Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok,

Az utóbbi időben észrevettem, hogy fogy a hűtővizem. ^_^

Az olajszint nem emelkedik és nem látok "cappuccino" szerű trutyit se. 2-3 hónap alatt 1-2 deci fogyott el. A minap észrevettem egy kb 10 cm átmérőjű tócsát a kocsi alatt. Ez egyszeri alkalom volt, azóta nem fordult elő (kb 1 hete). Végignéztem minden csövet, hűtőt (kb fél éves, mert cseréltem), csatlakozót, de minden csont száraz. Van valakinek ötlete, hogy honnan és milyen körülmények között szivároghat el a vizem?

A tócsa nem lehetett a klíma kondenzvizétől? Egy nagyon kicsit nekem is fogy a vizem, figyelgetem, de nálam is száraz minden. Még az is lehet, hogy az olajad pont annyit emelkedik, amennyi kis víz belejut (tehát pont annyi olaj megy el a rendszerben, amennyi víz jut bele) (én a saját esetemen is gondolkodok ilyeneken).

Elküldve
A tócsa nem lehetett a klíma kondenzvizétől? Egy nagyon kicsit nekem is fogy a vizem, figyelgetem, de nálam is száraz minden. Még az is lehet, hogy az olajad pont annyit emelkedik, amennyi kis víz belejut (tehát pont annyi olaj megy el a rendszerben, amennyi víz jut bele) (én a saját esetemen is gondolkodok ilyeneken).

Ezt a bejut-kijut dologot hülyeségnek tartom, így ebben a formában!

Csak arra gondolj, ha ez a két lé akárhogy is össze tud keveredni, annak elég jól látható jele mutatkozik az állagukon!

Elküldve
A tócsa nem lehetett a klíma kondenzvizétől? Egy nagyon kicsit nekem is fogy a vizem, figyelgetem, de nálam is száraz minden. Még az is lehet, hogy az olajad pont annyit emelkedik, amennyi kis víz belejut (tehát pont annyi olaj megy el a rendszerben, amennyi víz jut bele) (én a saját esetemen is gondolkodok ilyeneken).

Nincs klíma a kocsiban. Ha az olajba víz jut, annak vannak látható jelei nem? (rövid járatás után elszíneződik az olaj)

A motor burkolatát még nem vettem le, alatta még nem néztem meg a csatlakozókat. Remélem ott megtalálom a hibát. Abban reménykedtem, hogy valaki már találkozott ilyennel és tud nekem szolgálni egy "típusbetegséggel", hogy pl ez és ez a cső hamar kidörzsölődik stb.stb..

Elküldve
Nincs klíma a kocsiban. Ha az olajba víz jut, annak vannak látható jelei nem? (rövid járatás után elszíneződik az olaj)

A motor burkolatát még nem vettem le, alatta még nem néztem meg a csatlakozókat. Remélem ott megtalálom a hibát. Abban reménykedtem, hogy valaki már találkozott ilyennel és tud nekem szolgálni egy "típusbetegséggel", hogy pl ez és ez a cső hamar kidörzsölődik stb.stb..

Vízpumpa mikor volt cserélve?

Ha régebbi, annak a tömszelencéje okozhat ilyen folyogatást.

Hol volt a tócsa a motortér alatt?

Elküldve
Nincs klíma a kocsiban. Ha az olajba víz jut, annak vannak látható jelei nem? (rövid járatás után elszíneződik az olaj)

A motor burkolatát még nem vettem le, alatta még nem néztem meg a csatlakozókat. Remélem ott megtalálom a hibát. Abban reménykedtem, hogy valaki már találkozott ilyennel és tud nekem szolgálni egy "típusbetegséggel", hogy pl ez és ez a cső hamar kidörzsölődik stb.stb..

