Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv!

Kombi autónál elöl már cserélve lettek a futőműnél a merevítők, vagy mik. ( 2 gömbfejes cucc).

Kérdés az, hogy hátúl lehet valami hasonlót cserélni, mert hátul kegyetlen nyikorgás van, mint egy lőcsös szekér, csak nem tudom mitől. Ha a tetőcsomagtartónál meg hintáztatom a kocsit akkor nyekereg kegyetlen módon..... mi a kezelési megoldás?

Nem a kézifék miatt nyikorog?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nem csak a gépek, hanem mi is, 3hónappal és két nappal vagy idősebb, mint én. :D

(Ja, és arányosan ennyivel többször szóltál a fórumon! ;)

Ha már az "Általános műszaki problémáknál" vagyunk, Neked nem szokott (főleg hidegen) enyhén rángatva indulni a kocsi?

Nem úgy, mint amikor egy kicsit "ledadog" a motor, hanem a úgy általában enyhén rángatózva indul?

Szevasz!Akkor majdnem egyidősek vagyunk mi négyen,az az mi és a két gép.A kérdésedre válaszolva nem szokott rángatni az autó csak ha beindítom és megyek vele egy keveset, és még nincs bemelegedve az autó motorja lehet hallani egy kis szelep kopogást ami elmúlik ha megyek vele egy pár kilométert,pedig Mobil1 5w30-as olaj van benne,amit az egyéves szervizelésnél tettek bele akkor volt 7700km az autóban.Gondolkodtam rajta,hogy felhívom a szervizt és megkérdezem nem lehetne-e megnézni,de mire elmegyek a szervizbe akkorra üzemi hőfokon lesz a motor,és úgy meg szép csendesen jár. :)

Link to comment
Megosztás:

Szevasz!Akkor majdnem egyidősek vagyunk mi négyen,az az mi és a két gép.A kérdésedre válaszolva nem szokott rángatni az autó csak ha beindítom és megyek vele egy keveset, és még nincs bemelegedve az autó motorja lehet hallani egy kis szelep kopogást ami elmúlik ha megyek vele egy pár kilométert,pedig Mobil1 5w30-as olaj van benne,amit az egyéves szervizelésnél tettek bele akkor volt 7700km az autóban.Gondolkodtam rajta,hogy felhívom a szervizt és megkérdezem nem lehetne-e megnézni,de mire elmegyek a szervizbe akkorra üzemi hőfokon lesz a motor,és úgy meg szép csendesen jár. :)

Üdv!

Vannak még véletlenek!

Én Mobil1 0W-40- et használok.

Az induláskori rángatásra (rázkódásra) visszatérve ez kimondottan a hajtásláncból érezhető, kuplung, esetleg féltengely, nem motorikus. Most voltam az Opel szervizben a féktárcsáim miatt (azok hibátlanok), megemlítettem a rázkódást. Azt mondták tudnak róla, főleg hidegen fordul elő ( mint nálam). Kipróbálták, azt mondták kuplung csere. Meg is kérték rá az engedélyt az Opel Hungáriától, állítólag eddig mindenkinek engedélyezték, akinek beigazolódott ez a probléma.

Nem tudja esetleg valaki, hogy ehhez ki kell-e venni a motort teljesen? (Klíma gáz leengedés, stb?) Vagy csak a sebváltó felőli oldalát bontják szét?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Vannak még véletlenek!

Én Mobil1 0W-40- et használok.

Az induláskori rángatásra (rázkódásra) visszatérve ez kimondottan a hajtásláncból érezhető, kuplung, esetleg féltengely, nem motorikus. Most voltam az Opel szervizben a féktárcsáim miatt (azok hibátlanok), megemlítettem a rázkódást. Azt mondták tudnak róla, főleg hidegen fordul elő ( mint nálam). Kipróbálták, azt mondták kuplung csere. Meg is kérték rá az engedélyt az Opel Hungáriától, állítólag eddig mindenkinek engedélyezték, akinek beigazolódott ez a probléma.

Nem tudja esetleg valaki, hogy ehhez ki kell-e venni a motort teljesen? (Klíma gáz leengedés, stb?) Vagy csak a sebváltó felőli oldalát bontják szét?

Jujjjjjjj

Link to comment
Megosztás:

Kihalt a fórum, most mindenki a kuplungját próbálgatja, vagy kertimunkázott a jó időre való tekintettel? :)

Azért most szívesen hallanám ritkánszóló UHUHU, vagy más hozzáértő tanácsát.

