Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Én két dolog miatt veszek gyári piros (aluhoz való) fagyállót az összes Opelembe kortól függetlenül: egyrészt azért mert volt szerencsém látni olyan vízpumpát (amúgy egy 2.5TD omega B-é volt) amelyiknek a gyárilag műanyag lapátjait szétmarta a gagyi hipermarketes fagyálló, aminek következtében az autó elégtelen hűtés miatt hengerfejes lett, másrészt pedig (ezt személyesen is tapasztaltam) a Calibra kiegyenlítőtartályának úgyszintén műanyagból készült szintjelzőjét megintcsak szétmarja az olcsó fagyálló, és ebből elég drágán lehet újat venni (a bontott esélytelen, idehaza sajnos mindben szét van marva, Magyarországon úgy tűnik majd' mindenki "olcsó" fagyállót használ).

Ugyan a G Astrát konkrétan egyik probléma sem érinti tudomásom szerint (a vízpumpa lapátjai itt fémből vannak (lehet éppen alumíniumból?), az enyémben meg nincsen BC, így szintjelző sem a kiegyenlítőtarályban), de ez nekem bőséggel elegendő bizonyíték ahhoz hogy egyszer s mindenkorra hanyagoljam a gagyi fagyállókat. Amúgyis kétévente illik cserélni, olyankor meg kibírok literenként 1000Ft-ot a gyáriért.

Noh ha hallottam volna előbb erről a dologról, akkor én is piros fagyállót veszek bele. De amikor bejöttek azok a nagy éjszakai fagyok (nappal sem volt kánikula) megmértem és csak mínusz 10-ig volt jó. Aznap éjjlere meg -18 körülit mondtak. Úgyhogy nem nagyon gondolkodtam (kicsit megijedtem), hanem bementem a Hoxxxitába és vettem egy ötlityis cuccot+ugyanennyi vizet, oszt irány a szerelő srác, aki betöltötte nekem. De szerintem jövő héten lecseréltetem vele. Biztos, ami tuti.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vagy ugye a helyes kis lépcsőshátú G astrám és beázik a csomagtér..

Olyan mindta felülről ázna . Létezhet hogy a csomagtértető szigetelés már nem végzi rendesen a feladatát?

Elképzelhető,bár nem gyakori eset!

Nézd körben meg,hátha csak valahol megnyomódott a gumi,vagy kis repedés/törés van rajta!

Próbáld megkeresni hogy hol csöpög,tegyél a csomi aljára papírt vagy valami szárazat csukd le

és locsold meg jól,időnként pedig nyisd fel és figyeld hol kezdődik a csöpögés.

Link to comment
Megosztás:

Noh ha hallottam volna előbb erről a dologról, akkor én is piros fagyállót veszek bele. De amikor bejöttek azok a nagy éjszakai fagyok (nappal sem volt kánikula) megmértem és csak mínusz 10-ig volt jó. Aznap éjjlere meg -18 körülit mondtak. Úgyhogy nem nagyon gondolkodtam (kicsit megijedtem), hanem bementem a Hoxxxitába és vettem egy ötlityis cuccot+ugyanennyi vizet, oszt irány a szerelő srác, aki betöltötte nekem. De szerintem jövő héten lecseréltetem vele. Biztos, ami tuti.

Na már megint a kis bogár a fülembe. Nekem kéket raktak bele és lecserélném, ha csak ennyi, h alul csavar ki, leenged, csavar be, oszt bekevert folyadék bele. Enyémbe 7,1 L kell a könyv szerint, ezt találtam a neten: Longlife (piros) fagyálló 5L 3500Ft. Ez jó szerintetek? Van különbség a GM genuine meg e között, vagy ne sz@rozzak és vegyem azt?

Szerk.: meg még egy szakmaiatlan kérdés: ioncserélt vagy desztvíz kell a fagyállóhoz? egyáltán mi a különbség (a desztillálás folyamatát értem, az ioncseréltet is sztem, itt elsősorban arra gondolok, h melyiket miért oda töltjük, ahova?)

Link to comment
Megosztás:

Na már megint a kis bogár a fülembe. Nekem kéket raktak bele és lecserélném, ha csak ennyi, h alul csavar ki, leenged, csavar be, oszt bekevert folyadék bele. Enyémbe 7,1 L kell a könyv szerint, ezt találtam a neten: Longlife (piros) fagyálló 5L 3500Ft. Ez jó szerintetek? Van különbség a GM genuine meg e között, vagy ne sz@rozzak és vegyem azt?

Nézz utána a googliban, OPEL fagyálló rákereséssel. 7,1 L, az azt jelenti, hogy ~3.6l fagyálló kell bele, meg ugyanennyi desztvíz, ezzel Mo-n soha nem lesz bajod, -36 fokig jó így, azaz felesleges 5L. Találtam már 780-ért is gyári Opel (GM) fagyállót (literje), azaz 3120-ból megvan a 4l :).

