jtankers Elküldve November21, 2010 Megoszt Elküldve November21, 2010 Sziasztok. Olyan problémával fordulok hozzátok hogy a fűtés szervómotor (Delphi) folyamatosan megy és elég hangos. Már kicseréltem egy újra, de a hiba továbbra is fennáll. Kérdésem hogy mi lehet a hiba oka? Én a vezérlő elektronikára gondolok,(elvileg az ablakmosó tartály mellett kell lennie, na de én ott nem találtam semmit, motorkód: Z14XE). Talán valaki tudna segíteni hogy mit kellene kicserélnem és azt hol találom. Előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve November21, 2010 Megoszt Elküldve November21, 2010 Sziasztok. Olyan problémával fordulok hozzátok hogy a fűtés szervómotor (Delphi) folyamatosan megy és elég hangos. Már kicseréltem egy újra, de a hiba továbbra is fennáll. Kérdésem hogy mi lehet a hiba oka? Én a vezérlő elektronikára gondolok,(elvileg az ablakmosó tartály mellett kell lennie, na de én ott nem találtam semmit, motorkód: Z14XE). Talán valaki tudna segíteni hogy mit kellene kicserélnem és azt hol találom. Előre is köszönöm. Neked is EZ lesz a problémád! Azóta már utána jártam 16.000ft lenne az új csappantyú, mert csak házzal együtt lehet megvenni! De az opel szerint ez már megerősített tengelyű! Link to comment Megosztás: More sharing options...
cinke Elküldve November21, 2010 Megoszt Elküldve November21, 2010 Télen alapból többet fogyasztanak az autók. Volt már téligumi csere? Ha más méretet raktál fel (akár legyen az váltóméret) akkor csalhat egy picit a km óra ami okozhat számításnál kis torzulást. Bár még nem számoltam utána, hogy mennyit jelenthet ez. A tél még csak most kezdődik és szeptember óta fogyasztok többet. Még nincs téli gumi, a jövőhéten pakolom fel. De a mérete ugyanaz, mint a nyárié. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jtankers Elküldve November21, 2010 Megoszt Elküldve November21, 2010 Neked is EZ lesz a problémád! Azóta már utána jártam 16.000ft lenne az új csappantyú, mert csak házzal együtt lehet megvenni! De az opel szerint ez már megerősített tengelyű! Gyors voltál. :excl: Ezer köszönet, ma szedtem szét és néztem is hogy mozog az is folyamatosan (megfeszül, majd hirtelen leesik) Te már megcsináltad? csak azért kérdezem hogy mennyire nehéz ezt otthon kicserélni. Köszönöm mégegyszer. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jtankers Elküldve November21, 2010 Megoszt Elküldve November21, 2010 Gyors voltál. :excl: Ezer köszönet, ma szedtem szét és néztem is hogy mozog az is folyamatosan (megfeszül, majd hirtelen leesik) Te már megcsináltad? csak azért kérdezem hogy mennyire nehéz ezt otthon kicserélni. Köszönöm mégegyszer. Most már csak az lenne a kérdésem hogy normális-e ha a fűtés szervómotor folyamatosan megy? UI: bocsa duplázásért Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve November21, 2010 Megoszt Elküldve November21, 2010 Most már csak az lenne a kérdésem hogy normális-e ha a fűtés szervómotor folyamatosan megy? UI: bocsa duplázásért A motor azért megy folyamatosan mert eltört a tengely. A motor normál helyzetben úgy áll meg, hogy a csappantyú a véghelyzet határolója. Amikor átvált a motort megfogja a csappantyú és a terhelés hatására megáll a motor. Amikor átváltasz akkor a másik véghelyzetben a csappantyú újra megfogja a motort és így tovább. Ha pedig