Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

automatikusan? nem neki kell átkapcsolnia?

Nem , mert ott asszem sebesség függő a történet, mint az akkus kocsikba a motor kapcsolgatása. Mágnes kapcsoló kapcsolgatja már a nafát. Hol ezt hol azt.

A benzinnel könyebben indul, mivel alapból arra van belőve a motor. + az elején amíg a reduktor nem melegszik át a gáztól lefagy, és ezért kell, hogy a reduktor vízköre mihamarabb melegedjen egyrészt, másrészt, hogy addig is tudj haladni. De lehet ezekbe már nincs is reduktor???????

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Hát a gázba nem fog beleszólni ugyanis az elektromos AC óta a gázvezérlő elektronika kikapcsolja az AC pumpát. Onnantól max annyi csöpög be ami a maradék nyomás. De mivel sokat nem ment benzinnel így simán elképzelhető hogy áramlás hiányában az adalékanyagok lerakódtak az injektorokra ill a benzin rendszer több elemére is. Ezzel természetesen keresztmetszet csökkenést okozva ill. az injektorok nem megfelelő elzáródását előidézve. Ezt minden gázrendszernél el szokták mondani hogy havi egyszer legalább legyen használva benzin üzembe is pár km-t. Ugyanis ezeknél a modern gázinjektoros rendszernél már az sincsen mint régen hogy hidegindítás benzinnel történik és megfelelő üzemi körülmények megléte után kapcsol át gázra. Itt ha gáz módba van akkor az indítás pillanatától gáz üzembe megy. Persze a benzin üzem teljes ill és fokozatos leamortizálódása mellet.

Én megpróbálnák egy ilyen injektor tisztító adalékot beletenni persze picit töményebben (hangsúlyozom csak picit) mint az előírt. Egy benzin szűrő csere sem lenne utolsó. Ha ezek sem segítenek akkor még jöhet az UH-s injektor tisztítás. Szerintem ha nem súlyos a helyzet akkor ezektől meg kell javulnia.

Akkor ez a gázrendszer nem nevezhető modernnek, mert a hidegindítás még benzinnel történik... eredetileg, mert már lekötöttem a gázt a hőfokérzékelőről, hogy ne kelljen helyben járatni a motort kb 50 fokig. Ezen kívül - a gázos szakember szerint - gyorsításkor ha kell, visszakapcsolja a benzint is. Szerinte az AC-t nem szabad kikapcsolni, mert az áramló benzin hűti az injektorokat.

Persze amit nem szabad, azért is megpróbáltam: nem tudom, honnan veszi a gáz-elektronika a tápnyomás jelet, de az AC áramát a relé után megszakítva is azonnal megáll a motor. Ez azért is érdekes, mert benzin módban még pár másodpercig képes járni a motor, amíg van elég nyomás.

Na mindegy, most nem is a gázrendszer lelkivilága a kérdés.

Az injektorok fél-egy éve be lettek vizsgálva (akkor még a motor gyengesége miatt), de nem volt bajuk. Mindenesetre akkor kapott egy flakon tisztítót.

Javulás nem történt, de a tápnyomással probléma volt, így pár hét múlva új AC-t is kapott. Ugyanekkor ki lett mosva a tank, és friss benzinnel, új benzinszűrővel erősebb lett, de csak kb 2 tankolásig. Ebbe aztán beletörődtünk.

1-2 hónapja az egyre erősödő hibajelenség a nehéz indítás, dadogás, hörgés és visszarobbanás, és az erős benzinszag. (Részletesen a 14179-es hozzászólásban már leírtam.)

Most (két hete) újra átmosta a szakszerviz a tankot, kapott új benzin- és levegőszűrőt, gyertyát és trafósort, otthon kicseréltem egy laza vacuumcsövet és próbára egy jó kocsiból pár érzékelőt, de javulás nincs. Az injektorokat egyesével kikapcsolgatva nagyjából egyformán veszit az erejéből, de más nem változik. Szerintem ebbe kár tisztító adalékot tenni: ha esetleg tényleg injektor baja van, segíteni nem fog rajta.

