Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

ez két mondat? két lehetőség? vagy kérdések?

kulcsot elfordít, elfordítva tartra felhúzza az ablakot? IGEN

Utána a reteszeléskor megnyomod elengeded a távi gombot felhúzza az ablakot.? NEM

már csak azért nem mert "utána" már nem húzza fel, mert már előtte felhúzta!

Ha jól értettem, akkor szerintem arra célzott, hogy ha kulccsal működtethető az ablak emelés, akkor működik ez a megoldás.

Ha nem működtethető akkor nem.

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
Ha jól értettem, akkor szerintem arra célzott, hogy ha kulccsal működtethető az ablak emelés, akkor működik ez a megoldás.

Ha nem működtethető akkor nem.

kulccsal igen (ameddig elfordítva tartom), távirányítóval nem, de zárnál, se riasztónál (1. és 2. nyomás)

ebből a témából kiszálltam :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

ez két mondat? két lehetőség? vagy kérdések?

kulcsot elfordít, elfordítva tartra felhúzza az ablakot? IGEN

Utána a reteszeléskor megnyomod elengeded a távi gombot felhúzza az ablakot.? NEM

már csak azért nem mert "utána" már nem húzza fel, mert már előtte felhúzta!

"kulcsot elfordít, elfordítva tartra felhúzza az ablakot? IGEN"

ha ezt most meg tudod csinálni, akkor a modullal is fog működni. Ha nem tudod, akkor nem tudom, hogy működni fog-e a modullal.

Akkor leírom az én olvasatomban mit jelentenek a fent ismertetett megoldások, hátha nem jól értettem:

Alaphelyzet:

A kulcsot az indítózárból kivesszük, akkor elveszi az áramot az ablakelemelőtől, nem lehet gombokkal emelni.

De ha kulccsal zárunk , akkor a kulcsot elfordítva tartva visszaadja az áramot és felhúzza az ablakot.

Ha elengedem a kulcsot félúton, akkor viszont megáll az emelés, tehát nem húzza fel automatikusan, hanem tartani kell.

Nekem így működik.

Átkötött helyzet:

1.

Ha simán átkötnénk, akkor felhúzná az ablakot ajtózárásra és az ablakemelést a normál belső használatú üzemnek megfelelően a végállásnál állítaná le. Viszont áram alatt maradna a motor és a belső emelőkapcsolók, úgy mint mikor bent van a kulcs az indítózárban. Tehát elvileg a nyomógombok segítségével belülről működtethető lenne az ablak.

Szerintem nem, mert nem a gomboknak adja vissza a vezérlést, nem úgy kötik át.

A relés dolog annyival jobb, hogy ugyanúgy elveszi egy idő után az áramot, mint amikor visszaengeded a kulcsot. Alap esetben ugye felmegy az ablak és az ablakemelő motorok túlzott áramfelvétele miatt lekapcsol az ablakemelő motor. Az átkötéses rendszernél kvázi folyamatosan a végálláskapcsoló tiltja a motort.

Ha jól értettem, akkor szerintem arra célzott, hogy ha kulccsal működtethető az ablak emelés, akkor működik ez a megoldás.

Ha nem működtethető akkor nem.

úgy-úgy. Pontosítanám az utolsó mondatot:Ha nem működtethető akkor nem biztos, hogy működteti. Ilyen tapasztalatom még nincs.

Link to comment
Megosztás:

ez két mondat? két lehetőség? vagy kérdések?

kulcsot elfordít, elfordítva tartra felhúzza az ablakot? IGEN

Utána a reteszeléskor megnyomod elengeded a távi gombot felhúzza az ablakot.? NEM

már csak azért nem mert "utána" már nem húzza fel, mert már előtte felhúzta!

ez egy mondat

ha kulccsal megy a felhúzás, akkor megoldható ezzel a módszerrel, hogy a távirányítóval is felhúzható legyen

Link to comment
Megosztás:

Akkor leírom az én olvasatomban mit jelentenek a fent ismertetett megoldások, hátha nem jól értettem:

Alaphelyzet:

A kulcsot az indítózárból kivesszük, akkor elveszi az áramot az ablakelemelőtől, nem lehet gombokkal emelni.

De ha kulccsal zárunk , akkor a kulcsot elfordítva tartva visszaadja az áramot és felhúzza az ablakot.

Ha elengedem a kulcsot félúton, akkor viszont megáll az emelés, tehát nem húzza fel automatikusan, hanem tartani kell.