eltörik a tengely akkor nincs ami megfogja (csappantyú) és ezért forog állandóan. A javítás nem volt egyszerű, szétszedni kb. 45 perc volt első alkalommal. Összerakni szintén ennyi. Látni kellene, hogy a tiéd hol tört el. Az Mc-elek kolléga készített magának fémből egy ilyen csappantyút, az biztos, hogy ez nem fog eltörni, látszani nem fog és a célnak teljesen megfelel. Fényképekkel is illusztrálta. A másik megoldás amit én ajánlottam, hogy meg tudod rendelni valamelyik Opel szakvízben. Tudnak a problémáról és az Opel mérnökei állítólag orvosolták a problémát úgy, hogy ez a csappantyú tengelye már megvan erősítve. Mindez potom 16.000ft-ért mert külön a csappantyút nem lehet megvenni csak a házzal együtt. Bontóban ne is keress ilyet mert csak az egész fűtésblokkot adják, nem bontják meg, és ez is még a régi típus, ki tudja milyen állapotban. Választási lehetőség van, tiéd a döntés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jtankers Elküldve November21, 2010 Megoszt Elküldve November21, 2010 A motor azért megy folyamatosan mert eltört a tengely... Én is erre gondoltam, de azért jobb hogy ebben megerősítettél. köszi A fényképes illusztrációt megtudod mondani hogy hol találom? kerestem a fórumban, de nem találtam. Azt nem néztem meg hogy hol tört el pontosan de akkor majd nekilátok és szétszedem újra. Ha ki szeretném szedni akkor te mit ajánlasz hogy szedjem ki? ( az egészet? vagy a zölden karikázottól vagy a pirosan karikázottól) lamantin köszi a tippet, az lesz holnap leszedem a csatlakozót( nem is értem hogy ma miért nem szedtem le amikor szét volt kapva). Link to comment Megosztás: More sharing options...
lamantin Elküldve November21, 2010 Megoszt Elküldve November21, 2010 Most már csak az lenne a kérdésem hogy normális-e ha a fűtés szervómotor folyamatosan megy? UI: bocsa duplázásért Nem jó ha zümmög. Ha már javíthatatlan a tengelye, új állja a helyét. Vehetsz a házzal opelnél 15+ vagy Unixnánál 14+(1hónapja nálam is eltekerte a tengelyt,akkor tudakozódtam). Úgy látom épp a kűlső levegőt engedi be a lapka.Ha nem használod a belső kerintgetést akkor a gazdaságos megoldás : lehúz a csati és kész...Én is így tettem. Ha megjelenik a magyar boltokban a 670 Ft-os utángyártott klapni ,majd kicserélem.................... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve November21, 2010 Megoszt Elküldve November21, 2010 Ha ki szeretném szedni akkor te mit ajánlasz hogy szedjem ki? ( az egészet? vagy a zölden karikázottól vagy a pirosan karikázottól) Mind a két színűt! Itt van kb. 6-8db csavar. 5,5mm-es kulcs kell hozzá. 1. Kiszeded ezeket a csavarokat. A fűtőmotort is fogja 2 vagy 3db aminek alulról van a feje. -A motor csatiját húzd le és vedd ki a motort ventistől. -Azért kell kiszedni mert a ventillátor házát egy kicsit lefelé kell majd feszíteni, hogy a fölső részt, amiben a csappantyú van ki tudd buktatni anélkül, hogy az egész fűtésblokkot ki keljen építeni. Természetesen az állítómotorról is húzd le a csatit. Nem kell leszerelni a motort, ráérsz majd ha kinn lesz a ház. 2.Nyisd föl a motorháztetőt. 3.Ha van időd akkor szereld le mindkét ablaktörlőt. 4.Ezután az szélvédő alsó szélén lévő vízelvezető csíkot szedd le. Nem ragasztott, hanem olyan mint az ajtó klédergumi,csak le kell húzni magad felé. 5.Vedd ki a műanyag takaró lemezt ami eltakarja a levegő beömlőt és az ablaktörlő motort. 