Guest kumabushi Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 gyerekek, most vegyetek komolyan és ne nevessetek. nehezen indul a kocsi, gyertya probléma lehet? Arra gondolnék, de megzavar az hogy DÍZEL! abban is van gyertya de más mint a benzinesbe... nem értek hozzá, segítsetek nehogy átverjenek... mi újság is a dízeles gyertyákkal? köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
dsteel Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 gyerekek, most vegyetek komolyan és ne nevessetek. nehezen indul a kocsi, gyertya probléma lehet? Arra gondolnék, de megzavar az hogy DÍZEL! abban is van gyertya de más mint a benzinesbe... nem értek hozzá, segítsetek nehogy átverjenek... mi újság is a dízeles gyertyákkal? köszi Én tuti nem nevetek! Izzítógyertya van benne, ami "előmelegíti" a hengerteret (asszem), hogy létrejöhessen az öngyulladás. Drágább a cseréje, mint a benzines gyújtógyertyáé, lehet, hogy okoz indítási problémát, ezt nem tudom... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 Én tuti nem nevetek! Izzítógyertya van benne, ami "előmelegíti" a hengerteret (asszem), hogy létrejöhessen az öngyulladás. Drágább a cseréje, mint a benzines gyújtógyertyáé, lehet, hogy okoz indítási problémát, ezt nem tudom... Jelzi az ikon a műszarfalon, ha van izzítás. De rá is mérhetsz, hogy kiderítsd jó-e vagy sem. Az ha nehezen indul, sok mindentől lehet. Üzemanyag szűrő eltömődött, akksi gagyi stb. Mindenképpen nézesd át. De mit értesz nehezen indulás alatt? Van hogy az enyém is rakoncátlankodik mondjuk 10-ből 1-szer hosszabban kell indítózni. De alapjában 2-3 tekerésre indul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 Ma reggel kocsi kint a szabadban állt, ~10Cfok. Indítás, majd kijártam az udvarból, és amikor tettem be a kaput akkor vettem észre, hogy valami zakatol a kocsiban. ^_^ Nagyon szíj gyanús volt. Kinyit motorháztető, és a bordás szíj zakatolt (generátor, léghondit meghajtó), és kb minden fordulatnál egyet. A szíj leheta gázas? ~2-3km után megálltam, és elhalgatott. ~50km után miután beértem a mukahelyre, akkor sem volt hangja. A kocsi 2007/12, Z145XEP, ~48e km. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vépetya Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 Ma reggel kocsi kint a szabadban állt, ~10Cfok. Indítás, majd kijártam az udvarból, és amikor tettem be a kaput akkor vettem észre, hogy valami zakatol a kocsiban. ^_^ Nagyon szíj gyanús volt. Kinyit motorháztető, és a bordás szíj zakatolt (generátor, léghondit meghajtó), és kb minden fordulatnál egyet. A szíj leheta gázas? ~2-3km után megálltam, és elhalgatott. ~50km után miután beértem a mukahelyre, akkor sem volt hangja. A kocsi 2007/12, Z145XEP, ~48e km. Hasonló tünetekkel nekem az egyik vezetőgörgő volt a ludas.Skf került a helyére ami olcsóbb volt mint a gyári.Mondjuk ez nekem 160e km-nél jött elő... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 Hasonló tünetekkel nekem az egyik vezetőgörgő volt a ludas.Skf került a helyére ami olcsóbb volt mint a gyári.Mondjuk ez nekem 160e km-nél jött elő... Ott is van olyan, az nem feszítő görgő? Mennyibe fája cseréje? Hogy lehet megállapítani, hogy az a gondja biztosan? Mert ahogy észrevettem a szíj bizonyos pontjánál csinálta, mert lehet látni, hogy mikor ér körbe, és akkor 'nyikkant' egyet. A vezetőgörgő meg többet forog, az nagyobb intenzitással csinálná, nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 Ott is van olyan, az nem feszítő görgő? Mennyibe fája cseréje? Hogy lehet megállapítani, hogy az a gondja biztosan? Mert ahogy észrevettem a szíj bizonyos pontjánál csinálta, mert lehet látni, hogy mikor ér körbe, és akkor 'nyikkant' egyet. A vezetőgörgő meg többet forog, az nagyobb intenzitással csinálná, nem? Erős a gyanúm, hogy mivel sajnos ez a szíj