Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

na akkor egy kis Honda infó, hogy legyen min csámcsogni, hogy szar ez a honda, és az opel a kiráJ... :D

38.300 km nél elcsúszott a kuplungom.

hazajöttem, ma már alig tudtam bemenni dolgozni mert ahogy megjött a turbónyomás azonnal csak pörgött a motor.

hát ennyit bírt a japán teknika...

sajnos a 2007 es civiceknek híresen szar a kuplungja, mindenkinek tönkremegy, bár én vigyáztam rá, és reménykedtem hogy megúszom, de nem.

Viszont nagy köszönet a honda hungarynak, kicserélik garanciába a kuplungot (61.000 Ft), a lendkereket ( utángyártottban 323.000 Ft) és a kinyomócsapágyat ( utángyártott 30.000Ft), ugy hogy az anyagot biztositják, és a cserét meg megoldom...

ugyhogy ez kicsit sikerült??? :mivan?: :rolleyes: ( ahoz képest hogy nincs gari a kocsimon...meg semmisem... )

Link to comment
Megosztás:

na akkor egy kis Honda infó, hogy legyen min csámcsogni, hogy szar ez a honda, és az opel a kiráJ... :D

38.300 km nél elcsúszott a kuplungom.

hazajöttem, ma már alig tudtam bemenni dolgozni mert ahogy megjött a turbónyomás azonnal csak pörgött a motor.

hát ennyit bírt a japán teknika...

sajnos a 2007 es civiceknek híresen szar a kuplungja, mindenkinek tönkremegy, bár én vigyáztam rá, és reménykedtem hogy megúszom, de nem.

Viszont nagy köszönet a honda hungarynak, kicserélik garanciába a kuplungot (61.000 Ft), a lendkereket ( utángyártottban 323.000 Ft) és a kinyomócsapágyat ( utángyártott 30.000Ft), ugy hogy az anyagot biztositják, és a cserét meg megoldom...

ugyhogy ez kicsit sikerült??? :mivan?: :rolleyes: ( ahoz képest hogy nincs gari a kocsimon...meg semmisem... )

Ez is jó egynek.....

Link to comment
Megosztás:

Nálam is ez van.

Lefosom :rolleyes:

vannak dolgok amiket nemtok a c14se után megérteni...

na mindegy egyszer majd ha kell akkor lehet eggyel nagyobb akkut kap, ha már van benne szervó akkor működjön rendesen és ne én erőlködjek...

Link to comment
Megosztás:

vannak dolgok amiket nemtok a c14se után megérteni...

na mindegy egyszer majd ha kell akkor lehet eggyel nagyobb akkut kap, ha már van benne szervó akkor működjön rendesen és ne én erőlködjek...

Nekem mükszik rendesen,csak kacsint egyet a lámpa :rolleyes:

Olyan mint a corsa,meglátja dombot és azt mondja én ezt nem akarom :D

Link to comment
Megosztás:

Nálam olyan van hogy...

Fekvő rendőr...

Átmegyek...

Felhajtáskor valami kattan jobb első futómű felől.

Ez azóta van amióta ilyen fincsi hideg van.

Jah de csak első fekvőnél reggeli elindulás után.

Valaki. Valami? :rolleyes:

kattan vagy nyikorog?

mert ha nyikorog, akkor wd40-et a gumiharangnak

legalábbis nekem ezt csinálták

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Nem életbevágó probléma, de azért megköszönném, ha tudnátok segíteni!:D

Szóval, a kesztyűtartómból rendeltetésszerű használat mellett kipergett 4 db. kb. 1cmX1 cm-es szivacsdarabka, amik arra lettek hivatva, hogy ne zörögjön a cucc.

Kettő helyét megtaláltam a fedél "szárának" végében, de a másik kettő nem tudom, hogy hová való és azóta zörög az egész kesztyűtartó. Garis szervizen nem tudták a szerelők sem... :rolleyes: (Mc, Opel Hámor).

Köszi a válaszokat előre is!

Link to comment
Megosztás:

Nálam olyan van hogy...

Fekvő rendőr...

Átmegyek...

Felhajtáskor valami kattan jobb első futómű felől.

Ez azóta van amióta ilyen fincsi hideg van.

Jah de csak első fekvőnél reggeli elindulás után.

