Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Aknát se felejtsd el :)

szakmai ártalom.. hozzá vagy szokva a jó szerszámokhoz :D <_<

Akna van, csak meg kell találnom a szerkezetet.

Analfabéta vagyok az ilyenhez.

Elküldve

sziasztok . segítségeteket szeretném kérni hogy kb mibe fájnak a toronycsapágyak + a vastag gumi /párba

esetleg milyen gyártmány ajánlott,hol lehet a legolcsóbb

10év alatt elfáradt rendesen .

egyéb szilentek, gömbfejek hibátlanok,gyáriak

Elküldve
Ki kell venned a magnót és utána a középső boxszot kell ki venned, a szélein csavarok tartják utána tudsz hozzáférni a középső konzol kapcsolóihoz, hátulról.Óvatosan hogy ne pattanjon el semmi.Ha nem vagy biztos a dolgodban inkább vidd villamoságishoz, mert ha utcán parkolsz ebben a hidegben már merevek a műanyagok, és könnyen elpattannak.

Ez az egyik lehetőség!

A másik típusnál elég kihúznod a ventilátor fokozatkapcsolóját a helyéről és némi kézügyességgel ki is tudod cserélni az izzót.

Elküldve

Sziasztok

Idén áprilisba vettem újjonan egy Astra G 1.4 Twinportot (egyik nagyon uccsó raktári darab volt). Most, hogy beköszöntöttek a hűvösebb idők megfigyeltem, hogy reggel hideg motornál van egy olyan erősebb kerregős dízeles hangja a motornak. Ez normális jelenség a twinport motornál, vagy vigyem szervizbe? Maga a menetteljesítményen nem érezni, hogy bármi gond lenne. Próbáltam, hogy pár percig járatom a motort, hogy megszűnik e, de nem lett jobb, viszont ha megyek pár kilométert és bemelegszik a motor, illetve felmelegszik a víz, utána már normális a hangja. Szerintetek?

Elküldve
Sziasztok

Idén áprilisba vettem újjonan egy Astra G 1.4 Twinportot (egyik nagyon uccsó raktári darab volt). Most, hogy beköszöntöttek a hűvösebb idők megfigyeltem, hogy reggel hideg motornál van egy olyan erősebb kerregős dízeles hangja a motornak. Ez normális jelenség a twinport motornál, vagy vigyem szervizbe? Maga a menetteljesítményen nem érezni, hogy bármi gond lenne. Próbáltam, hogy pár percig járatom a motort, hogy megszűnik e, de nem lett jobb, viszont ha megyek pár kilométert és bemelegszik a motor, illetve felmelegszik a víz, utána már normális a hangja. Szerintetek?

Olajcsere volt már?

Valószínűleg a hidrotőkék hangját hallod, ami a hideg olaj miatt van. A tünetek (jellegzetes hang, mely melegen megszűnik) erre utalnak.

Elküldve
Olajcsere volt már?

Valószínűleg a hidrotőkék hangját hallod, ami a hideg olaj miatt van. A tünetek (jellegzetes hang, mely melegen megszűnik) erre utalnak.

Volt már igen, ha jól emlékszem olyan 2100km-nél lett cserélve, most jelenleg 8000km van benne. Ha jól emléxem 5W40-es Castrolt tettek bele.

Elküldve

urak!

Z16XEP-ben mennyire macerás a gyertyacsere?

Hozzálássak, ha igen mivel (mi kell hozzá)?

Vagy inkább vigyem a szakihoz?

(nem vagyok technikai analfabéta)

üdv:frz

Elküldve

Sziasztok!

Fojtószelepház tisztításhoz le kell szerelni szerintetek az egész házat vagy csak elegendő befújni a tisztító spray-el

a szelepet és környékét? Elektromos gázpedálos az autóm. Okoz valami gondot ha leszedem tisztítás végett f.szelepházat?

Elküldve
Volt már igen, ha jól emlékszem olyan 2100km-nél lett cserélve, most jelenleg 8000km van benne. Ha jól emléxem 5W40-es Castrolt tettek bele.

Halottam már olyanról, hogy a Castrol valamiért annyira nem jó Astraba, pl enyémbe 10W40 Magnatec van benne, és indításnál volt olyan hogy katogott pár pillanatig, azt mondták valszeg a Castrol miatt mert valamér nem jó bele, de nelegyen igazam

Elküldve
Halottam már olyanról, hogy a Castrol valamiért annyira nem jó Astraba, pl enyémbe 10W40 Magnatec van benne, és indításnál volt olyan hogy katogott pár pillanatig, azt mondták valszeg a Castrol miatt mert valamér nem jó bele, de nelegyen igazam

Az inkább a hidrotőke lesz, és független az olajtól.

Elküldve
Az inkább a hidrotőke lesz, és független az olajtól.

Nem független teljesen.

A hidrotőke akkor csattog ha már kopott, vagy nem kap elégséges kenést a nem megfelelő minőségű/mennyiségű olaj miatt.

Elküldve
... megfigyeltem, hogy reggel hideg motornál van egy olyan erősebb kerregős dízeles hangja a motornak.

