Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Guest kumabushi

gyerekek, most vegyetek komolyan és ne nevessetek.

nehezen indul a kocsi, gyertya probléma lehet? Arra gondolnék, de megzavar az hogy DÍZEL!

abban is van gyertya de más mint a benzinesbe...

nem értek hozzá, segítsetek nehogy átverjenek...

mi újság is a dízeles gyertyákkal?

köszi

Link to comment
Megosztás:

gyerekek, most vegyetek komolyan és ne nevessetek.

nehezen indul a kocsi, gyertya probléma lehet? Arra gondolnék, de megzavar az hogy DÍZEL!

abban is van gyertya de más mint a benzinesbe...

nem értek hozzá, segítsetek nehogy átverjenek...

mi újság is a dízeles gyertyákkal?

köszi

Én tuti nem nevetek!

Izzítógyertya van benne, ami "előmelegíti" a hengerteret (asszem), hogy létrejöhessen az öngyulladás. Drágább a cseréje, mint a benzines gyújtógyertyáé, lehet, hogy okoz indítási problémát, ezt nem tudom...

Link to comment
Megosztás:

Én tuti nem nevetek!

Izzítógyertya van benne, ami "előmelegíti" a hengerteret (asszem), hogy létrejöhessen az öngyulladás. Drágább a cseréje, mint a benzines gyújtógyertyáé, lehet, hogy okoz indítási problémát, ezt nem tudom...

Jelzi az ikon a műszarfalon, ha van izzítás. De rá is mérhetsz, hogy kiderítsd jó-e vagy sem. Az ha nehezen indul, sok mindentől lehet. Üzemanyag szűrő eltömődött, akksi gagyi stb. Mindenképpen nézesd át.

De mit értesz nehezen indulás alatt? Van hogy az enyém is rakoncátlankodik mondjuk 10-ből 1-szer hosszabban kell indítózni. De alapjában 2-3 tekerésre indul.

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel kocsi kint a szabadban állt, ~10Cfok.

Indítás, majd kijártam az udvarból, és amikor tettem be a kaput akkor vettem észre, hogy valami zakatol a kocsiban. ^_^ Nagyon szíj gyanús volt.

Kinyit motorháztető, és a bordás szíj zakatolt (generátor, léghondit meghajtó), és kb minden fordulatnál egyet. A szíj leheta gázas? ~2-3km után megálltam, és elhalgatott. ~50km után miután beértem a mukahelyre, akkor sem volt hangja.

A kocsi 2007/12, Z145XEP, ~48e km.

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel kocsi kint a szabadban állt, ~10Cfok.

Indítás, majd kijártam az udvarból, és amikor tettem be a kaput akkor vettem észre, hogy valami zakatol a kocsiban. ^_^ Nagyon szíj gyanús volt.

Kinyit motorháztető, és a bordás szíj zakatolt (generátor, léghondit meghajtó), és kb minden fordulatnál egyet. A szíj leheta gázas? ~2-3km után megálltam, és elhalgatott. ~50km után miután beértem a mukahelyre, akkor sem volt hangja.

A kocsi 2007/12, Z145XEP, ~48e km.

Hasonló tünetekkel nekem az egyik vezetőgörgő volt a ludas.Skf került a helyére ami olcsóbb volt mint a gyári.Mondjuk ez nekem 160e km-nél jött elő...

Link to comment
Megosztás:

Hasonló tünetekkel nekem az egyik vezetőgörgő volt a ludas.Skf került a helyére ami olcsóbb volt mint a gyári.Mondjuk ez nekem 160e km-nél jött elő...

Ott is van olyan, az nem feszítő görgő?

Mennyibe fája cseréje?

Hogy lehet megállapítani, hogy az a gondja biztosan? Mert ahogy észrevettem a szíj bizonyos pontjánál csinálta, mert lehet látni, hogy mikor ér körbe, és akkor 'nyikkant' egyet. A vezetőgörgő meg többet forog, az nagyobb intenzitással csinálná, nem?

Link to comment
Megosztás:

Ott is van olyan, az nem feszítő görgő?