Szerintem az olaj-víz keveredésének első jele, ha filmes, csillogó réteg van a hűtővíz felszínén, aztán később a szürkés-fekete réteg a kiegyenlítőtartály oldalán. Később az olajbeöntőnél a trutyi (ami hideg időben, rövidtávon állítólag normális). Majd, amikor a nívópálca is trutyis, na az már gáz. Az én fejemben most így lakozik a hengerfejesség története, de ha nem tudom jól, gyújtsatok fényt!

Elküldve
Vízpumpa mikor volt cserélve?

Ha régebbi, annak a tömszelencéje okozhat ilyen folyogatást.

Hol volt a tócsa a motortér alatt?

Vízpumpa kb pont 1 éve volt cserélve. A tócsa a jobb elejénél volt. Sajnos nem tudom megmondani, hogy pontosan a hűtő vagy a motor vonalában, mivel ez egyszer fordult elő. A vízfogyást már korábban tapasztaltam. Mellesleg kicsit megnyugtatott ez a folt a kocsi alatt, mert így legalább nem a motorba megy a lé. ^_^

Elküldve
Üdv!

Érdekes hibával szembesültem mostanában. 1500 és 2000-es fordulat között, ha jobban odalépek a gáznak az autó iszonyatosan rángat, szaggat a motor. Sokan találgatták már, hogy mi lehet a hiba, és igazából a szerelőm sem tudta megmondani biztosan. Hátha ti tudjátok, tapasztaltatok hasonlót! Jahh, G-Astra, '99-es, 1,4-16V-ről van szó.

Előre is köszi a választ!

Na erre én is kíváncsi vagyok,nekem is jelentkezik hasonló probléma,tartott 1600-1900 fordulatoknál,vagy tartott gázról gyorsításkor,de csak ennél a két fordulatnál.

Nemrég volt AGR,trafó,gyertya,benzinszűrő csere is,szóval ezeket kizárnám. AC-pumpa szerintetek okozhathatja ezt?

Elküldve
Szerintem az olaj-víz keveredésének első jele, ha filmes, csillogó réteg van a hűtővíz felszínén, aztán később a szürkés-fekete réteg a kiegyenlítőtartály oldalán. Később az olajbeöntőnél a trutyi (ami hideg időben, rövidtávon állítólag normális). Majd, amikor a nívópálca is trutyis, na az már gáz. Az én fejemben most így lakozik a hengerfejesség története, de ha nem tudom jól, gyújtsatok fényt!

Tavaly télen nekem is volt hengerfej vaklárma mivel keveset mentem a kocsival így a pára, le csapodó víz csinált trutyis olajsapkát.De tény ha az olaj trutyis és a víz is folyamatosan fogy akkor hengerfejes a kocsi. ^_^

Elküldve

Emeld meg a kocsit és alul-felül megfogva a kereket rángasd meg, ha kottyanást érzel így akkor az alsó kitámasztógömfejnek kakukk.

Minden autósboltban tartanak ilyet, csak az autó paraméterei kellenek hozzá, olyan 3-4 ropié már lehet elfogadhatót kapni.

Elküldve

Szasztok,

Kérdésem a következő lenne: adott egy G Astra 2005 évjárat Z16XEP 229000 km egy hete világít a sárga kulcsos ikon, a 1113 hibakóddal van valakinek tapasztalata?

Előre is köszi!

Elküldve

sziasztok!! bár már olvastam hogy opelbetegségről van szó de értelmes megoldást sehol sem találtam , sajnos az én autóm is elkapta a dolgot,(rángat olyan 2000 es fordulat körűl) jelen esetben egy x16xel vagyis olajtemetőről van szó amit alá is tudok támasztani! a jármű 99 es évjáratú és kombi, gázrendszert 2 évvel ezelőtt rakattam bele (injektorost) prímán működött egésszen addig amíg ki nem mentem vele németországba!! ott ugyanis elkezdett rángatni ,teljessen véletlenszerűen csinálja és már az idegeimre is megy!! a gáz szerelő azt mondta hogy a trafó sorral van a gond , én meg megkérdeztem tőle hogy miért raktak bele 750ft/db áron ngk hulladék szar gyertyákat!! aztmondta ez való bele , hozzáteszem hogy németben a szerelő ugy kivágta a kukába mint a huzat!!! helyette rakott bele bosch wv-audi gyárii turbós gyertyát pontossan nem tudom a típusát de nem sima gyertya a z tuti (platina elektródás) ha valakinek van bármi ötlete vagy konkrét megoldása akkor irjon nekem pár sort köszönöm!!