Valaki. Valami? :rolleyes:

Ilyen fura hangokat én is hallok menet közben, eddig úgy vettem észre csak egy ideig csinálja (hidegen??) mintha a hátsó lengéscsillapítóktól jönne a zaj, amikor hepe-hupás, gödrös úton megyek és dolgozik a csillapítás. Ez miatt már eleinte többször azt hittem, hogy odaér az alja és az szól, de egyre biztosabb, hogy valami más lesz. Lehet, hogy ebben a hidegben amíg be nem járódik...csinálhat ilyet?Baromira idegesít.

Link to comment
Megosztás:

Ilyen fura hangokat én is hallok menet közben, eddig úgy vettem észre csak egy ideig csinálja (hidegen??) mintha a hátsó lengéscsillapítóktól jönne a zaj, amikor hepe-hupás, gödrös úton megyek és dolgozik a csillapítás. Ez miatt már eleinte többször azt hittem, hogy odaér az alja és az szól, de egyre biztosabb, hogy valami más lesz. Lehet, hogy ebben a hidegben amíg be nem járódik...csinálhat ilyet?Baromira idegesít.

hátsó lengéscsillapitonak a szilentje szokott kiverődni picit,ez tud olyan hangot adni,mitha leérne az alja.....

Link to comment
Megosztás:

utolsó gondolat kulcs ügyben!

nekem ügyebár 1 garnitura van, 2 kulccsal, külön slussz, és külön ajtó

olcsóbb megoldásként lehet a kulcsokat másoltatni? igaz akkor távirányító nem lenne, csak kulcsok... de egyelőre elég lenne csak kulcs

viszont kettő fajta kell

és így, menne az immo-s cucc? nem tiltana le a slusszkulcs másolat?

Hát ha az imos nélkülivel indítani akarsz, ugyse fog mert nem enged.

Ugy emlékszem hogy 15 ért másol az opel olyat, ami imos, de nincs rajt távirányító.

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
Hát ha az imos nélkülivel indítani akarsz, ugyse fog mert nem enged.

Ugy emlékszem hogy 15 ért másol az opel olyat, ami imos, de nincs rajt távirányító.

asszem elmegyek opelbe és direktbe kérdezek :rolleyes:

melyikbe, mindegy?

Link to comment
Megosztás:

Hát ha az imos nélkülivel indítani akarsz, ugyse fog mert nem enged.

Ugy emlékszem hogy 15 ért másol az opel olyat, ami imos, de nincs rajt távirányító.

jaja, immo nélkül gyújtás ráadás után a motordiag lámpa csak villog veszettül, indítózni nem tudsz

Link to comment
Megosztás:

G Astra Én így szeretlek. :rolleyes:

Azért látszik, hogy nemnagyon értenek az egybegyültek a villamossághoz. Az nem zavar senkit, hogy amikor bekapcsoljátok a bojlert/a szomszéd hegeszt, akkor nálatok kicsit az égők elhalványulnak/villognak?

A generátor az ad egy adott áramot, alapjáraton viszonylag keveset. Általában a ráírt áramerősséget 6000/perc fordulatnál tudja leadni (generátorfordulat, nem főtengelyfordulat). Ha két áramerősség van megadva a generátoron (pl. 45/90A), akkor a kisebbik áramerősség 1800/perc fordulatnál érvényes. Namost ha megnézitek az áttételezést a generátor felé, akkor ott olyan 1:2 körüli áttétel van, tehát ha a motor jár 750/perc fordulaton, akkor a generátor 1500-on jár. Viszont ezen a szakaszon elég meredeken esik a generátor áramerősség-fordulat görbéje, tehát ha mondjuk 1800 fordulaton tud 45A-t adni, akkor 1500-on már csak 30A-t tud adni. Na ha erre ráakasztod a világítást, fűtést, egyéb anyámkínját, akkor nem csoda, hogy a kormány mozgatásakor a feszültség ingadozik egy kicsit, mivel a világítás elvisz 10 körül, de inkább többet, fűtésmotor elvisz 5A-t, motorelektronika, befecskendezés, stb. is elvisz 10A-t, akkor már nemis marad felesleg. Innen aztán nem csoda, hogy a szervó mozgatásakor kicsit ingadozik a feszültség, mivel az is árammal megy, azt meg csak az akkuból tud venni, az meg nem tökéletes feszültséggenerátor, terhelés hatására kicsit esik a feszültsége. Hiába teszel 44 helyett 90Ah-t, attól még ugyanúgy fog ingadozni a feszültség, csak esetleg kisebb lesz az ingadozás mértéke, és esetleg nem veszed észre. Meg lehet oldani, lehet tenni nagyobb áramú generátort, pl. 200A-est, akkor az alapjáraton is tud adni 90A-t, csak az nem olyan olcsó meg nem olyan kicsike. Jó eséllyel kell hozzá dupla szíj vagy szélesebb szíj, mert nem fogja tudni az egyszerű szíj a szükséges nyomatékot átvinni, vagy pedig drasztikusan le fog csökkenni a szíj élettartama. Másik lehetőség lecserélni az áttételt, pl. 1:3 arányra, csak ehhez meg kell nézni, hogy a generátor birja-e a magasabb fordulatot, mert azért itt már 6000-es motorfordulatnál 18000-et pörögne a generátor. Van olyan, ami birja, sőt van ami 24000-et is birja, de nem hiszem, hogy az Astraban olyan van. Na meg ekkor számolni kell a generátorcsapágyak és a kefék fokozott mértékű kopásával.

