Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Etanollal üzemel az autó(átalakított) és nem nagyon használom városban.Az etanol meg állítólag magas 105-ös oktánszámú és van benne elég sok adalék,ami kitisztítja a rendszert,attól jobb pedig benzinben nincs.Ezen a magas fordulatos használaton már túl vagyok és kb. 500-600 km-t használtam így.Benzines használatnál is rángat és etanolos üzemben is.Úgyhogy megpróbálom az EGR-t levenni és kipucolni.Ha ez nem segít akkor passz. :rolleyes:

Szia! EGR-t és a pillangószelepeket is kitisztíthatod, ártani nem fog

Link to comment
Megosztás:

Etanollal üzemel az autó(átalakított) és nem nagyon használom városban.Az etanol meg állítólag magas 105-ös oktánszámú és van benne elég sok adalék,ami kitisztítja a rendszert,attól jobb pedig benzinben nincs.Ezen a magas fordulatos használaton már túl vagyok és kb. 500-600 km-t használtam így.Benzines használatnál is rángat és etanolos üzemben is.Úgyhogy megpróbálom az EGR-t levenni és kipucolni.Ha ez nem segít akkor passz. :rolleyes:

Jóvanna,ezeket eddig nem írtad!

Link to comment
Megosztás:

Én 2 hete cseréltettem elöl hátul. A hátsókat kb. 20 perc alatt kicserélte a mókus. Le kell venni a kereket (mindig csak egy oldalt! különben "leesik a hátsó tengely :rolleyes: ") Igaz, hogy érdekes "csillag" alakú csavarral van feltéve a csillapító, de meg lehet oldalni a kicsavarást. Érdemes alátámasztani a dobot, nehogy kiessen a rugó mikor kivezsed a csillapítót. 2 csavar ki majd be az újjat és szvsz kész. mehet fel rá a kerék....

Ha tudom, hogy ilyen egyszerű, mint ahogy láttam, lehet, hogy én is nekiálltam volna <_<

Nekem 6e-ért nagyon baráti alapon mind a 4-et kicserélték. A rugón én is gondolkodtam, de inkább beáldoztam egy jobb lengéscsillapítóra. Én Monroe Reflexet rakadtam be.

Rugót tudomásom szerint akkor kell cserélni, ha már nagyon "elfáradt" kvázi "összement" -_- . De persze ezt is lehet "jaftekolni". Fel kell hevíteni, kinyújtani a gyári hosszra, majd visszahűteni és mehet a helyére.

Azért javítson ki valaki, ha rosszat mondtam :D

Nah megis mérték. Lengéscsillapító kapufa. a Jobb ahol igen beleért az nem jó a másik fele meg 30%-os.

Árat mondtak Monroera /ezen kívül, hogy milyen passz/ 14500ft-ért darab áron.

Te mennyiért vetted? Ez jó ár lehet? Minősége milyen?

Mondtak valami közepes márkájut talán valami Optimal az volt 11200 ft.

Melyiket érdemesebb választani?

Link to comment
Megosztás:

Nah megis mérték. Lengéscsillapító kapufa. a Jobb ahol igen beleért az nem jó a másik fele meg 30%-os.

Árat mondtak Monroera /ezen kívül, hogy milyen passz/ 14500ft-ért darab áron.

Te mennyiért vetted? Ez jó ár lehet? Minősége milyen?

Mondtak valami közepes márkájut talán valami P betüs az volt 11200 ft.

Melyiket érdemesebb választani?

A Monroe az nagyon jó minőség, megéri azt a pár ezer plusszt

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Kérdésem a következő: még a legelején, amikor vettem az Astrá-t, gyertyacserével kezdtük és az egyik gyertya menete olajos-taknyos volt... Lehet, hogy olaj jut a hengerbe? Tömítéshiba? Mert amikor megvettem, gyanús volt, hogy nem érte el a nívópálca alját az olaj, de azzal nyugtattam magam, hogy gyári adat szerint is sok olajat esznek az Opelek.