Mennyibe fája cseréje?

Hogy lehet megállapítani, hogy az a gondja biztosan? Mert ahogy észrevettem a szíj bizonyos pontjánál csinálta, mert lehet látni, hogy mikor ér körbe, és akkor 'nyikkant' egyet. A vezetőgörgő meg többet forog, az nagyobb intenzitással csinálná, nem?

Erős a gyanúm, hogy mivel sajnos ez a szíj nincs burkolva mint a vezérlésé ( már akinek szíjas a vezérlése), valamit felkapott az útról, ami átfordult a rendszeren és megsínylette kicsit a szíj. És ott most vagy borda híjja van, vagy keresztbe van valami feslés rajta.

Ha tudod valahogy forgasd körbe vagy próbáld meg a helyén valahogy tüzetesebben átvizsgálni.

Hallottam már olyanról, hogy frissen cserélt szíj is elszakadt..... szal az mind1, hogy új vagy van benne 5000 km.......

Ha csapágy lenne akkor szerintem nem ugyan azon a ponton nyikkanna hanem sűrűbben, mivel a szíj amíg egyet fordul addig a feszítőknek többet kéne szerintem, mint 1 fordulat.... de csak egy tipp.

Link to comment
Megosztás:

Erős a gyanúm, hogy mivel sajnos ez a szíj nincs burkolva mint a vezérlésé ( már akinek szíjas a vezérlése), valamit felkapott az útról, ami átfordult a rendszeren és megsínylette kicsit a szíj. És ott most vagy borda híjja van, vagy keresztbe van valami feslés rajta.

Ha tudod valahogy forgasd körbe vagy próbáld meg a helyén valahogy tüzetesebben átvizsgálni.

Hallottam már olyanról, hogy frissen cserélt szíj is elszakadt..... szal az mind1, hogy új vagy van benne 5000 km.......

Ha csapágy lenne akkor szerintem nem ugyan azon a ponton nyikkanna hanem sűrűbben, mivel a szíj amíg egyet fordul addig a feszítőknek többet kéne szerintem, mint 1 fordulat.... de csak egy tipp.

Köszi, ha hazamegyek megnézem.

Remélem nincs rajt semmi sérülés, s csak valami kosz került oda. Ha már minimálisan is károsodott, akkor érdemes cserélni? (persze ha szál nem szakadt)

Link to comment
Megosztás:

Erős a gyanúm, hogy mivel sajnos ez a szíj nincs burkolva mint a vezérlésé ( már akinek szíjas a vezérlése), valamit felkapott az útról, ami átfordult a rendszeren és megsínylette kicsit a szíj. És ott most vagy borda híjja van, vagy keresztbe van valami feslés rajta.

Ha tudod valahogy forgasd körbe vagy próbáld meg a helyén valahogy tüzetesebben átvizsgálni.

Hallottam már olyanról, hogy frissen cserélt szíj is elszakadt..... szal az mind1, hogy új vagy van benne 5000 km.......

Ha csapágy lenne akkor szerintem nem ugyan azon a ponton nyikkanna hanem sűrűbben, mivel a szíj amíg egyet fordul addig a feszítőknek többet kéne szerintem, mint 1 fordulat.... de csak egy tipp.

Valószínűbb a szíj hibája,ahogy így mondod... Magamnak szerintem beterveznék egy szíjcserét ha sérült mert lehet hogy nem áll meg a sérülés. A vezetőgörgő nekem dízelen van,nem tudom benyáson is van-e. Amúgy nem túl olcsó, de motoronként különböző a mérete.Nekem a dízelen szerintem picit szélesebb.Oda 24e körül lett volna a gyári,az Skf egy ismerős kedvezményével volt 14e.

Érdekel hogy mi lett végül.

Link to comment
Megosztás:

Valószínűbb a szíj hibája,ahogy így mondod... Magamnak szerintem beterveznék egy szíjcserét ha sérült mert lehet hogy nem áll meg a sérülés. A vezetőgörgő nekem dízelen van,nem tudom benyáson is van-e. Amúgy nem túl olcsó, de motoronként különböző a mérete.Nekem a dízelen szerintem picit szélesebb.Oda 24e körül lett volna a gyári,az Skf egy ismerős kedvezményével volt 14e.

