Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Utólagosan rakattam be riasztót és utána simán tutta a leengedett ablakot felhúzni táv. zárásra, egészen addig amig egyszer ki nem ment a közp. zár biztosítéka, a bizt. csere óta meg már elfelejtette eme funkcijót.

Lehet újra kéne programozni riasztót?

lehet tanítani kell.

azt próbáltad?

amikor felhúzod az ablakot még nyomod a gombot vagy 5mp-ig.

Link to comment
Megosztás:

még egy gondolat az ablak felhúzós témakörben

nekem 2x kell megnyomni a bezár gombot de nem kell nyomva tartani és lehet hallani mikor zár rá a retesz onnan kb 2-3 másodperc és elindul az ablak akinek nem működik illetve csak úgy,hogy nyomva kell tartani agombot az nézze meg hogy megvan-e tanítva arra az ablak hogy magától végállástól-végállásig közlekedjen lehet csak ennyi a hiba

az értelme meg az lenne ha nem húztad fel az ablakot mert elfelejtetted megtegye ő mégnagyobb értelme hogy messzebről is be tudd zárni az autót persze csak úgy ha normál távról működik a távirányítód nem mint az enyém csak közvetlen közelről.

Link to comment
Megosztás:

ami nem megy az még nincs kész :rolleyes:

csak elő van készítve!

az extra kiadásban lesz pl a hamutartó mögötti fény kialakítása, fűtésszabályzó extra megvilágítása

Okaj, akkor várjuk a fejleményeket. Valószínű én smd-ledes és ellenállásos megoldást fogom választani.

A műszerfalhoz még nem biztos, de a többihez valószínű.

Link to comment
Megosztás:

Okaj, akkor várjuk a fejleményeket. Valószínű én smd-ledes és ellenállásos megoldást fogom választani.

A műszerfalhoz még nem biztos, de a többihez valószínű.

Addig is érdemes a Tuning topicot olvasgatni.

Szerintem nem volna rossz egy kicsit összeszedettebben LED-ezni (pl. Extra & Elektromos topic), mert lassan már minden topicba szórja fényét. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Addig is érdemes a Tuning topicot olvasgatni.

Szerintem nem volna rossz egy kicsit összeszedettebben LED-ezni (pl. Extra & Elektromos topic), mert lassan már minden topicba szórja fényét. :rolleyes:

Igazad van, ez mégis csak tuning nem pedig műszaki probléma!

Olvasgattam a topikot, ott többen ledezgettek érdemes átvinni a ledes társalgást oda!

Link to comment
Megosztás:

nekem 2x kell megnyomni a bezár gombot de nem kell nyomva tartani és lehet hallani mikor zár rá a retesz onnan kb 2-3 másodperc és elindul az ablak akinek nem működik illetve csak úgy,hogy nyomva kell tartani agombot az nézze meg hogy megvan-e tanítva arra az ablak hogy magától végállástól-végállásig közlekedjen lehet csak ennyi a hiba

ez gyárilag ilyen neked?

nekem nem húzza fel a retesszel az ablakot :rolleyes:

az automata fel-le az működik amúgy

classic2 lehet már nem tudja ezt, pedig szeretném...

Link to comment
Megosztás:

Igazad van, ez mégis csak tuning nem pedig műszaki probléma!

Olvasgattam a topikot, ott többen ledezgettek érdemes átvinni a ledes társalgást oda!

Én csak arra akartam rávilágítani, hogy egyre nehezebb tematikusan rákeresni v.mire annyira szét van offolva minden (nem a LED téma az egyedüli oka, csak ennek kapcsán is feltűnt, hogy ezt is több helyről kell összeszedni). :rolleyes: :D

Link to comment
Megosztás:

10-15m-ről nyitom-csukom

OFF toyota yarist ON már nyitottam kb 100 m-ről

Csakhogy ez szándékosan van így kitalálva az Opelnél hogy csak ilyen közelről (kb. 3m) tudod nyitni az autót a gyári kulccsal, ugyanis ha a távirányító működne több 10 méterről is akár (a céges Fiatot én is nyitom/zárom 30 m-ről is), akkor csak az nem lopja el a távirányító jelét egy zsúfolt parkolóban, aki nem akarja. Így meg azért elég közel kell állnia hozzád illetve az autóhoz hogy ezt meg tudja csinálni. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

csak az nem lopja el a távirányító jelét egy zsúfolt parkolóban, aki nem akarja. Így meg azért elég közel kell állnia hozzád illetve az autóhoz hogy ezt meg tudja csinálni. :rolleyes:

ez ma már nem sokat számít :D

nemrég láttam egy videót, valami sörösdoboz vagy kis papírszemét volt lerakva az autó mellé, abban volt a ketyere...

