Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok!

Volt már valakinek ilyen problémája, hogy ha ráadom a gyujtást akkor a belső levegő elzáró motorja folyamatosan megy. Kiszedtem a kesztyűtartót, hogy lássak is valamit, amikor átmozdítja a terelőlapot nem áll meg hanem tovább kinlódik. A belső keringető gomb megnyomásakor irányt vált és át is vát de a másik bezárt állapotban sem kapcsol ki a motor. Úgy gondolom, hogy ennek valami időzítője lehet és az krepált be. Ha tényleg ez van benne akkor az vajon hol van elrejtve?

Szia,

Típushiba. :rolleyes: A motor úgy működik, hogy ha ellenállásba ütközik (eléri a végpontját a csappantyú) akkor 4-5 másodperc után kikapcsol. Sajnos a csappantyú tengelye amire a motor csatlakozik műanyagból van, ami egy idő után eltörik, ezért a motor elforog benne. Valószínűleg neked olyan szerencsétlenül tört el, hogy csak az egyik irányba engedi továbbforogni a motort. Javítására három lehetőség van:

1. nem foglalkozol vele. Külső levegőre állítod és lehúzod a csatlakozót / nem nyomkodod)

2. ha szerencséd van, akkor a csappantyú tengelyének másik oldala ugyanolyan mint amelyiken a motor van és akkor meg tudod fordítani. Nem egyszerű a kiszerelése. Le kell venni az ablaktörlőt, alatta a műanyag burkolatot, és úgy férsz hozzá 1-2 csavarhoz, hogy ki bírd szerelni. Leírás itt: Csappantyúház kiszerelése

3. Új csappantyúházat veszel bontóból.

Elküldve
Szia,

Típushiba. :rolleyes: A motor úgy működik, hogy ha ellenállásba ütközik (eléri a végpontját a csappantyú) akkor 4-5 másodperc után kikapcsol. Sajnos a csappantyú tengelye amire a motor csatlakozik műanyagból van, ami egy idő után eltörik, ezért a motor elforog benne. Valószínűleg neked olyan szerencsétlenül tört el, hogy csak az egyik irányba engedi továbbforogni a motort. Javítására három lehetőség van:

1. nem foglalkozol vele. Külső levegőre állítod és lehúzod a csatlakozót / nem nyomkodod)

2. ha szerencséd van, akkor a csappantyú tengelyének másik oldala ugyanolyan mint amelyiken a motor van és akkor meg tudod fordítani. Nem egyszerű a kiszerelése. Le kell venni az ablaktörlőt, alatta a műanyag burkolatot, és úgy férsz hozzá 1-2 csavarhoz, hogy ki bírd szerelni. Leírás itt: Csappantyúház kiszerelése

3. Új csappantyúházat veszel bontóból.

Köszi a gyors válaszokak!

Jelenleg az első variáció van. Lehúztam, hogy le ne égjen a motor.

Remélem olyan lesz a másik vége is.

köszi

Elküldve
Azt se bírom levenni. Lehet, hogy nekem vannak lapát kezeim, de sehogy nem bírom bedugni mögé.. grr

műszerfal ki...és fentről is segíts magadon..leszedhető és kiszedhető....nekem az intervallumos ablaktörlőhöz kellett kivennem és sikerült...bár én is megszenvedtem vele... :rolleyes:

Elküldve
És ha magasabb sebességben 4. vagy 5. -ben van és alacsony fordulatról nyomsz nagy gázt akkor nem csörög?

De akkor is! Korábban ilyet nem csinált...

Elküldve

Sziasztok,

Egy olyan problémám lenne, hogy mióta bejött ez a nagyobb meleg a kocsi amint eléri az üzemi hőmérsékletet (vagy fölé megy) akkor szinte minden váltásnál (kuplung felengedés közben) csilingelő hangot ad a motor. Egy olyan tippet hallottam eddig, hogy valszeg a szelepek adják ezt a hangot, de kíváncsi lennék a ti véleményetekre is. Néha olyankor is van, amikor hirtelen gázt adok, de az nem annyira jellemző. Az olajjal eddig kb. 8ezer kilómétert futottam és nemrég töltöttem után 6-7 dl-t és most van a 3. vonal fölött a pálcán. A hangot az utántöltés előtt is adta, ill. most is jelen van, talán nem annyira gyakran.

