Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

honnan szabadult ide ez a sok műszaki analfabéta?

szerintetek meg lehet tanulni autót javítani egy internetes oldalról?

vigyétek el egy megbízható márkaszervizbe,ne otthon kínlódjatok

Itt főként tapasztalatcsere folyik. Volt már rá példa, hogy olyan dolgokra derült itt fény, amikkel a szervízek nem tudtak mit kezdeni. Lehet, hogy csak egyszerű apróságról van szó, de ez egy tulajnak sokat számíthat. És ilyenkor jó az internet, megnézni, körbekérdezni, volt e már másnak esetleg hasonló problémával dolga... De mit is magyarázkodok. Ha nem tetszik, tessék másfele nézelődni...

Másrészről pedig: nem csak analfabéták írogatnak ide... van itt márkaszervízes srác is...

Link to comment
Megosztás:

honnan szabadult ide ez a sok műszaki analfabéta?

szerintetek meg lehet tanulni autót javítani egy internetes oldalról?

vigyétek el egy megbízható márkaszervizbe,ne otthon kínlódjatok

Szép belépő volt.... :?

Link to comment
Megosztás:

Honnan jöttél opelbolt? Bocsásd meg Telo kollegának, hogy az ac-re azt hitte, légkondi. Régen inkább hívták AC-pumpának.

Azért lehet, hogy pár dologról több tapasztalat összegyűlik egy ilyen fórumon, mint egy szervízben, ahol nem minden szerelő áll a helyzet magaslatán ill. nem is érdekli némelyiket az egész.

Ez minden szakmában így van, nézd meg az orvost vagy a buszsofőrt! Tök mindegy, hova mész, mindenhol van kókler meg beleszarós és olyan, aki érti a dolgát.

Link to comment
Megosztás:

Honnan jöttél opelbolt? Bocsásd meg Telo kollegának, hogy az ac-re azt hitte, légkondi. Régen inkább hívták AC-pumpának....

Van, hogy az ember félreasszociál... Ez még nem jelenti feltétlenül azt, hogy technikai analfabéta. Az én esetemben egyszerűen csak a saját tapasztalatom ugrott be elsőnek a légkondival, és talán nem olvastam el elég figyelmesen a hozzászólót, ezt elismerem. Én soha nem állítottam, hogy értek az autókhoz, de soha nem írtam/állítottam/tanácsoltam olyat másnak, ami nem volt saját tapasztalatokkal megalapozott, vagy esetleg ami félrevezető vagy helytelen lett volna. Azt vállalom, hogy a technikai ismereteim hiányosak, de az biztos, hogy tapasztalatom és bizonyos ismereteim már vannak, úgy ahogy sokunknak itt a fóumon. És a sok kicsi darabkából végül kikerekedhet vmi. Nem azt állítom, hogy egy egész kerekedhet ki, és hogy minden problémára itt van a megoldás a fórumon. Természetesen sokszor van, amikor mi is a szervízt javasoljuk, illetve többségünk oda is viszi javíttatni az autóját. Vannak viszont olyan dolgok, amikre esetleg itt találhat megoldást egy érdeklődő...

Ha pedig valaki idejön a semmiből, beleolvas az utolsó oldalba és lehülyézi a fórumozókat, az inkább magát járatja le szerintem...

Link to comment
Megosztás:

Van, hogy az ember félreasszociál... Ez még nem jelenti feltétlenül azt, hogy technikai analfabéta. Az én esetemben egyszerűen csak a saját tapasztalatom ugrott be elsőnek a légkondival, és talán nem olvastam el elég figyelmesen a hozzászólót, ezt elismerem. Én soha nem állítottam, hogy értek az autókhoz, de soha nem írtam/állítottam/tanácsoltam olyat másnak, ami nem volt saját tapasztalatokkal megalapozott, vagy esetleg ami félrevezető vagy helytelen lett volna. Azt vállalom, hogy a technikai ismereteim hiányosak, de az biztos, hogy tapasztalatom és bizonyos ismereteim már vannak, úgy ahogy sokunknak itt a fóumon. És a sok kicsi darabkából végül kikerekedhet vmi. Nem azt állítom, hogy egy egész kerekedhet ki, és hogy minden problémára itt van a megoldás a fórumon. Természetesen sokszor van, amikor mi is a szervízt javasoljuk, illetve többségünk oda is viszi javíttatni az autóját. Vannak viszont olyan dolgok, amikre esetleg itt találhat megoldást egy érdeklődő...

