Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hali!

Ma megtörtént az amit senki nem szeretne hogy vele történjen, azaz nekimentem egy VW transzporternek. Hála istennek nem tört rommá a kocsim. Viszont az alábbiak történtek. Bal első lámpa felfogató fülek letörtek + a lápa háza is kicsit sérült (haver szerint csere) a lökhárítő mögötti fém homloklemez a ventilátor elött 2cm is elgörbült. Lökhárító kicsit elrepedt több helyen ledurrant a festés. Kérdésem az hogy a lököst hogy kell leszedni.Másik kérdés a lökhárítót mi fogja fel a homlokfalhoz mi törhetett még le. Jó lenne ha vki képeket is tudna adni a művelethez. Homloklemezt veszek újat és itthon kicserélem remélem más nem ment el. Kívülről amúgy semmi nem látszik.

Minden tanácsot tippet megköszönök.

Ha ez segít:2sbkm3dfbvr7ot5gjdc.jpg nagyítsd ki!

Link to comment
Megosztás:

Mi ez, valami licit vagy mi? Akkor ideírom hogy a céges vasam most januárban lesz 4 éves, és jelenleg óra szerint 45e km van benne, de ez becsapós, mert ezek az olasz dobozosok valamiért gyárilag olyanok hogy a kilóméterszámlálójuk nem mér tovább 400e km-nél, hanem ott megáll és csak kis vonalkákat rajzol. (Talán ez volt a gyárilag tervezett élettartam?) Úgyhogy ki kellett nullázni, amitől elölről kezdte a számlálást, azaz most 445e km van benne valójában... :excl:

Link to comment
Megosztás:

Mi ez, valami licit vagy mi? Akkor ideírom hogy a céges vasam most januárban lesz 4 éves, és jelenleg óra szerint 45e km van benne, de ez becsapós, mert ezek az olasz dobozosok valamiért gyárilag olyanok hogy a kilóméterszámlálójuk nem mér tovább 400e km-nél, hanem ott megáll és csak kis vonalkákat rajzol. (Talán ez volt a gyárilag tervezett élettartam?) Úgyhogy ki kellett nullázni, amitől elölről kezdte a számlálást, azaz most 445e km van benne valójában... :excl:

Akkor könnyebb eladni keveset futottként :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár napja nincs a műszerfalon a km számlálón világítás, amikor rásüt a nap, akkor látszik nagyon halványan, egyébként nem.

kábel csúszhatott le a helyéről, vagy izzó ment ki?

A fényerő fel van tekerve max.-ra.

A másik: azt írja ki a rádió, hogy SAFE, értelemszerűen nyomom az AS-t, és úgy kapcsolom be, de utána annyit ír ki h 10 SAFE.

Ezzel mit tudok kezdeni, mennyi ideig kell várnom, hogy kódolhassam?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár napja nincs a műszerfalon a km számlálón világítás, amikor rásüt a nap, akkor látszik nagyon halványan, egyébként nem.

kábel csúszhatott le a helyéről, vagy izzó ment ki?

A fényerő fel van tekerve max.-ra.

A másik: azt írja ki a rádió, hogy SAFE, értelemszerűen nyomom az AS-t, és úgy kapcsolom be, de utána annyit ír ki h 10 SAFE.

Ezzel mit tudok kezdeni, mennyi ideig kell várnom, hogy kódolhassam?

It le van írva a kódolás meg az idők is!

Remélem segít!Még van 10 próba. Milyen rádió amúgy?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Urak!

Nem vagyok se mazsola, se sztrítréször.. tudom, hogyan kell kezelni a vasat.. de úgy látszik engem is kezd utolérni a végzet..

Utánaolvasgattam a fórumon mi lehet az oka a furcsa jelenségeknek amit az utóbbi időben tapasztalok a kocsival ...

Ilyen az induláskor a rángatás, remegés... és a gyorsításkor "furcsa" megtorpanás és "nyúlós" gyorsítás :lol:

A kuplung kb 2/3 pedál-magasságban kezd fogni, könnyen jár és néha nyikkan a pedál benyomáskor. :excl:

Benyomáskor nincs büdös, se kattanás, se más furcsa dolog.

A kocsi : 2001, Z14XE, 105e km van benne és 75e km vettem.

Ha jól értelmeztem a többek által leírtakat, akkor lassan készülhetek kuplung felújításra, ami jelen esetben cserét jelent. :lol:

Kérdéseim:

Van-e konkrét hibajelenség a csapágy és a tárcsa meghibásodásra, vagy ellenőrzés, hogy tényleg az -e a probléma? (vagy már fentebb leírtam)

Kell -e/ érdemes -e a tárcsát és a csapágyat együtt cserélni?