Szerintetek is a szelepek adják ezt a hangot ? Mi lehet az oka? Kell izguljak miatta? Most mennék egy 2 hetes kirándulásra ezért egy kicsit izgulok.

Válaszokat előre is köszönöm.

Elküldve

Milyen motor? Pontos motorkód kellene és gyártási év is illetve, hogy eddig mennyit futott. Nehogy a vezérműtengely lefogató legyen neked is lelazulva, mert akkor azt AZONNAL meg kell húzni, be se indítsd amíg nincsenek meghúzva a csavarjai...

Elküldve
Milyen motor? Pontos motorkód kellene és gyártási év is illetve, hogy eddig mennyit futott. Nehogy a vezérműtengely lefogató legyen neked is lelazulva, mert akkor azt AZONNAL meg kell húzni, be se indítsd amíg nincsenek meghúzva a csavarjai...

Gyártási év: 2002

Motorkód: Z16XE

Hetek óta csinálja, ill. ha korábban jól olvastam, akkor erre a motorra ez nem jellemző vagy mégis?

Elküldve

Sziasztok az volna a kérdésem hogy a az üzemanyagszürőt milyen gyakran kell cserélni 3-éve van a kocsi nálam és kb 18.000 Km futottam vele, jövő héten utazom el egy nagyobb útra, ráérek vele vagy cseréltessem ki azonnal. Egyáltalán milyen galibát tudd okozni, egyébként a kocsiban 93000 Km van.

Elküldve
Sziasztok az volna a kérdésem hogy a az üzemanyagszürőt milyen gyakran kell cserélni 3-éve van a kocsi nálam és kb 18.000 Km futottam vele, jövő héten utazom el egy nagyobb útra, ráérek vele vagy cseréltessem ki azonnal. Egyáltalán milyen galibát tudd okozni, egyébként a kocsiban 93000 Km van.

Nyomj magasabb fordulaton padlógázt, ha nem torpan, rendesen húz, akkor nyugodtan mehetsz.

Elküldve
Akkor ez nagyon láncnak tűnik

No, végül elvittem szervízbe, azt mondták, hogy ékszíj meg görgő! 25ezerért cserélték. Azóta már nincs hülye hangja... Mondjuk nem volt olcsó...

Elküldve

Szerintetek mi lehet a probléma?

Küszködik a km-órám.

Bizonyos hőfok alatt működik, (ha hűvös az idő megy egy darabig, ha nagyon meleg van el se indul) aztán ha bemelegszik nem.

Az autó 98 szeptemberi, ABS nincs, a jeladó valószínűleg a váltóban.

Ha kiveszem, és hőálló zsírral bekenem az megoldaná a problémát vajon?

Válaszokat előre is köszönöm!

Elküldve
Szerintetek mi lehet a probléma?

Küszködik a km-órám.

Bizonyos hőfok alatt működik, (ha hűvös az idő megy egy darabig, ha nagyon meleg van el se indul) aztán ha bemelegszik nem.

Az autó 98 szeptemberi, ABS nincs, a jeladó valószínűleg a váltóban.

Ha kiveszem, és hőálló zsírral bekenem az megoldaná a problémát vajon?

Válaszokat előre is köszönöm!

mit veszel ki és mit kensz be zsírral? :rolleyes: először villamosan(drótosan rakd rendben/ellenőrizd le) ha továbbra sem működik akkor nincs értelme a ráolvasásnak sem, nemhogy a zsírnak...

Elküldve
Dehogy gond!!! Én minden nyáron meg szoktam fújni. Volt már téma korábban hogy nyáron valószínűleg a nagy melegben kipárolog a kenőanyag és megszorul. Én ezt hogy ne ugorjon ki sosem várom meg, ha már kicsit darabosan megy egyből tolom bele a WD40et. Többször kisseb adagba told bele és ne sokat. Közben járasd, de ha akad ne erősen, mert ha eltörik a lamella akkor bukta. Sőt a kiugró is perselyt járasd, azt úgy tudod megtenni hogy beledugod a kulcsot miután belement a WD utána nem fordítod el 1 es állásig hanem előtte megállsz egy kicsivel és vissza 0áig. Ilyenkor be ki fog mozogni a persely amitől azt is jól átjárja a WD40. Ha jól sikerül a művelet, és nincsen széjjelkopva a gyújtáskapcsi zárbetét, akkor ezután a beavatkozás után olyan lesz mint az új. Csak sajna lehet hogy ezekben a melegekben meg kell ismételni 1 hónap múlva. Majd írj mik a fejlemények.

