dsteel Elküldve Augusztus24, 2010 Elküldve Augusztus24, 2010 Sziasztok, Az utóbbi időben észrevettem, hogy fogy a hűtővizem. ^_^ Az olajszint nem emelkedik és nem látok "cappuccino" szerű trutyit se. 2-3 hónap alatt 1-2 deci fogyott el. A minap észrevettem egy kb 10 cm átmérőjű tócsát a kocsi alatt. Ez egyszeri alkalom volt, azóta nem fordult elő (kb 1 hete). Végignéztem minden csövet, hűtőt (kb fél éves, mert cseréltem), csatlakozót, de minden csont száraz. Van valakinek ötlete, hogy honnan és milyen körülmények között szivároghat el a vizem? A tócsa nem lehetett a klíma kondenzvizétől? Egy nagyon kicsit nekem is fogy a vizem, figyelgetem, de nálam is száraz minden. Még az is lehet, hogy az olajad pont annyit emelkedik, amennyi kis víz belejut (tehát pont annyi olaj megy el a rendszerben, amennyi víz jut bele) (én a saját esetemen is gondolkodok ilyeneken).
oggy Elküldve Augusztus24, 2010 Elküldve Augusztus24, 2010 A tócsa nem lehetett a klíma kondenzvizétől? Egy nagyon kicsit nekem is fogy a vizem, figyelgetem, de nálam is száraz minden. Még az is lehet, hogy az olajad pont annyit emelkedik, amennyi kis víz belejut (tehát pont annyi olaj megy el a rendszerben, amennyi víz jut bele) (én a saját esetemen is gondolkodok ilyeneken). Ezt a bejut-kijut dologot hülyeségnek tartom, így ebben a formában! Csak arra gondolj, ha ez a két lé akárhogy is össze tud keveredni, annak elég jól látható jele mutatkozik az állagukon!
KGR Elküldve Augusztus24, 2010 Elküldve Augusztus24, 2010 A tócsa nem lehetett a klíma kondenzvizétől? Egy nagyon kicsit nekem is fogy a vizem, figyelgetem, de nálam is száraz minden. Még az is lehet, hogy az olajad pont annyit emelkedik, amennyi kis víz belejut (tehát pont annyi olaj megy el a rendszerben, amennyi víz jut bele) (én a saját esetemen is gondolkodok ilyeneken). Nincs klíma a kocsiban. Ha az olajba víz jut, annak vannak látható jelei nem? (rövid járatás után elszíneződik az olaj) A motor burkolatát még nem vettem le, alatta még nem néztem meg a csatlakozókat. Remélem ott megtalálom a hibát. Abban reménykedtem, hogy valaki már találkozott ilyennel és tud nekem szolgálni egy "típusbetegséggel", hogy pl ez és ez a cső hamar kidörzsölődik stb.stb..
oggy Elküldve Augusztus24, 2010 Elküldve Augusztus24, 2010 Nincs klíma a kocsiban. Ha az olajba víz jut, annak vannak látható jelei nem? (rövid járatás után elszíneződik az olaj) A motor burkolatát még nem vettem le, alatta még nem néztem meg a csatlakozókat. Remélem ott megtalálom a hibát. Abban reménykedtem, hogy valaki már találkozott ilyennel és tud nekem szolgálni egy "típusbetegséggel", hogy pl ez és ez a cső hamar kidörzsölődik stb.stb.. Vízpumpa mikor volt cserélve? Ha régebbi, annak a tömszelencéje okozhat ilyen folyogatást. Hol volt a tócsa a motortér alatt?
dsteel Elküldve Augusztus24, 2010 Elküldve Augusztus24, 2010 Nincs klíma a kocsiban. Ha az olajba víz jut, annak vannak látható jelei nem? (rövid járatás után elszíneződik az olaj) A motor burkolatát még nem vettem le, alatta még nem néztem meg a csatlakozókat. Remélem ott megtalálom a hibát. Abban reménykedtem, hogy valaki már találkozott ilyennel és tud nekem szolgálni egy "típusbetegséggel", hogy pl ez és ez a cső hamar kidörzsölődik stb.stb.. Szerintem az olaj-víz keveredésének első jele, ha filmes, csillogó réteg van a hűtővíz felszínén, aztán később a szürkés-fekete réteg a kiegyenlítőtartály oldalán. Később az olajbeöntőnél a trutyi (ami hideg időben, rövidtávon állítólag normális). Majd, amikor a nívópálca is trutyis, na az már gáz. Az én fejemben most így lakozik a hengerfejesség története, de ha nem tudom jól, gyújtsatok fényt!