Ha pedig valaki idejön a semmiből, beleolvas az utolsó oldalba és lehülyézi a fórumozókat, az inkább magát járatja le szerintem...

És még finoman fogalmaztál... :evil:

Link to comment
Megosztás:

Érdekes jelenséget tapasztaltam fékkel kapcsolatban. Néha olyat csinál, hogy fékezéskor beremeg a fékpedál (nem az ABS, annyira nem vagyok láma :lol: ). Akár lassításkor is. A jelenséget úgy tudnám leírni, hogy olyan, mint az ABS hatása, csak sokkal kisebb amplitudóval vibrál a pedál és lágyabban. Ilyenkor mintha keményebb is lenne egy kicsit a fék. De ezt csak kb 1 másodpercig csinálja utána abbahagyja és a fék is puhább lesz (mint mikor álló motornál "felkeményíted" a féket és utána mikor beindítod a motort, akkor felpuhul).

Bocsi az idétlen fogalmazásért, de talán így tudtam a legjobban leírni a jelenséget.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes jelenséget tapasztaltam fékkel kapcsolatban. Néha olyat csinál, hogy fékezéskor beremeg a fékpedál (nem az ABS, annyira nem vagyok láma :lol: ). Akár lassításkor is. A jelenséget úgy tudnám leírni, hogy olyan, mint az ABS hatása, csak sokkal kisebb amplitudóval vibrál a pedál és lágyabban. Ilyenkor mintha keményebb is lenne egy kicsit a fék. De ezt csak kb 1 másodpercig csinálja utána abbahagyja és a fék is puhább lesz (mint mikor álló motornál "felkeményíted" a féket és utána mikor beindítod a motort, akkor felpuhul).

Bocsi az idétlen fogalmazásért, de talán így tudtam a legjobban leírni a jelenséget.

ilyen nalam is van. foleg kemenyebb fekezeskor tunik fel nekem (pl autopalya 140-rol lassitani) es tenyleg olyan mint az abs csak nem raz annyira. nekem azt mondtak, hogy abs. (opel szervizes srac...)

ki tud megerositeni vagy cafolni ebben?

Link to comment
Megosztás:

Hát ha nagy sebességnél csinálja akkor inkább tárcs/betét gond lesz!! Nekem is ilyen volt fékbetét/tárcsa csere után autópályán, erősebb fékezésnél, mert nem voltak összekopva a dolgok. Ráadásul nekem még ABS-em sincs, szóval azt alapból kizárnám. :lol:

Link to comment
Megosztás:

ilyen nalam is van. foleg kemenyebb fekezeskor tunik fel nekem (pl autopalya 140-rol lassitani) es tenyleg olyan mint az abs csak nem raz annyira. nekem azt mondtak, hogy abs. (opel szervizes srac...)

ki tud megerositeni vagy cafolni ebben?

Nekem is volt, hogy nagy sebességnél (mondjuk 120 felett) történő fékezéskor remegett enyhén az autó, de ezt érdekes módon a fékpedálon nem lehetett érezni. Asszem már írtam az ÁMP fórumban annó, nekem a hátsó dobfékek csinálják ezt. De be szoktak járódni. 1-2 nagyobb fékezés után nem csinálják. Amúgy már dobjaim is voltak cserélve közben, de az újakkal is előfordult ez néha.

Link to comment
Megosztás:

Azt is megfigyeltem, hogy nagyobb fékezés utáni következő fékezésnél jön elő. És nem csak erősebb fékezésnél, hanem lassításnál is. Ráadásul egy 7000 km-rel rendelkező autónak gondjai lehetnek a fékdobjaival??? :shock:

Hozzáteszem, hogy nem "állatkodom" az utakon.