X14XE-s motorú kocsi most nincs donornak, de Z14XE-t lehet hogy tudok szerezni; abból áttehető próbára az injektor és a lambdaszonda?

Link to comment
Megosztás:

Érdekes hibát tapasztaltam, ötleteket várok hogy mi lehet. Tünetek:

Röviden annyi hogy melegen nincsen rendes alapjárat, a motor ugyan egyenletesen jár a fordulatszámmérő jelzése szerint (szóval a fordulat nem ugrál), ellenben ki-kihagy, olyan mintha nem menne egy henger. Hidegen semmi probléma nincsen, de akár már 2 perccel később amint bemelegedett, előjön a hiba minden alkalommal. Hibakód nincsen, motorkontroll lámpa nem világít, ellenben tegnap először olyat is tapasztaltam, hogy a motor leállítása után (gyújtás marad) folyamatosan ment mindkét hűtőventillátor, annak ellenére hogy a hűtővíz hőfoka a mutató szerint a normál tartományban (középen) van.

Lehet hogy rosszul gondolkodok, de emiatt már motorhőfok-jeladó problémára is gondoltam. Korábban felmerült bennem a gyújtás is mint hibalehetőség (gyertyák/trafóhíd - erre azért gondoltam mert olyan mintha nem menne egy henger), de akkor miért csak hidegen csinálja? Illetve eszembe jutott a lambda-szonda is mint esetleges hibaforrás.

Miután a check engine lámpa nem világít (így gondolom hibakód sincsen), fogalmam sincs hogy milyen irányba kéne tovább tapogatózni...

Valaki találkozott már hasonlóval?

Jah egyébként menet közben más tünet nem merült fel, erő ugyanúgy van az autóban, csak ez az átok alapjárat...

Fojtószelepház ki lett pucolva nemrég, meg azt azért is elvetettem, mert akkor világította a motorkontroll...

Szia,

engem is érdekel a megoldás... ugyanez a jelenség... nem mintha, hanem tuti kimarad egy egy ütem. Nekem nem trafóhíd, mert már átcseréltem egy jó Astrarol es azzal is ugyanezt csinálta. Gyertyák újak. Én láncnyúlásra gyanakszom vagy injektordugulásra, bár a dugulás fura lenne, mert már egy ideje e85 keverékkel járok, azaz már ki kellett volna pucolnia. Egyszer nyáron úgyis láncot akarok cserélni, akkor átnézem a feszítőt is, patroncsere talán, majd mondom, hogy megjavult e...

vagy szerintetek megnyúlt lánc nem okozhat enyhe vezérléshibát alapjáraton?

Link to comment
Megosztás:

Amit megspórolok,azt pont elviszi az úti költség

A múltkor a postás összehajtotta a tömítés, szóval postán ne gondolkodj véletlen se.

Nekem csak az öt perc tűnik kicsit soknak. Az elején azt a radiátort nem tart öt percig lehűtenie 90 fok alá annak a ventilátornak. Megállsz a dugóban és bekapcsol, akkor sem jár öt percig, mire kikapcsol, és ott közben azért a motor is még termel némi hőt, álló motornál meg csak a radiátorban levő vizet hűti, nem az egész blokkot.

Ha dugóban állsz, akkor megy a vízszivattyú. Ha csak a gyújtás van rajta, akkor az nem.