Elküldve
Na erre én is kíváncsi vagyok,nekem is jelentkezik hasonló probléma,tartott 1600-1900 fordulatoknál,vagy tartott gázról gyorsításkor,de csak ennél a két fordulatnál.

Nemrég volt AGR,trafó,gyertya,benzinszűrő csere is,szóval ezeket kizárnám. AC-pumpa szerintetek okozhathatja ezt?

A szerelőm a katalizátorra gyanakszik, bár én ezt aligha hiszem el, mivel egy fordulatszámfüggő dologról van szó. Hátha jönnek még megfejtések. Gyanítom nemcsak hárman vagyunk ezzel a problémával...

Elküldve
A szerelőm a katalizátorra gyanakszik, bár én ezt aligha hiszem el, mivel egy fordulatszámfüggő dologról van szó. Hátha jönnek még megfejtések. Gyanítom nemcsak hárman vagyunk ezzel a problémával...

ugy gondolom magamról hogy értek az autóhoz ^_^ már atomjaira szedtem és összeraktam többször, de ez a hibajelenségre nincs megfejtésem!!! katalizátor tuti nem lessz az!! már próbáltam mindent lehuztam a lamdaszondáról a csatit ,ugyebár ilyenkor az autó elektronikája egy arany középutat választ mivel nincs jel . de semmi nem változott . gondolkodtam azon is hogy kerítek egy másik motort , csak az a baj hogy a hibára akkoresem jövök rá, és ha az is ugyanezt fogja csinálni? szóval ebben a fórumban bízok!! remélem van olyan user akinek volt ilyen gondja és tudta orvosolni!! persze reménykedem hogy meg is osztja velünk :D üdv rafi

Elküldve

Sziasztok! Megoldódott az ajtóproblémám! Ne kérdezzétek mitöl vagy hogyan.... gondolt egyet és ujra működött!Igaz elötte egy két nappal már huzkodtam,rángattam mint Zorán a gitárt,de semmi jele nem volt a javulásnak!Reggel jöttem haza melóbol és itthon vettem észre hogy nyitott állapotban van!Párszor próbáltam nyitni - zárni, tökéletesen működik!Nem tudok másra gondolni mint arra hogy bepárásodott nyaralás alatt és mostanra száradt ki!

Elküldve
Na erre én is kíváncsi vagyok,nekem is jelentkezik hasonló probléma,tartott 1600-1900 fordulatoknál,vagy tartott gázról gyorsításkor,de csak ennél a két fordulatnál.

Nemrég volt AGR,trafó,gyertya,benzinszűrő csere is,szóval ezeket kizárnám. AC-pumpa szerintetek okozhathatja ezt?

Fojtószelepház eltaknyosodása is okozhat rángatást, ha akadozik a szelep mozgása. Egy WD40-es átöblítés amúgy is jót tehet neki.

Elküldve

Sziasztok,

Nagyjából megvan, hogy honnan folyik a hűtővíz.

A termosztátház környékén vannak voltok, ezért termosztát tömítésre gondolok.

termosztat_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képen bejelöltem azokat a csavarokat, ahol összegyűlt folyadékot látok. Előfordulhat, hogy máshonnan folyik a víz? Nem szeretnék felesleges köröket járni, ha esetleg nem termosztát tömítés szállt el.

Sajnos pont a generátorra vezetődik le a víz, ezért sürgősen meg akarom csinálni.

Előre is köszönöm a segítséget.

Elküldve

Sziasztok!

Tud valaki segíteni abban, hogy az a bizonyos AGR (EGR) szelep merrefelé található a motoron? Esetleg fotó van valakinek az elhelyezkedésről?

Szeretném kitisztítan. 2004 októberi Z14XE motoros Classic II G Astráról van szó. Egyáltalán van ebben a típusban ilyen szelep?

köszi minden segítséget!

Elküldve
Sziasztok,

Nagyjából megvan, hogy honnan folyik a hűtővíz.

A termosztátház környékén vannak voltok, ezért termosztát tömítésre gondolok.

termosztat_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képen bejelöltem azokat a csavarokat, ahol összegyűlt folyadékot látok. Előfordulhat, hogy máshonnan folyik a víz? Nem szeretnék felesleges köröket járni, ha esetleg nem termosztát tömítés szállt el.

Sajnos pont a generátorra vezetődik le a víz, ezért sürgősen meg akarom csinálni.

Előre is köszönöm a segítséget.

szia a termosztát ház mögött vagyis ahol a hengerfejhez van csatlakoztatva a termosztát azt a tömítést cseréld ki nem nagy tétel olyan 2000 ft körüli a gumi tömítés bár én nem vettem ulyat hanem sziloplasztal kinyomtam azt állt egy napot a garázsban az autó !!! ezóta semmi szivárgás nincs!! üdv

Elküldve
szia a termosztát ház mögött vagyis ahol a hengerfejhez van csatlakoztatva a termosztát azt a tömítést cseréld ki nem nagy tétel olyan 2000 ft körüli a gumi tömítés bár én nem vettem ulyat hanem sziloplasztal kinyomtam azt állt egy napot a garázsban az autó !!! ezóta semmi szivárgás nincs!! üdv

Szia,

Ha jól veszem ki a szavaidból, akkor a termosztátház és a termosztát tömítés nem ugyanaz (tudomásom szerint az én autómba csak termosztátházzal együtt lehet termosztátot venni ezért úgy gondoltam, hogy csak 1 tömítés lesz).

Sima termosztát tömítés 500 ft csergőben elvileg.

Elküldve

Ismét sziasztok. Hozzáfogtam....volna, ha nem találok megint egy olyan csavart amihez nem elég az készletnyi kulcsom... Holnap megyek szerszámért. ^_^ Nem tudjátok, hogy mi a neve annak a csavarnak ami a termosztátot tartja?

Más. Valaki említette, hogy az nem túl jó jel, ha a kiegyenlítőben a víz teteje kicsit opálos színű és, hogy a víz szint felett koszos belülről. Most megnéztem és nekem nagyon haloványan bár, de opálos színű réteg van a tetején és a tartály szélén apró köszpöttyök vannak. Nyugtassatok meg!

Elküldve

Hali

Valaki jártas a kézifék bowden visszaakasztásában? Ha igen szívesen venném a tapasztalatait. Ugyanis leszedtem és sajnos nem tudtam visszarakni ^_^. A keréknél volna a gond, egyszerűen nem bírok annyit húzni rajta, hogy visszaakasszam. Valahol ezen lehet engedni? Utána meg visszaspannolni? Holnap nekifutok újból. Köszi

Elküldve
Más. Valaki említette, hogy az nem túl jó jel, ha a kiegyenlítőben a víz teteje kicsit opálos színű és, hogy a víz szint felett koszos belülről. Most megnéztem és nekem nagyon haloványan bár, de opálos színű réteg van a tetején és a tartály szélén apró köszpöttyök vannak. Nyugtassatok meg!

Szia! Az "álmoskönyvek" szerint ez nem jó jel. Nézesd meg a hengerfejet sürgősen.

Guest kumabushi
Elküldve

skacok megint én

a középső visszapillantó tükrömet egy sima buckán átmenés is elmozdítja, nagyon lötyög

azt cserélni kell akkor és ha igen, hogyan? vagy lehet rajta valahogy HÚZNI?

köszi aki tudja

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.