Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Guest kumabushi

Eszembe jutott egy ötlet a fűtésszabályzó világításra

pont volna is +2 ledem

egyiket bedugom középre, ahova kell, de beakasztok vezetékeket az eredetire, és arra rákötök 1-1 izzót jobbra és balra, magyarán sorba kötöm (asszem ez a soros kötés :rolleyes: )

és leragasztom hogy ne mozogjon, és akkor tekerőnként 1 világítás, összesen 3

ma szerzek vezetéket és kipróbálom

és ha már így benne vagyok, van a 2 szólamú kürtömhöz tartozó kapcsolón (normál duda vs. kürt) is egy led, de ellenállás is kell neki, na azt is bekötöm lassan, így világít az egyik (kürt) állásban :D

szerk: PÁRHUZAMOS KÖTÉS, nem soros :P

Szereztem si vezetéket, holnap megcsinálom

08201282791.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi

ide is beírom!

Szóval felmerült a kérdés műszerfal mutatók ügyében, hogy gyújtás nélkül nektek mit mutat? MINDEN nulla?

üzemanyag és vízhő is? (értelem szerűen értélige a víz nem 0 fok, hanem úgy értem hogy teljesen balra áll-e)

Mert nekem láthatóan nem!

Lehet ezeket is manipulálnom kell mint a fordulatszám- és sebesség mérőt?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Olaj téma.

Na úgy néz ki, hogy vaklárma volt az, hogy magas lett olajszintem. (sötétben elemlámpával elég nehéz bármit is kivenni). Az olajszint leheletnyit van a max szint alatt, amiből úgy jöttem rá, hogy picit balra dől az autó azon a helyen ahol parkolok és világosban már láttam rajta a vízszintet. Az zavart meg, hogy csupa olaj lett a maximum jelölés feletti műanyag is. Valószínűleg a nívópálca tartó csövének oldaláról szedi fel az olajat amikor húzom ki (eddig ez nem tűnt fel) :rolleyes:.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét hozzátok fordulok, hátha tudtok segíteni.

Két problémám is van a kocsival (Z17DTL):

1.) Menet közben felkapcsolt világításnál egyszercsak "elmegy" a világítás, és a műszerfalról is eltűnik a fény. Ha hozzáérek a világítás kapcsolóhoz, akkor újra világít minden. Nem kell le-, majd újra felkapcsolni, elég ha csak hozzáérek. Gondolom érintkezési gond lehet a kapcsolónál. Találkozott már valaki ilyennel, és ha igen mit javítsak rajta.

2.) A hamutartót már régen nyitottam ki, mert szerencsére nem dohányzom, de legutóbb mikor kinyitottam, szinte katapultált a helyéről. Azt hittem, hogy a hátsó üléstámla állítja meg. Ha emlékeim nem csalnak, akkor ennek csillapítva kellene nyílni, vagy tévedek? Ha jól gondolom, akkor hogyan tudom a hibát javítani?

Előre is köszi!

Hello,

100% vil.kapcsoló (kontkt)hiba.

30 perces művelet a javítása, én biztos nem vennék bele újat, mert még a bontottat is (a 2ködlámpa kapcsolósat) 8-12 ezerért adják.

Könnyedén meg lehet javítani,amennyiben nem a kapcsoló égett szét (nekem F astrában volt rá példa sajnos, ott is ilyen tüneteket produkált, azt persze cserélni kellett!)

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
1.) Menet közben felkapcsolt világításnál egyszercsak "elmegy" a világítás, és a műszerfalról is eltűnik a fény. Ha hozzáérek a világítás kapcsolóhoz, akkor újra világít minden. Nem kell le-, majd újra felkapcsolni, elég ha csak hozzáérek. Gondolom érintkezési gond lehet a kapcsolónál. Találkozott már valaki ilyennel, és ha igen mit javítsak rajta.

azért kezdtem bele én is a cserékbe mert állandóan ütögetnem kellett a műszerfalat, érintkezési hiba

és amikor cseréltem az izzókat, valamelyik új led sem működött, 180 fokba fordítva sem, ... kicsit megnyomtam és jó volt

szóval nagyon érzékenyek, kicsit össze kell nyomni az érintkezőket hogy ne lötyögjön benne

Link to comment
Megosztás:

Na és akkor LED téma!

KÉSZEN vagyok! Kivétel az ablakemelő gombok, és a lámpakapcsoló világítása. Elsőt forrasztani kell, utóbbit még nem találtam.

Nem vagyok kocsi közelben, nem tudom hogy van megoldva, de Astránál nem lehet úgy megcsinálni, hogy a mutató más színű legyen?

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
Nem vagyok kocsi közelben, nem tudom hogy van megoldva, de Astránál nem lehet úgy megcsinálni, hogy a mutató más színű legyen?

gyári technikailag tuti nem

de én is láttam hasonlót a neten a szamlapok.hu-n, gondolom akkor mutató csere kell, esetleg uv lámpa alatt világító és akkor kell uv lámpa is...

én amúgy ilyen eredményre számítottam, de ez valami spéci cucc lehet, tök egyforma fehér színárnyalat mindenhol :D

http://www.szamlapok.hu/images/references/238-n.jpg

bár ahogy nézem most a km számlálót, lehet hogy azt eltaláltam :rolleyes:

http://www.szamlapok.hu/images/references/237-n.jpg

na de majd írok én még NEKTEK!

1. izzó sorszorosítási megoldás a nagyobb fényerő érdekében a fűtéstekerőnél

2. smd led világítás :

Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok kocsi közelben, nem tudom hogy van megoldva, de Astránál nem lehet úgy megcsinálni, hogy a mutató más színű legyen?

megoldható,mutatót kihúzod a helyéről,sniccerrel lekaparod a gyári festéket,és olyanra fested amilyenre akarod.Visszarakásnál vigyázz,nem szabad a mutatót koppra letolni a kis pálcán,mert szorulni fog,és nem fog elfordulni..........tehát csak óvatosan..