Érdemes kicseréltetni, vagy nem? A tököm tele van, hogy 1,5 éves kocsinál, 11000 km-nél ezzel kell foglalkozni.

Komolyan foglalkoztat a gondolat, hogy meghirdetem, azt típust, vagy márkát váltok.

Pedig aztán márkahű voltam, a harmadik G Astrám, de a cérna elszakadni látszik

Link to comment
Megosztás:

Kihalt a fórum, most mindenki a kuplungját próbálgatja, vagy kertimunkázott a jó időre való tekintettel? :)

Azért most szívesen hallanám ritkánszóló UHUHU, vagy más hozzáértő tanácsát.

Érdemes kicseréltetni, vagy nem? A tököm tele van, hogy 1,5 éves kocsinál, 11000 km-nél ezzel kell foglalkozni.

Komolyan foglalkoztat a gondolat, hogy meghirdetem, azt típust, vagy márkát váltok.

Pedig aztán márkahű voltam, a harmadik G Astrám, de a cérna elszakadni látszik

Lehet, hogy kifogtad és mindig hétfőn vagy pénteken gyártott autót vettél....

Link to comment
Megosztás:

Kihalt a fórum, most mindenki a kuplungját próbálgatja, vagy kertimunkázott a jó időre való tekintettel? :)

Azért most szívesen hallanám ritkánszóló UHUHU, vagy más hozzáértő tanácsát.

Érdemes kicseréltetni, vagy nem? A tököm tele van, hogy 1,5 éves kocsinál, 11000 km-nél ezzel kell foglalkozni.

Komolyan foglalkoztat a gondolat, hogy meghirdetem, azt típust, vagy márkát váltok.

Pedig aztán márkahű voltam, a harmadik G Astrám, de a cérna elszakadni látszik

Én ugyan nem vagyok sem Uhuhu,sem pedig nagyon hozzáértő szerelő,de azért halld mit gondolok. :D

Volt ugye egy olyan gondod,hogy repedéseket véltél felfedezni a féktárcsán

-elvitted megnézetted -semmi baj vele okés.

A másik:

Hidegen néha rángatva indul az autód,írtak itt olyanok is akinek rángat-olyan is akinek nem.

A szervízben azt mondták kuplung hiba lehet és gariban ingyen kicserélik,ha kéred.

Az első hiba nem is hiba a másodikat pedig ha kéred

ingyen megcsinálják,mit kellene még tenni?

Nekem is volt az új C Corsámmal ilyen.Ott a műanyag váltókulisszát cserélték ki gariban.

Mondtam ilyen gond van ,mondták:jó.Időpont egyeztetés,bevittem ,kávéztattak,kocsikat nézegettem,

beszélgettem,a megbeszélt idő előtt kész lett,megköszöntem,eljöttem. ;)

Link to comment
Megosztás:

Bocs, kösz, hogy válaszoltál, nem akartam megsérteni senkit, csak olvastam, hogy UHUHU márkaszervizes, érdekelne a véleménye.

A kérdésem lényege az lett volna, hogy mennyire bombázzák szét a kocsit a kuplungcsere miatt? (

Hál istennek nekem még nem volt így szétbontva a kocsim,de amennyire én tudom

lejön a kuplung róla a motor kivétele nélkül is.De ez nem 100%.

Azt hogy uhuhu mikor néz ide ránk azt nem tudjuk,de szerintem ha pü-t írsz neki,

akkor, ahogy ideje engedi -válaszol.

Link to comment
Megosztás:

Én ugyan nem vagyok sem Uhuhu,sem pedig nagyon hozzáértő szerelő,de azért halld mit gondolok. :)

Volt ugye egy olyan gondod,hogy repedéseket véltél felfedezni a féktárcsán

-elvitted megnézetted -semmi baj vele okés.

A másik:

Hidegen néha rángatva indul az autód,írtak itt olyanok is akinek rángat-olyan is akinek nem.

A szervízben azt mondták kuplung hiba lehet és gariban ingyen kicserélik,ha kéred.

Az első hiba nem is hiba a másodikat pedig ha kéred

ingyen megcsinálják,mit kellene még tenni?

Nekem is volt az új C Corsámmal ilyen.Ott a műanyag váltókulisszát cserélték ki gariban.

