Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

kisebb a veszélye, mint trutyit beletölteni...és csodát várni, majd miután minden más is eldugult (kivéve a lyukat) kicserélni......

Nah, ma egy kicsit komolyabban megnéztem a hűtőt és találtam pár rózsaszín foltot oldalt a peremeken, mintha 'kiizadná' a fagyállót... gondolom minden elpárolog és marad a színes anyag. Csak azt nem tudom h vhonnan folyik le és ezeken a pontok megszárad, vagy ott az illesztéseken van-e a gond.

Más: Tegyük fel (belegondolni is rossz), hogy enged a főtengelyszimmering. Ez mennyi munka lehet, mi mindent kell hozzá leszedni?

Link to comment
Megosztás:

Mennyi egy 1.6-os benzines autónak a vezérléscsere periódusa? (tudom, hogy márkától függ de mégis ált? 60e km 90ekm és e mellé 6év? mert após fusionjának azt mondták hogy 200EZER KM) ilyen van? vagy mennyi az átlagos?

60-250ezer km között már láttam mindenféle adatokat, így a 200ezer sem hihetetlen.

Link to comment
Megosztás:

jah akkor csak nekem volt hihetetlen elsőre :)

nekem asszem 90e km vagy 6 év (most 4,5éves és 38.000k van benne) de gondolom azért ez túl van biztosítva azért valamennyivel

Alapvetően attól függ, mimindent hajt a szíj és mennyi kanyar van benne. Ha kevés kanyar van, akkor valószínűleg kevés dolgot is hajt, így a terhelése jóval kisebb, vagyis sok kilómétert elmegy.

Link to comment
Megosztás:

Alapvetően attól függ, mimindent hajt a szíj és mennyi kanyar van benne. Ha kevés kanyar van, akkor valószínűleg kevés dolgot is hajt, így a terhelése jóval kisebb, vagyis sok kilómétert elmegy.

értem köszönöm, de sok helyen olvastam, hogy a futott km nem mindig mindegy mert az ÉV is számít.....kicsit bevagyok tojva h boriszba kell-e cserélnem, de 4,5év és 38ekm alatt még csak nem ment szét (gondolom)

Link to comment
Megosztás:

értem köszönöm, de sok helyen olvastam, hogy a futott km nem mindig mindegy mert az ÉV is számít.....kicsit bevagyok tojva h boriszba kell-e cserélnem, de 4,5év és 38ekm alatt még csak nem ment szét (gondolom)

Persze, az év is számít, mert a szíj el is öregszik állásában is. Ezért adják meg úgy, hogy pl. 6év vagy 100000km, hogy akkor cseréld, amelyik előbb elérkezik. Persze ez nem azt jelenti, hogy 6 év és 1 hónapos korában már el is szakad, sőt ha keveset fut, akkor lehet, hogy simán elmegy 15 évig is. Szóval ez olyan jellegű adat, hogy ennyit biztos kibir, de többet meg azért nem érdemes, mert ha véletlen szakad, akkor nagy galibát csinálhat. Mondjuk akinek van érdeklődése ezirányba, és a havi folyadékszint ellenőrzéseknél ha ránéz a szíjra is, akkor azért ő elég sokáig ellehet egy szíjjal, mert mielőtt tönkremenne, megjelennek rajta bizonyos jelek.

Link to comment
Megosztás:

Persze, az év is számít, mert a szíj el is öregszik állásában is. Ezért adják meg úgy, hogy pl. 6év vagy 100000km, hogy akkor cseréld, amelyik előbb elérkezik. Persze ez nem azt jelenti, hogy 6 év és 1 hónapos korában már el is szakad, sőt ha keveset fut, akkor lehet, hogy simán elmegy 15 évig is. Szóval ez olyan jellegű adat, hogy ennyit biztos kibir, de többet meg azért nem érdemes, mert ha véletlen szakad, akkor nagy galibát csinálhat. Mondjuk akinek van érdeklődése ezirányba, és a havi folyadékszint ellenőrzéseknél ha ránéz a szíjra is, akkor azért ő elég sokáig ellehet egy szíjjal, mert mielőtt tönkremenne, megjelennek rajta bizonyos jelek.