nincs burkolva mint a vezérlésé ( már akinek szíjas a vezérlése), valamit felkapott az útról, ami átfordult a rendszeren és megsínylette kicsit a szíj. És ott most vagy borda híjja van, vagy keresztbe van valami feslés rajta. Ha tudod valahogy forgasd körbe vagy próbáld meg a helyén valahogy tüzetesebben átvizsgálni. Hallottam már olyanról, hogy frissen cserélt szíj is elszakadt..... szal az mind1, hogy új vagy van benne 5000 km....... Ha csapágy lenne akkor szerintem nem ugyan azon a ponton nyikkanna hanem sűrűbben, mivel a szíj amíg egyet fordul addig a feszítőknek többet kéne szerintem, mint 1 fordulat.... de csak egy tipp. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 Erős a gyanúm, hogy mivel sajnos ez a szíj nincs burkolva mint a vezérlésé ( már akinek szíjas a vezérlése), valamit felkapott az útról, ami átfordult a rendszeren és megsínylette kicsit a szíj. És ott most vagy borda híjja van, vagy keresztbe van valami feslés rajta. Ha tudod valahogy forgasd körbe vagy próbáld meg a helyén valahogy tüzetesebben átvizsgálni. Hallottam már olyanról, hogy frissen cserélt szíj is elszakadt..... szal az mind1, hogy új vagy van benne 5000 km....... Ha csapágy lenne akkor szerintem nem ugyan azon a ponton nyikkanna hanem sűrűbben, mivel a szíj amíg egyet fordul addig a feszítőknek többet kéne szerintem, mint 1 fordulat.... de csak egy tipp. Köszi, ha hazamegyek megnézem. Remélem nincs rajt semmi sérülés, s csak valami kosz került oda. Ha már minimálisan is károsodott, akkor érdemes cserélni? (persze ha szál nem szakadt) Link to comment Megosztás: More sharing options...
vépetya Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 Erős a gyanúm, hogy mivel sajnos ez a szíj nincs burkolva mint a vezérlésé ( már akinek szíjas a vezérlése), valamit felkapott az útról, ami átfordult a rendszeren és megsínylette kicsit a szíj. És ott most vagy borda híjja van, vagy keresztbe van valami feslés rajta. Ha tudod valahogy forgasd körbe vagy próbáld meg a helyén valahogy tüzetesebben átvizsgálni. Hallottam már olyanról, hogy frissen cserélt szíj is elszakadt..... szal az mind1, hogy új vagy van benne 5000 km....... Ha csapágy lenne akkor szerintem nem ugyan azon a ponton nyikkanna hanem sűrűbben, mivel a szíj amíg egyet fordul addig a feszítőknek többet kéne szerintem, mint 1 fordulat.... de csak egy tipp. Valószínűbb a szíj hibája,ahogy így mondod... Magamnak szerintem beterveznék egy szíjcserét ha sérült mert lehet hogy nem áll meg a sérülés. A vezetőgörgő nekem dízelen van,nem tudom benyáson is van-e. Amúgy nem túl olcsó, de motoronként különböző a mérete.Nekem a dízelen szerintem picit szélesebb.Oda 24e körül lett volna a gyári,az Skf egy ismerős kedvezményével volt 14e. Érdekel hogy mi lett végül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 Valószínűbb a szíj hibája,ahogy így mondod... Magamnak szerintem beterveznék egy szíjcserét ha sérült mert lehet hogy nem áll meg a sérülés. A vezetőgörgő nekem dízelen van,nem tudom benyáson is van-e. Amúgy nem túl olcsó, de motoronként különböző a mérete.Nekem a dízelen szerintem picit szélesebb.Oda 24e körül lett volna a gyári,az Skf egy ismerős kedvezményével volt 14e. Érdekel hogy mi lett végül. Az áraknak már utána kérdeztem, a szíj 8e, a munkadíj pedig 5e. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 Valószínűbb a szíj hibája,ahogy így mondod... Magamnak szerintem beterveznék egy szíjcserét ha sérült mert lehet hogy nem áll meg a sérülés. A vezetőgörgő nekem dízelen van,nem tudom benyáson is van-e. Amúgy nem túl olcsó, de motoronként különböző a mérete.Nekem a dízelen szerintem picit szélesebb.Oda 24e körül lett volna a gyári,az Skf egy ismerős kedvezményével volt 14e. Érdekel hogy mi lett végül. Hát most itthon megnéztem, látni, tapintani nem lehet rajta semmit sem. Pedig odébb tekeretttem az önindítóval többször is. Munkából hazafele, és utána sem volt semmi hangja. Ahogy néztem, ciki, ha szakad, vízpumpa, generátor & még a légkondi sem megy akkor. ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
