Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Én most kentem le elöször de csak azért mert már tiszta rozsda volt.

Le drotkeféztem azt attam neki zsírt.

A csavarjaimat wd -vel fulytam be majd ezt követöen jól meg húztam ,még megvan mind a négy kerekem :).

Elküldve
Csak a hátsóról tudok nyilatkozni, de azt ötlapfejű... :)

uhh

ahány ház, annyi szokás

na asszem alánézünk, mert kínos lesz, ha nem lesz szerszám a megfelelő időben :D

Elküldve
Réz paszta az agyra oké. Egy leheletnyi belőle a csavarra oké. Na de gépzsírt? Onnét már könnyen bekerülhet a fékhez!

Két anyag könnyebb szétválasztása, "összegyógyulásának" megakadályozása a cél nem a súrlódás csökkentése. Főleg nem a kerékrögzítő csavaroknál és a féknél!

hidd el kenni kell mind a menetet, és a kúpot is, különben előfordulhat, hogy annyira száraz a menet és a kúp, hogy nem tudod leszedni az út szélén defekt alkalmával. Van olyan, hogy "ropog" már meghúzásnál is. akkora a kúpon a súrlódás, hogy nem is szorít csak megáll a csavar.

Kerékcsavarnál a sűrű menet + kúp biztosít.

csak dobféknél kell vigyázni a zsírral, de ha nem a csavar lejére kened, hanem a menetre akkor nem jut be annyi, hogy az le tudjon röpülni róla.

ha akarsz használhatsz motorosok által használt lánc spayt is (fehér viaszos valami)

Egy biztos ...........kenni kell!

Elküldve
Réz paszta az agyra oké. Egy leheletnyi belőle a csavarra oké. Na de gépzsírt? Onnét már könnyen bekerülhet a fékhez!

Két anyag könnyebb szétválasztása, "összegyógyulásának" megakadályozása a cél nem a súrlódás csökkentése. Főleg nem a kerékrögzítő csavaroknál és a féknél!

és nem szoktam agyonhúzni sem 100-110 Nm fél év mulva még így is éppen elég leszedni egy gyári 20 cm hosszú kulcsal

Elküldve

Tisztelt Fórumtársak !

Az én járgányomat is utolérte a "levegő kerintgetés klapni" törés. A rutinos társak útmutatásait+ józan paraszti eszemet követve ,kibontottam,szétszedtem, bilincseltem,ragasztottam. Visszaszereltem és hallgatóztam a motor zümmögés után (ami előtte jól hallható volt) ,teljes csend és nagy öröm. Hát egy hétig bírta most újból zümmög (elcsavarta a tengelyt).

Opel Zengő alkatrészese azt mondta házzal együtt 15+!!

UNIX-nél 14 ezer HUF.

Van-e valakinek esetlegesen pénztárcabarátabb beszerzési helye ? További mókolása már lehetetlen ezért új lapát a cél.

Elküldve

Köszi, srácok mindenkinek, erre az idényre biztos marad a gépháj (nagyban megerősítettetek), aztán tavaszra meglátjuk a pasztát (köszi, mantec!)

Elküldve
Lehet már elfáradt a feszítőd és nem tudja hidegen kellően megfeszíteni? De a szíj is lehet rideg. Én így tél előtt mindig adok neki egy kis fabulon kézkrémet és szépen lecsendesedik. Nem csúszik tőle, de lágyabbá teszi.

No meg tegyük hozzá, hogy a generátor is jobban fogja az akku miatt ilyenkor. (nagyobb áramot kér, ami fékezi a generátort)

Elküldve
Azt megértem, hiszen az agyra és nem az aggyal rögzítesz. Na de vibrációnak kitett, nem önzáró kötőelemet megkenni, amikor más egyéb módon nincs biztosítva? :D

Bizony. Láttál már markolót közelről? :)

Amúgy én is mindig teszek rá némi kenőanyagot, bár én inkább lefújom némi HHS-el, mielőtt betekerem őket.

Amúgy voltam már olyan helyen gumiztatni, ahol alapból kenik azzal a rezes pasztával cserekor.

