Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ki kell venned a magnót és utána a középső boxszot kell ki venned, a szélein csavarok tartják utána tudsz hozzáférni a középső konzol kapcsolóihoz, hátulról.Óvatosan hogy ne pattanjon el semmi.Ha nem vagy biztos a dolgodban inkább vidd villamoságishoz, mert ha utcán parkolsz ebben a hidegben már merevek a műanyagok, és könnyen elpattannak.

Ez az egyik lehetőség!

A másik típusnál elég kihúznod a ventilátor fokozatkapcsolóját a helyéről és némi kézügyességgel ki is tudod cserélni az izzót.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Idén áprilisba vettem újjonan egy Astra G 1.4 Twinportot (egyik nagyon uccsó raktári darab volt). Most, hogy beköszöntöttek a hűvösebb idők megfigyeltem, hogy reggel hideg motornál van egy olyan erősebb kerregős dízeles hangja a motornak. Ez normális jelenség a twinport motornál, vagy vigyem szervizbe? Maga a menetteljesítményen nem érezni, hogy bármi gond lenne. Próbáltam, hogy pár percig járatom a motort, hogy megszűnik e, de nem lett jobb, viszont ha megyek pár kilométert és bemelegszik a motor, illetve felmelegszik a víz, utána már normális a hangja. Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Idén áprilisba vettem újjonan egy Astra G 1.4 Twinportot (egyik nagyon uccsó raktári darab volt). Most, hogy beköszöntöttek a hűvösebb idők megfigyeltem, hogy reggel hideg motornál van egy olyan erősebb kerregős dízeles hangja a motornak. Ez normális jelenség a twinport motornál, vagy vigyem szervizbe? Maga a menetteljesítményen nem érezni, hogy bármi gond lenne. Próbáltam, hogy pár percig járatom a motort, hogy megszűnik e, de nem lett jobb, viszont ha megyek pár kilométert és bemelegszik a motor, illetve felmelegszik a víz, utána már normális a hangja. Szerintetek?

Olajcsere volt már?

Valószínűleg a hidrotőkék hangját hallod, ami a hideg olaj miatt van. A tünetek (jellegzetes hang, mely melegen megszűnik) erre utalnak.

Link to comment
Megosztás:

Olajcsere volt már?

Valószínűleg a hidrotőkék hangját hallod, ami a hideg olaj miatt van. A tünetek (jellegzetes hang, mely melegen megszűnik) erre utalnak.

Volt már igen, ha jól emlékszem olyan 2100km-nél lett cserélve, most jelenleg 8000km van benne. Ha jól emléxem 5W40-es Castrolt tettek bele.

Link to comment
Megosztás:

Volt már igen, ha jól emlékszem olyan 2100km-nél lett cserélve, most jelenleg 8000km van benne. Ha jól emléxem 5W40-es Castrolt tettek bele.

Halottam már olyanról, hogy a Castrol valamiért annyira nem jó Astraba, pl enyémbe 10W40 Magnatec van benne, és indításnál volt olyan hogy katogott pár pillanatig, azt mondták valszeg a Castrol miatt mert valamér nem jó bele, de nelegyen igazam

Link to comment
Megosztás:

Halottam már olyanról, hogy a Castrol valamiért annyira nem jó Astraba, pl enyémbe 10W40 Magnatec van benne, és indításnál volt olyan hogy katogott pár pillanatig, azt mondták valszeg a Castrol miatt mert valamér nem jó bele, de nelegyen igazam

Az inkább a hidrotőke lesz, és független az olajtól.

Link to comment
Megosztás:

Az a megfigyelés, hogy ha csinálja, csak hidegen. Viszont nem mindig. Reggel megint kínlódás volt hidegen, mentem 30 Km-t, utána megnéztem semmi. Nagyon szép sima alapjárat olyan 750 körül. Utána viszont délután mentem csak fele, szóval vissza is hűlt, és semmi hiba. Símán indult, alapjárat ok.

Kicsit érdekes.

Holnap gépre tesszük hidegen, aztán meglátjuk hátha mutat valamit.

Addig is ha van ötlet, szívesen fogadom.

Megint okosabb lettem egy kicsit. Kiolvastuk a a hibakódot: P0136=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) funkció-rendellenesség

Valakinek volt hasonló? Csere lesz, vagy esetleg valami más is bele szólhat a dologba. Egyébként ez tárolt hiba. De most nincs is a kocsival semmi baj... Ma hiba nélkül ment.

Link to comment
Megosztás:

Ja, kb ennyi volt...

de T40 kellett trafóhoz z16 xep-n

És lőn csoda, megjavult a 3. henger.

Lekopogom de viszlát 0303.

Mentem egy jó kört, 120-al is, 4000 felett is, egy megtorpanás sem volt.

Úgy látszik szerencsém volt és mégsem a trafóhíd a ludas.

Az viszont gyanús, hogy én cseréltem először gyertyát a kocsiban

94.000 km-nél, mert GM gyertyák voltak benne.

szerintem:

kitekered, betekered :)

Link to comment
Megosztás:

Ja, kb ennyi volt...

de T40 kellett trafóhoz z16 xep-n

És lőn csoda, megjavult a 3. henger.

Lekopogom de viszlát 0303.

Mentem egy jó kört, 120-al is, 4000 felett is, egy megtorpanás sem volt.

Úgy látszik szerencsém volt és mégsem a trafóhíd a ludas.

Az viszont gyanús, hogy én cseréltem először gyertyát a kocsiban

94.000 km-nél, mert GM gyertyák voltak benne.

még azért várjál....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok régebben írtam,hogy hidegindításkor néha felpörgeti magát a motor 1400 ra,1-2 perc után visszaesik,900 körülire,amikor siettem,és nem akartam megvárni míg leesik a fordulat,a legkisebb gázadásra is nagyon felpörgött a motor,ezért így többet nem indultam el,de most azt tapasztalom kb másfél hónapja nem pörög annyira fel a motor,csak 1000-1100 körülire,és gázadáskor is csak annyira pörög fel amennyire nyomom,ez igy nagyon jó mert nem kell kivárnom azt az 1-2 percet,a kérdésem az lenne,hogy szerintetek mi a normális működés,ja és régebben amikor csinálta ezt az 1400 fordulatot meleg volt,úgyhogy biztos nem a hideg okozta,most hogy jönnek a hidegebb idők,több idő kell hogy bemelegedjen a motor,de eddig még nem vettem észre rajta,hogy a hideg változtatna valamit a motor működésén.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Fojtószelepház tisztításhoz le kell szerelni szerintetek az egész házat vagy csak elegendő befújni a tisztító spray-el

a szelepet és környékét? Elektromos gázpedálos az autóm. Okoz valami gondot ha leszedem tisztítás végett f.szelepházat?

Szia,

Igazán jó tisztításhoz le kell venni és féktisztítóval jól átpucolni. Semmi gondja nem lesz ha leszeded tisztításra, csak a csatira vigyázz, le ne törjön.

Link to comment
Megosztás:

Volt már igen, ha jól emlékszem olyan 2100km-nél lett cserélve, most jelenleg 8000km van benne. Ha jól emléxem 5W40-es Castrolt tettek bele.

Szia,

Remélem 5W30 volt az, mert Z14XEP-hez az a jó, amíg nem eszi. Főleg télen, mert vékonyabb és könnyebben jut el pl a tőkékig is. De természetesnek mondható a jelenség, ha hidrotőkés lenne, az nem enyhe dízeles kattogás lenne, hanem inkább erősebb csattogás. Ez inkább hideg hidrotőke vagy injektor hang amit hallasz. Nekem is van, új kora óta.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.