De nincs ezzel az ingadozással semmi probléma, csak azok csinálnak belőle problémát, akik nem értenek hozzá, és elvárnák, hogy az a kis generátor minden fordulaton adjon 90A-t. Azért nem teljesen hülyék az autógyárban sem a mérnökök, ki tudják ők azt számolni, hogy az, hogy alapjáraton kicsit ingadozik a feszültség, amikor tekergetjük a kormányt, az nem okoz semmiféle problémát, hiszen nem jár üzemszerűen a motor alapjáraton és nem csavargatjuk állandóan oda-vissza a kormányt. Ugyanez érvényes az akkura is. Ha a gyár 44Ah-val szerelte, akkor felesleges okoskodni, hogy abba nagyobb kellene. Pontosan elég abba a 44Ah-s akku is a normál használathoz. Majd ha annál, aki ehelyett 90Ah-t tesz be, kétszerannyi lesz az akku élettartama, akkor azt mondom, igaza volt. De ilyen sosem lesz. Aki akarja, telepakolhatja a csomagtartót is akkukkal, csak ne ajánlgassa másnak mindenféle hozzáértés nélkül, mert felesleges pénzkidobás és környezetszennyezés.

Link to comment
Megosztás:

Azért látszik, hogy nemnagyon értenek az egybegyültek a villamossághoz. Az nem zavar senkit, hogy amikor bekapcsoljátok a bojlert/a szomszéd hegeszt, akkor nálatok kicsit az égők elhalványulnak/villognak?

Semmi más fogyasztó nincs bekapcsolva, csak a világítás és a kormányszervó látványosan elviszi a delejt.

Arról is volt szó itt, hogy lehet ez az oka a sok H7-es izzókiégésnek és arról is volt szó, hogy egyes márkákban ilyen jelenség nincsen.

Mindenki érti amit mondasz, de ha más autókban ezt meg lehetett oldani, akkor ebben miért nem??

Nem azt mondtuk, hogy eget rengető probléma, simán együtt lehet vele élni, csak ha valaki szerint (itt írta pár napja) egy OFF renault ON nem csinál ilyet, akkor a G astra miért ? Ennyivel jobbak a francia mérnökök, mint a németek?? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Semmi más fogyasztó nincs bekapcsolva, csak a világítás és a kormányszervó látványosan elviszi a delejt.

Arról is volt szó itt, hogy lehet ez az oka a sok H7-es izzókiégésnek és arról is volt szó, hogy egyes márkákban ilyen jelenség nincsen.

Mindenki érti amit mondasz, de ha más autókban ezt meg lehetett oldani, akkor ebben miért nem??

Nem azt mondtuk, hogy eget rengető probléma, simán együtt lehet vele élni, csak ha valaki szerint (itt írta pár napja) egy OFF renault ON nem csinál ilyet, akkor a G astra miért ? Ennyivel jobbak a francia mérnökök, mint a németek?? :rolleyes:

Persze, hogy látványosan elviszi, ezt írtam le feljebb. Kormányszervó a megmozdítás pillanatában ránt mondjuk 40A-t, generátor meg közben termel 30-at, és megy még a világítás is, meg ugye jár a motor is. Tehát akkor a generátor tud adni 5A-t a többit levonva, szervó meg húz 40-et, már megis van a villanás. Kapcsold ki a világítást, akkor is villanni fog, csak nem látod :D

Nem látok összefüggést az izzókiégés és eközött, ez megint csak egy feltételezés. Az izzók tipikusan bekapcsoláskor égnek ki, a hideg izzószál kis ellenállása miatt nagy áramimpulzus szalad át rajta, ami a spirálban erőhatásokat hoz létre, és el tudja tépni a spirált az elvékonyodott helyeken. Francia autók közül is egyesek előszeretettel égetik ki az égőket, szóval ott se épp fenékig tejfel minden.

