Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Igazából a benzin szagú kipufogó gázok, meg a többi jelenség, nem lehet, hogy vezérlési probléma?

Nem vagyok autószerelő, de 1x fateromnak is elrakták F-en a vezérlését. Ment a kocsi, de voltak érdekes dolgok. Elég ha csak 1 fog.... esetleg ezt is meg lehetnez nézni strobival, hogy a gyújtás-vezérlés jó-e.... CSAK tipp

Igen, ez a vezérlés, vagy esetleg szelep probléma bennem is felmerült, ezért ellenőrizem annyiszor, mondjuk strobi nélkül.

Az egészben viszont az az érdekes, hogy gázzal tökéletesen megy, ezért én szerelésben laikusként a motor mechanikai hibáját kizárnám. Talán még az ECU-t is, mert ha jól követtem le a kábeleket, a gáz-elektronika a befecskendezési jeleket a gyári injektorról veszi, ergo a gyári elektronika elvileg jókor ad jó jelet.

Próbáltam géppel kikapcsolni egyesével a hengerek befecskendezését, de a hibajelenség nem szűnt meg, amiből én 3 dologra következtetek:

- téved a szakszerviz, és nem az injektorokkal van baj (de akkor mivel?)

- az összes (vagy legalább 2) injektor rossz (de fél év alatt szerintem ennyire nem halhat meg)

- valamelyik injektor becsöpög vezérlés nélkül is (de az már a gázba is beleszólna)

További ötleteket szívesen veszek, a helyes megfejtőnek pedig majd kitalálok valami ajándékot.

Link to comment
Megosztás:

Nem olvastam vissza, így nem tudom, hogy a légszűrő cseréje és szívócső takarítása felvetődött-e már. Az ember hajlamos megfeledkezni a legegyszerűbb dolgokról és onnét kezdeni. Rögtön a legrosszabbakat vizionálja. :) :)

12-13l-es fogyasztás lehet légszűrőtől?

Bennem fel sem merült, mert ahhoz szinte el kellene dugaszolni, legalábbis az én elképzeléseim szerint.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes hibát tapasztaltam, ötleteket várok hogy mi lehet. Tünetek:

Röviden annyi hogy melegen nincsen rendes alapjárat, a motor ugyan egyenletesen jár a fordulatszámmérő jelzése szerint (szóval a fordulat nem ugrál), ellenben ki-kihagy, olyan mintha nem menne egy henger. Hidegen semmi probléma nincsen, de akár már 2 perccel később amint bemelegedett, előjön a hiba minden alkalommal. Hibakód nincsen, motorkontroll lámpa nem világít, ellenben tegnap először olyat is tapasztaltam, hogy a motor leállítása után (gyújtás marad) folyamatosan ment mindkét hűtőventillátor, annak ellenére hogy a hűtővíz hőfoka a mutató szerint a normál tartományban (középen) van.

Lehet hogy rosszul gondolkodok, de emiatt már motorhőfok-jeladó problémára is gondoltam. Korábban felmerült bennem a gyújtás is mint hibalehetőség (gyertyák/trafóhíd - erre azért gondoltam mert olyan mintha nem menne egy henger), de akkor miért csak hidegen csinálja? Illetve eszembe jutott a lambda-szonda is mint esetleges hibaforrás.

Miután a check engine lámpa nem világít (így gondolom hibakód sincsen), fogalmam sincs hogy milyen irányba kéne tovább tapogatózni...

Valaki találkozott már hasonlóval?

Jah egyébként menet közben más tünet nem merült fel, erő ugyanúgy van az autóban, csak ez az átok alapjárat...

Fojtószelepház ki lett pucolva nemrég, meg azt azért is elvetettem, mert akkor világította a motorkontroll...

Link to comment
Megosztás:

Érdekes hibát tapasztaltam, ötleteket várok hogy mi lehet. Tünetek:

Röviden annyi hogy melegen nincsen rendes alapjárat, a motor ugyan egyenletesen jár a fordulatszámmérő jelzése szerint (szóval a fordulat nem ugrál), ellenben ki-kihagy, olyan mintha nem menne egy henger. Hidegen semmi probléma nincsen, de akár már 2 perccel később amint bemelegedett, előjön a hiba minden alkalommal. Hibakód nincsen, motorkontroll lámpa nem világít, ellenben tegnap először olyat is tapasztaltam, hogy a motor leállítása után (gyújtás marad) folyamatosan ment mindkét hűtőventillátor, annak ellenére hogy a hűtővíz hőfoka a mutató szerint a normál tartományban (középen) van.