Elküldve
Réz paszta az agyra oké. Egy leheletnyi belőle a csavarra oké. Na de gépzsírt? Onnét már könnyen bekerülhet a fékhez!

Két anyag könnyebb szétválasztása, "összegyógyulásának" megakadályozása a cél nem a súrlódás csökkentése. Főleg nem a kerékrögzítő csavaroknál és a féknél!

Szerinted mi a difi a rézpaszta és a sima gépzsír között?

Hogy kerülne be a dobba vagy akár a féktárcsára?

Nem arról volt szó,hogy 2 kilót kell rákenni,csak épp annyit,amitől még nem rohad össze. :o

Elküldve

Szerintetek honnan folyik az olaj?

Nemrég nézettem meg a vezérműtengelyt, előtte semmi folyás. Kicseréltük a tömítőgumit, majd visszaszerelve. Azóta a beöntő rész környékén és alatta van olaj. Lehetséges, hogy az olajbeöntő sapka gumitömítése cserés?

Valószínűleg az a baj, legalábbis a képekből ez látszik. Szép rozsdás az EGR-ed :o

Elküldve
Szerintetek honnan folyik az olaj?

Nemrég nézettem meg a vezérműtengelyt, előtte semmi folyás. Kicseréltük a tömítőgumit, majd visszaszerelve. Azóta a beöntő rész környékén és alatta van olaj. Lehetséges, hogy az olajbeöntő sapka gumitömítése cserés?

Valószínűleg az a baj, legalábbis a képekből ez látszik. Szép rozsdás az EGR-ed :D

Igen én is arra tippelnék. Apósomnál is ez volt a gond (Astra F).

Annyira idegesítő, hogy ugyanolyan szögből van lefotózva a kocsid mint az én avataromban. Mindig azt hiszem, hogy én írtam valamit... :o

Elküldve
Igen én is arra tippelnék. Apósomnál is ez volt a gond (Astra F).

Annyira idegesítő, hogy ugyanolyan szögből van lefotózva a kocsid mint az én avataromban. Mindig azt hiszem, hogy én írtam valamit... :o

....főleg ha még kék is lenne a Tied.... vagy az enyém fehér.... hm.... :D

Elküldve
....főleg ha még kék is lenne a Tied.... vagy az enyém fehér.... hm.... :o

Én bzsoltee avatarjáról beszéltem! Nézd csak meg!

Elküldve
Valószínűleg az a baj, legalábbis a képekből ez látszik. Szép rozsdás az EGR-ed :o

Köszi, tehát valószínű, hogy tömítéscsere. Az gáz, ha az EGR rozsdás? Kell valamit csinálni vele, illetve érdemes? 4 éves a kocsi, második tulaj vagyok 3 évesen vettem, de már akkor rozsdás volt sok minden a motortérben. Valószínű, hogy sokat állt a gép.

Amikor cserélve lett a szelepfedél tömítés lett valami tömítőpaszta is használva, vagy csak simán a gumitömítés?

Az olajbeőntő melletti csavarnál is jöhet az olaj, szerintem nem az olajbeöntő sapkánál lesz a gond.

Elküldve

Nálam is ellenőrizve lettek a vezérműtengely lefogató csavarok, nálam nem volt lelazulva egyik sem. 2007-es gyártású a gépem.Viszont az eredeti tömítéssel lett visszarakva a szelepfedél és két helyen is van egy kis olajszivárgás.előírt nyomatékkal lettek a csavarok meghúzva, a tömítés nem volt sérült.Szétszedni ismét meg már nincs kedvem.

Elküldve
Amikor cserélve lett a szelepfedél tömítés lett valami tömítőpaszta is használva, vagy csak simán a gumitömítés?

Az olajbeőntő melletti csavarnál is jöhet az olaj, szerintem nem az olajbeöntő sapkánál lesz a gond.

Tömítőpasztát nem használtunk és új tömítés került bele. Azért gondolom, hogy a sapka tömítése a gond, mert a trafóhíd (remélem nem írok hülyeséget) is olajos. Ha a csavarnál jönne, akkor az talán nem lenne olajos.

Én szeretném hinni, hogy a sapka, mert annak a tömítése nem összeg.....

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.