Nah ez elég érdekes történet. Többféle variáció volt a venti vezérlés kiépítésésre. Legrégebbi 98-2000 között két hőgombás történet. 1. ECU számára mért jel ez csak az ecunak adta a vízhőmérséklet jelét más nem volt a körbe. 2. ami a radiátorba volt ez adta a műszerfalnak a jelet meg a venti vezérlő elektronikának de hogy bonyolítsuk a dolgot itt is volt külöbség a klimás és nem klimás autóknál. Jellemzően X-es motorokra volt eme kiépítés. Jött a Z-s motor akkor már csak 1 hőérzékelő volt (köznyelv hőgombának hívja de semmi köze hozzá hiszen ez már egy termisztor) az 1 érzékelősnél mindennek ez az egy hőgomba osztja a jelet tehát ecu és műszerfal. Itt az ecunak egy kimenete vezérli a venti vezérlő dobozkát 2 fokozatba amibe ugye a klíma is beleszól nah persze ha van :) És akkor végül elérkeztünk a Z14XEP azaz áhított TWP CL2es motorokhoz. Spórolás a köbön elemarad 1 venti elmarad ill a hűtést vezérlő elektronika is. Mindent az ecu csinál. ECUnak van 3 relézett kimenete és ő kapcsolgatja a mindenkori terheléstől függően a ventit a 3 relén keresztűl.

Oké, hogy csökkent, de melyik maradt meg? Logikusan a hengerfejének kellene nem?

Link to comment
Megosztás:

Vízügyben nézd meg a kárpitot a pedálok környékén és a kesztyűtartó alatt.A fűtőradiátor szokott néha ereszteni.

A rángatásügyben lehet csak el van koszolódva(főleg,ha inkább városiautó),vidd el fagyizni!

Hát, nézegettem a kárpitot és nem nedves ott semmi.

Ezt a "fagyizni" konkrétan nem értem, hosszabb távokat megyek vele általában, mondjuk nem szoktam pörgetni ha nagyon, ha nem muszáj.

Link to comment
Megosztás:

Hát, nézegettem a kárpitot és nem nedves ott semmi.

Ezt a "fagyizni" konkrétan nem értem, hosszabb távokat megyek vele általában, mondjuk nem szoktam pörgetni ha nagyon, ha nem muszáj.

fagyizás= hosszabb távon magas fordulaton menni (4-6ezer) és ha szerencséd van akkor megjavul tőle a gép, jah és pörgessed csak nyugodtan hisz benzines szereti ha húzatják, városba felejtsd el a 4. és 5. fokozatot!

Link to comment
Megosztás:

fagyizás= hosszabb távon magas fordulaton menni (4-6ezer) és ha szerencséd van akkor megjavul tőle a gép, jah és pörgessed csak nyugodtan hisz benzines szereti ha húzatják, városba felejtsd el a 4. és 5. fokozatot!

Kéne egy kiemelt topic a fagyizásnak is, mintahogy a multkorában lett a motorolajoknak. :)

Link to comment
Megosztás:

Szia,

engem is érdekel a megoldás... ugyanez a jelenség... nem mintha, hanem tuti kimarad egy egy ütem. Nekem nem trafóhíd, mert már átcseréltem egy jó Astrarol es azzal is ugyanezt csinálta. Gyertyák újak. Én láncnyúlásra gyanakszom vagy injektordugulásra, bár a dugulás fura lenne, mert már egy ideje e85 keverékkel járok, azaz már ki kellett volna pucolnia. Egyszer nyáron úgyis láncot akarok cserélni, akkor átnézem a feszítőt is, patroncsere talán, majd mondom, hogy megjavult e...

vagy szerintetek megnyúlt lánc nem okozhat enyhe vezérléshibát alapjáraton?

Akkor lássuk mi közös van a motorjainkban, ha már mindketten ugyanezt a tünetet produkáljuk. Ezexerint gyújtásprobléma kilőve, bár más fórumon én is a gyertyák/trafóhíd mielőbbi átnézését kaptam tanácsként. Üzemanyagrendszer dugulása elvileg elképzelhető nálam is, nem tudom mikor lett benzinszűrő cserélve (etanol használatánál meg ugye egyenesen javallott az üzemanyagszűrő-csere), de az érdekesebb probléma a vezérlés: te láncnyúlásra gyanakodtál, az én motorom ugyan nem láncos, de nemrég lett rajta vezérműszíj cserélve, és tény hogy a hiba azóta jött elő. Mindjárt a legelején egyébként én is arra gondoltam hogy esetleg el lett rakva a vezérlés egy foggal, de hamar elvetettem az ötletet, mert egyrészt csak meleg motornál jelentkezik a probléma, másrészt meg terhelésnél (értsd: nagy fordulaton) semmi jele a hibának, csak alapjáraton rendetlenkedik. Azért most mégis kicsit beparáztattál... :) Hibakód neked sincs?