Link to comment
Megosztás:

Cartársak jó reggelt

A gyári központizáras kocsikulcsnak milyen távplságból kéne nyitni/zárni az autót mert nekem csak azb autó mellet üzemel ez normális vagy elemcserére szorul a szerkezet és ha igen milyen elem kell bele fentébb kuma kománál láttam kulcsot szétszedve de ott nem láttam az elemet

nekem megy a 3. emeletről is

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem állandó, méri a hőmérsékletet, csak a mínusz fokot nem jelzi hanem azt is plusznak veszi.

A jeladó amúgy merre található helyileg? Lehet lehúzom és vissza, hátha segít....

A hiba kereséssel/elhárítással nyugodtan megvárhatod a jobb időt is, mivel ez a mérés csak az infopanelen jelenik meg, máshol nem játszik (pl. az ECU sem ennek a jeléről dolgozik).

Állandó érték maradt a 6 °C?

Link to comment
Megosztás:

Köszi mester!

Kicsit húzós. De ha tudnám, hogy biztos ez a bibi, akkor beruháznék rá.

Ma a nagy hidegben pöccre indult és melóba befelé végig ment mind a 4 henger. De mégsem tetszik nekem valami.

Nehéz leírni, de mintha lámpánál várakozva az alapjárat egyenetlenebb lenne. (fordulatszám mérő szerint egyenletes) És úgy összességében nem úgy megy, mint eddig.

Magasabb fordulaton tartva minden jónak tűnik, de álló helyből indulva, mintha kicsit bedadogna, majd megindul, mint a nyíl.

Mintha a hangja is mélyebb (öblösebb) lenne. Szóval nem úgy megy, mint eddig.

Minden esetre a motordiagnosztika lámpa tegnap óta nem világít. :rolleyes:

a 30.000 húzós?? teli ára olyan 60 ezer forint :D

utángyártottat meg ne erőltesd...

hA gondolod - és budapesi vagy, akkkor ha gondolod, hozd be hozzánk megnézzük neked. még egy próba hidat is bele tudunk tenni. ha ez a baj akkor kicseréled ha nem akkor nem .

Link to comment
Megosztás:

a 30.000 húzós?? teli ára olyan 60 ezer forint :rolleyes:

utángyártottat meg ne erőltesd...

hA gondolod - és budapesi vagy, akkkor ha gondolod, hozd be hozzánk megnézzük neked. még egy próba hidat is bele tudunk tenni. ha ez a baj akkor kicseréled ha nem akkor nem .

Köszi az ajánlatot!

Lehet, hogy élni fogok vele. (ha megint meghülyül) Merre melózol? Vagy inkább privátban?

Érdekes dolgot művel egyébként. Tök hidegen pöccre indul és gyönyörűen jár. Majd kb. 1 perc után kezd egyenetlenül járni. Aztán 2-3 perc múlva megint egyenletes(ebb) lesz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Honnan tudom megállapítani egy gyújtástrafóról, hogy gyári-e? Milyen jelnek kellene benne lenni? Gyárt? Típusszám? Ilyesmi. Gondolom szervizesek tudjátok. :rolleyes:

Előre is köszi!

jah, csak mert úgy néz ki nekem is kell trafót cserélni. Ugyan azt játsza mint a kollégának. 0304- 4 henger észlelt gyújtáskimaradás, ledadogósodik, van hogy kinyomom a kuplungot leáll, ... És ezt van hogy 2 hétig sem csinálja, aztán egyszer csak megint. :S

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
egy nagyobb szög, vagy erősebb drót is megteszi, a célnak megfelel.

egy 100as szöget is feldughatnék, akkor sem jön le a tekerő!

Nem is értem a működését. Minek bármit is bedugni a lyukon? Belül van valami amit ki kel pattintani?