Link to comment
Megosztás:

Szia.

1.A mi szolgálati Astránk is csinál ilyen világításos dolgot,bár neki csak a műszerfal és konzol világítás megy el.

Tényleg kontakt hiba lehet.Szerintem ha neked tuti a világításkapcsoló a ludas,akkor vegyél egyet

(nem drága ,bontókban van milliószámra,F Astrához 2-3000 ft)vagy ha van valakinek próbáld ki,hogy tényleg az-e a hibás.

Kivenni sem nehéz.

2.Hamutartót még nem szedtem szét,de csillapított az bizti.Majd holnap megnézem milyen a módszer ahogy be van rakva.

De lehet már te is rájöttél hogy kell visszarakni,biztos nem nehéz.

én szétszedtem a kapcsolót ovatosan és is -el feltöltöttem a kopott részét és azota is müxik. 5 éve

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Professzorok segítsetek! Trafóhid és gyertya cserém volt...GM gyertya ment bele és utángyártott trafóhíd ment bele de nem a legolcsobb. Az előző gyertyám NGK volt..szóval miért nőhetett meg a fogyasztásom vagy semmi köze ennek a dolognak a fogyasztáshoz? Fűtés mennyit befolyásol a fogyasztáson? Másik kérdésem múlt héten 1 reggel indításnál emelt fordulatszám plussz egy érdekes olyan csörgő hang vagy mittudomén szóval olyan hang mint amikor csúszik az ékszij egy 15éves auton elindulásnál...Mi lehet? Uhuhu, Wessz please vagy bárki

köszönöm előre is...

fogyasztást befolyásolja a termosztát meg a fütés is. a döglödő lambdasonda, gyujtáshiba, légszürő koszossága, guminyomsá, meg még mittómén :rolleyes:

sajnos ez így nem megy...

Link to comment
Megosztás:

megoldható,mutatót kihúzod a helyéről,sniccerrel lekaparod a gyári festéket,és olyanra fested amilyenre akarod.Visszarakásnál vigyázz,nem szabad a mutatót koppra letolni a kis pálcán,mert szorulni fog,és nem fog elfordulni..........tehát csak óvatosan..

vigyázni kell mert a tengely elöfeszitett /elmozdul/

Link to comment
Megosztás:

vigyázni kell mert a tengely elöfeszitett /elmozdul/

én nem vettem észre,hogy előfeszitett lett volna,pedig atomjaira szedtem..... annyit hibáztam,hogy koppig betoltam a tengelyre a mutatót,és akadozva ugrált..... ezért mondtam csak:)

Link to comment
Megosztás:

Hello,

100% vil.kapcsoló (kontkt)hiba.

30 perces művelet a javítása, én biztos nem vennék bele újat, mert még a bontottat is (a 2ködlámpa kapcsolósat) 8-12 ezerért adják.

Könnyedén meg lehet javítani,amennyiben nem a kapcsoló égett szét (nekem F astrában volt rá példa sajnos, ott is ilyen tüneteket produkált, azt persze cserélni kellett!)

A 30 perces művelet pontosan mit takar?

Link to comment
Megosztás:

A 30 perces művelet pontosan mit takar?

kiszeded a kapcsolót, szétpattintod, és megpucolod belülről, a csatlakozási pontokat -ha szükséges- megkapirgálod, kontaktspray-vel befújod, vigyázz a kis rugók nehogy elrepüljenek amikor a belsejét kapod szét, szóval csak figyelmesen, mert szétszedni könnyű, összerakni is csak akkor nehéz, ha szétugrik és nem figyeled meg előtte, hogy hogy volt...

Szerintem ha ezt megcsinálod jó lesz :D

Ha jól emlékszem, akkor a "0" (kikapcsolt) állásban tud szétugrani, ha elfordítod helyzetjelzőre, vagy tovább tompítottra (itt már a szétszerelt állapotról van szó persze) akkor már a helyén marad, de finoman emeld le a "0" állásnál és jól nézd meg mi hogy van, bár csak egyféleképp lehet visszatenni.Nehéz így leírni , de majd látni fogod.

A kiszedéshez kell kicsi csavarhúzó, amit befeszítesz oldalról, meg egy harmadik, amivel kipattintod magát a kapcsolót a helyéről, utána már ki tudod húzni az egészet. Előtte viszont a tekerőgombot (amivel kapcsolod a pilácsot) húzd ki (belső világítás állás) és alulról egy hegyes, vagy vékony szerszámmal (ez akármi is lehet, csak vékony legyen) nyomd felfelé és úgy tudod lehúzni.

Végülis fordított sorrendben írtam le, de a lényeg benne van :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy kérdésem: Lehet kapni külön csak hátsó ablaktörlőkart? Ugyanis ahogy bekapcsolom a hátsó ablak fűtést, a felolvadt jég leve lecsorog és a tengelynél ahol elfordul ott megfagy a víz. Bekapcsoltam és a motor eltörte a karnak az aljánál azt a kis pöcköt. :rolleyes: És mennyibe kerülhet ez körülbelül? Előre is köszi a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy kérdésem: Lehet kapni külön csak hátsó ablaktörlőkart? Ugyanis ahogy bekapcsolom a hátsó ablak fűtést, a felolvadt jég leve lecsorog és a tengelynél ahol elfordul ott megfagy a víz. Bekapcsoltam és a motor eltörte a karnak az aljánál azt a kis pöcköt. :rolleyes: És mennyibe kerülhet ez körülbelül? Előre is köszi a válaszokat.

Szerintem lehet.Bontóban tuti van.....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.