Azt olvastam, hogy kinyomócsapágyból csak gyárit, tárcsából milyet?

Miből áll egy teljes "kuplung csere"? (tárcsa, kinyomócsapágy, egyéb szerelékek, stb)

Mennyire kell megbontani a kocsi elejét a cseréhez, s kb mennyi időbe telik (persze rendes műhelyben)

A kérdések lehet banálisak, de nincsenek mélyreható tapasztalataim a témával kapcsolatban.... :lol: s szeretnék felkészülni... :(

Köszi a válaszokat!

Üdv.

Lecso

SZERK: miután leírtam a panaszom találtam a következő LINK-et... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még új vagyok az oldalon és az opel tulajdonosok között is!!!!

két hete vettünk párommal egy G astrát 2004 1,4 16 szelepes ecotech motorost 103000 km van benne.

sajna már van is egy hiba jelenség a motortól:

Ha hidegen inditom a gépet akkor normálisan indul el ahogy kell, melegen sajna nem ennyire egyértelmű a helyzet,elösször felpörög kb1000-ig aztán vissza 750 mald 1200 és csak utána áll be 750-re,ez a szerencsés verzió mert néha be sem indul kicsi gáz nélkül,de csak melegen.

Sajna ma tetézte a hibát délután párom ment el vele és nekiállt villogni a motor hiba jelző lámpa ,és persze menni sem akart a gép ,amikor levette a gázrol a lábát akkor kialudt a lámpa ,aztán persze újra villogot és nem is ment.

Én most mentem vele egy kört a környéken és semmi gond nem volt a géppel , ki is kormoltam egy kicsit.

Biztos vagyok benne hogy már volt ez a téma, csak mire megtalálom ezen a pá száz oldalon kinöl a szakállam.

Aki tud segítsen légyszíves hogy mi lehet a gond a géppel.

Előre is köszi!!!!!!!

Sziasztok!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még új vagyok az oldalon és az opel tulajdonosok között is!!!!

két hete vettünk párommal egy G astrát 2004 1,4 16 szelepes ecotech motorost 103000 km van benne.

sajna már van is egy hiba jelenség a motortól:

Ha hidegen inditom a gépet akkor normálisan indul el ahogy kell, melegen sajna nem ennyire egyértelmű a helyzet,elösször felpörög kb1000-ig aztán vissza 750 mald 1200 és csak utána áll be 750-re,ez a szerencsés verzió mert néha be sem indul kicsi gáz nélkül,de csak melegen.

Sajna ma tetézte a hibát délután párom ment el vele és nekiállt villogni a motor hiba jelző lámpa ,és persze menni sem akart a gép ,amikor levette a gázrol a lábát akkor kialudt a lámpa ,aztán persze újra villogot és nem is ment.

Én most mentem vele egy kört a környéken és semmi gond nem volt a géppel , ki is kormoltam egy kicsit.

Biztos vagyok benne hogy már volt ez a téma, csak mire megtalálom ezen a pá száz oldalon kinöl a szakállam.

Aki tud segítsen légyszíves hogy mi lehet a gond a géppel.

Előre is köszi!!!!!!!

Sziasztok!

Egy hibakód kiolvasást ha csinálsz, akkor a profik gyorsan mondanak rá valamit (motorkódod írd ki pl aláírásba)

Tünetek alapján lambdaszonda lehet

(hibakód kivillogtatás, kiolvasás /elektromos gázpedálnál/:

kocsi áll, gáz+fék egyszerre benyom, nyomva tart, gyújtás ráad, és figyel és számolja a villogásokat, x-szer 4db 1-10-ig villogás közöttük hosszabb szünet )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rég jártam erre, de nem jövök rá sajnos a dolgokra. :

3-as henger gyújtás kimaradás, már egy éve is kezdte télen. Nyáron semmi gond, csak hidegben.

Plusz az autó kuplung kinyomáskor lefullad. Még viszonylag hideg motornál csinálja, kuplung visszaengedésre életre kel.

Gyújtás kimaradásnál ugye világít a kontroll lámpa, nem megy a 3. henger. Autó leállít pár másodperc várás után indít és semmi gond.

Hengerek mennek. Mi lehet a gond. Szondát egyszer egy próba erejéig lehúztam - mert kis fordulaton dadog és nem megy - jobb lett a menetteljesítmény, mert nem dadogott be kis fordulaton.

Rossz lehet a szonda?! De nem lehetek olyan peches, hogy bekakilt a trafó is?! Vagy egyértelmű?

A gatyámat leeszi, kérlek segítetek.

Az is eszembe jutott, hogy rossz a szonda, bedúsít és beköpi a gyertyát, de mindig a 3-at?

Olvasgattam, hogy vannak mások is ezzel a problémával, de nem volt válasz.

Köszönettel:

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.