Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Te a folytószelepházra gondolsz :lol:

Akkor a befecskendezők a hengerfej és a fojtószelepház

között lévő hosszú fekete doboz amiben kábelek mennek,

az alatt van?

Elküldve
A rejtély folytatódik... a másik trafóval szép az alapjárat, de ami a pláne, a másik Astrán az enyém, és annak is szép az alapjárata... ezt rakd össze... hétvégén marad a csere, meglátjuk visszajön e a hiba... ha nem, hétfőn visszacsere és utána is meglátjuk... jó játék ez... még jó hogy nem vettem kapásból egy trafót... valakinek van egyébként tapasztalata után-gyártottal, vagy mindenki csak Bosch-ra cserélt, ha cserélt?

Csao nálam is hasonló a helyzet, elvittem autovillamos szrelöhöz...

nálam cseretrafóval is produkálta a rángatózást erősebb gázadásnál

aztán átcserélték két napja a gyertyát a 3- ból és 4 -be

(ja mert egyébként a műszer mindig a 4 henger írta ki hibásnak

azóta érzékeltem finomabban a hibát, viszont a motorjel nem

jelent meg....

Szerinted? , szerintetek??? - meguszom gyertyacserével?

Köszi: Rota

Elküldve
Szia!

nem biztos, hogy nálad is ez lesz de nekem most újítják fel a hengerfejet, ugyanezek hibák produkálása után.

Hidegen ill. fél-melegen leragadtak a szelepek az egyik hengerben.

Persze előtte nálam is próbáltak trafót, gyertyát cserélni, sajna nem jött be, sőt a magas fordulatos meghajtás sem hozott eredményt. :lol:

Csao nem tudja valaki mi lett a véerdmény, ill. mennyibe került?

Mert engem is ezzel rémisztgetnek...

Köszi Rota

Elküldve
Csao nálam is hasonló a helyzet, elvittem autovillamos szrelöhöz...

nálam cseretrafóval is produkálta a rángatózást erősebb gázadásnál

aztán átcserélték két napja a gyertyát a 3- ból és 4 -be

(ja mert egyébként a műszer mindig a 4 henger írta ki hibásnak

azóta érzékeltem finomabban a hibát, viszont a motorjel nem

jelent meg....

Szerinted? , szerintetek??? - meguszom gyertyacserével?

Köszi: Rota

Simán lehet, nálam is az első gyanú a gyertya volt, cserélve is lett, nekem sajna nem oldotta meg, de egyébként is ideje volt cserélni...

Z14XEP-hez a GM kódja 93176801 és volt vagy 1900 Ft darabja az Opeléknél... egyébként sem árt 40 ezrenként cserélni.

Elküldve

Sziasztok.

tegnap már írtam Z16XE 2001 es 1.6 16v 151000 km el,elkezdett rángatni főleg 1800-2000 es fordulatnál.Amit eddig csináltam.

Egr tisztítás-negatív

Egr lezárás-negatív

Gyertyák tisztítása-negatív(Hétfőn cserélem őket fő a biztonság)

Fojtószelepház tisztítása-negatív

Kartergáz csövek kitakarítása-negatív

Akksisarut lehúztam pár percre,majd visszatettem hátha használ de -negatív

Amit még tervezek:

Üzemanyagszűrő csere

gyertyacsere

További ötleteket várnék ha van.

A kérdésem annyi hogy a fojtószelepház oldalán van az alapjárati motor a Z16XE nek??

mert a gyújtást ráadva és a gázt finoman nyomva nagyon akadozva megy a fojtószelep pillangórésze mintha rágna valami rugó vagy ilyesmi.

Előre is köszönöm ha valaki tud segíteni.

Elküldve

Na bocs hogy most jelentkezek!

Úgynézki mint a második képen.

Ja még lenne egy olyan kérdésem hogy az alapjáratom nyáron 1400-1500 kb:1-1.5 percig,

télen 1100-1200 rövid ideig. Ennek nem fordítva kellene lennie hogy télen melegítsen elő hosszabb

ideig? Persze mindkét esetben előmelegítés után beáll a normál alapjárat.

Szerintetek a vízhőfokjeladó döglött be? Pedig a műszerfalon normálisan méri a vízhőfokot.

Elküldve

Sziasztok!

Még elég új vagyok itt a fórumon, sok jó ötletet vettem innen, de már regisztráltam, mert szükségem volna segítségre!

Vagy egy astrám ,x17dtl és lassan már ott járok, hogy felgyujtom :)

A hibajelenség, hogy bevillan a motorhibajelző, visszaesik a teljesítmény és amig világit a hibajelző nem is gyorsul. Miután eltűnik a hibajel, utána mintha mi sem történt volna és megy rendesen! Az egr ki lett tisztitva, le lett zárva, a vákumcső is le lett dugaszolva, kitakarítottam a légtömegmérőt is de sajna nem akar megszűnni a probléma! De amit megfigyeltem 120km/h felett nem jelentkezik a hiba... Bp- Gyöngyös között fel sem villant de 130 alatt nem is mentem, a másik meg az, hogy a motorhibajel az esetek 90%-ában 2000-es fordulatnál tűnik el... vagyis pont akkor amikor eléri ezt a tartományt. Azt hozzá kell, hogy tegyem, ez egr takarítás meg lezárás kb 1 hete történt...

