Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv!

Van egy kis gondom a klímával, ráadásul nem kicsit aggódom miatta, ugyanis nem nagyon találtam hasonlót a hozzászólások között.

Szóval tegnap is bekapcsoltam, hogy lefújjam a párát (2-3 hetente megvolt a téli bekapcsolás) és egyfajta nyiszogó, nyikorgó hangot hallottam. Még szerencse, hogy álló autónál a parkolóban ezzel indítottam, különben nem biztos, hogy meghallom. Szóval nekiállt nyikorogni, de elkezdett halkulni. Mikor már nem halkult tovább, kikapcsoltam, mert egy nyikorgás sosem normális dolog aztán pár perc múlva megint be, de ugyanaz. Ma délután gondoltam kipróbálom, hogy állunk a nyikorgással, és azt vettem észre, hogy a klíma egyáltalán nem kapcsol be. Meg sem rebben a fordulatszámmérő (tegnap ez OK volt), semmi zümmőgés és nyiorgás. Többszöri próbálkozás után sem indult be. Ezért most nem kicsit aggódom, lehet, hogy kompresszor? Találkozott már valaki ilyennel?

u.i. ősszel még hűtött rendesen, most nem tudom, mert odakint is hideg van, de a párát elég jól levitte pár héttel ezelőtt.

Előre is köszönöm a hozzászólásokat.

Üdv!

Ma megcsináltattam a klímát. Itt Veszprémben voltam a nemrég nyílt márkaszervízben, gondoltam legalább letesztelem, a családban és ismerősi körben úgyis van elég Opel :lol:

Na szóval, megnézettem és a fűtött műhelyben egyből bekapcsolt. Ennek ellenére lefejttettem a gázt (szép ez a műveltető ige, a német mennyivel egyszerűbben megoldja egy lassen-nel :lol: ) Szóval lejött, ami benne volt és hát ugyancsak meglepődtem, ugyanis 200 grammnál több nem jött ki második próbálkozásra sem. A kocsi adattáblája szerint elvileg 600 g kéne bele. Szóval ne csodálkozzak, hogy nem indult be. A visszatöltött gázt megfestették meg egy kis olaj bele és most királyul megy.

Annyit mondtak még, hogy egy 5 éves autónál ez lehet normális. Mindenesetre ha szivárog, talán a festett gáz miatt könnyebb lesz megtalálni...

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ma megcsináltattam a klímát. Itt Veszprémben voltam a nemrég nyílt márkaszervízben, gondoltam legalább letesztelem, a családban és ismerősi körben úgyis van elég Opel :lol:

Na szóval, megnézettem és a fűtött műhelyben egyből bekapcsolt. Ennek ellenére lefejttettem a gázt (szép ez a műveltető ige, a német mennyivel egyszerűbben megoldja egy lassen-nel :lol: ) Szóval lejött, ami benne volt és hát ugyancsak meglepődtem, ugyanis 200 grammnál több nem jött ki második próbálkozásra sem. A kocsi adattáblája szerint elvileg 600 g kéne bele. Szóval ne csodálkozzak, hogy nem indult be. A visszatöltött gázt megfestették meg egy kis olaj bele és most királyul megy.

Annyit mondtak még, hogy egy 5 éves autónál ez lehet normális. Mindenesetre ha szivárog, talán a festett gáz miatt könnyebb lesz megtalálni...

Nekem is elment belőle a gáz, de mielőtt feltöltötték volna, vákuummal megnézték és kiderült, hogy valahol ereszt a rendszer. Kis matatás után meg is találtam a hibát, mert a kenőanyag, ami a gázban van - zöldes színű anyag - megmutatta a bibit...

...már megvan a csere cucc is, tavasszal csere, aztán ismét vákuum, majd ha OK-s, akkor mehet vissza a gáz!

Link to comment
Megosztás:

Nekem is elment belőle a gáz, de mielőtt feltöltötték volna, vákuummal megnézték és kiderült, hogy valahol ereszt a rendszer. Kis matatás után meg is találtam a hibát, mert a kenőanyag, ami a gázban van - zöldes színű anyag - megmutatta a bibit...

...már megvan a csere cucc is, tavasszal csere, aztán ismét vákuum, majd ha OK-s, akkor mehet vissza a gáz!