Köszi és szép estét!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Kérdésem a következő: még a legelején, amikor vettem az Astrá-t, gyertyacserével kezdtük és az egyik gyertya menete olajos-taknyos volt... Lehet, hogy olaj jut a hengerbe? Tömítéshiba? Mert amikor megvettem, gyanús volt, hogy nem érte el a nívópálca alját az olaj, de azzal nyugtattam magam, hogy gyári adat szerint is sok olajat esznek az Opelek.

Köszi és szép estét!

Ez nem igaz! természetes olajfogyás van,de nem több x liter 1000km-ként mert az már baj :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ez nem igaz! természetes olajfogyás van,de nem több x liter 1000km-ként mert az már baj :rolleyes:

Ha az előző tulaj olyan volt, hogy sosem nézett rá az olajszintre, és mondjuk már közel járt a 15000-hez az eladáskor (vagy már túl is volt rajta), akkor ha két liter hiányzott belőle, akkor az még simán beleférhet a temészetes olajfogyasztásba. Ha X16XEL, annak elég magas a természetes olajfogyása, akkor meg főleg. Van ilyen haverom, múltkor mondja, hogy kicsit túlfutott, 175000-nél kellett volna cserélni, ránézek, 182000-t mutat. Mondom biztos szereti a motor a +7000km-t...

(Én nem biztos, hogy vettem volna olyan autót, aminél a mérő nem éri el az olajszintet, mert ez azért eléggé árulkodik az előző tulajról...)

Link to comment
Megosztás:

Ha az előző tulaj olyan volt, hogy sosem nézett rá az olajszintre, és mondjuk már közel járt a 15000-hez az eladáskor (vagy már túl is volt rajta), akkor ha két liter hiányzott belőle, akkor az még simán beleférhet a temészetes olajfogyasztásba. Ha X16XEL, annak elég magas a természetes olajfogyása, akkor meg főleg. Van ilyen haverom, múltkor mondja, hogy kicsit túlfutott, 175000-nél kellett volna cserélni, ránézek, 182000-t mutat. Mondom biztos szereti a motor a +7000km-t...

(Én nem biztos, hogy vettem volna olyan autót, aminél a mérő nem éri el az olajszintet, mert ez azért eléggé árulkodik az előző tulajról...)

Teljesen igazad van, ez olyan mint amikor árulnak egy autó és van benne 40e km de a gumik már nem gyáriak, akkor felmerül a jogos kérdés, hogy az a km ugyan valós-e?

Bocsi az offér,

Link to comment
Megosztás:

Ez nem igaz! természetes olajfogyás van,de nem több x liter 1000km-ként mert az már baj :rolleyes:

Úgy tudom a gyári adat 6 dl /1000km (ami szerintem nagyon sok) és a szervízes ismerősök szerint akár 7-8 dl is lehet rossz esetben.

Réges régen a 120-as Skodánkkal voltunk úgy, hogy mindig volt olajos doboz a csomagtartóban és rendszeresen töltögettünk bele <_<

Hiába, azóta eltelt 20 év, rengeteget fejlődött a motortechnika :-D

Link to comment
Megosztás:

Ha az előző tulaj olyan volt, hogy sosem nézett rá az olajszintre, és mondjuk már közel járt a 15000-hez az eladáskor (vagy már túl is volt rajta), akkor ha két liter hiányzott belőle, akkor az még simán beleférhet a temészetes olajfogyasztásba. Ha X16XEL, annak elég magas a természetes olajfogyása, akkor meg főleg. Van ilyen haverom, múltkor mondja, hogy kicsit túlfutott, 175000-nél kellett volna cserélni, ránézek, 182000-t mutat. Mondom biztos szereti a motor a +7000km-t...

(Én nem biztos, hogy vettem volna olyan autót, aminél a mérő nem éri el az olajszintet, mert ez azért eléggé árulkodik az előző tulajról...)

Ja, úgy kb 2 L hiányzott belőle, akkor talán még belefér a gyári adatba...

Apropó, nektek milyen a kipuffogóvég színe belül? Koromfekete vagy szürkés? (pl ha hosszúba mentek, mert gondolom városban fekete lesz hamar)

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom a gyári adat 6 dl /1000km (ami szerintem nagyon sok) és a szervízes ismerősök szerint akár 7-8 dl is lehet rossz esetben.