Nekem így működik.

Átkötött helyzet:

1.

Ha simán átkötnénk, akkor felhúzná az ablakot ajtózárásra és az ablakemelést a normál belső használatú üzemnek megfelelően a végállásnál állítaná le. Viszont áram alatt maradna a motor és a belső emelőkapcsolók, úgy mint mikor bent van a kulcs az indítózárban. Tehát elvileg a nyomógombok segítségével belülről működtethető lenne az ablak.

2.

Relé közbeiktatással annyit változik a 1. pontban részletezett megoldás, hogy az ablak felemelkedik, a motor megáll, de 30 mp után a relé teljesen elveszi az áramot, így már nem marad áram alatt a rendszer, az ablak továbbakban nem üzemeltethető.

JÓL ÉRTEM?

Az eddigiek alapján bennem is pontosan ez a kép alakult ki.

Bár engem nem érint, nekem messziről is felhúzza az ablakokat.

Link to comment
Megosztás:

A relés dolog annyival jobb, hogy ugyanúgy elveszi egy idő után az áramot, mint amikor visszaengeded a kulcsot. Alap esetben ugye felmegy az ablak és az ablakemelő motorok túlzott áramfelvétele miatt lekapcsol az ablakemelő motor. Az átkötéses rendszernél kvázi folyamatosan a végálláskapcsoló tiltja a motort.

Úgy tudom, hogy nincs végálláskapcsoló, csak a motor áramfelvételére kapcsol. Pont úgy, mint a külső-belső lev.keringtetésnél, csak az ablakemelőt minden "áramszünet" után tanítani kell.

Ha rosszul tudom úgyis kijavítanak.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem, mert nem a gomboknak adja vissza a vezérlést, nem úgy kötik át.

Ez nem is volt lényeges, csak azt hittem a két dolog egy körön van.

Tehát ugyanúgy működik, mint belső használatkor, csak 30 mp múltán totál elveszi az áramot, kvázi visszaáll az indítózárból kivett kulcs esetén fennálló gyári alaphelyzet, míg sima átkötésnél olyan, mintha benn lenne az indítózárban a kulcs.

Kivéve, hogy a gombok nem működnek.

Ne haragudj, hogy ennyit kérdezek, de nem vagyok elektromos szakember.

Tehát:

A rajz alapján meg tudom csináltatni a panelt egy arra illetékessel ez nem gond, de megtalálom majd, hogy hová kell kötni?

A rajzon vannak számozott csatlakozási pontok. Azok a gépsasra vonatkoznak? Azok azonosíthatók, ha az anyós ülés altt megnézem mi van?

Link to comment
Megosztás:

Ez nem is volt lényeges, csak azt hittem a két dolog egy körön van.

Tehát ugyanúgy működik, mint belső használatkor, csak 30 mp múltán totál elveszi az áramot, kvázi visszaáll az indítózárból kivett kulcs esetén fennálló gyári alaphelyzet, míg sima átkötésnél olyan, mintha benn lenne az indítózárban a kulcs.

Kivéve, hogy a gombok nem működnek.

Ne haragudj, hogy ennyit kérdezek, de nem vagyok elektromos szakember.

Tehát:

A rajz alapján meg tudom csináltatni a panelt egy arra illetékessel ez nem gond, de megtalálom majd, hogy hová kell kötni?

A rajzon vannak számozott csatlakozási pontok. Azok a gépsasra vonatkoznak? Azok azonosíthatók, ha az anyós ülés altt megnézem mi van?

A kapcsolási rajz alapján simán meg lehet csinálni. (DE igazából ez nem más, mint egy monostabil multivibrátor, lehet van is készen a szakiknak) A nyákrajz csak segítség, aki nem akar nyákot tervezni. A kapcs rajzon lévő kivezetéseket oda kell kötni ahova írva vannak. Na ezt jól megaszondtam. Szóval azok a paraméterek a központi zár vezetékeire vonatkoznak. Jobb küszöbtakaró leszed és meglátod. Van egy 28 és egy 12 polusu csati ha leveszed a lábkiosztás bele is van sütve, szóval nem lesz nehéz megtalálni, mit hova kell kötni.

