Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  mikiz14xe írta:
T.Urak!

Véleményt szeretnék kérni a mélyentisztelt szakiktól a köv.tünetről:Z14XE: kb 2 hete néha /nem mindig?!/ inditózásnál nem kapja fel a vizet a vas, pár esetleg jópár másodpercig.1.5éve van nálam,most volt 6 éves és 20-e Km-t raktam bele,de ezidáig még ezt nem csinálta.Tegnapelőtt kicseréltem a benzinszűrőt,egészen ma estig tünetmentes volt,de az anyukáját most hazajövet megint tekerni kellett...a gyertyák 15e Km-et mentek GM.A mindennapi menetem 20-20 Km az M0-on Csepe-Érd...Érd-Csepel,Szerintetek?

Előre is köszi:

Á.Miki

Ugorj be törökbálntra,wessz kollegához.Majd ő megnézi! :)

Elküldve
  mikiz14xe írta:
T.Urak!

Véleményt szeretnék kérni a mélyentisztelt szakiktól a köv.tünetről:Z14XE: kb 2 hete néha /nem mindig?!/ inditózásnál nem kapja fel a vizet a vas, pár esetleg jópár másodpercig.1.5éve van nálam,most volt 6 éves és 20-e Km-t raktam bele,de ezidáig még ezt nem csinálta.Tegnapelőtt kicseréltem a benzinszűrőt,egészen ma estig tünetmentes volt,de az anyukáját most hazajövet megint tekerni kellett...a gyertyák 15e Km-et mentek GM.A mindennapi menetem 20-20 Km az M0-on Csepe-Érd...Érd-Csepel,Szerintetek?

Előre is köszi:

Á.Miki

Szerintem nézd végig a benzincsőveket nem sérült e(a fenék lemezen könnyen sérülhet és lelevegősödhet), valahol a másik esélyes a benzin szivattyú.

Elküldve
  nundee írta:
Kedden megvolt a service látogatás. A jobb oldali fényszóró mögötti területen van egy klímacső-összetétel és abban egy filléres gumitömítés volt szétnyíródva és elengedte a rendszerből a gázt. A szerelő a "beavatkozás" előtt felvett egy sárga lencsés szemüveget és UV lámpa segítségével fedezte fel a probléma helyét, nekem is megmutatta, a bibis helyen a gáz zöld színű elszíneződést hagyott. A szervizvezető jelezte, hogy egy héten belül én vagyok az ötödik ügyfél ugyanezzel a problémával. Azért taglaltam ilyen részletesen az ügyet, hátha jól jön még valakinek at infó.

Az olajpárára viszont csak annyit mondtak, hogy a váltó tetején van egy szellőző(?!) és ott kicsapódhat ennyi olaj. Hát, őszintén szólva nem nagyon hiszek neki. Szerintetek?

Az igaz,hogy van szellőző,de max. ha túltöltötték olajjal akkor jön rajta csak.A váltó rúd mellett jöhet még.

Elküldve
  Budai Tamás írta:
Sziasztok!

Sikerült egy rokonomnak, egy megkímélt, sér.mentes, vez. szervizkönyves (számlákkal alátámasztott) 2002-es, 5 ajtós, Z14XE Astrát venni 71EKm-el, egyetlen hibája van az autónak, amit az előző tulaj se tudott megcsináltatni (minden szerelő a válát húzogatta csak), 3000-es fordulat alatt használva az autót, sebesség váltáskor (kuplung kinyomásakor) a fordulat felugrik 3000-3500-ig hideg és meleg motornál is (hibaüzenet nincs). 3000-es fordulat felett használva, rendesen visszaesik 1000 környékére sebesség váltáskor a motor fordulat. Az autó jól reagál gázadásra, nem torpan meg, nem rángat. Mi lehet a probléma? Alapjárati motor, folytószelepház Wepp-el kitakarítva, új gyertyák, olaj, összes szűrők, komplett vezérlés vízpumpával cserélve, de semmi változás (EGR szelephez nem lett nyúlva). Várom Astraguruk válaszát amit köszönök előre is.

Ha a lamdaszonda túl dús keveréket érzékel akkor probálja magasabb fordulaton tartani a motort míg elnem égeti a felesleget.Érdemes lenne ez irányba elindulni.Az enyém is 2 lambdaszondás néha csinálja, de szépen beáll 870 körülire az alapjárat rövid idő után.