6.Találsz 4db torx fejű csavart ami a levegőbeömlő rácsát fogja. Kicsavarod és így ki tudod emelni a rácsot. 7.A levegőbeömlő csatornában, az alsó felén, találsz még egy 5,5mm-es fejű csavart. Ezt is kicsavarod. 8.Vissza az utastérbe. Ha a fűtőmotor házát és a csappantyú házát összefogó acél kapcsot is leszeded akkor egy kis feszegetéssel ki tudod fordítani a csappantyú házát. Vigyázz mert van 2-3db műanyag illesztőcsap is. Ezután már meglátod a csappantyút. Vissza ugyanígy csak fordított sorrendben! Remélem tudtam segíteni! Üdv! :excl: U.I.: A képeket én is kerestem, de a car-társ törölte sajnos! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve November21, 2010 Megoszt Elküldve November21, 2010 Az első. Jelenleg így néz ki: Utánanéztem kicsit. Bosch szondáról van szó. A szürke és a fekete jelvezeték működőképesnek tűnik. A két fehér fűtőszál szakadt el. A szonda nyilván jó. Lehet csak a kábeleket cserélni? Ha nem muszáj, nem szeretnék 30ezerért komplett szondát venni. Használhatom ilyen állapotban vagy nem ajánlott? Köszi! első lambda...finom... kábelt csak javítani lehet de normálisan leforrasztva zsugorcsövezve .... minél hamarabb csináld meg,nehogy sérüljön a katalizátor... szerintem.. :excl: Link to comment Megosztás: More sharing options...
jtankers Elküldve November21, 2010 Megoszt Elküldve November21, 2010 Mind a két színűt! Itt van kb. 6-8db csavar. 5,5mm-es kulcs kell hozzá. 1. Kiszeded ezeket a csavarokat. A fűtőmotort is fogja 2 vagy 3db aminek alulról van a feje. -A motor csatiját húzd le és vedd ki a motort ventistől. -Azért kell kiszedni mert a ventillátor házát egy kicsit lefelé kell majd feszíteni, hogy a fölső részt, amiben a csappantyú van ki tudd buktatni anélkül, hogy az egész fűtésblokkot ki keljen építeni. Természetesen az állítómotorról is húzd le a csatit. Nem kell leszerelni a motort, ráérsz majd ha kinn lesz a ház. 2.Nyisd föl a motorháztetőt. 3.Ha van időd akkor szereld le mindkét ablaktörlőt. 4.Ezután az szélvédő alsó szélén lévő vízelvezető csíkot szedd le. Nem ragasztott, hanem olyan mint az ajtó klédergumi,csak le kell húzni magad felé. 5.Vedd ki a műanyag takaró lemezt ami eltakarja a levegő beömlőt és az ablaktörlő motort. 6.Találsz 4db torx fejű csavart ami a levegőbeömlő rácsát fogja. Kicsavarod és így ki tudod emelni a rácsot. 7.A levegőbeömlő csatornában, az alsó felén, találsz még egy 5,5mm-es fejű csavart. Ezt is kicsavarod. 8.Vissza az utastérbe. Ha a fűtőmotor házát és a csappantyú házát összefogó acél kapcsot is leszeded akkor egy kis feszegetéssel ki tudod fordítani a csappantyú házát. Vigyázz mert van 2-3db műanyag illesztőcsap is. Ezután már meglátod a csappantyút. Vissza ugyanígy csak fordított sorrendben! Remélem tudtam segíteni! Üdv! :( U.I.: A képeket én is kerestem, de a car-társ törölte sajnos! Nagyon szépen köszönöm a részletes leírást :excl: Majd nekilátok és szétszedem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
törvényenkívüli Elküldve November21, 2010 Megoszt Elküldve November21, 2010 Nagyon szépen köszönöm a részletes leírást :excl: Majd nekilátok és szétszedem. szétszedés, javítás, összeszerelés kb 1 óra ha van szerszámod Link to comment Megosztás: More sharing options...