Link to comment
Megosztás:

A kapcsolási rajz alapján simán meg lehet csinálni. (DE igazából ez nem más, mint egy monostabil multivibrátor, lehet van is készen a szakiknak) A nyákrajz csak segítség, aki nem akar nyákot tervezni. A kapcs rajzon lévő kivezetéseket oda kell kötni ahova írva vannak. Na ezt jól megaszondtam. Szóval azok a paraméterek a központi zár vezetékeire vonatkoznak. Jobb küszöbtakaró leszed és meglátod. Van egy 28 és egy 12 polusu csati ha leveszed a lábkiosztás bele is van sütve, szóval nem lesz nehéz megtalálni, mit hova kell kötni.

Á!!! ez volt a kérdés lényege!

Köszönöm!

Erotikusan hangzik :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Még egy utolsó felmerült kérdés:

Ez akkor is működésbe lép, ha bentről bezárom az központi zárral az ajtókat a vezető oldali ajtózár gombbal?

Mert akkor ügyelni kell, hogy az aszonynak le ne vágjam a kidugott könyökét, mikor véletlenül lenyomom az én kidugótt könyökömmel :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Még egy utolsó felmerült kérdés:

Ez akkor is működésbe lép, ha bentről bezárom az központi zárral az ajtókat a vezető oldali ajtózár gombbal?

Mert akkor ügyelni kell, hogy az aszonynak le ne vágjam a kidugott könyökét, mikor véletlenül lenyomom az én kidugótt könyökömmel :D

Akár most is kipróbálhatod! :rolleyes:

Nem tud semmit becsípni. Ha akadályt észlel egy kicsit visszaengedi az ablakot. Akár a kisujjadat is odateheted, nem fog fájni (lányom után kipróbáltam én is).

Link to comment
Megosztás:

Még egy utolsó felmerült kérdés:

Ez akkor is működésbe lép, ha bentről bezárom az központi zárral az ajtókat a vezető oldali ajtózár gombbal?

Mert akkor ügyelni kell, hogy az aszonynak le ne vágjam a kidugott könyökét, mikor véletlenül lenyomom az én kidugótt könyökömmel :rolleyes:

Elvileg csak reteszelésre, vagyis a 2. gombnyomásra működik. Az elsőre nem, így elvileg nem. Ha mégis, akkor másik szálat kell keresni a vezérlésnek.

Link to comment
Megosztás:

Akár most is kipróbálhatod! :rolleyes:

Nem tud semmit becsípni. Ha akadályt észlel egy kicsit visszaengedi az ablakot. Akár a kisujjadat is odateheted, nem fog fájni (lányom után kipróbáltam én is).

Ez szimpi. Előbb kipróbáltatom a gyerekkel, aztán ha minden ok én is kipróbálom :DDDDD

Link to comment
Megosztás:

Elvileg csak reteszelésre, vagyis a 2. gombnyomásra működik. Az elsőre nem, így elvileg nem. Ha mégis, akkor másik szálat kell keresni a vezérlésnek.

Ahaááá, világos, szinte érzem hogy megvilágosodtam, ahogy anyám mondaná, jobban is látok! :rolleyes:

Eddig azt hittem, hogy már ez elsőre. Ez így tökéletes lenne!

Köszi még egyszer!

Link to comment
Megosztás:

Akár most is kipróbálhatod! :rolleyes:

Nem tud semmit becsípni. Ha akadályt észlel egy kicsit visszaengedi az ablakot. Akár a kisujjadat is odateheted, nem fog fájni (lányom után kipróbáltam én is).

Na majd, ha viszem haza anyósom.... :D

szerk: Nyáron majd...

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Kolléga a pollenszűrőt írta, de ha négyesen se szedi le a párát, akkor szerintem az tuti belső levegő keringető (tapasztalat) Nálam 2 hete ment el az állító motor és sajnos pont belső levegő állapotban. Egyszerűen nem tudtam már mit kezdeni a párásodással, csak leengedni az ablakot (-8 fokbon autópályán).

Egyszerű teszt: motor áll, gyújtás ráad, ventillátor kikapcs. Belső levegő állító kapcsoló benyom. Ha az anyósülés felöl a műszerfal alól hallasz hangot, az már jó. Kb 4-5 másodpercig kell hallanod. Ha nem áll le, akkor az megint nem jó.

Mindkét (mindhárom) esetben szereld ki a kesztyűtartót. Amennyiben működik az állító motor, akkor nézd meg a pollenszűrőt, amennyiben nem, akkor keresd meg a motort, mellette zárd le a csappantyút és húzd le amíg nem veszel újjat....mondjuk ha már ott vagy a pollenszűrőt mindenképpen nézd meg. :rolleyes:

A harmadik lehetőség, hogy folyik a fűtőradiátorod és csurom víz a szőnyeged.....