Lehet hogy rosszul gondolkodok, de emiatt már motorhőfok-jeladó problémára is gondoltam. Korábban felmerült bennem a gyújtás is mint hibalehetőség (gyertyák/trafóhíd - erre azért gondoltam mert olyan mintha nem menne egy henger), de akkor miért csak hidegen csinálja? Illetve eszembe jutott a lambda-szonda is mint esetleges hibaforrás.

Miután a check engine lámpa nem világít (így gondolom hibakód sincsen), fogalmam sincs hogy milyen irányba kéne tovább tapogatózni...

Valaki találkozott már hasonlóval?

Jah egyébként menet közben más tünet nem merült fel, erő ugyanúgy van az autóban, csak ez az átok alapjárat...

Fojtószelepház ki lett pucolva nemrég, meg azt azért is elvetettem, mert akkor világította a motorkontroll...

Nekem is szokott menni a ventilátor motor leállítását követően, holott a hőfokmérő 90-et jelez.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is szokott menni a ventilátor motor leállítását követően, holott a hőfokmérő 90-et jelez.

Akkor ez lehet nem mérvadó, bár én leállítás után azért hagytam rajta a gyújtást, hogy töltődjön a telefon addig is míg beszélek rajta, és mikor befejeztem a telefonálást 5 perccel később, akkor figyeltem fel arra hogy megy a ventillátor, tehát még 5 perccel a motor leállítását követően is ment. Ez normális?

Link to comment
Megosztás:

Akkor ez lehet nem mérvadó, bár én leállítás után azért hagytam rajta a gyújtást, hogy töltődjön a telefon addig is míg beszélek rajta, és mikor befejeztem a telefonálást 5 perccel később, akkor figyeltem fel arra hogy megy a ventillátor, tehát még 5 perccel a motor leállítását követően is ment. Ez normális?

Tegyük fel, hogy mész a kocsival X km-et. lényeg, hogy üzemi hőfok legyen már a motornál. Ha mondjuk megállsz, de gyújtást hagysz, akkor a szenzorok veszik a jeleket. DE mivel állsz nincs menetszél, ergó nincs hűtés sem ( persze van de a víz nem kering, és a menetszél sem hűti a radiátort). Normális esetben ugyebár, ha valami forró és folyamatosan fújod rá a levegőt van egy hőfoka, mert hűl. Ha megszünteted a fújást, hűtést a hőfok picit felugorhat, mivel nincs hűtés. Én ezzel magyaráznám a bekapcsolást.

Saját véleménye, lehet valami szaki másképp magyarázza majd... :)

Link to comment
Megosztás:

Tegyük fel, hogy mész a kocsival X km-et. lényeg, hogy üzemi hőfok legyen már a motornál. Ha mondjuk megállsz, de gyújtást hagysz, akkor a szenzorok veszik a jeleket. DE mivel állsz nincs menetszél, ergó nincs hűtés sem. Normális esetben ugyebár, ha valami forró és folyamatosan fújod rá a levegőt van egy hőfoka. Ha megszünteted a fújást, hűtést a hőfok picit felugorhat, mivel nincs hűtés. Én ezzel magyaráznám a bekapcsolást.

Saját véleménye, lehet valami szaki másképp magyarázza majd... :)

Nekem csak az öt perc tűnik kicsit soknak. Az elején azt a radiátort nem tart öt percig lehűtenie 90 fok alá annak a ventilátornak. Megállsz a dugóban és bekapcsol, akkor sem jár öt percig, mire kikapcsol, és ott közben azért a motor is még termel némi hőt, álló motornál meg csak a radiátorban levő vizet hűti, nem az egész blokkot.

Link to comment
Megosztás:

Igen, ez a vezérlés, vagy esetleg szelep probléma bennem is felmerült, ezért ellenőrizem annyiszor, mondjuk strobi nélkül.

Az egészben viszont az az érdekes, hogy gázzal tökéletesen megy, ezért én szerelésben laikusként a motor mechanikai hibáját kizárnám. Talán még az ECU-t is, mert ha jól követtem le a kábeleket, a gáz-elektronika a befecskendezési jeleket a gyári injektorról veszi, ergo a gyári elektronika elvileg jókor ad jó jelet.

Próbáltam géppel kikapcsolni egyesével a hengerek befecskendezését, de a hibajelenség nem szűnt meg, amiből én 3 dologra következtetek:

- téved a szakszerviz, és nem az injektorokkal van baj (de akkor mivel?)

- az összes (vagy legalább 2) injektor rossz (de fél év alatt szerintem ennyire nem halhat meg)

- valamelyik injektor becsöpög vezérlés nélkül is (de az már a gázba is beleszólna)

További ötleteket szívesen veszek, a helyes megfejtőnek pedig majd kitalálok valami ajándékot.