KGR Elküldve Augusztus24, 2010 Elküldve Augusztus24, 2010 Vízpumpa mikor volt cserélve? Ha régebbi, annak a tömszelencéje okozhat ilyen folyogatást. Hol volt a tócsa a motortér alatt? Vízpumpa kb pont 1 éve volt cserélve. A tócsa a jobb elejénél volt. Sajnos nem tudom megmondani, hogy pontosan a hűtő vagy a motor vonalában, mivel ez egyszer fordult elő. A vízfogyást már korábban tapasztaltam. Mellesleg kicsit megnyugtatott ez a folt a kocsi alatt, mert így legalább nem a motorba megy a lé. ^_^
Lelike Elküldve Augusztus24, 2010 Elküldve Augusztus24, 2010 Akkor pofa vagy betét? ^_^ Hát betét tárcsafékhez :D
adorjant Elküldve Augusztus24, 2010 Elküldve Augusztus24, 2010 Üdv! Érdekes hibával szembesültem mostanában. 1500 és 2000-es fordulat között, ha jobban odalépek a gáznak az autó iszonyatosan rángat, szaggat a motor. Sokan találgatták már, hogy mi lehet a hiba, és igazából a szerelőm sem tudta megmondani biztosan. Hátha ti tudjátok, tapasztaltatok hasonlót! Jahh, G-Astra, '99-es, 1,4-16V-ről van szó. Előre is köszi a választ! Na erre én is kíváncsi vagyok,nekem is jelentkezik hasonló probléma,tartott 1600-1900 fordulatoknál,vagy tartott gázról gyorsításkor,de csak ennél a két fordulatnál. Nemrég volt AGR,trafó,gyertya,benzinszűrő csere is,szóval ezeket kizárnám. AC-pumpa szerintetek okozhathatja ezt?
lacika1000 Elküldve Augusztus24, 2010 Elküldve Augusztus24, 2010 Szerintem az olaj-víz keveredésének első jele, ha filmes, csillogó réteg van a hűtővíz felszínén, aztán később a szürkés-fekete réteg a kiegyenlítőtartály oldalán. Később az olajbeöntőnél a trutyi (ami hideg időben, rövidtávon állítólag normális). Majd, amikor a nívópálca is trutyis, na az már gáz. Az én fejemben most így lakozik a hengerfejesség története, de ha nem tudom jól, gyújtsatok fényt! Tavaly télen nekem is volt hengerfej vaklárma mivel keveset mentem a kocsival így a pára, le csapodó víz csinált trutyis olajsapkát.De tény ha az olaj trutyis és a víz is folyamatosan fogy akkor hengerfejes a kocsi. ^_^
frewulf Elküldve Augusztus24, 2010 Elküldve Augusztus24, 2010 Emeld meg a kocsit és alul-felül megfogva a kereket rángasd meg, ha kottyanást érzel így akkor az alsó kitámasztógömfejnek kakukk. Minden autósboltban tartanak ilyet, csak az autó paraméterei kellenek hozzá, olyan 3-4 ropié már lehet elfogadhatót kapni.
Guest Elküldve Augusztus25, 2010 Elküldve Augusztus25, 2010 Szasztok, Kérdésem a következő lenne: adott egy G Astra 2005 évjárat Z16XEP 229000 km egy hete világít a sárga kulcsos ikon, a 1113 hibakóddal van valakinek tapasztalata? Előre is köszi!
rafina Elküldve Augusztus25, 2010 Elküldve Augusztus25, 2010 sziasztok!! bár már olvastam hogy opelbetegségről van szó de értelmes megoldást sehol sem találtam , sajnos az én autóm is elkapta a dolgot,(rángat olyan 2000 es fordulat körűl) jelen esetben egy x16xel vagyis olajtemetőről van szó amit alá is tudok támasztani! a jármű 99 es évjáratú és kombi, gázrendszert 2 évvel ezelőtt rakattam bele (injektorost) prímán működött egésszen addig amíg ki nem mentem vele németországba!! ott ugyanis elkezdett rángatni ,teljessen véletlenszerűen csinálja és már az idegeimre is megy!! a gáz szerelő azt mondta hogy a trafó sorral van a gond , én meg megkérdeztem tőle hogy miért raktak bele 750ft/db áron ngk hulladék szar gyertyákat!! aztmondta ez való bele , hozzáteszem hogy németben a szerelő ugy kivágta a kukába mint a huzat!!! helyette rakott bele bosch wv-audi gyárii turbós gyertyát pontossan nem tudom a típusát de nem sima gyertya a z tuti (platina elektródás) ha valakinek van bármi ötlete vagy konkrét megoldása akkor irjon nekem pár sort köszönöm!!