Vákuum teszt nekem is volt. Létrehoznak pár percre vákuumot és figyelik, hogy változik-e a nyomás. Ez kb. 5 perces művelet, itt része a dolognak. A zöldes színű cucc a festék, azt külön felszámolják, viszont az olajat, amit a gázzal együtt nyomatnak be, azt nem. Nekem az egész nem került 10ezerbe. 1 óra munka, a festék és a gáz anyagára. Összesen 9181 HUF Áfa-val.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ma megcsináltattam a klímát. Itt Veszprémben voltam a nemrég nyílt márkaszervízben, gondoltam legalább letesztelem, a családban és ismerősi körben úgyis van elég Opel :lol:

Na szóval, megnézettem és a fűtött műhelyben egyből bekapcsolt. Ennek ellenére lefejttettem a gázt (szép ez a műveltető ige, a német mennyivel egyszerűbben megoldja egy lassen-nel :lol: ) Szóval lejött, ami benne volt és hát ugyancsak meglepődtem, ugyanis 200 grammnál több nem jött ki második próbálkozásra sem. A kocsi adattáblája szerint elvileg 600 g kéne bele. Szóval ne csodálkozzak, hogy nem indult be. A visszatöltött gázt megfestették meg egy kis olaj bele és most királyul megy.

Annyit mondtak még, hogy egy 5 éves autónál ez lehet normális. Mindenesetre ha szivárog, talán a festett gáz miatt könnyebb lesz megtalálni...

Örülök, mondtam én :( kapcsold be hetente, és nem lesz egy ideig gondod vele. A festett gáz csak a nagy hibát mutatja ki ám, ha csak simán az elöregedett gumicsövön disszipál el a gáz, azt nem fogod látni. Ha le tudták vákuumozni rendesen és még tartani is tudták, kicsi esély van a festett kimutatásra. Nekem dettó ugyanez...

Link to comment
Megosztás:

sajnos ez kezd lenni az átlag autós...félre ne érts, nem kell mindenkinek autószerelőnek lennie, de ahogy most azon gyanakodtál, hogy wessz le akar téged nyúlni..ami teljesen kizárt, (mert nagyon is korrekt szerelő!) akkor ez a hivatalos szervíz esetén előtte meg sem fordult a fejedben? (pedig inkább ott kellett volna...)..azt hogy mit beszéltetek wesszel vagy mit sem, azt nem tudom, de tuti hogy csak a tisztánlátás végett mondta, hogy ennyi is lehet a vége, tehát ennyi a maximum....

Tisztában vagyok a hazai márkaszervizek profitorientált cégfilozófiájával, ezért hagytam a végére. Wessz-t pedig sajnos nem ismertem eddig.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Kb. 2 éve van egy 98'-as G Astrám 1,4 90 lóerős ecotech motoros. Elég sok motorikus probléma volt vele, ami a korábbi elhanyagolt szervizelésnek tudható be a szerelő szerint, nagyon sok szennyeződést szedtek ki a motorból. Mióta megvan, gyakori jelenség volt az egyenletes sebességnél tapasztalt rángatás, ami egy rendes szervizelést és főtengely, egyéb javítást követően ha meg nem is szűnt, de ritkán észlelhetővé vált.

Jelenleg azzal a problémával küzdünk, hogy nem megy egy henger, inkább alapjáraton és alacsony fordulatszám tartományban. Már több napot túlóráztak rajta, a computer nem ad hibajelet, kipucoltak mindent, EGR szelepet is beleértve, trafócsere, gyertyacsere, egy csattogó hidrotőke csere, olajcsere, injektor ultrahagos tisztítás, amit el lehet képzelni, ennek ellenére nem megy. Magasabb ford. régiókban szépen húz, de alapjáraton nem változott. Egy korábbi, 2004-2005 fórumban valaki említette, hogy esetleg a vízfokhőmérő jeladó okozhat ilyen hibajelenséget.

A szerelőm sem érti, én sem, esetleg van valamilyen ötlet?

Köszönettel balazsi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

G-astrám időnként leáll.Megjelenik a műszerfalon a kis sárga kocsi egy szervízkulccsal.Egy 1.2 eco-ról van szó,eddig nem volt vele problémám (kivétel a teljes vezérműlánc garnitúra csere,kb 1éve volt már),-szinte nincs hangja a kocsinak.

Csak egy pár napja álldogál lefele,és aztán nehezen indul.2001-es,100 ezer km felett,garázsban tartott.Próbáltam keresgetni a fórumban,de gyújtótrafó hibára utaló jelet nem tudok.Ha tudtok,segítsetek! Előre is KÖSZI!

Mi lehet a rendszertelen leállás oka (i) ? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

G-astrám időnként leáll.Megjelenik a műszerfalon a kis sárga kocsi egy szervízkulccsal.Egy 1.2 eco-ról van szó,eddig nem volt vele problémám (kivétel a teljes vezérműlánc garnitúra csere,kb 1éve volt már),-szinte nincs hangja a kocsinak.