Figyelmetlen voltam. A Gáz üzem elkerülte a figyelmem. Annó Lada korszakban volt nekünk gáz benne. Az mondjuk mivel karbis egyszerűbb. DE az érdekes volt, hogy ha gázra lőttem a gyújtást, benzinnel más volt ( alapjárat pl.) Abban volt olyan hogy a reduktor membránja átszakadt és az istenért nem ment normálisan. Aztán eladtuk a kocsit, és a figura felrobbantotta a motort, mert valami beragadt az egyik mágneskapcsolónál, és ömlött bele a benzin - gáz elegy.

Link to comment
Megosztás:

Nekem csak az öt perc tűnik kicsit soknak. Az elején azt a radiátort nem tart öt percig lehűtenie 90 fok alá annak a ventilátornak. Megállsz a dugóban és bekapcsol, akkor sem jár öt percig, mire kikapcsol, és ott közben azért a motor is még termel némi hőt, álló motornál meg csak a radiátorban levő vizet hűti, nem az egész blokkot.

Nem vitatkozni, akarok, de attól, hogy mondjuk a víz nem kering a rendszerbe valamennyi vezetőképessége azért van nem? Mármint ha nyitva van a termosztát akkor elvileg a hővezetés révén valamennyi hő folyamatosan kivezetődik a radiátorhoz. Lehet hülyeségeket beszélek. :)

A másik a ventilátor a hőgombáról kap jelet igaz? Szal nem az van ha x= 95 C akkor kapcsol és megy y ideig.

Hanem az van hogy 95 C bekapcsol és addig megy még nem hűt le pl. 92 C ra.......

Link to comment
Megosztás:

Nem vitatkozni, akarok, de attól, hogy mondjuk a víz nem kering a rendszerbe valamennyi vezetőképessége azért van nem? Mármint ha nyitva van a termosztát akkor elvileg a hővezetés révén valamennyi hő folyamatosan kivezetődik a radiátorhoz. Lehet hülyeségeket beszélek. :)

A másik a ventilátor a hőgombáról kap jelet igaz? Szal nem az van ha x= 95 C akkor kapcsol és megy y ideig.

Hanem az van hogy 95 C bekapcsol és addig megy még nem hűt le pl. 92 C ra.......

De, biztosan van, bár elenyésző lehet a hővezetőképesség ebből a szempontból. De nemis lényeges, mert járó vízpumpa mellett, amikor a motorról folyamatosan érkezik a radiátorba a meleg víz, akkor se kapcsol be öt percre, és akkor az egész blokkot lehűti x fokkal alacsonyabb hőmérsékletre, nem csak a radiátort és az abban levő egy-két liter vizet.

G Astran is a radiátoron van a ventilátor számára a hőgomba, nem? Mert ha nem ott van, akkor mondjuk hülyeséget beszélek, mert akkor akár a blokkon levő hőgombától is veheti a jelet, az meg tényleg soká hűlik le. Egyébként úgy van, ahogy írod, hogy x hőmérsékletnél bekapcsol és néhány fokkal alacsonyabbnál kapcsol ki. Illetve két fokozata is van, először csak egy kisebb fordulaton indul el, ha az is elég, akkor nem pörgeti jobban.

Link to comment
Megosztás:

De, biztosan van, bár elenyésző lehet a hővezetőképesség ebből a szempontból. De nemis lényeges, mert járó vízpumpa mellett, amikor a motorról folyamatosan érkezik a radiátorba a meleg víz, akkor se kapcsol be öt percre, és akkor az egész blokkot lehűti x fokkal alacsonyabb hőmérsékletre, nem csak a radiátort és az abban levő egy-két liter vizet.

G Astran is a radiátoron van a ventilátor számára a hőgomba, nem? Mert ha nem ott van, akkor mondjuk hülyeséget beszélek, mert akkor akár a blokkon levő hőgombától is veheti a jelet, az meg tényleg soká hűlik le. Egyébként úgy van, ahogy írod, hogy x hőmérsékletnél bekapcsol és néhány fokkal alacsonyabbnál kapcsol ki. Illetve két fokozata is van, először csak egy kisebb fordulaton indul el, ha az is elég, akkor nem pörgeti jobban.