Mondtam ilyen gond van ,mondták:jó.Időpont egyeztetés,bevittem ,kávéztattak,kocsikat nézegettem,

beszélgettem,a megbeszélt idő előtt kész lett,megköszöntem,eljöttem. :D

Bocs, kösz, hogy válaszoltál, nem akartam megsérteni senkit, csak olvastam, hogy UHUHU márkaszervizes, érdekelne a véleménye.

A kérdésem lényege az lett volna, hogy mennyire bombázzák szét a kocsit a kuplungcsere miatt? (eleve nem tetszik, hogy hozzá kell nyúlni ennyi idős kocsihoz)

A márkaszerviz pozitív hozzáállásától amúgy el vagyok ájulva, a cserét ők javasolták! (Kávé nem volt.)

Ráköltöttem már sokat pluszba (sebváltózár, UV gravír, riasztó, légterelők, vonóhorog stb.), úgy is néz ki ahogy mindig is szerettem volna.

De azért a bizalom megrendült.....

Link to comment
Megosztás:

Bocs, kösz, hogy válaszoltál, nem akartam megsérteni senkit, csak olvastam, hogy UHUHU márkaszervizes, érdekelne a véleménye.

A kérdésem lényege az lett volna, hogy mennyire bombázzák szét a kocsit a kuplungcsere miatt? (eleve nem tetszik, hogy hozzá kell nyúlni ennyi idős kocsihoz)

A márkaszerviz pozitív hozzáállásától amúgy el vagyok ájulva, a cserét ők javasolták! (Kávé nem volt.)

Ráköltöttem már sokat pluszba (sebváltózár, UV gravír, riasztó, légterelők, vonóhorog stb.), úgy is néz ki ahogy mindig is szerettem volna.

De azért a bizalom megrendült.....

Akkor én sem értem..., mi a gond? Szerintem sem kell teljesen szétbombázni, széthúzzák a váltónál. Jó ügyfél lehetsz, rendesen meg fogják csinálni, ráadásul ingyen.

Az én kuplungom is rángatós, bakkecskés nagyritkán (tényleg hidegen), de én nem foglalkozom ezzel, annyira sűrűn nem fordul elő, hogy zavarjon.

A dugólyukadásnál az én bizalmam is elment kissé, de ezen az alapon bármilyen kis hiba felbukkanásakor el lehetne merengeni a cserén... Abban meg én nem lennék biztos, hogy ilyen ár-érték arányban műszakilag jobb autót tudnál venni...

Link to comment
Megosztás:

A tököm tele van, hogy 1,5 éves kocsinál, 11000 km-nél ezzel kell foglalkozni.

Komolyan foglalkoztat a gondolat, hogy meghirdetem, azt típust, vagy márkát váltok.

Pedig aztán márkahű voltam, a harmadik G Astrám, de a cérna elszakadni látszik

Szia!

Ma mentem melózni, kint 20 fok, gondoltam a klímában megmozgatom egy kicsit a gázt. A gondolatig jutottam el csak... A visszajelző fény világít, a kompresszor meg nem indul. Laikusként azt gondoltam, hogy szétnézek egy kicsit a motortérben és lám, a váltó motor felőli része tiszta olaj... Kedden megyek a márkaszervizbe. Hidegen amúgy nekem is rángat, párás időben meg dobál a kuplung.

Ja, a kocsim 15 hónapos, 12.000 km van benne. Gondolhatod, milyen jó az én kedvem is...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ma mentem melózni, kint 20 fok, gondoltam a klímában megmozgatom egy kicsit a gázt. A gondolatig jutottam el csak... A visszajelző fény világít, a kompresszor meg nem indul. Laikusként azt gondoltam, hogy szétnézek egy kicsit a motortérben és lám, a váltó motor felőli része tiszta olaj... Kedden megyek a márkaszervizbe. Hidegen amúgy nekem is rángat, párás időben meg dobál a kuplung.

Ja, a kocsim 15 hónapos, 12.000 km van benne. Gondolhatod, milyen jó az én kedvem is...

Barcika,vagy Miskolc?

Link to comment
Megosztás:

Miskolc, Hámor.

Enyém meg hét éves 93000 km ami relatíve nem sok. Hibák a következők nyikorog a stabilizátor szilent folyik az olaj a szűrő mellet, nem melegszik 80 fok fölé csak ha szütyörgök. + rengeteget fogyaszt. Én is nagyon szeretem de azért ezek bosszantó dolgok.