oggy Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 Az áraknak már utána kérdeztem, a szíj 8e, a munkadíj pedig 5e. .. hát én nemtom, de a dízelről két mozdulattal lekaptam a szíjat (visszafele kicsit kell füzögetni, de gyorsan fentvan), ami még sírós volt, aztán kipiszkáltam a bordák közül csomó kavicsot és permeteztem rá némi gumiápolót, így még egy hónapot elment megint csendben, na aztán megint megjött a hangja és akkor vettem újat.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pinocchio Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy Z16XE 2002-es Astra G-ben lévő gyári injektornak mennyi a befecskendezési mennyisége? ccm/perc, vagy flow rate. Hol tudnék utána járni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci-Hun Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 Sziasztok.eggy olyan problémám van,hogy hideg indítás esetén reggel elsőként vagy meló után 5 körül de főleg csak reggel indításkor ki gyulad a szerelő kulcs kis narancssárga jelzés.A tudomásom szerint ez a motor elektromos hiba jelzése ,de miért csak főként reggel mutatja? nap közben bármikor indítom nem mutat semmit.Ha valaki estleg tapasztalt ilyet ,meg írhatná.köszi jó éjt Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus30, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2010 .. hát én nemtom, de a dízelről két mozdulattal lekaptam a szíjat (visszafele kicsit kell füzögetni, de gyorsan fentvan), ami még sírós volt, aztán kipiszkáltam a bordák közül csomó kavicsot és permeteztem rá némi gumiápolót, így még egy hónapot elment megint csendben, na aztán megint megjött a hangja és akkor vettem újat.. Z14XEP-nél szerintema motortartót is ki kell venni ahogy néztem, másképp nem jön ki. ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus31, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2010 Hát most itthon megnéztem, látni, tapintani nem lehet rajta semmit sem. Pedig odébb tekeretttem az önindítóval többször is. Munkából hazafele, és utána sem volt semmi hangja. Ahogy néztem, ciki, ha szakad, vízpumpa, generátor & még a légkondi sem megy akkor. ^_^ Ma reggel ugyanaz a hangjelenség. Valószínű, hogy csak hidegben csinálja, érdekes. Semmi sérülés nincs rajt, apu is nézte. Szerinte ha lenne rajt sérülés, akkor sem szakadhatna el, egy darabig bírnia kellene. Otthon hogyan lehetne lecserélni, vagy érdemesebb szervizbe vinni? (Z14XEP) Ahogy nézem a motor rögzítését bal oldalon meg kell bontani? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
KGR Elküldve Augusztus31, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2010 Ma reggel ugyanaz a hangjelenség. Valószínű, hogy csak hidegben csinálja, érdekes. Semmi sérülés nincs rajt, apu is nézte. Szerinte ha lenne rajt sérülés, akkor sem szakadhatna el, egy darabig bírnia kellene. Otthon hogyan lehetne lecserélni, vagy érdemesebb szervizbe vinni? (Z14XEP) Ahogy nézem a motor rögzítését bal oldalon meg kell bontani? ^_^ Azért én vezérműszíjjal nem játszanék. Az még hagyján, hogy vízpumpa stb.. De ha szakad, akkor szétbarmolja a motort is! Elmegy a vezérlés, görbülnek a szelepek. Szép kis móka. Kb min 200 eFt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Manyi Elküldve Augusztus31, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2010 Sziasztok Van nekem egy Astra G X20DTL motorkódú kis kocsim, amibe az adagoló (0470504003)elektronikája felmondta a szolgálatot. Mondták: ezt csak egyben lehet cserélni. Tényleg nem lehet ezt külön javítani? Mert felújítva 200-250 e Ft újonnan 500 körül. Bontottra 