jtankers Elküldve November21, 2010 Megoszt Elküldve November21, 2010 szétszedés, javítás, összeszerelés kb 1 óra ha van szerszámod Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ErdAn Elküldve November22, 2010 Megoszt Elküldve November22, 2010 Esetleg nem a fékkopás jelző?Az is tud ciceregni. Az nincs benne szerintem. Amúgy csak az ABS megszólalásakor hallom a surlódó, kattogó hang mellett azt a rezgő hangot. (És csak amíg kis fékezéseknél is beleszól az ABS) Az ABS kattogó hangot ad és a pedálon is érezni, ahogy dolgozik. Nem inkább csak a lerozsdált féktárcsát/dobot hallod? Az tök normális, hogy ebben a párás időben hosszabb állás után a felülete berozsdásodik és ez jó pár fékezés alatt kopik le. 99% hogy a rozsda miatt van az egész, csak én azt gondoltam, hogy 1-2 fékezéssel helyrejön. Kell vagy 10 padlózás hogy igazán jól fogja az utat. Mondjuk,ha finoman megyek vele (kis fékezések), akkor már a 2.-3. fékezéskor sem szólal meg az ABS. Persze gondolom, ha x fékezés után tényleg csak akkor szól bele az ABS, ha megnyikkan a gumi, akkor nem kell vele törődni. Én csak azért aggódtam, hogy mi van ha elindulok és 2-3 kis fékezés után a következőnél már a max. fékerőre lenne szükség, de nem lesz meg valami apró hibából adódóan. De ha ez a normál működés akkor majd vigyázok. Mondjuk ez télen lesz érdekes, ha nagyon csúszik az út, a rozsda miatt meg hirtelen fog a fék, az ABS meg még kevésbé engedi rá a fékpofát. Mikor fog akkor lekopni a rozsda? Na mind 1.Ez csak költői kérdés volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ErdAn Elküldve November22, 2010 Megoszt Elküldve November22, 2010 Hát éppen a városi menet lett kevesebb, az autópálya lett több, a kihúzatás az lehetséges, a benzint is gondolom az kezdte el enni. (pucoltam az EGR-t :excl: ) Légszűrőt februárban cserélnek majd, akkor jön a következő éves vizsgálat, remélem akkor megoldódik a dolog. ui: GM 10W40 van benne a kezdetektől Az sem mindegy, hogy az autópályán mennyivel mész. Az én fogyasztásomba legalább 1 litert számít, hogy egyenletes 120 vagy gyakori gyorsításos 140 körül haladok-e. Gyengébb motorok még érzékenyebbek a sebességkülönbségre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
cinke Elküldve November22, 2010 Megoszt Elküldve November22, 2010 Az sem mindegy, hogy az autópályán mennyivel mész. Az én fogyasztásomba legalább 1 litert számít, hogy egyenletes 120 vagy gyakori gyorsításos 140 körül haladok-e. Gyengébb motorok még érzékenyebbek a sebességkülönbségre. Köszönöm. Látszik, hogy van még mit tanulnom :excl: Amugy valóban 135-145 között hasítottam végig az autópályán. De azt még mindig nem tudom, hogy az olajfogyasztás mitől növekedett meg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve November22, 2010 Megoszt Elküldve November22, 2010 Köszönöm. Látszik, hogy van még mit tanulnom :excl: Amugy valóban 135-145 között hasítottam végig az autópályán. De azt még mindig nem tudom, hogy az olajfogyasztás mitől növekedett meg? Ha egyébként is van olajcsipegetés, forszírozott menetnél természetes, hogy ez is megugrik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