Vagy simán csak le kell húzni mint a fűtéstekerőket, annyi a más benne higy sokkal nagyobb erőt kell kifejteni, erre a lyuk?

SZERK:

Oké, a tekerő lejött, de a többi akkor sem megy!

Link to comment
Megosztás:

Hali. A az a helyzet ,hogy már régóta görcsölnek a kocsimon a műhelyben, de sorra zártuk ki a lehetséges hibákat és a hibaüzenet nem múlt el, (2. henger gyújtásával gáz van) az autó meg egyre szarabb lett. Többek között a benzinbefecskendezőt is megcseréltük, az 1. a 2. helyére és fordítva,a hibaüzenet ezután is a 2. hengerre szólt. A végén elvittem egy opel szervizbe ahol a frissítették a számítógépet, meg megbuhertek valami olyan cuccot(mert az ottani számítógép azt is írta hibának, a henger mellett) ami a gázok visszavezetéséért felelős. Mondták menjek vele pár napot. Már éppen megbontották volna a hengert,mert bár most már néha olyan mint régen, de nem mindig, és ma visszavittem megnézni mit ír a gép:EGYES henger!!! Na most mi van? Mégis a benzin fecskendő az oka? De akkor miért nem mutatta meg a gép a csere után?! Van valami ötletetek?

Link to comment
Megosztás:

Hali. A az a helyzet ,hogy már régóta görcsölnek a kocsimon a műhelyben, de sorra zártuk ki a lehetséges hibákat és a hibaüzenet nem múlt el, (2. henger gyújtásával gáz van) az autó meg egyre szarabb lett. Többek között a benzinbefecskendezőt is megcseréltük, az 1. a 2. helyére és fordítva,a hibaüzenet ezután is a 2. hengerre szólt. A végén elvittem egy opel szervizbe ahol a frissítették a számítógépet, meg megbuhertek valami olyan cuccot(mert az ottani számítógép azt is írta hibának, a henger mellett) ami a gázok visszavezetéséért felelős. Mondták menjek vele pár napot. Már éppen megbontották volna a hengert,mert bár most már néha olyan mint régen, de nem mindig, és ma visszavittem megnézni mit ír a gép:EGYES henger!!! Na most mi van? Mégis a benzin fecskendő az oka? De akkor miért nem mutatta meg a gép a csere után?! Van valami ötletetek?

szorul a hengerfejben a szelep. próbáld meg elvinni meghajtani......

Link to comment
Megosztás:

Hello!Hát az a helyzet,hogy cefetül párásodom.Fűtés ablakra,venti 4-en,mégsem látok semmit.Kicsit le kell húznom az ablakon,hogy tűnjön el a pára.Mitől lehet?Egy haverom azt mondta,hogy a belső levegő keringetővel lehet a gond.Igaza volt?Hogy lehet azt javíttatni,vagy csere?Help me please!

Link to comment
Megosztás:

Hello!Hát az a helyzet,hogy cefetül párásodom.Fűtés ablakra,venti 4-en,mégsem látok semmit.Kicsit le kell húznom az ablakon,hogy tűnjön el a pára.Mitől lehet?Egy haverom azt mondta,hogy a belső levegő keringetővel lehet a gond.Igaza volt?Hogy lehet azt javíttatni,vagy csere?Help me please!

Legvalószínűbb,hogy a pollenszűrő miatt!

Kesztyűtartót kiveszed,mögötte van bal oldalon!

Link to comment
Megosztás:

Hello!Hát az a helyzet,hogy cefetül párásodom.Fűtés ablakra,venti 4-en,mégsem látok semmit.Kicsit le kell húznom az ablakon,hogy tűnjön el a pára.Mitől lehet?Egy haverom azt mondta,hogy a belső levegő keringetővel lehet a gond.Igaza volt?Hogy lehet azt javíttatni,vagy csere?Help me please!

Szia,

Kolléga a pollenszűrőt írta, de ha négyesen se szedi le a párát, akkor szerintem az tuti belső levegő keringető (tapasztalat) Nálam 2 hete ment el az állító motor és sajnos pont belső levegő állapotban. Egyszerűen nem tudtam már mit kezdeni a párásodással, csak leengedni az ablakot (-8 fokbon autópályán).