Réges régen a 120-as Skodánkkal voltunk úgy, hogy mindig volt olajos doboz a csomagtartóban és rendszeresen töltögettünk bele :rolleyes:

Hiába, azóta eltelt 20 év, rengeteget fejlődött a motortechnika :-D

Figyelj két eshetőség van szerintem: 1. Vagy nem eszi az olajat és csak régen töltöttek rá

2. vagy eszi és annak utánajárás meg szerelés lesz a vége

Link to comment
Megosztás:

Figyelj két eshetőség van szerintem: 1. Vagy nem eszi az olajat és csak régen töltöttek rá

2. vagy eszi és annak utánajárás meg szerelés lesz a vége

Így igaz, és egyelőre mindkettőre 50-50% esély van :rolleyes: szerintem matekból már jók vagyunk <_<

Viszont, mivel a benne lévő, régi 1L maradék olaj elég sötétbarna volt, feltételezem, hogy nem töltöttek rá, tehát jól bekokszosodott. Így több esély van arra, hogy a gyárinál megengedett mértékben nem eszik többet.

Már csak azt kéne tudnom, kedves benzines Astra társak, hogy kinek milyen színű a kipuffogóvég belseje.

Link to comment
Megosztás:

Így igaz, és egyelőre mindkettőre 50-50% esély van :rolleyes: szerintem matekból már jók vagyunk <_<

Viszont, mivel a benne lévő, régi 1L maradék olaj elég sötétbarna volt, feltételezem, hogy nem töltöttek rá, tehát jól bekokszosodott. Így több esély van arra, hogy a gyárinál megengedett mértékben nem eszik többet.

Már csak azt kéne tudnom, kedves benzines Astra társak, hogy kinek milyen színű a kipuffogóvég belseje.

Szerintem cseréld le az olajat, az nem árt neki biztos, meg használt autónál ez "kötelező"

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom a gyári adat 6 dl /1000km (ami szerintem nagyon sok) és a szervízes ismerősök szerint akár 7-8 dl is lehet rossz esetben.

Réges régen a 120-as Skodánkkal voltunk úgy, hogy mindig volt olajos doboz a csomagtartóban és rendszeresen töltögettünk bele :rolleyes:

Hiába, azóta eltelt 20 év, rengeteget fejlődött a motortechnika :-D

Igen, gyári adat ennyi, amíg ez alatt van, addig nemnagyon foglalkoznak vele a gyári szervizek.

Olyan sokat nem fejlődött a motortechnika olajfogyasztás terén, inkább az autótulajok színvonalat csökkent. Ma az átlagautós lusta az eszét használni egy olajszintellenőrzésre is, nemhogy még öntsön is bele. Az olajfogyasztás meg nem szokott egyik pillanatról a másikra ugrásszerűen változni, így igazából nemnagyon érheti az embert ilyen téren meglepetés. Anyámnak volt egy 79-es Citroen Dyane-ja, abban is általában volt olaj a csomagtartóban, mert nem egész három liter kellett bele, és így mindig maradt egy kicsi, de sosem öntöttünk bele útközben.

Link to comment
Megosztás:

Nah megis mérték. Lengéscsillapító kapufa. a Jobb ahol igen beleért az nem jó a másik fele meg 30%-os.

Árat mondtak Monroera /ezen kívül, hogy milyen passz/ 14500ft-ért darab áron.

Te mennyiért vetted? Ez jó ár lehet? Minősége milyen?

Mondtak valami közepes márkájut talán valami Optimal az volt 11200 ft.

Melyiket érdemesebb választani?

Én a "jómunkásember" mondjára megnéztem, azaz meglengedtem az eleját hátulját mindkét oldalon. Az eleje olyan szépen ringatózott tovább, hogy csak na. A hátulja már sokkal jobb volt.