Köszönöm - megcsináltam. Bepumpáltam neki apránként kis síkosítót és megforgattam alaposan a kulcsot. Érezhetően könnyebben jár, nem is ragadt be. Majd figyelem meddig bírja.

Elküldve
mit veszel ki és mit kensz be zsírral? :rolleyes: először villamosan(drótosan rakd rendben/ellenőrizd le) ha továbbra sem működik akkor nincs értelme a ráolvasásnak sem, nemhogy a zsírnak...

A jeladót gondoltam kivenni, szerintem az melegedhet túl (egyébként nem értek hozzá).

Vagy jeladócsere? Mennyi egy ilyen kütyü?

Hol lehet egyáltalán venni?

Ilyet még nem találtam egy webes bótban sem.

Elküldve
Köszönöm - megcsináltam. Bepumpáltam neki apránként kis síkosítót és megforgattam alaposan a kulcsot. Érezhetően könnyebben jár, nem is ragadt be. Majd figyelem meddig bírja.

A kulcsot egy ideig ne vágd zsebre, gondolom a zsebedet nem akarod be wd40-ezni :rolleyes:

Elküldve
Szia Érdekelne hogy a vízpumpát hiba miatt cseréled vagy a vezérlés csere miatt ha hiba miatt cseréled írd már meg légyszíves hogy mit tapasztaltál kiváncsiságból kérdezem köszönöm.

Szia!

Vezérlés miatt!

Mivel használtan vettem a kocsit a fene se tudja milyen van benne.. <_< :rolleyes:

Igaz hibátlanul működik, de jobb félni.. -_-

Elküldve
Valóban kettő típus van,de szerintem motorszám függő.

Aztán lehet ,hogy kompatibilis a kettő egymással.

A Csergőben azt mondta a srác, hogy mindegy melyiket veszem mert mindegyik jó hozzá (igaz akkor nem tudom minek 2 féle).. :rolleyes:

Csak hogy a szerelők nem szeretik ha más fajta a berakni való, mint a ami benne van..

De mivel nem fogom kétnaponta szétszedetni a kocsit így megvettem az egyik aztán meglátjuk.. <_< :)

Zsákbamacska... -_- :D

Amúgy ez a fajta amit vettem ezekhez a motorokhoz jó: X/Z/Z14/16 XE

Elküldve
A Csergőben azt mondta a srác, hogy mindegy melyiket veszem mert mindegyik jó hozzá (igaz akkor nem tudom minek 2 féle).. :rolleyes:

Valószínűleg két gyártótól vannak

Elküldve
Szia!

Vezérlés miatt!

Mivel használtan vettem a kocsit a fene se tudja milyen van benne.. <_< :rolleyes:

Igaz hibátlanul működik, de jobb félni.. -_-

Köszönöm a válaszodat igazándiból azért kérdezem mert én is tervezem hogy cserélem csak azt nem tudom hogy mikor érdemes.Nekem 2003-astram van 1.2 motorral és vezérmüláncos.Nem tudom hogy a lánc vagy az ékszíjam hajtja meg a vízpumpát.Én azt halottam akkor kell cserélni a pumpát amikor csapágy hangot ad.

Elküldve
Köszönöm a válaszodat igazándiból azért kérdezem mert én is tervezem hogy cserélem csak azt nem tudom hogy mikor érdemes.Nekem 2003-astram van 1.2 motorral és vezérmüláncos.Nem tudom hogy a lánc vagy az ékszíjam hajtja meg a vízpumpát.Én azt halottam akkor kell cserélni a pumpát amikor csapágy hangot ad.

Az ékszíj hajtja, lánc biztosan nem hajtja a vízpumpát. Vedd le az ékszíjat és mozgasd-forgasd meg a vízpumpa tengelyét. Ha nem mozog és nem ad hangot, akkor még nem kell cserélni.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.