...Nekem pont fordítva van... melegen csinálja csak :-( Ha esteleg valakinek eszébe jutna valami a 16815-ös hsz-ra, ismételten megköszönném.

SC

Elküldve
urak!

Z16XEP-ben mennyire macerás a gyertyacsere?

Hozzálássak, ha igen mivel (mi kell hozzá)?

Vagy inkább vigyem a szakihoz?

(nem vagyok technikai analfabéta)

üdv:frz

szerintem:

kitekered, betekered :)

Elküldve
urak!

Z16XEP-ben mennyire macerás a gyertyacsere?

Hozzálássak, ha igen mivel (mi kell hozzá)?

Vagy inkább vigyem a szakihoz?

(nem vagyok technikai analfabéta)

üdv:frz

Nyomatékkulcs, gyertyakulcs

Elküldve
Az a megfigyelés, hogy ha csinálja, csak hidegen. Viszont nem mindig. Reggel megint kínlódás volt hidegen, mentem 30 Km-t, utána megnéztem semmi. Nagyon szép sima alapjárat olyan 750 körül. Utána viszont délután mentem csak fele, szóval vissza is hűlt, és semmi hiba. Símán indult, alapjárat ok.

Kicsit érdekes.

Holnap gépre tesszük hidegen, aztán meglátjuk hátha mutat valamit.

Addig is ha van ötlet, szívesen fogadom.

Megint okosabb lettem egy kicsit. Kiolvastuk a a hibakódot: P0136=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) funkció-rendellenesség

Valakinek volt hasonló? Csere lesz, vagy esetleg valami más is bele szólhat a dologba. Egyébként ez tárolt hiba. De most nincs is a kocsival semmi baj... Ma hiba nélkül ment.

Elküldve

Nekem jó a Castrol... bár nekem nincs hidrotőke :)

Nem független teljesen.

A hidrotőke akkor csattog ha már kopott, vagy nem kap elégséges kenést a nem megfelelő minőségű/mennyiségű olaj miatt.

Elküldve

Ja, kb ennyi volt...

de T40 kellett trafóhoz z16 xep-n

És lőn csoda, megjavult a 3. henger.

Lekopogom de viszlát 0303.

Mentem egy jó kört, 120-al is, 4000 felett is, egy megtorpanás sem volt.

Úgy látszik szerencsém volt és mégsem a trafóhíd a ludas.

Az viszont gyanús, hogy én cseréltem először gyertyát a kocsiban

94.000 km-nél, mert GM gyertyák voltak benne.

szerintem:

kitekered, betekered :)

Elküldve
Ja, kb ennyi volt...

de T40 kellett trafóhoz z16 xep-n

És lőn csoda, megjavult a 3. henger.

Lekopogom de viszlát 0303.

Mentem egy jó kört, 120-al is, 4000 felett is, egy megtorpanás sem volt.

Úgy látszik szerencsém volt és mégsem a trafóhíd a ludas.

Az viszont gyanús, hogy én cseréltem először gyertyát a kocsiban

94.000 km-nél, mert GM gyertyák voltak benne.

még azért várjál....

Elküldve

Sziasztok régebben írtam,hogy hidegindításkor néha felpörgeti magát a motor 1400 ra,1-2 perc után visszaesik,900 körülire,amikor siettem,és nem akartam megvárni míg leesik a fordulat,a legkisebb gázadásra is nagyon felpörgött a motor,ezért így többet nem indultam el,de most azt tapasztalom kb másfél hónapja nem pörög annyira fel a motor,csak 1000-1100 körülire,és gázadáskor is csak annyira pörög fel amennyire nyomom,ez igy nagyon jó mert nem kell kivárnom azt az 1-2 percet,a kérdésem az lenne,hogy szerintetek mi a normális működés,ja és régebben amikor csinálta ezt az 1400 fordulatot meleg volt,úgyhogy biztos nem a hideg okozta,most hogy jönnek a hidegebb idők,több idő kell hogy bemelegedjen a motor,de eddig még nem vettem észre rajta,hogy a hideg változtatna valamit a motor működésén.

Elküldve
Sziasztok!

Fojtószelepház tisztításhoz le kell szerelni szerintetek az egész házat vagy csak elegendő befújni a tisztító spray-el

a szelepet és környékét? Elektromos gázpedálos az autóm. Okoz valami gondot ha leszedem tisztítás végett f.szelepházat?

Szia,

Igazán jó tisztításhoz le kell venni és féktisztítóval jól átpucolni. Semmi gondja nem lesz ha leszeded tisztításra, csak a csatira vigyázz, le ne törjön.

Elküldve
Volt már igen, ha jól emlékszem olyan 2100km-nél lett cserélve, most jelenleg 8000km van benne. Ha jól emléxem 5W40-es Castrolt tettek bele.

Szia,

Remélem 5W30 volt az, mert Z14XEP-hez az a jó, amíg nem eszi. Főleg télen, mert vékonyabb és könnyebben jut el pl a tőkékig is. De természetesnek mondható a jelenség, ha hidrotőkés lenne, az nem enyhe dízeles kattogás lenne, hanem inkább erősebb csattogás. Ez inkább hideg hidrotőke vagy injektor hang amit hallasz. Nekem is van, új kora óta.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.