Pont volt egy ingyenes átviszgálásos roadshow, oda vittem, hogy beméressem. bal első 55%, jobb első -5%, bal hátsó 31% , jobb hátsó 27%

Monroe E1248 a hátsó csillapító 12.075,- Ft (Reflex)/db. Ez úgy gondolom nagyon baráti ár érte <_<

Az első E4882 18.280,- / db

Itt tudod megnézni mifélék vannak még: http://www.taec.nl/monroe/

Optimal: normál minőség (mondhatjuk úgy is, hogy nem gyári. kb. 8500,- / db

Nem valami sűrűn kell lengéscsillapítót cserélni, és nem is akarlak rábeszélni, de én biztos a jobbat választanám. Hidd el meghálálja a kis kocsid is -_-

JA és egy fontos dolog a biztonság mellett:

roszz lengéscsillapítókkal a fékek között elöl 14%, hátul 11% eltérés volt

Csere után elöl 0%, hátul 3% !!!!!!

Lehet, hogy csak az a pár méter kell majd............. :rolleyes: Ha érted mire gondolok....

Link to comment
Megosztás:

Szerintem cseréld le az olajat, az nem árt neki biztos, meg használt autónál ez "kötelező"

Azárt annyira előrelátó vagyok, hogy azonnal lecseréltem az olajat. Most van az olajban kb 150km. Lehet, hogy mégegyszer lecserélhetném, és ez amolyan motormosás lenne, de ahhoz drága mulatság. Az új olaj kb 1 perc üzem után besötétedett, gondolom végre kicsit lemosta a motor belsejét az előző koxos maradványoktól. Mostmár erős barna színe van. Jó lesz ez most, aztán 5 ezer km múlva újra cserélem.

Link to comment
Megosztás:

Azárt annyira előrelátó vagyok, hogy azonnal lecseréltem az olajat. Most van az olajban kb 150km. Lehet, hogy mégegyszer lecserélhetném, és ez amolyan motormosás lenne, de ahhoz drága mulatság. Az új olaj kb 1 perc üzem után besötétedett, gondolom végre kicsit lemosta a motor belsejét az előző koxos maradványoktól. Mostmár erős barna színe van. Jó lesz ez most, aztán 5 ezer km múlva újra cserélem.

Ha már lecserélted akkor had menjen 10e km-ig, esetleg valami motormosót adhattál volna neki így utólag...

Figyelgesd a szintet 1-2ezer km-ként

üdv

Link to comment
Megosztás:

Azárt annyira előrelátó vagyok, hogy azonnal lecseréltem az olajat. Most van az olajban kb 150km. Lehet, hogy mégegyszer lecserélhetném, és ez amolyan motormosás lenne, de ahhoz drága mulatság. Az új olaj kb 1 perc üzem után besötétedett, gondolom végre kicsit lemosta a motor belsejét az előző koxos maradványoktól. Mostmár erős barna színe van. Jó lesz ez most, aztán 5 ezer km múlva újra cserélem.

Csak hogy biztosak legyünk, olajszűrőt is cseréltél?

Link to comment
Megosztás:

Ha már lecserélted akkor had menjen 10e km-ig, esetleg valami motormosót adhattál volna neki így utólag...

Figyelgesd a szintet 1-2ezer km-ként

üdv

A motormosókkal az a gond, hogy 2-3 olajcserén át is marad még belőlük a motorban és befolyásolják a kenés minőségét. Vagy a legújabb fejlesztések már nem ilyenek?

Most vár a kocsira egy 4 ezer km-es autópálya erőltetett menet, úgyhogy az elégeti majd rendesen az olajat... Lehet nem is kell cseréljek, csak utántöltsek és meglesz az "olajcsere" is :rolleyes:

Tehát reggel megnézem a szintet, majd másnap reggel megint <_< OK!! -_-

Link to comment
Megosztás:

A motormosókkal az a gond, hogy 2-3 olajcserén át is marad még belőlük a motorban és befolyásolják a kenés minőségét. Vagy a legújabb fejlesztések már nem ilyenek?

Most vár a kocsira egy 4 ezer km-es autópálya erőltetett menet, úgyhogy az elégeti majd rendesen az olajat... Lehet nem is kell cseréljek, csak utántöltsek és meglesz az "olajcsere" is :rolleyes:

Tehát reggel megnézem a szintet, majd másnap reggel megint <_< OK!! -_-

Ha eszi akkor 4 ezer alatt kiderül, egyébként milyen olajat öntöttél bele?

Nekem pozitív tapasztalatom van a motormosókkal (ez nem reklám)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.