Söncő Elküldve Augusztus25, 2010 Elküldve Augusztus25, 2010 Na erre én is kíváncsi vagyok,nekem is jelentkezik hasonló probléma,tartott 1600-1900 fordulatoknál,vagy tartott gázról gyorsításkor,de csak ennél a két fordulatnál. Nemrég volt AGR,trafó,gyertya,benzinszűrő csere is,szóval ezeket kizárnám. AC-pumpa szerintetek okozhathatja ezt? A szerelőm a katalizátorra gyanakszik, bár én ezt aligha hiszem el, mivel egy fordulatszámfüggő dologról van szó. Hátha jönnek még megfejtések. Gyanítom nemcsak hárman vagyunk ezzel a problémával...
rafina Elküldve Augusztus25, 2010 Elküldve Augusztus25, 2010 A szerelőm a katalizátorra gyanakszik, bár én ezt aligha hiszem el, mivel egy fordulatszámfüggő dologról van szó. Hátha jönnek még megfejtések. Gyanítom nemcsak hárman vagyunk ezzel a problémával... ugy gondolom magamról hogy értek az autóhoz ^_^ már atomjaira szedtem és összeraktam többször, de ez a hibajelenségre nincs megfejtésem!!! katalizátor tuti nem lessz az!! már próbáltam mindent lehuztam a lamdaszondáról a csatit ,ugyebár ilyenkor az autó elektronikája egy arany középutat választ mivel nincs jel . de semmi nem változott . gondolkodtam azon is hogy kerítek egy másik motort , csak az a baj hogy a hibára akkoresem jövök rá, és ha az is ugyanezt fogja csinálni? szóval ebben a fórumban bízok!! remélem van olyan user akinek volt ilyen gondja és tudta orvosolni!! persze reménykedem hogy meg is osztja velünk :D üdv rafi
Picco Elküldve Augusztus25, 2010 Elküldve Augusztus25, 2010 Sziasztok! Megoldódott az ajtóproblémám! Ne kérdezzétek mitöl vagy hogyan.... gondolt egyet és ujra működött!Igaz elötte egy két nappal már huzkodtam,rángattam mint Zorán a gitárt,de semmi jele nem volt a javulásnak!Reggel jöttem haza melóbol és itthon vettem észre hogy nyitott állapotban van!Párszor próbáltam nyitni - zárni, tökéletesen működik!Nem tudok másra gondolni mint arra hogy bepárásodott nyaralás alatt és mostanra száradt ki!
PGA Elküldve Augusztus25, 2010 Elküldve Augusztus25, 2010 Na erre én is kíváncsi vagyok,nekem is jelentkezik hasonló probléma,tartott 1600-1900 fordulatoknál,vagy tartott gázról gyorsításkor,de csak ennél a két fordulatnál. Nemrég volt AGR,trafó,gyertya,benzinszűrő csere is,szóval ezeket kizárnám. AC-pumpa szerintetek okozhathatja ezt? Fojtószelepház eltaknyosodása is okozhat rángatást, ha akadozik a szelep mozgása. Egy WD40-es átöblítés amúgy is jót tehet neki.
KGR Elküldve Augusztus25, 2010 Elküldve Augusztus25, 2010 Sziasztok, Nagyjából megvan, hogy honnan folyik a hűtővíz. A termosztátház környékén vannak voltok, ezért termosztát tömítésre gondolok. A képen bejelöltem azokat a csavarokat, ahol összegyűlt folyadékot látok. Előfordulhat, hogy máshonnan folyik a víz? Nem szeretnék felesleges köröket járni, ha esetleg nem termosztát tömítés szállt el. Sajnos pont a generátorra vezetődik le a víz, ezért sürgősen meg akarom csinálni. Előre is köszönöm a segítséget.
adorjant Elküldve Augusztus26, 2010 Elküldve Augusztus26, 2010 Folytószelepház is volt takarítva fél-egy éve,de lehet megejtem majd megint. Katalizátor rendben,lambda értékek is,szóval tényleg x akta...