Link to comment
Megosztás:

Akkor lássuk mi közös van a motorjainkban, ha már mindketten ugyanezt a tünetet produkáljuk. Ezexerint gyújtásprobléma kilőve, bár más fórumon én is a gyertyák/trafóhíd mielőbbi átnézését kaptam tanácsként. Üzemanyagrendszer dugulása elvileg elképzelhető nálam is, nem tudom mikor lett benzinszűrő cserélve (etanol használatánál meg ugye egyenesen javallott az üzemanyagszűrő-csere), de az érdekesebb probléma a vezérlés: te láncnyúlásra gyanakodtál, az én motorom ugyan nem láncos, de nemrég lett rajta vezérműszíj cserélve, és tény hogy a hiba azóta jött elő. Mindjárt a legelején egyébként én is arra gondoltam hogy esetleg el lett rakva a vezérlés egy foggal, de hamar elvetettem az ötletet, mert egyrészt csak meleg motornál jelentkezik a probléma, másrészt meg terhelésnél (értsd: nagy fordulaton) semmi jele a hibának, csak alapjáraton rendetlenkedik. Azért most mégis kicsit beparáztattál... :) Hibakód neked sincs?

:) Csak hangosan gondolkodom: szelepfészek lerakódása esetleg... Kis zárási hiba megviccelheti az alapjáratot is. Terhelésnél meg a gyors gázcsere miatt nem jön elő.

Link to comment
Megosztás:

:) Csak hangosan gondolkodom: szelepfészek lerakódása esetleg... Kis zárási hiba megviccelheti az alapjáratot is. Terhelésnél meg a gyors gázcsere miatt nem jön elő.

mindkettőre válaszolok:

- lerakódásra azért nem gondolok, mert kapott WEPP befújós szeleptisztítást, WEPP injektor tisztítót, meg már 2 tank e85 lecsorgott benne. Emellett fagyizni is volt.

- benzinszűrő kétszer is cserélve, egyszer etanol előtt, majd 2 etanol tank után. Probléma továbbra is fennáll

- csak melegen csinálja, csak alapjáraton és hallhatóan kimaradozik egy egy ütem, motornál is hallható és a kipufogóban is

- hibakód nincs, csak azt lehet látni diaggal, hogy alapjáraton a gyújtás próbál utánamászni valaminek, folyamatosan változik a gyújtási szög

- nekem is szét volt szedve a motor, utána jelentkezett a probléma. Gyertyák, trafó, koszolódás kizárva, ezért gondolom, hogy jeladó, lánc, vagy nemtudom :)

Link to comment
Megosztás:

mindkettőre válaszolok:

- lerakódásra azért nem gondolok, mert kapott WEPP befújós szeleptisztítást, WEPP injektor tisztítót, meg már 2 tank e85 lecsorgott benne. Emellett fagyizni is volt.

- benzinszűrő kétszer is cserélve, egyszer etanol előtt, majd 2 etanol tank után. Probléma továbbra is fennáll

- csak melegen csinálja, csak alapjáraton és hallhatóan kimaradozik egy egy ütem, motornál is hallható és a kipufogóban is

- hibakód nincs, csak azt lehet látni diaggal, hogy alapjáraton a gyújtás próbál utánamászni valaminek, folyamatosan változik a gyújtási szög

- nekem is szét volt szedve a motor, utána jelentkezett a probléma. Gyertyák, trafó, koszolódás kizárva, ezért gondolom, hogy jeladó, lánc, vagy nemtudom :)

Ha jól emlékszem vezérműtengely törésed volt. A lerakódás esetedben lehet beégett fémdarab is a szelep környékén nem? Vagy szelepgörbülés, amit nem is látsz. Azt hiába wepp-ezed. De ne így legyen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! a napokban vettem észre. hogy astrám bal első lámpája belülről nagyon párásodik. Mitől lehet ez ? Mit tudok vele csinálni? Nagyon zavar mert esztétikailag sem szép valamint a fény is nagyon megtörik így.