Bár valószínű nem nagy különbség lesz, már ha lesz egyáltalán a két piros között :)

Link to comment
Megosztás:

Nézz utána a googliban, OPEL fagyálló rákereséssel. 7,1 L, az azt jelenti, hogy ~3.6l fagyálló kell bele, meg ugyanennyi desztvíz, ezzel Mo-n soha nem lesz bajod, -36 fokig jó így, azaz felesleges 5L. Találtam már 780-ért is gyári Opel (GM) fagyállót (literje), azaz 3120-ból megvan a 4l :).

Bár valószínű nem nagy különbség lesz, már ha lesz egyáltalán a két piros között :)

Köszi, keresem :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Dieselhez értő kartársak, segítsetek!

Az alábbi probléma az egyik kollégánál jelentkezett 2.0 DTI motoros autónál.

A verda 2200 körüli fordulatnál megtorpan, alatta-felette jó.

Ki lett takarítva az EGR és féktisztítóval át lett fújkálva a pillangószelep is.

A jelenség maradt, semmi változás.

Leszedett állapotban kiderült, hogy a pillangószelep migakad egy bizonyos ponton, ott nehezebben megy át.

Ez mitől lehet?

Mivel lehetne orvosolni?

Találkoztatok már ilyennel?

Jött ilyen tipp is, hogy a folytószelepház lehet kikopva, de gondolom az nem olcsó játék.

Előre is köszi a segítséget!

Ilyen motorja van.

Link to comment
Megosztás:

Elképzelhető,bár nem gyakori eset!

Nézd körben meg,hátha csak valahol megnyomódott a gumi,vagy kis repedés/törés van rajta!

Próbáld megkeresni hogy hol csöpög,tegyél a csomi aljára papírt vagy valami szárazat csukd le

és locsold meg jól,időnként pedig nyisd fel és figyeld hol kezdődik a csöpögés.

Pont ezen agyalok én is , hogy valahogy megállapítom,. Mondjuk én relatíve sokat használom a csomitartót mert a jégkorongcuccot ott pakolom ki-be heti soxor

és a probléma most jött elő két hete , egész télen nem jelentkezett. Kicsit a zárat is lejjebb csúsztattam , hátha... Amit észleltem hogy a felső hajlatban eléggé el van laposodva a kédergumi . Lehet hogy ott folyt be a víz .. nem tudom, de naon idegesítő ....

Link to comment
Megosztás:

...7,1 L, az azt jelenti, hogy ~3.6l fagyálló kell bele, meg ugyanennyi desztvíz...

És ez biztos? Csak mert én nemrég vettem egy 5 literes kanna gyári piros GM-es cuccot, és első dolgom volt a higítási arányt keresni a flakonon, csakhogy ilyen nem volt rajta. Csak annyi hogy fagyálló hűtőfolyadék, még az sem koncentrátum, sem pedig az hogy hány °C-ig jó. Ennélfogva én higítás nélkül beletöltöttem az egészet, úgy ahogy van, töményen.

Link to comment
Megosztás:

És ez biztos? Csak mert én nemrég vettem egy 5 literes kanna gyári piros GM-es cuccot, és első dolgom volt a higítási arányt keresni a flakonon, csakhogy ilyen nem volt rajta. Csak annyi hogy fagyálló hűtőfolyadék, még az sem koncentrátum, sem pedig az hogy hány °C-ig jó. Ennélfogva én higítás nélkül beletöltöttem az egészet, úgy ahogy van, töményen.

Ez annyira nem volt jó döntés. A gyári GM fagyálló -70-es.....hiába nincs ráírva. Ha neten rákeresel kidobja.

50-50% -ba kell higítani.

Link to comment
Megosztás:

Ez annyira nem volt jó döntés. A gyári GM fagyálló -70-es.....hiába nincs ráírva. Ha neten rákeresel kidobja.

50-50% -ba kell higítani.

De akkor miért nincs ráírva? Borzasztó felelőtlenség... :) (Amúgy nem hiszem hogy különösebb problémát okozna a teljesen tömény használat, mert akkor azt azért szvsz figyelmeztetésként ráírták volna a flakonra.)

Egyébként meg annyira nem tragikus a helyzet, mert a Z18XE-be is ~7liter fagyálló kell, szóval azért 2 liter desztvíz még ment mellé...

Link to comment
Megosztás:

Ez annyira nem volt jó döntés. A gyári GM fagyálló -70-es.....hiába nincs ráírva. Ha neten rákeresel kidobja.

50-50% -ba kell higítani.