Link to comment
Megosztás:

Enyém meg hét éves 93000 km ami relatíve nem sok. Hibák a következők nyikorog a stabilizátor szilent folyik az olaj a szűrő mellet, nem melegszik 80 fok fölé csak ha szütyörgök. + rengeteget fogyaszt. Én is nagyon szeretem de azért ezek bosszantó dolgok.

Nyikorgást nemtudom, de az olajszűrőnél tömítést kellene cserélni, új szűrővel mindig van tömítés is. Melegedéshez a termosztátot kellene megnézni és valószínűleg cserélni. Ez utóbbi miatt lehet a magasabb fogyasztás is.

Link to comment
Megosztás:

Nyikorgást nemtudom, de az olajszűrőnél tömítést kellene cserélni, új szűrővel mindig van tömítés is. Melegedéshez a termosztátot kellene megnézni és valószínűleg cserélni. Ez utóbbi miatt lehet a magasabb fogyasztás is.

Egyet értek veled mester :)

Ezek eccerű dolgok mint a faék.

Link to comment
Megosztás:

Halihó!

Lenne egy kérdésem!

Kézifékkötél tartólemez hátsóhídon /két csavar fogja/ az tárcsafékes kézikötélnél és dobfékes kötélnél ugyan az vagy teljesen más?

telejsen más, nekem is úgy küldték utánnam, mert kifelejtették a pakkból és hiányoltam...ezt 1 db csavar fogja ha jól emlkészem! :)

Link to comment
Megosztás:

Enyém meg hét éves 93000 km ami relatíve nem sok. Hibák a következők nyikorog a stabilizátor szilent folyik az olaj a szűrő mellet, nem melegszik 80 fok fölé csak ha szütyörgök. + rengeteget fogyaszt. Én is nagyon szeretem de azért ezek bosszantó dolgok.

Bocsáss meg, de mit gondoltál? Vettél egy acélgolyót, amit ráköltés nélkül simogathatsz évekig, mert nem kopik el(ha sokat simogatod az is elromlik:)....93 ekm 6 év...a szilenteket tünetileg elég befújkálni, de ha továbbra is zavar ki lehet cserélni, filléres dolog, ha jól emlékszem vki írt itt a fórumon árat is rá...az olajfolyás tömítés cserével javítható ez is filléres dolog..a termosztát...hát az motor tipusfüggő hogy mennyire borsos az ára...de ha kicseréled, onnatól nincs vele gondod....és a fogyi is csökkenni fog...csak tudod a hibákat nem elég észre venni...megis kell csinálni vagy csináltatni...a motorod pl jobban is kopik a termosztát hibájából, amit tudsz is, hogy hibás, de te nem költessz rá, mert drága...aztán még 30ekm..és el kezdi zabálni az olajat és jönnek a gondok...elküldenek "fagyizni" és úgy jársz mint a kolléga, teljes motor generál...többszáz ezer forintért...szóval mit is spóroltál meg?..tudomásul kell venni a kocsira költeni kell, ha üzembiztosnak akarod tudni...ha nem akarsz rá költeni, akkor vegyél 3 évente újat és arra pedig kifizeted mint értékcsökkenés...Én az enyémre ha kell költök is, most a kerékcserénél jöttem rá..jobb oldai kanyar stab meglógósodott, amit még nem hallani de kézzel érezni...kb 150ekm-nél..meg is van rendelve holnap érkezik hétvégén csere... :D

Egyébként mit mondjon ehhez képest kollégám OFF peugeot 307 1.6 HDI vagy a 2.0-s nem tudom 100ekm....turbó behalt...kéz alól sikerűlt neki 50eFt-ért szerezni...ON...hol van ez a te termosztátodhoz...amit persze neki is cserélnie kell, mert természetes, hogy tönkre megy...hányszoir kinyitott már ez alatt a 90-100ekm alatt...? :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ma mentem melózni, kint 20 fok, gondoltam a klímában megmozgatom egy kicsit a gázt. A gondolatig jutottam el csak... A visszajelző fény világít, a kompresszor meg nem indul. Laikusként azt gondoltam, hogy szétnézek egy kicsit a motortérben és lám, a váltó motor felőli része tiszta olaj... Kedden megyek a márkaszervizbe. Hidegen amúgy nekem is rángat, párás időben meg dobál a kuplung.

Ja, a kocsim 15 hónapos, 12.000 km van benne. Gondolhatod, milyen jó az én kedvem is...

Mert kímélitek . :) Enyém 21 hónapos és már sajnos 35000 km van benne. De eddig hál' nem vol semmi baja. Kopp-kopp-kopp....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.