Valaki tudna segíteni, hogy mi lehetet a gond, mert én már nagyon tanácstalan vagyok! :lol:

Elküldve

Hello!

A bordás ékszijjnál veri ki az olajat a gépem....főtengely szijtárcsa és egyéb szimeringcsere megoldja a problémám? Mennyi egy ilyen beavatkozás?

Válaszokat előre is köszi!

Opelaner! Olajat kellett cserélnem!....

Elküldve
Na bocs hogy most jelentkezek!

Úgynézki mint a második képen.

Ja még lenne egy olyan kérdésem hogy az alapjáratom nyáron 1400-1500 kb:1-1.5 percig,

télen 1100-1200 rövid ideig. Ennek nem fordítva kellene lennie hogy télen melegítsen elő hosszabb

ideig? Persze mindkét esetben előmelegítés után beáll a normál alapjárat.

Szerintetek a vízhőfokjeladó döglött be? Pedig a műszerfalon normálisan méri a vízhőfokot.

Lehet akár az alapjárati motor koszolódása...

1000 lenne az optimális fordulat hidegen,majd vissza esik 750-800ra

Kettő vízhőfok gomba van,egy az órának és egy a motorvezérlőnek (ECU).

Elküldve
Lehet akár az alapjárati motor koszolódása...

1000 lenne az optimális fordulat hidegen,majd vissza esik 750-800ra

Kettő vízhőfok gomba van,egy az órának és egy a motorvezérlőnek (ECU).

Egyik a termosztáton van. Az melyik?

És hol a másik?

Elküldve
A termosztárnál a motorvezérlős van.

Tehát ami az ECU-t vezérli.

A Bárdinál néztem mindkettőt és tök egyformák méret stb.

Csak az egyikre azt írják hogy mot. vez. jeladó,

a másikra meg azt hogy hűt. vízfok jeladó

Elküldve
Tehát ami az ECU-t vezérli.

A Bárdinál néztem mindkettőt és tök egyformák méret stb.

Csak az egyikre azt írják hogy mot. vez. jeladó,

a másikra meg azt hogy hűt. vízfok jeladó

A katalógus száma 1338467

Elküldve
Hello!

A bordás ékszijjnál veri ki az olajat a gépem....főtengely szijtárcsa és egyéb szimeringcsere megoldja a problémám? Mennyi egy ilyen beavatkozás?

Válaszokat előre is köszi!

Opelaner! Olajat kellett cserélnem!....

Igen, de ez nem szokot csak úgy kinyíródni...általában olajszint túltöltés vagy nyomás szabályzó szelep megszorulás következménye... :lol:

Elküldve
A katalógus száma 1338467

Egyet nem értek miért nem lehet a két jeladó helyett inkább egyet beépíteni és az osztaná az infot mindennek. A H astrába renaultba VAG csoport összesébe úgy van.

Kérdés hogy hol is található a második tehát nem a termosztátos jeladó Z14XE kódu motornál???

Elküldve
Egyet nem értek miért nem lehet a két jeladó helyett inkább egyet beépíteni és az osztaná az infot mindennek. A H astrába renaultba VAG csoport összesébe úgy van.

Kérdés hogy hol is található a második tehát nem a termosztátos jeladó Z14XE kódu motornál???

Ez egy jó kérdés mert nem találom még,de most már engem is érdekel.

Lehet hogy csak egy van,de a C-s ,és X-es motornál is tudok olyat amikor kettő van.

De valójában lényegtelen a dolog,mert egészen máshonnan indult ez a történet. :lol:

Elküldve

Szevasztok

A következő a problémám.Alapjáraton a motor kb.10mp-ig szépen jár utánna 2-3mp-ig dadog de ojan szinten hogy ugrál az egész motor.Mi lehet a probléma?

Elküldve

Sziasztok.

Eddigi kérdésekre sajnos nem kaptam választ de talán erre igen:D

Z16XE EGR szelepet lezártam de az én egr em en a szelep részen fel van peremezve,tehát nem tudom olyan lemezzel lezárni amin csak a csavarlyukak vannak kifúrva,semmi más,én csak az ovális részt tudtam lezárni,szerintetek ez igy is jó lesz? Nem lesz tőle semmi gond? nem fog igy beégni a szelep vagy bármi?

Elküldve
Ez egy jó kérdés mert nem találom még,de most már engem is érdekel.

Lehet hogy csak egy van,de a C-s ,és X-es motornál is tudok olyat amikor kettő van.

De valójában lényegtelen a dolog,mert egészen máshonnan indult ez a történet. :lol:

Tévedtem,valóban csak egy érzékelő van, C-s motornál viszont van kettő,hogy mindegyiknél-e ....,nem érdekel. :)

Lehet hogy máshol is van,de ez szintén lényegtelen.

Elküldve

X16XEL-ben kettő van azt tudom

Tévedtem,valóban csak egy érzékelő van, C-s motornál viszont van kettő,hogy mindegyiknél-e ....,nem érdekel. :lol:

Lehet hogy máshol is van,de ez szintén lényegtelen.

Elküldve
Szevasztok

A következő a problémám.Alapjáraton a motor kb.10mp-ig szépen jár utánna 2-3mp-ig dadog de ojan szinten hogy ugrál az egész motor.Mi lehet a probléma?

oJan?

Te jó ég! :lol:

Gyertyák mikor voltak cserélve?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.