Egyszerű teszt: motor áll, gyújtás ráad, ventillátor kikapcs. Belső levegő állító kapcsoló benyom. Ha az anyósülés felöl a műszerfal alól hallasz hangot, az már jó. Kb 4-5 másodpercig kell hallanod. Ha nem áll le, akkor az megint nem jó.

Mindkét (mindhárom) esetben szereld ki a kesztyűtartót. Amennyiben működik az állító motor, akkor nézd meg a pollenszűrőt, amennyiben nem, akkor keresd meg a motort, mellette zárd le a csappantyút és húzd le amíg nem veszel újjat....mondjuk ha már ott vagy a pollenszűrőt mindenképpen nézd meg. :rolleyes:

A harmadik lehetőség, hogy folyik a fűtőradiátorod és csurom víz a szőnyeged.....

Link to comment
Megosztás:

Célszerű a gyújtáskapcsolót hozzá alakítani az ajtózárak kulcsához, így újra egy kulcsos lesz az autó.

Az átkódolás után, ha szükséges, tudunk működőképes másolatot készíteni a kulcsról, ami nyitja és idítja is az autót.

Az átkódolás költsége 5000 Ft, a pótkulcs 16.500 Ft, illetvee ugyanaz távirányítós kivitelben 25.500 Ft lehet.

A nem működő távirányítót esetleg tudjuk javítani és újra programozni, az attól függ orvosolható-e a távirányító problémája.

A kódolás és kulcskészítés 1-2 órát vehet igénybe, bármely hétköznapon el tudjuk végezni, csak előtte időpontot kell egyeztetnünk.

Tehát akkor

Átkódolás 5.000,- Ft

Pótkulcs 25.500,- Ft

A gyújtáskapcsoló cserét is ők csinálják vajon vagy azt nekem kell?

Ez így sok szerintetek?

Hali

30 ért csinálja az opel és az gyári orig....

Link to comment
Megosztás:

egy 100as szöget is feldughatnék, akkor sem jön le a tekerő!

Nem is értem a működését. Minek bármit is bedugni a lyukon? Belül van valami amit ki kel pattintani?

Vagy simán csak le kell húzni mint a fűtéstekerőket, annyi a más benne higy sokkal nagyobb erőt kell kifejteni, erre a lyuk?

SZERK:

Oké, a tekerő lejött, de a többi akkor sem megy!

a tekerőkapcsolót, hogy miért kellett benyomni is alulról, a húzás mellett, gondolom most már látod akkor Te is :rolleyes:

A kapcsoló kiszedése nekem úgy ment legegyszerűbben (ha egyedül állsz neki, 2ember persze könnyen megbírkózik vele), hogy 2 kisebb csavarhúzót keresztbe, átlósan befeszítesz ott a kerek lyukon a kis fém karmantyúkhoz(ahonnan leszedted a tekerőjét) és egy kezeddel összefogod a csavarhúzók végét, miközben ezáltal folyamatos előfeszítést alkalmazol a karmantyúkra.A másik kezeddel és egy harmadik csavarhúzóval (laposfejű,kisebb fajta) pedig körbe a kapcsoló körül bárhol (én jobb oldalt választottam) és kifele feszíted magát a kapcsolót, amíg ki nem jön a helyéről, hogy meg tudd fogni.

Ha kijött egy fél centire, akkor eldobhatsz mindent a kezedből és simán kihúzhatod a helyéről.

A kapcsoló szétszedése ezután már gyerekjáték lesz (adja magát, látni fogod), csak vigyázz nehogy belül széthulljon maga az a fehér csúszóérintkező, ami a 0-helyzet-tompított állásért felelős.

Célszerű helyzetjelző állásra állítani még a szétpattintás előtt, mert akkor nem tud szétesni.

Bár nagyon nem lesz cseszegetve, mert a led-et, meg az izzót akarod csak megszakérteni, de jobb a békesség, mert ha az kimozdul mégis, akkor játékos összerakni....

Remélem így már menni fog.

ui: a tekerőt egyébként én sem mindig tudtam elsőre leszedni, nyomni kell felfelé erősen szerszámmal és közben húzni finoman magad felé

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
a tekerőkapcsolót, hogy miért kellett benyomni is alulról, a húzás mellett, gondolom most már látod akkor Te is :rolleyes:

A kapcsoló kiszedése nekem úgy ment legegyszerűbben...

Köszi, még próbálkozom akkor

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.