Csak egy pár napja álldogál lefele,és aztán nehezen indul.2001-es,100 ezer km felett,garázsban tartott.Próbáltam keresgetni a fórumban,de gyújtótrafó hibára utaló jelet nem tudok.Ha tudtok,segítsetek! Előre is KÖSZI!

Mi lehet a rendszertelen leállás oka (i) ? :lol:

Jó lenne a hibakódot tudni,utána sokkal okosabbak lennénk! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Kb. 2 éve van egy 98'-as G Astrám 1,4 90 lóerős ecotech motoros. Elég sok motorikus probléma volt vele, ami a korábbi elhanyagolt szervizelésnek tudható be a szerelő szerint, nagyon sok szennyeződést szedtek ki a motorból. Mióta megvan, gyakori jelenség volt az egyenletes sebességnél tapasztalt rángatás, ami egy rendes szervizelést és főtengely, egyéb javítást követően ha meg nem is szűnt, de ritkán észlelhetővé vált.

Jelenleg azzal a problémával küzdünk, hogy nem megy egy henger, inkább alapjáraton és alacsony fordulatszám tartományban. Már több napot túlóráztak rajta, a computer nem ad hibajelet, kipucoltak mindent, EGR szelepet is beleértve, trafócsere, gyertyacsere, egy csattogó hidrotőke csere, olajcsere, injektor ultrahagos tisztítás, amit el lehet képzelni, ennek ellenére nem megy. Magasabb ford. régiókban szépen húz, de alapjáraton nem változott. Egy korábbi, 2004-2005 fórumban valaki említette, hogy esetleg a vízfokhőmérő jeladó okozhat ilyen hibajelenséget.

A szerelőm sem érti, én sem, esetleg van valamilyen ötlet?

Köszönettel balazsi!

nem akarok egyből kioktató lenni..lűtom új vagy itt a fórumon? a fagyizást próbáltad már? (kb 50km 4000 feletti fordulaton közlekedés) szoktad forgatni rendesen a mocit vagy csak úgy "tatásan"? mert ennek kell a "nyúzás"! különben ezt produkálja....egyébként mostanában ezzel van tele a fórum...új emberek és persze a hibák szinte mind ide vezethetőek vissza...főleg télen, amikor az ember nem is meri úgy taposni neki....szóval ez nem neked szól kimondottan, de hihetetetlen sokan fordulnak a fórumra szinte ugyanezzel a hibával és kérdéssel..mi pedig töretlenül írjuk és írjuk, de nem olvastok vissza, pedig ha annyi 10eFt-om lenne, ahányszor már erről irtunk, már minima Insigniám lenne... :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

nem akarok egyből kioktató lenni..lűtom új vagy itt a fórumon? a fagyizást próbáltad már? (kb 50km 4000 feletti fordulaton közlekedés) szoktad forgatni rendesen a mocit vagy csak úgy "tatásan"? mert ennek kell a "nyúzás"! különben ezt produkálja....egyébként mostanában ezzel van tele a fórum...új emberek és persze a hibák szinte mind ide vezethetőek vissza...főleg télen, amikor az ember nem is meri úgy taposni neki....szóval ez nem neked szól kimondottan, de hihetetetlen sokan fordulnak a fórumra szinte ugyanezzel a hibával és kérdéssel..mi pedig töretlenül írjuk és írjuk, de nem olvastok vissza, pedig ha annyi 10eFt-om lenne, ahányszor már erről irtunk, már minima Insigniám lenne... :( :lol:

Nem inkább új Astra J? :lol:

Egyébként én is meg akartam tőle kérdezni,hogy nem esetleg az ellustulás miatt

lehet a baja a kocsinak?

Link to comment
Megosztás:

mia a motor kód?

Szia wessz!

Ha még egyszer világít a sárga motorjelem akkor megállok és megnézem!Eddig kétszer villant fel de mindig elaludt magátol így nem tudom kiolvasni belőle!Vagy ilyenkor is eltárolja a hibát és ilyenkor is él az a verzió, hogy a csatlakozó A illetve B lábait összekötöm és kiolvasható a hiba?

Elírtam egy kicsit a kilómétert... 207ezer van csak benne! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia wessz!

Ha még egyszer világít a sárga motorjelem akkor megállok és megnézem!Eddig kétszer villant fel de mindig elaludt magátol így nem tudom kiolvasni belőle!Vagy ilyenkor is eltárolja a hibát és ilyenkor is él az a verzió, hogy a csatlakozó A illetve B lábait összekötöm és kiolvasható a hiba?

Elírtam egy kicsit a kilómétert... 207ezer van csak benne! :lol:

eltárolja igen, kiolvasható marad

Link to comment
Megosztás:

Szia wessz!