zolee77 Elküldve Augusztus26, 2010 Elküldve Augusztus26, 2010 Sziasztok! Tud valaki segíteni abban, hogy az a bizonyos AGR (EGR) szelep merrefelé található a motoron? Esetleg fotó van valakinek az elhelyezkedésről? Szeretném kitisztítan. 2004 októberi Z14XE motoros Classic II G Astráról van szó. Egyáltalán van ebben a típusban ilyen szelep? köszi minden segítséget!
rafina Elküldve Augusztus26, 2010 Elküldve Augusztus26, 2010 Sziasztok, Nagyjából megvan, hogy honnan folyik a hűtővíz. A termosztátház környékén vannak voltok, ezért termosztát tömítésre gondolok. A képen bejelöltem azokat a csavarokat, ahol összegyűlt folyadékot látok. Előfordulhat, hogy máshonnan folyik a víz? Nem szeretnék felesleges köröket járni, ha esetleg nem termosztát tömítés szállt el. Sajnos pont a generátorra vezetődik le a víz, ezért sürgősen meg akarom csinálni. Előre is köszönöm a segítséget. szia a termosztát ház mögött vagyis ahol a hengerfejhez van csatlakoztatva a termosztát azt a tömítést cseréld ki nem nagy tétel olyan 2000 ft körüli a gumi tömítés bár én nem vettem ulyat hanem sziloplasztal kinyomtam azt állt egy napot a garázsban az autó !!! ezóta semmi szivárgás nincs!! üdv
KGR Elküldve Augusztus26, 2010 Elküldve Augusztus26, 2010 szia a termosztát ház mögött vagyis ahol a hengerfejhez van csatlakoztatva a termosztát azt a tömítést cseréld ki nem nagy tétel olyan 2000 ft körüli a gumi tömítés bár én nem vettem ulyat hanem sziloplasztal kinyomtam azt állt egy napot a garázsban az autó !!! ezóta semmi szivárgás nincs!! üdv Szia, Ha jól veszem ki a szavaidból, akkor a termosztátház és a termosztát tömítés nem ugyanaz (tudomásom szerint az én autómba csak termosztátházzal együtt lehet termosztátot venni ezért úgy gondoltam, hogy csak 1 tömítés lesz). Sima termosztát tömítés 500 ft csergőben elvileg.
KGR Elküldve Augusztus26, 2010 Elküldve Augusztus26, 2010 Ismét sziasztok. Hozzáfogtam....volna, ha nem találok megint egy olyan csavart amihez nem elég az készletnyi kulcsom... Holnap megyek szerszámért. ^_^ Nem tudjátok, hogy mi a neve annak a csavarnak ami a termosztátot tartja? Más. Valaki említette, hogy az nem túl jó jel, ha a kiegyenlítőben a víz teteje kicsit opálos színű és, hogy a víz szint felett koszos belülről. Most megnéztem és nekem nagyon haloványan bár, de opálos színű réteg van a tetején és a tartály szélén apró köszpöttyök vannak. Nyugtassatok meg!
Lelike Elküldve Augusztus26, 2010 Elküldve Augusztus26, 2010 Hali Valaki jártas a kézifék bowden visszaakasztásában? Ha igen szívesen venném a tapasztalatait. Ugyanis leszedtem és sajnos nem tudtam visszarakni ^_^. A keréknél volna a gond, egyszerűen nem bírok annyit húzni rajta, hogy visszaakasszam. Valahol ezen lehet engedni? Utána meg visszaspannolni? Holnap nekifutok újból. Köszi
nundee Elküldve Augusztus26, 2010 Elküldve Augusztus26, 2010 Más. Valaki említette, hogy az nem túl jó jel, ha a kiegyenlítőben a víz teteje kicsit opálos színű és, hogy a víz szint felett koszos belülről. Most megnéztem és nekem nagyon haloványan bár, de opálos színű réteg van a tetején és a tartály szélén apró köszpöttyök vannak. Nyugtassatok meg! Szia! Az "álmoskönyvek" szerint ez nem jó jel. Nézesd meg a hengerfejet sürgősen.
Guest kumabushi Elküldve Augusztus27, 2010 Elküldve Augusztus27, 2010 skacok megint én a középső visszapillantó tükrömet egy sima buckán átmenés is elmozdítja, nagyon lötyög azt cserélni kell akkor és ha igen, hogyan? vagy lehet rajta valahogy HÚZNI? köszi aki tudja
Recommended Posts