Link to comment
Megosztás:

Azt is megfigyeltem, hogy nagyobb fékezés utáni következő fékezésnél jön elő. .

HÁT EZAZ. megégeted a fékbetét/pofa felületét, és ez okoz mindenféle hangot, és vibrációt....

ez nem autóhiba...... garanciában nem javitható mert ezt kezelési hibának híják.... :roll:

ne fékezz nagyot.... :wink:

Link to comment
Megosztás:

Azt is megfigyeltem, hogy nagyobb fékezés utáni következő fékezésnél jön elő. És nem csak erősebb fékezésnél, hanem lassításnál is. Ráadásul egy 7000 km-rel rendelkező autónak gondjai lehetnek a fékdobjaival??? :shock:

Hozzáteszem, hogy nem "állatkodom" az utakon.

Nem hinném, sztem nicsenek gondjaid a dobokkal. Nálad sztem más a helyzet. Neked pl remeg a pedálod is, amit nekem nem tesz. Ja és nekem a jobb oldali gyári dob nyikorgott periodikusan fékezéskor, ezért cseréltem le őket olyanokra, amik most nektek is vannak már a classic-okon (időközben változtattak rajtuk). Valószínű a nyikorgás probléma azért nem jellemző típushiba, és én véltelenül futottam bele egy ilyen hibás darabba.

Link to comment
Megosztás:

HÁT EZAZ. megégeted a fékbetét/pofa felületét, és ez okoz mindenféle hangot, és vibrációt....

ez nem autóhiba...... garanciában nem javitható mert ezt kezelési hibának híják.... :roll:

ne fékezz nagyot.... :wink:

Akkorát azért nem fékezek, hogy megégjen a fékpofa. Nem állatkodom. A nagyobb fékezés alatt a nem olyan lassítást értem, hogy csak a lábam súlyát helyezem a fékbpedálra, hanem valami miatt kicsit jobban. Ráadásul ha meg is nyomtam erőteljesebben, akkor is csak tizedmásodpercekre. Ha ennyitől beég a fékbetét/fékpofa, akkor csókoltatom az Opel mérnökeit... :roll:

Link to comment
Megosztás:

Jim74 írta:

Jaj, Uhu ne bosszants már!!!  Kezdesz olyan lenni, mint egy informatikus!!!  "A hiba a felhasználóban van, blablablabla..."

Na ezt kikérem magamnak, ez így nem is igaz, az informatikusok nem is ilyenek. :lol: Amúgy az én meglátásom a probléma megoldására, az hogy: cserélje le a kezelőt! 8)

Link to comment
Megosztás:

Na ezt kikérem magamnak, ez így nem is igaz, az informatikusok nem is ilyenek. :lol: Amúgy az én meglátásom a probléma megoldására, az hogy: cserélje le a kezelőt! 8)

Jó, nem minden informatikus ilyen.... Tisztelet a kivételnek. :wink:

B*sszus, amikor autót szállítottam a merci autómentőnkkel, 50-ezer km alatt 1 mm-et sem koptak a fékbetétek, úgyhogy nem hinném, hogy a kezelőben lenne a hiba... :roll: :wink:

Link to comment
Megosztás:

Én sem úgy gondoltam  :wink: ,láthatod az írásban is, persze hogy nem mindig a kezelő a hibás.

Tudom, hogy csak vicceltél :wink:

Ezen nem fogunk összeveszni :lol: . Majd Uhuhu-ék megnézik, mikor megyek olajat cserélni, hogy minden rendben van-e. Én megbízom a szavában, nekem annyi elég 8)

Link to comment
Megosztás:

Jó, nem minden informatikus ilyen.... Tisztelet a kivételnek. :wink:

B*sszus, amikor autót szállítottam a merci autómentőnkkel, 50-ezer km alatt 1 mm-et sem koptak a fékbetétek, úgyhogy nem hinném, hogy a kezelőben lenne a hiba... :roll: :wink:

na ne mááááááááá........a Merci autómentővel kimész küldöldre, akkor 1000 km ként fékezel egy picit....

a városban meg 1 km ként 5 nagyot.... :lol:

:smt018 :smt019

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.