Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nekem az F-en annó a hátsó(csomagt) ajtó előtt a kaszniban szétszakadt a cső és befolyt a kasznin belülre. Szét is rohadt idővel...

Nekem akkor nem ment

Na erre varjatok gombot :)

Kb egy hete vagy kettő nem jut el a lé a hátsó szélvédőre.

Gondoltam a fúvóka...

Nem az volt.

A motor jó

Ma nekiálltam ,hogy megnézem mi a baja.

Kibontottam a szivattyút ,lehúztam a csövet ,tető kárpitot kibontottam széthúztam ott is.

Nem bírtam átfújni a csővőn...

Kis kompresszor...az se

Tehát a csőbe van valami..

De hogyan amikor a tartályba van szűrő.

Javításra ötlet ,vagy rakjak bele új csövet.

Még megpróbálok co huzalt dugni bele.

Más ötletem nincs. :)

És nektek?

Elküldve
én annó cseréltem lámpát párba ! tehát van egy gyári lámpám ami jó ha érdkel (pontosan nem tudom hogy jobbos-e vagy balos)

Az újak maradtak meg, vagy a régiek. Az újak lehet érdekelnének. :)

Elküldve

Sziasztok,

Van olyan aki tapasztalt olyat hogy szivárog az olaj az olajteknő tömítésnél lent.

Nem nagyon csak éppen.

Ez gyakori Z16XE motornál?

Köszi.

Elküldve
Sziasztok,

Van olyan aki tapasztalt olyat hogy szivárog az olaj az olajteknő tömítésnél lent.

Nem nagyon csak éppen.

Ez gyakori Z16XE motornál?

Köszi.

Elég egy helyre beírni! :)

Ha a tömítés gyengélkedik akkor előfordul!

Elküldve
Ha jól emlékszem vezérműtengely törésed volt. A lerakódás esetedben lehet beégett fémdarab is a szelep környékén nem? Vagy szelepgörbülés, amit nem is látsz. Azt hiába wepp-ezed. De ne így legyen.

Jobban belegondolva azért csúnya lenne ha bármekkora fémreszelék bejuthatna a szelepfejhez a tengelytörés okán. Nem csak a szelepszár szimering, hanem a szelepvezető is megfog bármit, század mm-es illesztések vannak. Rég megette volna az összes motorolajat ha ott le tudna jutni fémdarab. A szelep sem a vezetőben görbül, hanem alatta. Mivel szelep meg nem tört, ez a hibalehetőség legalább kilőve. :)

A szelepgörbülés viszont még mindig versenyben van, de akkor jól átvert a szerelő... még kezembe is kaptam 16 használt Z14XEP szelepet, mondjuk meg nem mondod hogy melyik motorból... lehetett máséból is... de zúg is a motor, emiatt gondolok megnyúlt láncra, vagy eltömődött láncfeszítőre, oda viszont már simán juthatott fémreszelék...

Majd mondom, hogy megjavult e lánccsere vagy feszítőcsere/tisztítás után.

Elküldve
én annó cseréltem lámpát párba ! tehát van egy gyári lámpám ami jó ha érdkel (pontosan nem tudom hogy jobbos-e vagy balos)

Lehet engem is érdekel ha balos a lámpa!

Elküldve

Sziasztok cartársak

Már rég jelentkeztem így nem tudom hol jártok most majd lesz időm utána nézek addig is olyan segítség kéne hogy a szervízbe azt mondták nekem hogy az olajteknőbe a leengedő csavarnál nincs menet és aluminium a teknő valaki esetleg tudna ajánlani valami jó bontót hol lehet beszerezni ilyet olcsón vagy valami ötlet hogy lehet megcsinálni a gyárit mármint teknőt mert autősboltban a gyári 50-60 e körűl van

előre is köszönöm.

Ja x14xe a motorkódom 1999-es a paripa

Elküldve

Szakértők! Hogy kell használni a hűtőtömítő folyadékot (Wynn's)? Ellentmondó infókat kaptam, vki szerint csak egy kicsit kell, vki szerint az egészet bele. Megoldás?