Elküldve

Jó reggelt, sziasztok!

Engedjétek meg, hogy új tagként rögtön egy kérdéssel kezdjem.

Érdeklődnék, hogy van-e valakinek tapasztalata 2007-es évjáratú 1.4 Twinport, "H motoros" Astra G gázosításával kapcsolatban.

A helyi autógáz szervizvezető azt mondja, hogy Twinportos motorokba nem nagyon lehet gázrendszert szereltetni, mivel a szegényített keverékképzés miatt a gázrendszert lehetetlen összehangolni a benzines befecskendezéssel. Ennek ellentmond a nagyobb szervizek véleménye, hogy minden gond nélkül megoldható.....

Mivel gázrendszer beépítése előtt állok, nagyon megköszönném, ha tudnátok tapasztalatot / infót adni ezzel kapcsolatban.

Nagyon köszönök minden tippet!

Elküldve
  Budai Tamás írta:
Sziasztok!

Sikerült egy rokonomnak, egy megkímélt, sér.mentes, vez. szervizkönyves (számlákkal alátámasztott) 2002-es, 5 ajtós, Z14XE Astrát venni 71EKm-el, egyetlen hibája van az autónak, amit az előző tulaj se tudott megcsináltatni (minden szerelő a válát húzogatta csak), 3000-es fordulat alatt használva az autót, sebesség váltáskor (kuplung kinyomásakor) a fordulat felugrik 3000-3500-ig hideg és meleg motornál is (hibaüzenet nincs). 3000-es fordulat felett használva, rendesen visszaesik 1000 környékére sebesség váltáskor a motor fordulat. Az autó jól reagál gázadásra, nem torpan meg, nem rángat. Mi lehet a probléma? Alapjárati motor, folytószelepház Wepp-el kitakarítva, új gyertyák, olaj, összes szűrők, komplett vezérlés vízpumpával cserélve, de semmi változás (EGR szelephez nem lett nyúlva). Várom Astraguruk válaszát amit köszönök előre is.

Ezzel küzdött már pár cartárs itt a fórumon, többek közt én is, ha jól emlékszem, mindannyian Z14XE-vel... és magyarázatot nem sikerült még találni. Nálam új kora óta fennáll a fent leírthoz hasonló dolog. 2002-ben volt egy szoftverfrissítésem is, és az se nagyon segített. Amit alkalmazni szoktam: hosszabb állás utáni első hidegindításnál hagyom kb. fél percig alapjáraton duruzsolni (ami amúgyis ajánlatos), majd elindulás után az első felkapcsolásokat alacsony fordulaton megejtve, és nem intenzíven gyorsítva hagyom bemelegedni. Így az esetek 80-90%-ában az első kuplungkinyomáskor nem dobálja fel a fordulatot, és melegen már nem jellemző.

Nem tudom, talán lambda körül variáltak valamit 2001-2002 táján, és ennek a szoftveres implementációja nem sikerült, vagy hőfokjeladó kavar be, vagy a...

Egyébként ismeri valaki forráskód-szinten a vezérlőprogramot? Mert talán azzal lehetne valamit variálni.

Talán wessz vagy opel16v tudna valamit szakérteni, ha menet közben, Tech-2-t rádugva hoznánk elő a hibát, ami ugye nem generál letárolható hibakódot... :)

Elküldve
  Lacee írta:
hellyel - közzel ... örök garis? valami német remekmű?

Hát ... A szerelő annyit mondott, hogy ugyanolyan mint ami most benne van. Tehát gondolom gyári Astra rugó, mivel amikor megnézte először az autót akkor arról beszéltünk. Van olyan hogy örök garis? Milyen márkák vannak egyáltalán és mit ajánlanál?

Köszönöm.

Elküldve
  Danez írta:
Jó reggelt, sziasztok!

Engedjétek meg, hogy új tagként rögtön egy kérdéssel kezdjem.

Érdeklődnék, hogy van-e valakinek tapasztalata 2007-es évjáratú 1.4 Twinport, "H motoros" Astra G gázosításával kapcsolatban.

A helyi autógáz szervizvezető azt mondja, hogy Twinportos motorokba nem nagyon lehet gázrendszert szereltetni, mivel a szegényített keverékképzés miatt a gázrendszert lehetetlen összehangolni a benzines befecskendezéssel. Ennek ellentmond a nagyobb szervizek véleménye, hogy minden gond nélkül megoldható.....