Ha még egyszer világít a sárga motorjelem akkor megállok és megnézem!Eddig kétszer villant fel de mindig elaludt magátol így nem tudom kiolvasni belőle!Vagy ilyenkor is eltárolja a hibát és ilyenkor is él az a verzió, hogy a csatlakozó A illetve B lábait összekötöm és kiolvasható a hiba?

Elírtam egy kicsit a kilómétert... 207ezer van csak benne! :lol:

milyen motorkód? ha z-s akkor fékgáz modszer....

Link to comment
Megosztás:

nem akarok egyből kioktató lenni..lűtom új vagy itt a fórumon? a fagyizást próbáltad már? (kb 50km 4000 feletti fordulaton közlekedés) szoktad forgatni rendesen a mocit vagy csak úgy "tatásan"? mert ennek kell a "nyúzás"! különben ezt produkálja....egyébként mostanában ezzel van tele a fórum...új emberek és persze a hibák szinte mind ide vezethetőek vissza...főleg télen, amikor az ember nem is meri úgy taposni neki....szóval ez nem neked szól kimondottan, de hihetetetlen sokan fordulnak a fórumra szinte ugyanezzel a hibával és kérdéssel..mi pedig töretlenül írjuk és írjuk, de nem olvastok vissza, pedig ha annyi 10eFt-om lenne, ahányszor már erről irtunk, már minima Insigniám lenne... :lol: :lol:

kb de nem vennék én olyat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Le egy problémám!

x14xe astra g 157 ezer km-rel. GM5w30-as olajat kapott 10ezer km-rel ezelött.

1000-1500 km-rel ezelött figyeltem, hogy fogyogat az olaj.

Ma indulás elött megnéztem a 2. szintnél volt!

Mentem vele 35km-ert és a 4. szintnél volt és egyenes úton.Kicsit habos is volt, de 1-2 perc után már nem.

Szerintetek mitől lehet? Mi lehet a baj?

Olaj cserét most tervezem Castrol Magnetek 10w40 félszintetikusat akarok bele rakni!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Le egy problémám!

x14xe astra g 157 ezer km-rel. GM5w30-as olajat kapott 10ezer km-rel ezelött.

1000-1500 km-rel ezelött figyeltem, hogy fogyogat az olaj.

Ma indulás elött megnéztem a 2. szintnél volt!

Mentem vele 35km-ert és a 4. szintnél volt és egyenes úton.Kicsit habos is volt, de 1-2 perc után már nem.

Szerintetek mitől lehet? Mi lehet a baj?

Olaj cserét most tervezem Castrol Magnetek 10w40 félszintetikusat akarok bele rakni!

Most akkor fogy vagy nem?

Húz kékes füstöt maga után?(mert akkor fogyasztja)

5W30olaj pont jó bele,10w40 csak akkor kell ,ha nagyon eszi az 5 w-st

Ja azt elfelejtettem,hogy van itt egy olajos rész is onnan le tudod olvasni milyen olaj kell bele gyárilag!

Link to comment
Megosztás:

Toyota

Mé'? Má' azt is az Opöly csinyája? :lol: :lol: :D

Há' mán értem mé' romolik a hibastatisztikájja! :(

Húgom most cseréli le a 4 éves Corolla 1.4 D4-D-jét. Semmi komoly gond nem volt vele (ha az 1 db kerékcsapágy cserét nem számítjuk), csak már túl van a 150 ekm-en.

Link to comment
Megosztás:

Most akkor fogy vagy nem?

Húz kékes füstöt maga után?(mert akkor fogyasztja)

5W30olaj pont jó bele,10w40 csak akkor kell ,ha nagyon eszi az 5 w-st

Ja azt elfelejtettem,hogy van itt egy olajos rész is onnan le tudod olvasni milyen olaj kell bele gyárilag!

Ez az, hogy nem érterm melegen miért van benne több?

Most veszek bele 1liter ilyet, hidegen feltöltöm max szintre és irom a km-ert.

Mindíg hidegen ellenörzöm majd. Kékes füst nem tudom van-e.

Füstöt látok, de hát hideg van én nem láttam szinét, de majd megnézem.

Láttam a topikot, de ott csak 5w-sek vannak. 10eseket nem láttam felsorolva.

Link to comment
Megosztás:

Ez az, hogy nem érterm melegen miért van benne több?

Most veszek bele 1liter ilyet, hidegen feltöltöm max szintre és irom a km-ert.

Mindíg hidegen ellenörzöm majd. Kékes füst nem tudom van-e.

Füstöt látok, de hát hideg van én nem láttam szinét, de majd megnézem.

Láttam a topikot, de ott csak 5w-sek vannak. 10eseket nem láttam felsorolva.

Ne keverd az olajakat!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.