Nah ez elég érdekes történet. Többféle variáció volt a venti vezérlés kiépítésésre. Legrégebbi 98-2000 között két hőgombás történet. 1. ECU számára mért jel ez csak az ecunak adta a vízhőmérséklet jelét más nem volt a körbe. 2. ami a radiátorba volt ez adta a műszerfalnak a jelet meg a venti vezérlő elektronikának de hogy bonyolítsuk a dolgot itt is volt külöbség a klimás és nem klimás autóknál. Jellemzően X-es motorokra volt eme kiépítés. Jött a Z-s motor akkor már csak 1 hőérzékelő volt (köznyelv hőgombának hívja de semmi köze hozzá hiszen ez már egy termisztor) az 1 érzékelősnél mindennek ez az egy hőgomba osztja a jelet tehát ecu és műszerfal. Itt az ecunak egy kimenete vezérli a venti vezérlő dobozkát 2 fokozatba amibe ugye a klíma is beleszól nah persze ha van :) És akkor végül elérkeztünk a Z14XEP azaz áhított TWP CL2es motorokhoz. Spórolás a köbön elemarad 1 venti elmarad ill a hűtést vezérlő elektronika is. Mindent az ecu csinál. ECUnak van 3 relézett kimenete és ő kapcsolgatja a mindenkori terheléstől függően a ventit a 3 relén keresztűl.

Link to comment
Megosztás:

- valamelyik injektor becsöpög vezérlés nélkül is (de az már a gázba is beleszólna)

További ötleteket szívesen veszek, a helyes megfejtőnek pedig majd kitalálok valami ajándékot.

Hali!

Hát a gázba nem fog beleszólni ugyanis az elektromos AC óta a gázvezérlő elektronika kikapcsolja az AC pumpát. Onnantól max annyi csöpög be ami a maradék nyomás. De mivel sokat nem ment benzinnel így simán elképzelhető hogy áramlás hiányában az adalékanyagok lerakódtak az injektorokra ill a benzin rendszer több elemére is. Ezzel természetesen keresztmetszet csökkenést okozva ill. az injektorok nem megfelelő elzáródását előidézve. Ezt minden gázrendszernél el szokták mondani hogy havi egyszer legalább legyen használva benzin üzembe is pár km-t. Ugyanis ezeknél a modern gázinjektoros rendszernél már az sincsen mint régen hogy hidegindítás benzinnel történik és megfelelő üzemi körülmények megléte után kapcsol át gázra. Itt ha gáz módba van akkor az indítás pillanatától gáz üzembe megy. Persze a benzin üzem teljes ill és fokozatos leamortizálódása mellet.

Én megpróbálnák egy ilyen injektor tisztító adalékot beletenni persze picit töményebben (hangsúlyozom csak picit) mint az előírt. Egy benzin szűrő csere sem lenne utolsó. Ha ezek sem segítenek akkor még jöhet az UH-s injektor tisztítás. Szerintem ha nem súlyos a helyzet akkor ezektől meg kell javulnia.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Hát a gázba nem fog beleszólni ugyanis az elektromos AC óta a gázvezérlő elektronika kikapcsolja az AC pumpát. Onnantól max annyi csöpög be ami a maradék nyomás. De mivel sokat nem ment benzinnel így simán elképzelhető hogy áramlás hiányában az adalékanyagok lerakódtak az injektorokra ill a benzin rendszer több elemére is. Ezzel természetesen keresztmetszet csökkenést okozva ill. az injektorok nem megfelelő elzáródását előidézve. Ezt minden gázrendszernél el szokták mondani hogy havi egyszer legalább legyen használva benzin üzembe is pár km-t. Ugyanis ezeknél a modern gázinjektoros rendszernél már az sincsen mint régen hogy hidegindítás benzinnel történik és megfelelő üzemi körülmények megléte után kapcsol át gázra. Itt ha gáz módba van akkor az indítás pillanatától gáz üzembe megy. Persze a benzin üzem teljes ill és fokozatos leamortizálódása mellet.

Én megpróbálnák egy ilyen injektor tisztító adalékot beletenni persze picit töményebben (hangsúlyozom csak picit) mint az előírt. Egy benzin szűrő csere sem lenne utolsó. Ha ezek sem segítenek akkor még jöhet az UH-s injektor tisztítás. Szerintem ha nem súlyos a helyzet akkor ezektől meg kell javulnia.

Nekem rémlik valami olyasmi is, hogy a befecsis gázüzemnél is van olyan, hogy hidegen, illetve indításkor, induláskor x ideig vagy x km/h-ig benzin üzemmel megy, és menet közbe vált gázra. ( Ladánál ezt a dolgozó kapcsolgatta egy 3 állású billenő kapcsolóval, ami mellett ott fityeget a gáz "szivató" :) )

De lehet csak én maradtam le és a technikai fejlődést nem követtem.......

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.