Érdekel hogy mi lett végül.

Az áraknak már utána kérdeztem, a szíj 8e, a munkadíj pedig 5e.

Link to comment
Megosztás:

Valószínűbb a szíj hibája,ahogy így mondod... Magamnak szerintem beterveznék egy szíjcserét ha sérült mert lehet hogy nem áll meg a sérülés. A vezetőgörgő nekem dízelen van,nem tudom benyáson is van-e. Amúgy nem túl olcsó, de motoronként különböző a mérete.Nekem a dízelen szerintem picit szélesebb.Oda 24e körül lett volna a gyári,az Skf egy ismerős kedvezményével volt 14e.

Érdekel hogy mi lett végül.

Hát most itthon megnéztem, látni, tapintani nem lehet rajta semmit sem. Pedig odébb tekeretttem az önindítóval többször is.

Munkából hazafele, és utána sem volt semmi hangja.

Ahogy néztem, ciki, ha szakad, vízpumpa, generátor & még a légkondi sem megy akkor. ^_^

Link to comment
Megosztás:

Az áraknak már utána kérdeztem, a szíj 8e, a munkadíj pedig 5e.

.. hát én nemtom, de a dízelről két mozdulattal lekaptam a szíjat (visszafele kicsit kell füzögetni, de gyorsan fentvan), ami még sírós volt, aztán kipiszkáltam a bordák közül csomó kavicsot és permeteztem rá némi gumiápolót, így még egy hónapot elment megint csendben, na aztán megint megjött a hangja és akkor vettem újat..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.eggy olyan problémám van,hogy hideg indítás esetén reggel elsőként vagy meló után 5 körül de főleg csak reggel indításkor ki gyulad a szerelő kulcs kis narancssárga jelzés.A tudomásom szerint ez a motor elektromos hiba jelzése ,de miért csak főként reggel mutatja? nap közben bármikor indítom nem mutat semmit.Ha valaki estleg tapasztalt ilyet ,meg írhatná.köszi jó éjt

Link to comment
Megosztás:

.. hát én nemtom, de a dízelről két mozdulattal lekaptam a szíjat (visszafele kicsit kell füzögetni, de gyorsan fentvan), ami még sírós volt, aztán kipiszkáltam a bordák közül csomó kavicsot és permeteztem rá némi gumiápolót, így még egy hónapot elment megint csendben, na aztán megint megjött a hangja és akkor vettem újat..

Z14XEP-nél szerintema motortartót is ki kell venni ahogy néztem, másképp nem jön ki. ^_^

Link to comment
Megosztás:

Hát most itthon megnéztem, látni, tapintani nem lehet rajta semmit sem. Pedig odébb tekeretttem az önindítóval többször is.

Munkából hazafele, és utána sem volt semmi hangja.

Ahogy néztem, ciki, ha szakad, vízpumpa, generátor & még a légkondi sem megy akkor. ^_^

Ma reggel ugyanaz a hangjelenség. Valószínű, hogy csak hidegben csinálja, érdekes.

Semmi sérülés nincs rajt, apu is nézte. Szerinte ha lenne rajt sérülés, akkor sem szakadhatna el, egy darabig bírnia kellene.

Otthon hogyan lehetne lecserélni, vagy érdemesebb szervizbe vinni? (Z14XEP) Ahogy nézem a motor rögzítését bal oldalon meg kell bontani? :D

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel ugyanaz a hangjelenség. Valószínű, hogy csak hidegben csinálja, érdekes.

Semmi sérülés nincs rajt, apu is nézte. Szerinte ha lenne rajt sérülés, akkor sem szakadhatna el, egy darabig bírnia kellene.