Mivel gázrendszer beépítése előtt állok, nagyon megköszönném, ha tudnátok tapasztalatot / infót adni ezzel kapcsolatban.

Nagyon köszönök minden tippet!

http://automenedzser.hu/tanacsok/20100302_...auto_lpg/2.aspx

Elküldve

Üdv a Fórumon Dude!

:)

  Danez írta:
Jó reggelt, sziasztok!

Engedjétek meg, hogy új tagként rögtön egy kérdéssel kezdjem.

Érdeklődnék, hogy van-e valakinek tapasztalata 2007-es évjáratú 1.4 Twinport, "H motoros" Astra G gázosításával kapcsolatban.

A helyi autógáz szervizvezető azt mondja, hogy Twinportos motorokba nem nagyon lehet gázrendszert szereltetni, mivel a szegényített keverékképzés miatt a gázrendszert lehetetlen összehangolni a benzines befecskendezéssel. Ennek ellentmond a nagyobb szervizek véleménye, hogy minden gond nélkül megoldható.....

Mivel gázrendszer beépítése előtt állok, nagyon megköszönném, ha tudnátok tapasztalatot / infót adni ezzel kapcsolatban.

Nagyon köszönök minden tippet!

Elküldve
  freeze írta:
Üdv a Fórumon Dude!

:)

Köszönöm, előbb-utóbb teszek fel képet is a masináról. (Családi Zöld Sárkánykombi avagy Kexi névre hallgat.)

A táblázat hasznos lesz, köszi!

Elküldve

Használd egészséggel :)

  Danez írta:
Köszönöm, előbb-utóbb teszek fel képet is a masináról. (Családi Zöld Sárkánykombi avagy Kexi névre hallgat.)

A táblázat hasznos lesz, köszi!

Elküldve

Sziasztok!

Olajcsere előtt állok. Z14XE motoros 2004-es Classic II Astra G autómban 140e Km van. Most Mobil 1 Synth-S 5W-40-es olaj van benne.

Olajfogyasztás 7800Km alatt 4-5dl között. Főleg városi használatban, néha autópályán. Kérdésem, hogy érdemes-e lecserélnem az olajat

a sokak által jónak mondott, fogyasztást is csökkentő Mobil 1 ESP Formula 5w-30-as olajra? Gondolkoztam még a Mobil 1 Super 3000 X1

olajban is. Valakinek ötlete, tanácsa ezzel kapcsolatban?

Elküldve

Szerintem, ha a 40-est eszi, nem válts 30-as ra.

  zolee77 írta:
Sziasztok!

Olajcsere előtt állok. Z14XE motoros 2004-es Classic II Astra G autómban 140e Km van. Most Mobil 1 Synth-S 5W-40-es olaj van benne.

Olajfogyasztás 7800Km alatt 4-5dl között. Főleg városi használatban, néha autópályán. Kérdésem, hogy érdemes-e lecserélnem az olajat

a sokak által jónak mondott, fogyasztást is csökkentő Mobil 1 ESP Formula 5w-30-as olajra? Gondolkoztam még a Mobil 1 Super 3000 X1

olajban is. Valakinek ötlete, tanácsa ezzel kapcsolatban?

Elküldve
  zolee77 írta:
Sziasztok!

Olajcsere előtt állok. Z14XE motoros 2004-es Classic II Astra G autómban 140e Km van. Most Mobil 1 Synth-S 5W-40-es olaj van benne.

Olajfogyasztás 7800Km alatt 4-5dl között. Főleg városi használatban, néha autópályán. Kérdésem, hogy érdemes-e lecserélnem az olajat

a sokak által jónak mondott, fogyasztást is csökkentő Mobil 1 ESP Formula 5w-30-as olajra? Gondolkoztam még a Mobil 1 Super 3000 X1

olajban is. Valakinek ötlete, tanácsa ezzel kapcsolatban?

Ez azt hiszem korrekt tájékoztatás:

Léteznek hideg oldali és meleg

oldali viszkozitási osztályok. A hideg oldali viszkozitási osztályok a 0W,

az 5W, a 10W és így tovább. Alapvetően a W előtti szám mutatja az olaj

indítási és pumpálási viszkozitásának legalacsonyabb hőmérsékletét,

tehát minél kisebb a W előtti szám, hidegen annál könnyebben juttatja el

az olajpumpa az olajat a kenési helyekre ezzel biztosítva a minél kisebb

kopást a motorban. Ez a szám tehát hidegindítás esetén érdekes. Fontos

rá odafigyelni, mivel indításkor keletkezik a kopás 90%-a, ami a nem

megfelelő kenésből is adódhat.