JohnDoe Elküldve November23, 2010 Megoszt Elküldve November23, 2010 Sziasztok! Nekem is 4.-es henger gyujtaskimaradas hibat ad z16xe. Probaltam hazilag megoldani, de sajnos nem sikerult, ma voltam szakinal, nyomast mert a hengerekben, szinte egyforma mindenikben 8 bar korul azt mondta, mar volt gyertyacsere, trafocsere, injektortisztitas, de meg mindig remeg a motor alapjarton tovabbra is adja a hibakodot. nincs valami otlet meg mit probalhatnek meg? levettem a szelepdeklit, mindenik szelep szepen mozog, ha atforditom a motort, akkor gondolom nem lehet szelepleragadas vagy tengelytores?vagy amiert meg fent mozog a szelep az alja lentmaradhat?erdemes a hengerfejet is levenni? Üdv! Érdekelne, sikerült-e megoldani a problémát? És, hogy mi volt az? Nekem is volt ugyan ez a hiba, csak a 2-es hengerben. Három szerelőnél jártam, igazából egyik sem tudott érdemi eredményt mutatni. Mindent kicseréltem, nyomást mértünk, de továbbra is dobta a hibát. Végül annyit mondtak, az elektronikát kell kicserélni. Mielőtt megvettem volna az elektronikát bepróbálkoztam a negyedik szerelőnél is. Már Ő is feladni készült a harcot, miután kimérte az elektronikába menő és onnan kijövő jeleket. Persze minden normális volt. Aztán levette a gumicsöveket, és láss csodát az egyik kartercső volt eltömődve olajsárral. Kipucolta és működött a gép. Mielőtt elkezdenénk örülni, kb. egy évvel az eset után újra előjött és azóta is fel- felbukkan a hiba. Néha elmúlik egy sarulevétel után. Tegnap viszont már a sarulevétel sem segített. Kezdhetem előről a procedúrát. Esetleg, ha van másnak is tapasztalata, szívesen venném. Kösz'! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barna Elküldve November23, 2010 Megoszt Elküldve November23, 2010 Nekem most van egy törött vezérműtengelyem :excl: Remélem megfelelő donor leszek :lol: Szia Tomi7711! Mire jutottatok az Opelnél? Érdekelnek a fejlemények :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve November24, 2010 Megoszt Elküldve November24, 2010 Hali! Ma megtörtént az amit senki nem szeretne hogy vele történjen, azaz nekimentem egy VW transzporternek. Hála istennek nem tört rommá a kocsim. Viszont az alábbiak történtek. Bal első lámpa felfogató fülek letörtek + a lápa háza is kicsit sérült (haver szerint csere) a lökhárítő mögötti fém homloklemez a ventilátor elött 2cm is elgörbült. Lökhárító kicsit elrepedt több helyen ledurrant a festés. Kérdésem az hogy a lököst hogy kell leszedni.Másik kérdés a lökhárítót mi fogja fel a homlokfalhoz mi törhetett még le. Jó lenne ha vki képeket is tudna adni a művelethez. Homloklemezt veszek újat és itthon kicserélem remélem más nem ment el. Kívülről amúgy semmi nem látszik. Minden tanácsot tippet megköszönök. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csien Elküldve November24, 2010 Megoszt Elküldve November24, 2010 Sziasztok Nekem egy 5 éves G Astrám van amit 0 km-esen vettem.Nagyjából leírom a tapasztalataim és kérdésem is lenne. Márciusig az olajcserén és néhány izzón kívül semmihez nem kellett nyúlni..Aztán beindult a "gép". Először kezdődött a 3 hengerrel, ingadozó alapjárat,ugrálás. Ez meglett oldva egy gyujtósor cserével és tisztítással. Ekkor már 75.000 km nél jártam. Kb 3 hétig semmi hiba nem volt , aztán egyszer csak bumm..Kettétört a vezérműtengely(5 éves autóban) Állítólag a 2005 ben gyártott modellekre volt visszahívási garancia mert nem húzták meg a lefogató csavarokat és kilazulnak, csak nekem elfelejtettek szólni. Ez nem kevés pénzembe került. Probléma azóta is van csak most nem tudom mi lehet a baj. 3 naponta töltöm bele a vizet mert az elfolyik valahol. Lehetséges , hogy rosszul rakták össze, és a hengerfejtömítésnél nyomja ki? Egész eddig szerettem ezt a kocsit de az utóbbi fél évben nagyon megutáltam...Jah és a kesztyűtartó mögött is búg valami ha gyujtást adok rá..Valaki segíthetne. Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve November24, 2010 Megoszt Elküldve November24, 2010 Sziasztok Nekem egy 5 éves G Astrám van amit 0 km-esen vettem.Nagyjából leírom a tapasztalataim és kérdésem is lenne. Márciusig az olajcserén és néhány izzón kívül semmihez nem kellett nyúlni..Aztán beindult a "gép". Először kezdődött a 3 hengerrel, ingadozó alapjárat,ugrálás. Ez meglett oldva egy gyujtósor cserével és tisztítással. Ekkor már 75.000 km nél jártam. Kb 3 hétig semmi hiba nem volt , aztán egyszer csak bumm..Kettétört a vezérműtengely(5 éves autóban) Állítólag a 2005 ben gyártott modellekre volt visszahívási garancia mert nem húzták meg a lefogató csavarokat és kilazulnak, csak nekem elfelejtettek szólni. Ez nem kevés pénzembe került. Probléma azóta is van csak most nem tudom mi lehet a baj. 3 naponta töltöm bele a vizet mert az elfolyik valahol. Lehetséges , hogy rosszul rakták össze, és a hengerfejtömítésnél nyomja ki? Egész eddig szerettem ezt a kocsit de az utóbbi fél évben nagyon megutáltam...Jah és a kesztyűtartó mögött is búg valami ha gyujtást adok rá..Valaki segíthetne. Köszi. pffff neked akkor megvolt az összes hibája.... a búgás a csappantyú törése miatt van... víz fogyás ....valszeg szarul lett össze rakva ,hacsak valahol nem folyik el.. a vezérmű tengelytörés ....z14xep betegsége,igen valóban nem lett gyárilag meghúzva Link to comment Megosztás: More sharing options...
csien Elküldve November24, 2010 Megoszt Elküldve November24, 2010 pffff neked akkor megvolt az összes hibája.... a búgás a csappantyú törése miatt van... víz fogyás ....valszeg szarul lett össze rakva ,hacsak valahol nem folyik el.. a vezérmű tengelytörés ....z14xep betegsége,igen valóban nem lett gyárilag meghúzva Akkor ezekszerint ha megcsinálják már más hibám nem lesz? :( Mert akkor már el sem adom, pedig most így idegbetegen nagyon tervezem :excl: Egyébként mi az a csappantyú törés ? a víz egyébként elfolyik...Először mikor észrevettem be is szartam mert elkezdett "füstölni" gőzölni a forroságtól. 2 naponta töltöm újra.Most viszik el szétszedni ismét Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve November24, 2010 Megoszt Elküldve November24, 2010 Akkor ezekszerint ha megcsinálják már más hibám nem lesz? :( Mert akkor már el sem adom, pedig most így idegbetegen nagyon tervezem :excl: Egyébként mi az a csappantyú törés ? a víz egyébként elfolyik...Először mikor észrevettem be is szartam mert elkezdett "füstölni" gőzölni a forroságtól. 2 naponta töltöm újra.Most viszik el szétszedni ismét a belső levegő keringtető lapátjának a tengelye tört el... teljesen jó moci 1.4 twp :lol: van még hibája ,a motorvezérlő elektronika gyér forrasztása ..... javítható :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve November24, 2010 Megoszt Elküldve November24, 2010 Akkor ezekszerint ha megcsinálják már más hibám nem lesz? :( Mert akkor már el sem adom, pedig most így idegbetegen nagyon tervezem :excl: Egyébként mi az a csappantyú törés ? a víz egyébként elfolyik...Először mikor észrevettem be is szartam mert elkezdett "füstölni" gőzölni a forroságtól. 2 naponta töltöm újra.Most viszik el szétszedni ismét Részvétem,neked télleg összejött! A csavarok meghúzására mostanában van visszahívás. A csappantyú csere/javítást itt megtalálod sokszor volt róla szó. A vízfolyást meg egy jó központifűtés szerelő se perc alatt helyrehozza! :lol: Nem vagy rokona véletlenül Csien Csi Csen kínai külügyminiszternek? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts