modern gépkocsik legtöbbjén a fűtőradiátor állandóan rajta van a rendszeren, abban a motor melegedésével arányosan melegszik fel a folyadék. A fűtés forgókapcsolójával pusztán az utastérbe beáramló levegőt irányítod, hogy az áthaladjon a radiátoron - és ott felmelegedve érkezzen be a kabinba - vagy azt kikerülve a kinti hőmérséklettel megegyezően érkezzen be. Szóval az Astrában nincs az a klasszikus fűtéscsap, mint a Ladán, amivel a folyadék áramlását szabályoztad a fűtés karral. Vagy rosszul tudom?? Majd javítanak, ha szükséges. Most néztem meg. Igazad lehet. Ha megy a venti és állítod a hideg - meleg levegőt akkor hallani hogy tényleg zár valami ami ezt irányítja. Bocsánat ha félre informáltalak astra.
panizzi Elküldve December4, 2010 Elküldve December4, 2010 Szerintem ez nem így van, pontosabban az Opelnél nem így van. A Ladán, meg a korábbi szoc. típusokban így volt... Az mai modern gépkocsik legtöbbjén a fűtőradiátor állandóan rajta van a rendszeren, abban a motor melegedésével arányosan melegszik fel a folyadék. A fűtés forgókapcsolójával pusztán az utastérbe beáramló levegőt irányítod, hogy az áthaladjon a radiátoron - és ott felmelegedve érkezzen be a kabinba - vagy azt kikerülve a kinti hőmérséklettel megegyezően érkezzen be. Szóval az Astrában nincs az a klasszikus fűtéscsap, mint a Ladán, amivel a folyadék áramlását szabályoztad a fűtés karral. Vagy rosszul tudom?? Majd javítanak, ha szükséges. Így van. Ezért nem is értem, mikor azt írja valaki, hogy csak "félig tekerd fel a fűtést, hamarabb bemelegszik" :lol: Zsiguli meg abszolút. Idősebb korban minden ősszel azzal kezdted, hogy radiátorcsere, mert nem áramlott benne a víz, hanem a maradék korrodált benne egész nyáron, hála az elzárt fűtőcsapnak.
palicska Elküldve December4, 2010 Elküldve December4, 2010 Így van. Ezért nem is értem, mikor azt írja valaki, hogy csak "félig tekerd fel a fűtést, hamarabb bemelegszik" :lol: Zsiguli meg abszolút. Idősebb korban minden ősszel azzal kezdted, hogy radiátorcsere, mert nem áramlott benne a víz, hanem a maradék korrodált benne egész nyáron, hála az elzárt fűtőcsapnak. Szerintem azért hamarabb melegszik mivel nem fújatod át rajta a -x fokos levegőt. Olyan ez mint a hajszárító. Ott is a venti hűti a fűtőszálat, és ha nem fújná a levegőt akkor a fűtőszál is melegebb lenne addíg a pontig amíg a bimetál nem nyitja az áramkört.
panizzi Elküldve December4, 2010 Elküldve December4, 2010 Szerintem azért hamarabb melegszik mivel nem fújatod át rajta a -x fokos levegőt. Olyan ez mint a hajszárító. Ott is a venti hűti a fűtőszálat, és ha nem fújná a levegőt akkor a fűtőszál is melegebb lenne addíg a pontig amíg a bimetál nem nyitja az áramkört. Éppen lehet ebben valami. szerk. :azért a hőmennyiség állandó, mivel a hőt leadó felület nem változik, különbség az, hogy kis vagy nagy adagban akarod kapni a meleget.
_Robi_ Elküldve December4, 2010 Elküldve December4, 2010 Volt G astra amibe volt fűtéscsap méghozzá elektromos. Sok volt ezzel a baj ezért később kihagyták. Úgyhogy mára már folyamatosan áramlik a víz a radiátorban.
egyhapsi Elküldve December4, 2010 Elküldve December4, 2010 Mitől tud a reflektor föntragadni ? Ha hideg az autó, véletlenül fölkapcsoltam a refit, majd le, és égve maradt.. Aztán többször teszteltem és csinálja..
Korzika Elküldve December4, 2010 Elküldve December4, 2010 Mitől tud a reflektor föntragadni ? Ha hideg az autó, véletlenül fölkapcsoltam a refit, majd le, és égve maradt.. Aztán többször teszteltem és csinálja.. Nekem még nem volt ilyen,de gondolom egy kis WD 40 nem árt neki,esetleg ha nem jó mégse ,akkor egy új(bontott)kar. Vagy lehet,ha lebontod meglátszik hol a bibi.
Humannet Elküldve December5, 2010 Elküldve December5, 2010 Mitől tud a reflektor föntragadni ? Ha hideg az autó, véletlenül fölkapcsoltam a refit, majd le, és égve maradt.. Aztán többször teszteltem és csinálja.. Hali Nekem is van ilyen, szétszoktam szedni a refi reléjét, WD-40 rá és ment monstanáig, tavaly tél óta, most megen elkezdte
egyhapsi Elküldve December5, 2010 Elküldve December5, 2010 Hali Nekem is van ilyen, szétszoktam szedni a refi reléjét, WD-40 rá és ment monstanáig, tavaly tél óta, most megen elkezdte Hol van az a relé ?