Köszi a segítséget,mind a három dolgot ellenőrizni fogom :D

Link to comment
Megosztás:

Srácok,

Korábban írtam, hogy észrevettem ahogy pl parkolásnál ahogy tekergetem a kormányt úgy halványul el érezhetően a tompított fénye.

Ma annyival beljebb jutottam, hogy bekapcsoltam a klímát, na így már a belső világításon is látszott hogy hullámzik ha dolgozik a szervó, a rásegítés viszont érezhetően (sokkal) kevesebb volt, mikor ment a klíma.

Hibakód nincs, de gondolom ez azért (ebben a mértékben) nem így természetes...

Lehet hogy gyenge az akkum (bár -20 ban is pöccre indult) illetve valami gáz van a generátorommal?

(valszeg) az utóbbi produkálja a hangot reggelente ha minuszokban aludt az autó, hogy indításkor sír egy fél másodpercre, aztán mintha picit búgna is de ez később elmúlik... nemtom a kettőnek van-e köze egymáshoz

Link to comment
Megosztás:

Srácok,

Korábban írtam, hogy észrevettem ahogy pl parkolásnál ahogy tekergetem a kormányt úgy halványul el érezhetően a tompított fénye.

Ma annyival beljebb jutottam, hogy bekapcsoltam a klímát, na így már a belső világításon is látszott hogy hullámzik ha dolgozik a szervó, a rásegítés viszont érezhetően (sokkal) kevesebb volt, mikor ment a klíma.

Hibakód nincs, de gondolom ez azért (ebben a mértékben) nem így természetes...

Lehet hogy gyenge az akkum (bár -20 ban is pöccre indult) illetve valami gáz van a generátorommal?

(valszeg) az utóbbi produkálja a hangot reggelente ha minuszokban aludt az autó, hogy indításkor sír egy fél másodpercre, aztán mintha picit búgna is de ez később elmúlik... nemtom a kettőnek van-e köze egymáshoz

valami biztosan van,elég kicsik az akksik az opelekben szerintem,és az én tapasztalatom az,hogy a test sem valami fényes.

Én dobtam bele egy nagyobb akksit,és csináltam még egy testet..... az óta nincsenek ilyen hibák...

Link to comment
Megosztás:

Hát megnézem müllerautónál, aztán ha nincs akkor márkaszervízbe begurulok vele.

Ilyen műanyag sz@r, mondjuk a hideg sem tesz jót neki az biztos, ilyenkor könnyebben törik....erről van szó:

http://autoalkatreszfutar.com/index.php?pa...rt&Itemid=1

Még lehet jobban is jársz a márkaszervizben ezzel a H7-es foglalattal, ott ugyanis ennél olcsóbb, amikor utoljára néztem 2500Ft volt darabja. Itt a cikkszáma:

9118046

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi

utolsó gondolat kulcs ügyben!

nekem ügyebár 1 garnitura van, 2 kulccsal, külön slussz, és külön ajtó

olcsóbb megoldásként lehet a kulcsokat másoltatni? igaz akkor távirányító nem lenne, csak kulcsok... de egyelőre elég lenne csak kulcs

viszont kettő fajta kell

és így, menne az immo-s cucc? nem tiltana le a slusszkulcs másolat?

Link to comment
Megosztás:

Srácok,

Korábban írtam, hogy észrevettem ahogy pl parkolásnál ahogy tekergetem a kormányt úgy halványul el érezhetően a tompított fénye.

Ma annyival beljebb jutottam, hogy bekapcsoltam a klímát, na így már a belső világításon is látszott hogy hullámzik ha dolgozik a szervó, a rásegítés viszont érezhetően (sokkal) kevesebb volt, mikor ment a klíma.

Hibakód nincs, de gondolom ez azért (ebben a mértékben) nem így természetes...

Lehet hogy gyenge az akkum (bár -20 ban is pöccre indult) illetve valami gáz van a generátorommal?

(valszeg) az utóbbi produkálja a hangot reggelente ha minuszokban aludt az autó, hogy indításkor sír egy fél másodpercre, aztán mintha picit búgna is de ez később elmúlik... nemtom a kettőnek van-e köze egymáshoz

valószinüleg kicsit gyenébb az akkud, meg minusz 15 ben eléggé megviselődik az akku...

a szervo meg nagyon sok áramot vesz fel.

ne törödj vele, általában majdnem mindegyik astra g csinálja ezt...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.