Amúgy jártam a szerelőmnél és átnézte a motort, minden csontszáraz, csak a hűtőn látott oldalt egy kis rózsaszín foltot, azt mondta próbáljam meg ezzel hátha nem fogy a hűtővíz.

Elküldve
Szakértők! Hogy kell használni a hűtőtömítő folyadékot (Wynn's)? Ellentmondó infókat kaptam, vki szerint csak egy kicsit kell, vki szerint az egészet bele. Megoldás?

Amúgy jártam a szerelőmnél és átnézte a motort, minden csontszáraz, csak a hűtőn látott oldalt egy kis rózsaszín foltot, azt mondta próbáljam meg ezzel hátha nem fogy a hűtővíz.

Szerintem cseréld ki újra. Hosszú távon ez a kifizetődöbb.

Elküldve
Szakértők! Hogy kell használni a hűtőtömítő folyadékot (Wynn's)? Ellentmondó infókat kaptam, vki szerint csak egy kicsit kell, vki szerint az egészet bele. Megoldás?

Amúgy jártam a szerelőmnél és átnézte a motort, minden csontszáraz, csak a hűtőn látott oldalt egy kis rózsaszín foltot, azt mondta próbáljam meg ezzel hátha nem fogy a hűtővíz.

Én Kadettnél beleöntöttem az egész csomagolást, olyan fél decis dobozka lehetett. Nekem is szerelő nézte, ő ajánlotta, hogy próbáljam meg, mert ki is cserélheti, de annyira nem enged, hogy muszáj lenne, így lehet, hogy megúszom ennyivel. Betöltés előtt mentem kb. 8 kilómétert, addigra felmelegedett az egész motor, majd ekkor járó motornál beletöltöttem a kiegyenlítőtartályba lassan a szert, miközben a blokk és a hűtő közötti csövet pumpáltam, hogy a kiegyenlítőből le is menjen a rendszerbe. Kb. egy-másfél perc alatt töltöttem be egyenletesen az egészet, majd utána mentem 65 kilómétert folyamatosan járó motorral, aztán ott volt egy néhány perces megállás, majd még 75km-t egyben. Előtte olyan volt, hogy melegen (gondolom ahogy nyomás alá került), akkor szivárgott, és kb. 1000km után a kiegyenlítőből eltűnt a víz, meg persze a lökhárító alatt kis tócsa keletkezett minden megállás után. Az akció után is szivárog egy kicsit még, de nem keletkezik az autó alatt tócsa, csak némi fehér folt látszik a hűtőn, és kb. egy olajcserényi idő alatt fogy el a víz a kiegyenlítőből. Nem mondom, többször én se tankolnék bele ilyet, de egyszer bejött.

Elküldve
Sziasztok cartársak

Már rég jelentkeztem így nem tudom hol jártok most majd lesz időm utána nézek addig is olyan segítség kéne hogy a szervízbe azt mondták nekem hogy az olajteknőbe a leengedő csavarnál nincs menet és aluminium a teknő valaki esetleg tudna ajánlani valami jó bontót hol lehet beszerezni ilyet olcsón vagy valami ötlet hogy lehet megcsinálni a gyárit mármint teknőt mert autősboltban a gyári 50-60 e körűl van

előre is köszönöm.

Ja x14xe a motorkódom 1999-es a paripa

Életemben nem hallottam még olyat, hogy egy olajleeresztő csavar nem menetes! :) Mit mondtak a márkaszervízbe, hogyan tették bele a gyárban beleverték kalapáccsal? :) Ha belegondolsz az első olajcsere új autónál belesik a garanciális kötelező szervízbe, akkor mit mondanak, bocs de nem tudjuk megcsinálni, mert nem lehet kitekerni a leeresztő csavart? Amúgy van már 10ropiért is:Klikk ide!