így van! Tömény már nekem is árt, nemhogy a vízrendszernek :) Komolyra fordítva, a szakik azt mondják, nem szabad töményen, csak hígítva. Nekem is van egy flakonom otthon, megnézem rajta van e, de valahol biztos rajta kell hogy legyen legalább a fagyállósági fok! De ha még nem is lenne muszáj hígítani, minek -70C :), azaz minek 7 liternyi fagyálló bele, ha elég a fele is :D

Link to comment
Megosztás:

Indulhatsz az északi sarkra! :)

De akkor miért nincs ráírva? Borzasztó felelőtlenség... :) (Amúgy nem hiszem hogy különösebb problémát okozna a teljesen tömény használat, mert akkor azt azért szvsz figyelmeztetésként ráírták volna a flakonra.)

Egyébként meg annyira nem tragikus a helyzet, mert a Z18XE-be is ~7liter fagyálló kell, szóval azért 2 liter desztvíz még ment mellé...

Link to comment
Megosztás:

De mondom, az sincs rajta hogy -70°C-ig jó lenne, nem csak hogy higítani kell, vagy hogy milyen arányban. Honnan veszitek ti ezt?

(Úgy látom ez a kérdés nem fog eldőlni amíg meg nem méretem a fagyállómat)

GM fagyálló link

Google első találat.

De azért, hogy még egy kicsit megnyugtassalak: Én 50-50-be kevertem és -33 fokos a fagyállóm. Van saját mérőm hozzá. Bár nem digitális, de nagyjából pontosan mutatja.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg nem kötekedni akarok, de ez nekem nem hiteles info, a netre én is azt írok amit akarok... A mérési eredmények (vagy a dobozon ha van felirat) már meggyőzőbbek, köszönöm szépen.

Ha kell kölcsönadom a mérőmet, csak ne bántsd a kocsidat -70-es fagyállóval töményen! :) Persze csak viccelek. Benzinkúton nem tudom, hogy találsz-e mostanság mérőt. Nekem !!októberben!!! azt mondták a kagylós kúton, hogy még nem küldték ki nekik a központból.

Link to comment
Megosztás:

Nekem eddig kagylósban m indig megmérték...

Ha kell kölcsönadom a mérőmet, csak ne bántsd a kocsidat -70-es fagyállóval töményen! :) Persze csak viccelek. Benzinkúton nem tudom, hogy találsz-e mostanság mérőt. Nekem !!októberben!!! azt mondták a kagylósok kúton, hogy még nem küldték ki nekik a központból.
Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy meg kellene kergetni. Ha épp nem csinálja a hibát, akkor adj neki terhelésen 5000 körüli fordulatot 15-20 percre. Pl. autópálya négyesben vagy országút hármasban. De vigyázz, hogy ha kigyullad a lámpa, akkor azonnal hagyd abba, mert akkor kinyírhatja a katalizátort, ami viszont már mélyen zsebbenyúlós lehet. Ha már régen voltak a gyertyák cserélve, akkor azt is kicserélheted, főleg ha meg tudod egyedül csinálni, és akkor utána meghajtani. Meg egy adag injektortisztítót is adhatsz neki vagy valami prémium benzint, amiben van ilyen tisztító bekeverve.

Meghajtottam ma a kicsikét. Külvárosi részeken folyamatosan 2-ben, 3-ban és igaz nem 15-20 hanem 30 perc kellett neki de úgy néz ki megjavult. Nyomkodtam neki a teliket rendesen. Azóta még nem indítottam de ha esetleg újra jelentkezne a baj akkor írok. A hibakódokat amúgy hogyan lehet törölni ha tünetmentes az autó? Akku leköt vagy majd elmúlik?

Tanulság gondolom az, hogy vezessem pörgősebben a kocsit. Nem kell mindig csak a fogyasztáskímélő 2 ezer... :)

Link to comment
Megosztás:

Meghajtottam ma a kicsikét. Külvárosi részeken folyamatosan 2-ben, 3-ban és igaz nem 15-20 hanem 30 perc kellett neki de úgy néz ki megjavult. Nyomkodtam neki a teliket rendesen. Azóta még nem indítottam de ha esetleg újra jelentkezne a baj akkor írok. A hibakódokat amúgy hogyan lehet törölni ha tünetmentes az autó? Akku leköt vagy majd elmúlik?

Tanulság gondolom az, hogy vezessem pörgősebben a kocsit. Nem kell mindig csak a fogyasztáskímélő 2 ezer... :)

én ugy tudom 3-4 inditás után eltünik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Szerintetek az ülésfűtést hova lehet bekötni? Megnéztem a biztiknél, a szivargyújtóval van egy helyen. Külön gombja nincs, ha benyomom a tükör-,ablakfűtést nem érzékelek semmit az ülésnél, nem melegszik. Nem mintha kellene :), de már idegesítő, hogy nem találom sehol. Vagy lehet hogy szar? Ezt miképp tudom megállapítani?

Kösz

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.