Csere mást nem nagyon lehet csinálni, nekem annó a lámpa mögötti gumi rész szakadt ki, előbb vagy utóbb a sok víz miatt "megis vakulhat a lámpád"

Link to comment
Megosztás:

Csere mást nem nagyon lehet csinálni, nekem annó a lámpa mögötti gumi rész szakadt ki, előbb vagy utóbb a sok víz miatt "megis vakulhat a lámpád"

Dehogynem..

Lökhárító leszed, lámpa szétszed, kitisztít, összeszerel és sziloplaszttal körbenyom.

Link to comment
Megosztás:

Dehogynem..

Lökhárító leszed, lámpa szétszed, kitisztít, összeszerel és sziloplaszttal körbenyom.

Hát ez a verzió mellett maradok egyenlőre mivel nincs pénzem új lámpára. Azért bízok benne, hogy máshogy is meg lehet oldani. Most pl. hajszárítóval szárítottam ki, de előbb utóbb újra be fog párásodni. Az a baj, hogy annyira vizes belül , hogy szinte bele sem lehet látni!

Link to comment
Megosztás:

Hát ez a verzió mellett maradok egyenlőre mivel nincs pénzem új lámpára. Azért bízok benne, hogy máshogy is meg lehet oldani. Most pl. hajszárítóval szárítottam ki, de előbb utóbb újra be fog párásodni. Az a baj, hogy annyira vizes belül , hogy szinte bele sem lehet látni!

Nekem még döglött legyek is voltak benne. :)

Link to comment
Megosztás:

Ha jól emlékszem vezérműtengely törésed volt. A lerakódás esetedben lehet beégett fémdarab is a szelep környékén nem? Vagy szelepgörbülés, amit nem is látsz. Azt hiába wepp-ezed. De ne így legyen.

hát ez ellen csak a szerelő szava van, aki azt mondta, hogy mind a 16 szelepet cserélte. Gondolom be lettek köszörülve, másképp nem nagyon lehet... De sajna nem voltam ott, mondani meg lehet. Szóval ha mégiscsak 2 cserélt 16 helyett (én 16-ot fizettem), akkor lehet szelepgörbülés is. De ha ez lenne akkor is csak az alapjárat vacakolna?

Link to comment
Megosztás:

Ma nekem ismételten előjött az egyeltelen alapjárat indulás után. Erre én elkezdtem intenziven gyosítani nagy gázzal hát erőtlen volt szegénykém de miután egyenesbe tartottam a 3500 as fordulatot kövi lámpánál már egyenletes alapjárat fogadott és egész nap gond ohne. Szerintetek a várost utálja vagy dugulás van vhol? Egy 2 gombócossal meg kéne kínálni igaz?

Link to comment
Megosztás:

...ezért gondolom, hogy jeladó...

Újabb közös pont a történetben: vezérléscserekor nekem is lehúzta a szerelő valamelyik jeladóról a csatlakozót (sajna nem emlékszem hogy vezérműtengely- vagy főtengely- vagy esetleg másik jeladó), és ebben az állapotban valamiért ráadta a gyújtást, aminek következtében hibakódot is tárolt az autó, bár azt már sajnos kitörölte, úgyhogy fogalmam sincs mi volt... :)

Link to comment
Megosztás:

Újabb közös pont a történetben: vezérléscserekor nekem is lehúzta a szerelő valamelyik jeladóról a csatlakozót (sajna nem emlékszem hogy vezérműtengely- vagy főtengely- vagy esetleg másik jeladó), és ebben az állapotban valamiért ráadta a gyújtást, aminek következtében hibakódot is tárolt az autó, bár azt már sajnos kitörölte, úgyhogy fogalmam sincs mi volt... :)

Elvileg az uccsó néhányat visszamenőleg meg lehet nézni. De majd Wess megmondja a tutit.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.