Mc-elek Elküldve December5, 2010 Elküldve December5, 2010 Nálam is nagyjából hasonlókat mutat,szerintem nem rossz a termosztát! szintén zenész :lol:
astra Elküldve December5, 2010 Elküldve December5, 2010 Most néztem meg. Igazad lehet. Ha megy a venti és állítod a hideg - meleg levegőt akkor hallani hogy tényleg zár valami ami ezt irányítja. Bocsánat ha félre informáltalak astra. igazábol én már ezt sejtettem mert nem az elsö OPEL-om van de annyiféle beirást lehet olvasni . az utolso OPEL -amibe volt fütéscsap az az én 1969-évjáratu C- REKORD -omba volt ami nálam volt az is elromlott és a honekker bosszuja C. WARTBURG fütéscsapját tettem bele ,aztán azzal adtam el.
Barna Elküldve December5, 2010 Elküldve December5, 2010 etanolos hozzászólás: megvolt az első -9.5 fokos indítás. Nem készültem fel eléggé, és még mindig 45/55%-ban van benne az etanol. Simán indult, semmi kínlódás, meg is lepődtem, ámde mielőtt elkezdtem volna örülni, hogy akkor nekem még ez is bejön, hogy nem indul nehezebben, jött a sárga gonosz :lol: kivillogtatás után egyértelműen szegény keverék-re panaszkodott, azaz itt az idő csökkenteni az etanol százalékát, mert hát ilyen időben már a hidegindításnál túlságosan beszegényít a keveréket... toltam bele még 95-öt, el is tűnt a diag...
KGR Elküldve December5, 2010 Elküldve December5, 2010 Így van. Ezért nem is értem, mikor azt írja valaki, hogy csak "félig tekerd fel a fűtést, hamarabb bemelegszik" :lol: Zsiguli meg abszolút. Idősebb korban minden ősszel azzal kezdted, hogy radiátorcsere, mert nem áramlott benne a víz, hanem a maradék korrodált benne egész nyáron, hála az elzárt fűtőcsapnak. Emberek! Miért kell okoskodni ahelyett, hogy kipróbálnátok? Kapcsoljátok ki azt a nyamvadt fűtést és nézzétek meg, hogy mennyi idő alatt melegszik fel a hűtővíz. Nálam bekapcsolt fűtéssel majd 10 km. Kikapcsolt fűtéssel 3 km és üzemi hőfokon vagyok.
Kombitomi Elküldve December5, 2010 Elküldve December5, 2010 Átraktam a hozzászólást az Astra G dízel topicba.
speter Elküldve December5, 2010 Elküldve December5, 2010 Emberek! Miért kell okoskodni ahelyett, hogy kipróbálnátok? Kapcsoljátok ki azt a nyamvadt fűtést és nézzétek meg, hogy mennyi idő alatt melegszik fel a hűtővíz. Nálam bekapcsolt fűtéssel majd 10 km. Kikapcsolt fűtéssel 3 km és üzemi hőfokon vagyok. Ja, nekem is gyorsan melegszik. 2 km nulla fűtéssel, utána kezd párásodni, akkor kap egy kis légmozgást csak a szélvédőre, úgy, hogy vízszintesen van a hideg-meleg. Nem sokkal utána 85-ön a mutató, onnantól rendes fűtés :lol:
astra Elküldve December5, 2010 Elküldve December5, 2010 Emberek! Miért kell okoskodni ahelyett, hogy kipróbálnátok? Kapcsoljátok ki azt a nyamvadt fűtést és nézzétek meg, hogy mennyi idő alatt melegszik fel a hűtővíz. Nálam bekapcsolt fűtéssel majd 10 km. Kikapcsolt fűtéssel 3 km és üzemi hőfokon vagyok. akkor neked fütéscsapod van a rendszeren.
morattila Elküldve December5, 2010 Elküldve December5, 2010 Sziasztok! Rendszeresen olvasom a fórumot, mivel 2008-as CL2-öm van, amivel semmi gondom nem volt. A minap vettem észre, hogy az olajbetöltőnél sárgás színű, tejfölös állagú lerakódás csapódott ki. Sajnos nem tudom, hogy mi lehet ez és itt sem találok hasonlót. Segítséget kérek, hogy mitől lehet ez és mi a megoldás rá! Előre is köszönöm!
Korzika Elküldve December5, 2010 Elküldve December5, 2010 Sziasztok! Rendszeresen olvasom a fórumot, mivel 2008-as CL2-öm van, amivel semmi gondom nem volt. A minap vettem észre, hogy az olajbetöltőnél sárgás színű, tejfölös állagú lerakódás csapódott ki. Sajnos nem tudom, hogy mi lehet ez és itt sem találok hasonlót. Segítséget kérek, hogy mitől lehet ez és mi a megoldás rá! Előre is köszönöm! Pedig de! :lol: Nem jársz te sokat városban,alacsony fordulaton?
Recommended Posts