A meleg oldali viszkozitási osztályok, amik a kötőjel után találhatók

(tehát pl 10W-30 esetén a 30) inkább viszonyszámként foghatóak fel, mert

nem hőmérsékleti tartományt mutatnak, hanem az olaj 100C fokon mért

viszkozitására utalnak. Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb autó

motorja tökéletesen működik többfokozatú 30-as melegoldali jelzésű

motorolajjal. Néhánynak kedvezőbb a 20-as, vagy a 40-es, de mindenek előbb

a gyártói előírások a mérvadóak.(forrás:gunk.hu)

Szerintem maradhat az 5W30-as.

Az ilyen kérdést majd az olajtopikban tárgyaljuk már,jóóóóó?(jönnek mindjárt a modik-jogosan)

Elküldve

Sziasztok.

Találkozott már valaki közületek olyan hibajelenséggel hogy az ABS lámpa olykor-olykor világít.Hol menet közben gondol egyet hol indítás után úgy marad.Mi lehet a problémája?

Válaszotokat előre is köszönöm.

Elküldve
  sanyaa írta:
Sziasztok.

Találkozott már valaki közületek olyan hibajelenséggel hogy az ABS lámpa olykor-olykor világít.Hol menet közben gondol egyet hol indítás után úgy marad.Mi lehet a problémája?

Válaszotokat előre is köszönöm.

valószínű az egyik ABS jeladód vacakol. Diaggal meg lehet hamar határozni melyik az, ha nincs diag lehetőséged, annyit tehetsz gyorsan, hogy átnézed a vezetékelést és a csatikat, nincs e valahol törés, szakadás (G Astránál maguk a szenzorok sajnos csapágyba építettek).

Elküldve

...pénteken megvolt a műszakim..

..ott voltam végig, egy darabig minden rendben volt, de amikor már a vizsgasor végén járt az autó (kerékrángatás), egyszercsak szólt a vizsgát csináló szerelő, hogy "gyere csak le az aknába"- na mondom szevasz, vége, valami nagy gebasz van..., megmutatta, hogy a jobb oldali kitámasztó gömbfejem kotyog.., rákérdeztem akkor most bukta?

Azt mondta elvileg igen de gyakorlatolag nem (volt kevéske ismeretségem).

Átment.

Jövő héten cserélem a gömbfejet (mondjuk egy ideje már hallottam kopogást jobbról, de azt hittem kutyacsont).

Kérdeztem kell e utána futóművet állítani de azt mondta, nem, egyébként áldom a jó kitalálóját, hogy úgy szegecseli gyárilag a gömbfejet a lengőkarra, mert még azzal is szophatok, de mindegy az a lényeg nem hasalt el gép.

Elküldve
  oggy írta:
...pénteken megvolt a műszakim..

..ott voltam végig, egy darabig minden rendben volt, de amikor már a vizsgasor végén járt az autó (kerékrángatás), egyszercsak szólt a vizsgát csináló szerelő, hogy "gyere csak le az aknába"- na mondom szevasz, vége, valami nagy gebasz van..., megmutatta, hogy a jobb oldali kitámasztó gömbfejem kotyog.., rákérdeztem akkor most bukta?

Azt mondta elvileg igen de gyakorlatolag nem (volt kevéske ismeretségem).

Átment.

Jövő héten cserélem a gömbfejet (mondjuk egy ideje már hallottam kopogást jobbról, de azt hittem kutyacsont).

Kérdeztem kell e utána futóművet állítani de azt mondta, nem, egyébként áldom a jó kitalálóját, hogy úgy szegecseli gyárilag a gömbfejet a lengőkarra, mert még azzal is szophatok, de mindegy az a lényeg nem hasalt el gép.

akarod mondani.."talpas csapszeg"....mennyi van a gépben?

Elküldve
  Qpack írta:
akarod mondani.."talpas csapszeg"....mennyi van a gépben?

..igen aa "talpas csapszeg"..

Még a gyári van bent, egyébként nem szólhatok egy szót sem mert jól bírta (175e), ami az utak állapotát ismerve még nagyobb teljesítmény.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.