Értem, én rendszeresen szoktam ellenőrizni az olajat, keréknyomást, hűtőfolyadékszintet, hosszbordásszíj ránézésre (vezérműszíj az nagyon bevan burkolva :) )

Köszi potyo akkor egy kicsit megnyugtattál, hogy van még időm.....(egyik ismerős nem rég szíjat cserélt 140e-kmnél vette meg és még gyári volt benne)

Link to comment
Megosztás:

Értem, én rendszeresen szoktam ellenőrizni az olajat, keréknyomást, hűtőfolyadékszintet, hosszbordásszíj ránézésre (vezérműszíj az nagyon bevan burkolva :) )

Köszi potyo akkor egy kicsit megnyugtattál, hogy van még időm.....(egyik ismerős nem rég szíjat cserélt 140e-kmnél vette meg és még gyári volt benne)

mennyi lenne a vezérműszíj?

azzal ha kicseréled,csak magadat nyugtatod meg :)

de én nem akarlak kioktatni ,csak nekem volt vezérműszíj szakadásom :D

Link to comment
Megosztás:

mennyi lenne a vezérműszíj?

azzal ha kicseréled,csak magadat nyugtatod meg :)

de én nem akarlak kioktatni ,csak nekem volt vezérműszíj szakadásom :D

hát egy komplett csere mindennel 70ezer....azért kérdeztem mert az autóban a km az valós, tehát ettől nem félek, bár azért 38000 az csak 38000 (ezzel nyugtatom magam :) )

meghát azt mondja a VW hogy 90.000 vagy 6 év tehát akkor nem lehet gond (ránézésre jól nézett ki a szíj)

Link to comment
Megosztás:

hát egy komplett csere mindennel 70ezer....azért kérdeztem mert az autóban a km az valós, tehát ettől nem félek, bár azért 38000 az csak 38000 (ezzel nyugtatom magam :D )

meghát azt mondja a VW hogy 90.000 vagy 6 év tehát akkor nem lehet gond (ránézésre jól nézett ki a szíj)

Hát legyen szerencséd,de egy motorgenerál többe kerül :)

De ha szétnézhetek neked alkatrészek után.

Ha érdekel írjál privit,benne motor és váz számmal :)

Link to comment
Megosztás:

ne ilyessz meg ilyennel mert azért annyira nem sok a km benne

Ne is hagyd megijeszteni magadat. Ezzel az erővel be se lenne szabad indítani a motort, mert hibás lehet a szíj, aztán két fordulat után is elszakadhat, hiába új. Ha tudod, hogy a kilóméter valós, akkor nincs mitől félned. 6 év vagy 90000km az nem extrém mennyiség.

Link to comment
Megosztás:

Ne is hagyd megijeszteni magadat. Ezzel az erővel be se lenne szabad indítani a motort, mert hibás lehet a szíj, aztán két fordulat után is elszakadhat, hiába új. Ha tudod, hogy a kilóméter valós, akkor nincs mitől félned. 6 év vagy 90000km az nem extrém mennyiség.

erre gondoltam én is :)

nekem 10e után szakadt el.... :)

Link to comment
Megosztás:

Ne is hagyd megijeszteni magadat. Ezzel az erővel be se lenne szabad indítani a motort, mert hibás lehet a szíj, aztán két fordulat után is elszakadhat, hiába új. Ha tudod, hogy a kilóméter valós, akkor nincs mitől félned. 6 év vagy 90000km az nem extrém mennyiség.

potyo! kemény leszek mint az orosz tél

Herr Elek! ha esedékes lesz az alkatrész akkor érdekel majd....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

2001 G Astra 1.2 láncos motor 200'000 felett 1-es henger gyertyaképe fekete a többi normálisnak tűnik, a motor egyenletlenül jár, néha kihagy.

Hogyan lehet kiszürni, hogy elektromos- és melyik elem vagy pl. gyűrű, szelep tömítetlenségi a hiba, házi módszerkkel. (méressek hengernyomást)

A trafósor cserélve lett egy használtra,de elvileg jóra, nincs változás (lehet, hogy ez sem jó?).

Amit még feljebb olvastam a szelepberagadás (ez az én tippem, mert indítás után lehet hallani egy kis zörejt, de elmúlik) erre veszek egy kis adalékot, hátha jobb lesz.

EGR szelep pucolás, csere tervezve, folyamatban ( a régit amit kicseréltettem elkértem a mestertől és kipucoltam, és alaposan megjárattam ), de szerintem ez sem oldja meg az 1.es hengeri problémát. Az EGR -hez vettem kétféle tömítést egy lyukasat és egy telit, ha a telit szerelem be akkor ki van iktatva a szelep és nem jut vissza a gáz a hengerbe ergó megszűnhet a gyertyaprobléma is ha jól gondolom, vagy az a tömítéslap nem elég erős erre a funkcióra?

Vezérműláncot mikor illik cserélnitetni, mert szerintem még nem volt és akit csak kérdezek mind mást mond.

Válaszokat köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.