Elküldve

Sziasztok,

A héten magkaptam a fotót arról a reléről, ami lehet, hogy szórakozik a kocsiban. Relékhez még soha nem nyúltam. Hogyan kell kivenni? Le kell venni az akku sarut? Egyszerűen csak megfogom és kihúzom mint a biztosítékot?

Félek, hogy kárt okozok, ezért inkább előtte megkérdeztem.

Elküldve
Sziasztok,

A héten magkaptam a fotót arról a reléről, ami lehet, hogy szórakozik a kocsiban. Relékhez még soha nem nyúltam. Hogyan kell kivenni? Le kell venni az akku sarut? Egyszerűen csak megfogom és kihúzom mint a biztosítékot?

Félek, hogy kárt okozok, ezért inkább előtte megkérdeztem.

Ha leveszed az a tuti... :)

Elküldve
Szakértők! Hogy kell használni a hűtőtömítő folyadékot (Wynn's)? Ellentmondó infókat kaptam, vki szerint csak egy kicsit kell, vki szerint az egészet bele. Megoldás?

Amúgy jártam a szerelőmnél és átnézte a motort, minden csontszáraz, csak a hűtőn látott oldalt egy kis rózsaszín foltot, azt mondta próbáljam meg ezzel hátha nem fogy a hűtővíz.

Én úgy tudom ,hogy a túlnyomásos rendszereknél(az opel ilyen)nem nyújt megoldást.Elsősorban a nem túlnyomásos rendszereknél odázza el az elkerülhetetlent.Gondold végig kb. 8-10000ft-ért kapsz bontóban jó hűtőt.(mennyibe kerül wynn's +hűtőfolyadék többször,mert a cserét nem úszod meg csak az idejét halasztod)

Elküldve
Szakértők! Hogy kell használni a hűtőtömítő folyadékot (Wynn's)? Ellentmondó infókat kaptam, vki szerint csak egy kicsit kell, vki szerint az egészet bele. Megoldás?

Amúgy jártam a szerelőmnél és átnézte a motort, minden csontszáraz, csak a hűtőn látott oldalt egy kis rózsaszín foltot, azt mondta próbáljam meg ezzel hátha nem fogy a hűtővíz.

ne csináld!!!!!!!!! cseréld ki azt ami folyik

Elküldve
Sziasztok cartársak

Már rég jelentkeztem így nem tudom hol jártok most majd lesz időm utána nézek addig is olyan segítség kéne hogy a szervízbe azt mondták nekem hogy az olajteknőbe a leengedő csavarnál nincs menet és aluminium a teknő valaki esetleg tudna ajánlani valami jó bontót hol lehet beszerezni ilyet olcsón vagy valami ötlet hogy lehet megcsinálni a gyárit mármint teknőt mert autősboltban a gyári 50-60 e körűl van

előre is köszönöm.

Ja x14xe a motorkódom 1999-es a paripa

Szerbusz Gergő

Küldj privibe váz és motorszámot.

Mert én feléért találtam ,csak nem tudom melyiket nézzem mert 6 típus van.

Elküldve
Sziasztok,

A héten magkaptam a fotót arról a reléről, ami lehet, hogy szórakozik a kocsiban. Relékhez még soha nem nyúltam. Hogyan kell kivenni? Le kell venni az akku sarut? Egyszerűen csak megfogom és kihúzom mint a biztosítékot?

Félek, hogy kárt okozok, ezért inkább előtte megkérdeztem.

Semmit kárt nem fog okozni a relé körébe csak izzók vannak. Ha kihúzod ovatosan tett nehogy eltörjön a háza. Én simán kivettem mielőtt a képet készitettem neked hogy biztos legyek benne hogy ő az amire gondolok. Annyi fog történni hogy elmegy a kesztűtartó csomagtér ha van ajtó és belső világitás. Ha vissza teszed akkor helyreáll. Más relét ne vegyél és ne is piszkálj ki véletlenül.

Elküldve
Szia

H-ba olvastam,hogy mostanában cseréltetek twinportot szelepet.Mitől állnak meg?

sokszor megragad a pillangószelep, sokszor a müködtető elektronikája adja meg magát.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.