120 körül mondtak de garancia nincs. Tud valaki, esetleg egy barátibb megoldást ? Válaszokat előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Augusztus31, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2010 Keressed wessz nevű usert itt fórumon... Ő majd segít Sziasztok Van nekem egy Astra G X20DTL motorkódú kis kocsim, amibe az adagoló (0470504003)elektronikája felmondta a szolgálatot. Mondták: ezt csak egyben lehet cserélni. Tényleg nem lehet ezt külön javítani? Mert felújítva 200-250 e Ft újonnan 500 körül. Bontottra 120 körül mondtak de garancia nincs. Tud valaki, esetleg egy barátibb megoldást ? Válaszokat előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve Augusztus31, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2010 Azért én vezérműszíjjal nem játszanék. Az még hagyján, hogy vízpumpa stb.. De ha szakad, akkor szétbarmolja a motort is! Elmegy a vezérlés, görbülnek a szelepek. Szép kis móka. Kb min 200 eFt. Z14XEP vezérlése láncos, így ha a szíj szakad nem akad össze a motor. Minden esetre én sem spórolnék a szíjon, de megnézném mitől lett hirtelen ilyen zajos. Sziasztok Van nekem egy Astra G X20DTL motorkódú kis kocsim, amibe az adagoló (0470504003)elektronikája felmondta a szolgálatot. Mondták: ezt csak egyben lehet cserélni. Tényleg nem lehet ezt külön javítani? Mert felújítva 200-250 e Ft újonnan 500 körül. Bontottra 120 körül mondtak de garancia nincs. Tud valaki, esetleg egy barátibb megoldást ? Válaszokat előre is köszönöm! Keresd itt a fórumon Wessz kartársat, Ő megoldja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsoltika27 Elküldve Augusztus31, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2010 Hali srácok! Meg van a hiba az astrám sajnos hengerfejes mert áll a víz a gyertyáknál....Tudna valaki ajánlani Pesten megbízható korrekt szerelőt?? Köszi a segítséget.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus31, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2010 Z14XEP vezérlése láncos, így ha a szíj szakad nem akad össze a motor. Minden esetre én sem spórolnék a szíjon, de megnézném mitől lett hirtelen ilyen zajos. Csak az a gond, hogy hidegen csinálja, de semmi nem látszik a szíjon. Szerelővel megnézettem, levette, nem látszik rajta semmi sem...szte hagyjam fent. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vépetya Elküldve Augusztus31, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2010 Csak az a gond, hogy hidegen csinálja, de semmi nem látszik a szíjon. Szerelővel megnézettem, levette, nem látszik rajta semmi sem...szte hagyjam fent. Azért gondoltam én is a görgőre mert felmelegedve nekem is elhallgatott. A szervizben sorban leszedegették a görgőket és amelyik egy picikét rágott (tényleg alig észrevehetőt) azt cseréltettem ki és utána megszűnt a hang hidegen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus31, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2010 Azért gondoltam én is a görgőre mert felmelegedve nekem is elhallgatott. A szervizben sorban leszedegették a görgőket és amelyik egy picikét rágott (tényleg alig észrevehetőt) azt cseréltettem ki és utána megszűnt a hang hidegen. Görgőt kizárhatjuk, mert a szíj 1x átfordulásakor 'nyekken' egyet... Ha görgő lenne, ami sokat forog, az nagyobb intenzitással csinálná... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Humannet Elküldve Szeptember1, 2010 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2010 Görgőt kizárhatjuk, mert a szíj 1x átfordulásakor 'nyekken' egyet... Ha görgő lenne, ami sokat forog, az nagyobb intenzitással csinálná... Hallottam már olyanról hogy nem mindegy a szíj fajtája sem. Ugyan nem Astránál hanem Lagunánál, de azon pl havernak volt hogy 3X kellett cserélni mire nem visított Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts