lacika1000 Elküldve Július13, 2010 Elküldve Július13, 2010 Eszerint nem: http://www.club-opel.com/engine_detail.php?id=77 Meg úgy egyébként is elég nagy baromság lenne odakeverni az olajtérben futó lánchoz a vízpumpa hajtását, hogy szivárgás esetén az olajba folyjon bele a víz. Bár az autógyáraktól minden kitelik... Bár nekem Z12XE a motortipusom van de a blokk a linked szerint ugyanígy néz ki.
GH Elküldve Július13, 2010 Elküldve Július13, 2010 Eszerint nem: http://www.club-opel.com/engine_detail.php?id=77 Meg úgy egyébként is elég nagy baromság lenne odakeverni az olajtérben futó lánchoz a vízpumpa hajtását, hogy szivárgás esetén az olajba folyjon bele a víz. Bár az autógyáraktól minden kitelik... Akkor ezt rosszul tudtam, pedig itten a fórumon olvastam valahol <_< Meg azt is hogy azért sem kell rendszeresen (pl 60k) pumpát cserélni a twinporton mert nem feszíti a pumpa csapágyát az ékszíj (=sokkal lassabban megy tönkre) De akkor lehet ez sem így/emiatt van... :rolleyes:
Mc-elek Elküldve Július13, 2010 Elküldve Július13, 2010 Valószínűleg két gyártótól vannak Más a kat.száma de van hozzá alkatrész történet,ezért lehet jó mind kettő a szinonima szinononimája :rolleyes:
Bradley Elküldve Július13, 2010 Elküldve Július13, 2010 Sziasztok! Most vettem egy G Astrat és lenne pár kérdésem: 1. Előfordúl (kb. minden 10. indításnál), hogy a kulcsot csak nehezen, vagy egyáltalán nem tudom elfordítani amikor indítani akarok. 2. Azt vettem észre (külső mosás után), hogy kb. 1000km alatt a két első dísztárcsa nagyon elkoszolódott kívűl is, de belül még jobban. Olyan mintha valami fekete finom por lenne, de sima vízzel nem tudom lemosni. Ami biztos, hogy a két első fékbetét szinte vadi új, szerintem még 3000km sincs benne. Tudja valaki, hogy mi lehet ez? Valami jobban kopik a kelleténél? Az autó 2006-os 1.4 16v 36000km-el (elvileg). Remélem tud valaki segíteni, mert nagyon idegesít a dolog. Előre is köszönöm a segítségeteket.
ipaq3850 Elküldve Július13, 2010 Elküldve Július13, 2010 Kedves Fórumozók! A G Astrám (X16XEL) már egy ideje rángat, főleg akkor, amikor jobban odalépek neki viszonylag alacsony (kb. 3000) fordulatszámról. Ezt kb. minden második indításkor csinálja és néha a sárga Check Engine lámpa is kigyullad a műszerfalon. Már két szerelőnél voltam vele, de nem oldódott meg a probléma. Ők azt olvasták ki a hibakódokból, hogy EGR / AGR szelep probléma, de miután ki lett cserélve a szelep egy újra, továbbra is rángatott. Aztán megint egy másikra próbaképpen (hátha az új szelep is hibás) , de így sem változott semmi. Ezután a vezérlőcomputert akarta az egyik szerelő kicserélni. Hozott is egy újat, amit felprogramozott, de azzal is maradt a probléma. Tehát az EGR szelep és a computer jó az autóban, ennek ellenére rángat, ami nagyon idegesítő, egyébként semmi más baj nincs az autóval. Van még tippetek, hogy mi lehet a gond? Hogyan lehetne a hiba forrását biztosan diagnosztizálni? Köszönöm a segítségeteket. ipaq3850
Zachi Elküldve Július13, 2010 Elküldve Július13, 2010 Sziasztok! Most vettem egy G Astrat és lenne pár kérdésem: 1. Előfordúl (kb. minden 10. indításnál), hogy a kulcsot csak nehezen, vagy egyáltalán nem tudom elfordítani amikor indítani akarok. 2. Azt vettem észre (külső mosás után), hogy kb. 1000km alatt a két első dísztárcsa nagyon elkoszolódott kívűl is, de belül még jobban. Olyan mintha valami fekete finom por lenne, de sima vízzel nem tudom lemosni. Ami biztos, hogy a két első fékbetét szinte vadi új, szerintem még 3000km sincs benne. Tudja valaki, hogy mi lehet ez? Valami jobban kopik a kelleténél? Az autó 2006-os 1.4 16v 36000km-el (elvileg). Remélem tud valaki segíteni, mert nagyon idegesít a dolog. Előre is köszönöm a segítségeteket. Először is Opel hozott köreinkben! 1., Éppen ma délelőtt (is) volt erről szó (WD-40). Légyszi olvass vissza! 2., Az biza fékpor. Mennyisége a betét minőségétől függ. A puhább/lágyabb gyorsabban fogy, de nagyobbat harap, ezért több a por viszont csendes. A keményebb tovább bírja, kevésbé porol, de hajlamos a hangoskodásra, csikorgásra. Tisztítása fék v. keréktárcsa tisztítóval.
Zachi Elküldve Július13, 2010 Elküldve Július13, 2010 Kedves Fórumozók! A G Astrám (X16XEL) már egy ideje rángat, főleg akkor, amikor jobban odalépek neki viszonylag alacsony (kb. 3000) fordulatszámról. Ezt kb. minden második indításkor csinálja és néha a sárga Check Engine lámpa is kigyullad a műszerfalon. Már két szerelőnél voltam vele, de nem oldódott meg a probléma. Ők azt olvasták ki a hibakódokból, hogy EGR / AGR szelep probléma, de miután ki lett cserélve a szelep egy újra, továbbra is rángatott. Aztán megint egy másikra próbaképpen (hátha az új szelep is hibás) , de így sem változott semmi. Ezután a vezérlőcomputert akarta az egyik szerelő kicserélni. Hozott is egy újat, amit felprogramozott, de azzal is maradt a probléma. Tehát az EGR szelep és a computer jó az autóban, ennek ellenére rángat, ami nagyon idegesítő, egyébként semmi más baj nincs az autóval. Van még tippetek, hogy mi lehet a gond? Hogyan lehetne a hiba forrását biztosan diagnosztizálni? Köszönöm a segítségeteket. ipaq3850 Üdv a Fórumon! A szelepen kívül nem takarítottak ki semmit? Hiába a tiszta v. új szelep, ha körötte minden trutyis maradt!
speter Elküldve Július14, 2010 Elküldve Július14, 2010 A z14xep-ben tudtommal a lánc hajtja. Nem, szíj. Bár nekem Z12XE a motortipusom van de a blokk a linked szerint ugyanígy néz ki. Mert abból updatelték az 1,4 twinportot. 2. Azt vettem észre (külső mosás után), hogy kb. 1000km alatt a két első dísztárcsa nagyon elkoszolódott kívűl is, de belül még jobban. Olyan mintha valami fekete finom por lenne, de sima vízzel nem tudom lemosni. Ami biztos, hogy a két első fékbetét szinte vadi új, szerintem még 3000km sincs benne. Tudja valaki, hogy mi lehet ez? Valami jobban kopik a kelleténél? Ahogy Zachi is írta, fékpor. Én csak annyival egészíteném ki, hogy kisebb mértékben (kisebb a fékerő hátul) ugyan, de hátul is koszol, csak nem látod, mert a dobon belül marad és nem ül ki a felnire. Ezért nem árt néha leszedni a dobot és kiporolni.
Zachi Elküldve Július14, 2010 Elküldve Július14, 2010 Ahogy Zachi is írta, fékpor. Én csak annyival egészíteném ki, hogy kisebb mértékben (kisebb a fékerő hátul) ugyan, de hátul is koszol, csak nem látod, mert a dobon belül marad és nem ül ki a felnire. Ezért nem árt néha leszedni a dobot és kiporolni. Tapasztalatból mondom, hogy a hátsó tárcsaféknél is feltűnően kevesebb fékpor látható, pedig ott nincs fékdob, ami magába gyűjtené.
speter Elküldve Július14, 2010 Elküldve Július14, 2010 Tapasztalatból mondom, hogy a hátsó tárcsaféknél is feltűnően kevesebb fékpor látható, pedig ott nincs fékdob, ami magába gyűjtené. Ezt mondom én is. Idézetem az idézetedre: Ahogy Zachi is írta, fékpor. Én csak annyival egészíteném ki, hogy kisebb mértékben (kisebb a fékerő hátul) ugyan, de hátul is koszol, csak nem látod, mert a dobon belül marad és nem ül ki a felnire. Ezért nem árt néha leszedni a dobot és kiporolni.
Zachi Elküldve Július14, 2010 Elküldve Július14, 2010 Ezt mondom én is. Idézetem az idézetedre: :rolleyes: Tisztázzuk, hogy milyen dobról beszélsz tárcsaféknél!
speter Elküldve Július14, 2010 Elküldve Július14, 2010 :rolleyes: Tisztázzuk, hogy milyen dobról beszélsz tárcsaféknél! Bradley autója 2006 1.4, vagyis hátul dobos. <_< De a magyar nyelvtan szabályai szerint Nálad a pont -_-
Zachi Elküldve Július14, 2010 Elküldve Július14, 2010 Ahogy Zachi is írta, fékpor. Én csak annyival egészíteném ki, hogy kisebb mértékben (kisebb a fékerő hátul) ugyan, de hátul is koszol, csak nem látod, mert a dobon belül marad és nem ül ki a felnire. Ezért nem árt néha leszedni a dobot és kiporolni. Tapasztalatból mondom, hogy a hátsó tárcsaféknél is feltűnően kevesebb fékpor látható, pedig ott nincs fékdob, ami magába gyűjtené. Bradley autója 2006 1.4, vagyis hátul dobos. :D De a magyar nyelvtan szabályai szerint Nálad a pont :) Röviden: a hátsó fékek kevesebb fékpornyomot hagynak. Én megtanultam írni, más meg tanuljon meg olvasni. A maradék meg tanuljon magyarul, mert a magyar világnyelv. Hiszen mindenütt ott vagyunk! :rolleyes: <_< -_-
Korzika Elküldve Július14, 2010 Elküldve Július14, 2010 Ma bekerültek a gyári GM gyertyák a motorba,nem változott semmi ,most is ugyanolyan jó,mint eddig! -_- Csak nem tudtam mennyit mentek már és kicseréltettem,a régiek is GM-ek voltak ,kétpólusúak! Viszont van ami nem tettszik! <_< Jöttünk hazafelé és a jobb első ülésnél a kesztyűtartó alatt levő keményített filcről néha cseppent a víz! Csak nem a fűtőradiátor rosszalkodik?? :rolleyes: Hoppá,most láttam csak a klímás topikban,hogy a kondenzvíz elvezető is tud ilyet csinálni!!!
Qpack Elküldve Július14, 2010 Elküldve Július14, 2010 Ma bekerültek a gyári GM gyertyák a motorba,nem változott semmi ,most is ugyanolyan jó,mint eddig! :D Csak nem tudtam mennyit mentek már és kicseréltettem,a régiek is GM-ek voltak ,kétpólusúak! Viszont van ami nem tettszik! -_- Jöttünk hazafelé és a jobb első ülésnél a kesztyűtartó alatt levő keményített filcről néha cseppent a víz! Csak nem a fűtőradiátor rosszalkodik?? <_< Hoppá,most láttam csak a klímás topikban,hogy a kondenzvíz elvezető is tud ilyet csinálni!!! túl sokat klímáztál és nincs fagyás védelmed szerintem...valamint a pollenszűrő ház fedele nem jól zár...ott jöhetett ki... :rolleyes:
Korzika Elküldve Július14, 2010 Elküldve Július14, 2010 túl sokat klímáztál és nincs fagyás védelmed szerintem...valamint a pollenszűrő ház fedele nem jól zár...ott jöhetett ki... :rolleyes: Jó,köszi ránézek arra is!(fagyásra nem is gondoltam ebben az időben,35 c-t írt a kijelző <_< )
GH Elküldve Július14, 2010 Elküldve Július14, 2010 túl sokat klímáztál és nincs fagyás védelmed szerintem...valamint a pollenszűrő ház fedele nem jól zár...ott jöhetett ki... :rolleyes: Nekem is szólt tegnap az asszony egy élesebb kanyar után hogy valami cseppent a lábára. de eddig nem foglalkoztam vele. A pollenszűrő ajtaja nekem biztos nem zár teljesen, mert csak a patentok felét volt türelmem visszarakni... mondjuk ha tényleg onnan jön akkor nemtom mennyire normális hogy ázik bent a pollenszűrő... <_<
KGR Elküldve Július14, 2010 Elküldve Július14, 2010 Sziasztok, Már kezd elegem lenni a biztosíték táblámmal. :rolleyes: Kellett nekem hozzányúlni. Akárhogy próbálkoztam, nem bírtam kivenni, így azt se tudtam megnézni, hogy lecsúszott-e róla egy kábel.. Ráadásul visszaszerelni sem tudom. Visszacsavartam a 2 csavart ami rögzíti és ugyanúgy lötyög. Ha hátranyomom a táblát és beakasztom a helyére, akkor fixen áll. Meg se moccan, de akkor is idegesít, hogy amikor kihajtom, akkor lóg és mozog össze vissza. Legalább 20szor kicsavartam és vissza a csavarokat, de semmi. Jobbra balra mozgattam a táblát, de azt se látom, hogy hova kellene belekapnia a csavarnak. Van ott 2 lyuk, de azokba beleesnek. Valakinek van egy technikai ötlete? <_<
dsteel Elküldve Július15, 2010 Elküldve Július15, 2010 Csak nem a fűtőradiátor rosszalkodik?? :rolleyes: Vagy nagy eső után beázik a szélvédő alatt, mint nekem (és az a pollenszűrőnél talál utat). Na jó, ez most kevéssé valószínű <_< nálad inkább tényleg a kondenzvíz, ha igaz....
uhuhu Elküldve Július15, 2010 Elküldve Július15, 2010 Nem, szíj. Mert abból updatelték az 1,4 twinportot. Ahogy Zachi is írta, fékpor. Én csak annyival egészíteném ki, hogy kisebb mértékben (kisebb a fékerő hátul) ugyan, de hátul is koszol, csak nem látod, mert a dobon belül marad és nem ül ki a felnire. Ezért nem árt néha leszedni a dobot és kiporolni. az14xep láncos, nem szijas!
speter Elküldve Július15, 2010 Elküldve Július15, 2010 az14xep láncos, nem szijas! De a vízpumpát ugye a szíj hajtja? (mert az volt a kérdés)
tgabika76 Elküldve Július15, 2010 Elküldve Július15, 2010 Sztem ha láncos akkor valószínűleg lánc hajtja, nem szíj... :rolleyes:
PGA Elküldve Július15, 2010 Elküldve Július15, 2010 De a vízpumpát ugye a szíj hajtja? (mert az volt a kérdés) Itt látható:
Korzika Elküldve Július15, 2010 Elküldve Július15, 2010 Itt látható: [url=http://kepfeltoltes.hu/view/100715/Z14XEP_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]http://kepfeltoltes.hu/thumb/100715/Z14XEP_www.kepfeltoltes.hu_.jpg De szép!! X16XEL- ről nem tudnál nekem ilyen képet vagy ábrát,rajzot szerezni?
dsteel Elküldve Július15, 2010 Elküldve Július15, 2010 De szép!! X16XEL- ről nem tudnál nekem ilyen képet vagy ábrát,rajzot szerezni? vagy Y17DT-ről? de tényleg... akár priviben :rolleyes:
Recommended Posts