Otthon hogyan lehetne lecserélni, vagy érdemesebb szervizbe vinni? (Z14XEP) Ahogy nézem a motor rögzítését bal oldalon meg kell bontani? ^_^

Azért én vezérműszíjjal nem játszanék. Az még hagyján, hogy vízpumpa stb.. De ha szakad, akkor szétbarmolja a motort is! Elmegy a vezérlés, görbülnek a szelepek. Szép kis móka. Kb min 200 eFt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Van nekem egy Astra G X20DTL motorkódú kis kocsim, amibe az adagoló (0470504003)elektronikája felmondta a szolgálatot. Mondták: ezt csak egyben lehet cserélni. Tényleg nem lehet ezt külön javítani? Mert felújítva 200-250 e Ft újonnan 500 körül. Bontottra 120 körül mondtak de garancia nincs. Tud valaki, esetleg egy barátibb megoldást ?

Válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Keressed wessz nevű usert itt fórumon... Ő majd segít

Sziasztok

Van nekem egy Astra G X20DTL motorkódú kis kocsim, amibe az adagoló (0470504003)elektronikája felmondta a szolgálatot. Mondták: ezt csak egyben lehet cserélni. Tényleg nem lehet ezt külön javítani? Mert felújítva 200-250 e Ft újonnan 500 körül. Bontottra 120 körül mondtak de garancia nincs. Tud valaki, esetleg egy barátibb megoldást ?

Válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Azért én vezérműszíjjal nem játszanék. Az még hagyján, hogy vízpumpa stb.. De ha szakad, akkor szétbarmolja a motort is! Elmegy a vezérlés, görbülnek a szelepek. Szép kis móka. Kb min 200 eFt.

Z14XEP vezérlése láncos, így ha a szíj szakad nem akad össze a motor. Minden esetre én sem spórolnék a szíjon, de megnézném mitől lett hirtelen ilyen zajos.

Sziasztok

Van nekem egy Astra G X20DTL motorkódú kis kocsim, amibe az adagoló (0470504003)elektronikája felmondta a szolgálatot. Mondták: ezt csak egyben lehet cserélni. Tényleg nem lehet ezt külön javítani? Mert felújítva 200-250 e Ft újonnan 500 körül. Bontottra 120 körül mondtak de garancia nincs. Tud valaki, esetleg egy barátibb megoldást ?

Válaszokat előre is köszönöm!

Keresd itt a fórumon Wessz kartársat, Ő megoldja.

Link to comment
Megosztás:

Z14XEP vezérlése láncos, így ha a szíj szakad nem akad össze a motor. Minden esetre én sem spórolnék a szíjon, de megnézném mitől lett hirtelen ilyen zajos.

Csak az a gond, hogy hidegen csinálja, de semmi nem látszik a szíjon.

Szerelővel megnézettem, levette, nem látszik rajta semmi sem...szte hagyjam fent.

Link to comment
Megosztás:

Csak az a gond, hogy hidegen csinálja, de semmi nem látszik a szíjon.

Szerelővel megnézettem, levette, nem látszik rajta semmi sem...szte hagyjam fent.

Azért gondoltam én is a görgőre mert felmelegedve nekem is elhallgatott. A szervizben sorban leszedegették a görgőket és amelyik egy picikét rágott (tényleg alig észrevehetőt) azt cseréltettem ki és utána megszűnt a hang hidegen.

Link to comment
Megosztás:

Azért gondoltam én is a görgőre mert felmelegedve nekem is elhallgatott. A szervizben sorban leszedegették a görgőket és amelyik egy picikét rágott (tényleg alig észrevehetőt) azt cseréltettem ki és utána megszűnt a hang hidegen.

Görgőt kizárhatjuk, mert a szíj 1x átfordulásakor 'nyekken' egyet...

Ha görgő lenne, ami sokat forog, az nagyobb intenzitással csinálná...

Link to comment
Megosztás:

Görgőt kizárhatjuk, mert a szíj 1x átfordulásakor 'nyekken' egyet...

Ha görgő lenne, ami sokat forog, az nagyobb intenzitással csinálná...

Hallottam már olyanról hogy nem mindegy a szíj fajtája sem. Ugyan nem Astránál hanem Lagunánál, de azon pl havernak volt hogy 3X kellett cserélni mire nem visított

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.