Mint írtam, meg lehet oldani. Akár a szervót is lehet úgy vezérelni, hogy ne legyen akkora a rásegítés álló helyzetben, ezáltal kisebb az áramfelvétele, és nem lesz a kormány se annyira előszeretettel csavargatva álló helyzetben (erre jön aztán a City szervó, ami meg ezt kikapcsolja, és nagyobb rásegítést ad parkoláshoz pl.). Mellesleg azon a Renaulton biztosan elektrohidraulikus szervó van? Ha az, akkor szerintem meg lehet azt is rángatni úgy, hogy villogjon a lámpa tőle...

Link to comment
Megosztás:

1. én tényleg nem értek az autóvillamossághoz, ha értenék nem kérdeznék... :D

2. igen. más autókban én sem láttam még ilyet sehol (se otthon bárhol laktam, bár a családi nyaralóban nem lehet egyszerre bekapcsolni a bojlert meg a villanysütőt a fűnyíróval, de ott kb minden 50 évvel ezelőtti szintre van méretezve)

3. lehet magyarázni, hogy normális ha a klíma bekapcsolásával elmegy a kormányból a szervó, szerintem felhasználói szemszögből ez gáz egy "új" autónál. (anyázás on) A 15 éves Astrám nem csinált ilyeneket, persze abban hidraulikus volt a szervó, de akkor ménem volt jó az úgy?? (anyázás off)

Az a baj hogy van összehasonlítási alapom az elődjével, és ezeket a dolgokat egyszerűen nehéz így hova tenni. Merthát engem tökre hidegen hagy hogy elektroH-s vagy hidraulikus, működjön...

Ez meg nemjól működik (=láthatóan és érezhetően más, és nem kellemesebb), csak kompromisszumot köt vele az ember.

De mondjuk arra már régen rájöttem hogy azokat az autókat még más célból építették mint ezeket :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

na akkor egy kis Honda infó, hogy legyen min csámcsogni, hogy szar ez a honda, és az opel a kiráJ... :D

38.300 km nél elcsúszott a kuplungom.

hazajöttem, ma már alig tudtam bemenni dolgozni mert ahogy megjött a turbónyomás azonnal csak pörgött a motor.

hát ennyit bírt a japán teknika...

sajnos a 2007 es civiceknek híresen szar a kuplungja, mindenkinek tönkremegy, bár én vigyáztam rá, és reménykedtem hogy megúszom, de nem.

Viszont nagy köszönet a honda hungarynak, kicserélik garanciába a kuplungot (61.000 Ft), a lendkereket ( utángyártottban 323.000 Ft) és a kinyomócsapágyat ( utángyártott 30.000Ft), ugy hogy az anyagot biztositják, és a cserét meg megoldom...

ugyhogy ez kicsit sikerült??? :mivan?: :rolleyes: ( ahoz képest hogy nincs gari a kocsimon...meg semmisem... )

hét ha tényleg szériahiba, vagy tervezési, vagy minek nevezzem, akkor igazából ez a korrekt hozzáállás. Mondjuk azt nem értem, hogy szerelést miért hárítják rád ebben az esetben.

Népítéletben olvastam, (szóval vagy igaz vagy nem) de nyugatra tőlünk állítólag rendszeresen szervizelt autóban 5 ezerrel a szervízintervallum előtt elszakadt a vezérműszíj. Szó nélkül kapott új motort az illető és sűrű elnézés mellett kicserélték.

Ilyen fura hangokat én is hallok menet közben, eddig úgy vettem észre csak egy ideig csinálja (hidegen??) mintha a hátsó lengéscsillapítóktól jönne a zaj, amikor hepe-hupás, gödrös úton megyek és dolgozik a csillapítás. Ez miatt már eleinte többször azt hittem, hogy odaér az alja és az szól, de egyre biztosabb, hogy valami más lesz. Lehet, hogy ebben a hidegben amíg be nem járódik...csinálhat ilyet?Baromira idegesít.

Ha elölről jön, és a kátyúkban is hallod, akkor érdemes megnézni, hogy a gólyaláb nem lazult-e le a toronycsapágynál. Azt mondjuk nem értem, hogy mitől lazult le egyik ismerősömnek, de tudtak húzni rajta és utána csöndben volt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.