Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  imiderecske írta:
Tartályból nem hiányzik
Szia! Ha a gumiszőnyeg alatti párát megkóstolod (nem vicc), és ha édeskés ízű, akkor hűtőfolyadék lesz. G Astránál betegség, hogy a fűtőradiátor és a tűzfalon átjövő fém fűtéscső között van egy műanyag fűtéscső adapter, amiben 4 db O gyűrű található, ez szokott megkeményedni, és lassan szivárogtatja a hűtőfolyadékot és a padlókárpitba köt ki. Általában a fűtéscsappal szerelt adapter melegtől való tekeredése okozza ezt a hibát, elvileg '02-es évjárattól ezt kijavították egy fűtéscsap néküli tekeredés álló adapterre. Nem egy nagy tétel a javítás, kell hozzá 4 db O gyűrű, egy kis szilikon zsír... Egy kis szemléltetés:17176_1263684893.jpg
Elküldve
  Budai Tamás írta:
Szia! Ha a gumiszőnyeg alatti párát megkóstolod (nem vicc), és ha édeskés ízű, akkor hűtőfolyadék lesz. G Astránál betegség, hogy a fűtőradiátor és a tűzfalon átjövő fém fűtéscső között van egy műanyag fűtéscső adapter, amiben 4 db O gyűrű található, ez szokott megkeményedni, és lassan szivárogtatja a hűtőfolyadékot és a padlókárpitba köt ki. Általában a fűtéscsappal szerelt adapter melegtől való tekeredése okozza ezt a hibát, elvileg '02-es évjárattól ezt kijavították egy fűtéscsap néküli tekeredés álló adapterre. Nem egy nagy tétel a javítás, kell hozzá 4 db O gyűrű, egy kis szilikon zsír... Egy kis szemléltetés:17176_1263684893.jpg

Köszönöm a tanácsot!

Padlókárpit száraz, az nem vizes/nedves

ha legközelebb tapasztalom akkor megnyalom, ha fagyálló íze van akkor meg van a hiba, ha nem akkor pára :lol:

Elküldve
  Lacika85 írta:
Nem tudom mennyit próbáltátok indítani, meg hogy tekert e egyáltalán a motor. ha igen akkor viddel szerelőhöz és szedje ki a gyertyákat. Szerintem agyonköpte. lehet elég ledrótkefézni, meg szerintem nyomott egy kis cumót a katalizátortba is.

ha ez megvan akkor járni kell vele kicsit és nem lesz azzal baj. a füst meg bűz az állás miatt volt és lehet nem volt tökéletes az égés. magához kell térnie. azért 3 hónap nem kis idő

nálunk is ez van az új autókkal ha sokat állnak.

tényleg csak annyi volt :lol:

de én ilyíen füstőt még kocsiból nem láttam, tele lett a naci pikk-pakk

köcc

Elküldve

Sziasztok! Lenne egy kérdésem... Amikor beindítom hidegen a kocsit a motorból viszonylag hangos kattogás hallatszik. Olyasmi mintha egy fadarabot húznék végig a kerítésen. És nagyobb fordulatnál sűrűbben kattog. Eddig nem csinálta csak kb 3 napja. Ahogy kicsit melegedett a motor elhallgat. Nem is kell, hogy megmozduljon a vízhő mutató, elég 1-2 perc. Ez ugye nem valami csúnya dolog előjele? :lol: Vagy majd ha melegebb lesz az időjárás abbamarad? Tudom, hogy nehezet kérdezek ilyen hangokkal kapcsolatban mert ugye ti nem halljátok. De ha esetleg valami jellegzetes lenne akkor hátha tudtok valamit

Elküldve

'98-as x18xe1-es G Astrámon erősebb fékezéskor és intezivebb kanyarban kigyullad egy piros !-jel a műszerfalon, az ami akkor is ég ha behúzom a kéziféket.

Ez vajon mit jelent?

Elküldve
  VectraZo írta:
'98-as x18xe1-es G Astrámon erősebb fékezéskor és intezivebb kanyarban kigyullad egy piros !-jel a műszerfalon, az ami akkor is ég ha behúzom a kéziféket.

Ez vajon mit jelent?

Alacsony a fékfolyagék szinted. Ez álltalában a fékbetét kopásnak a következménye.

Ellenőrizd a betét vastagságát. Ha még jó akkor pótold a folyadékot. Egy idő után azért ellenőrizd, nehogy valahol "eltünjön".

Elküldve
  xXxGáborxXx írta:
Sziasztok! Lenne egy kérdésem... Amikor beindítom hidegen a kocsit a motorból viszonylag hangos kattogás hallatszik. Olyasmi mintha egy fadarabot húznék végig a kerítésen. És nagyobb fordulatnál sűrűbben kattog. Eddig nem csinálta csak kb 3 napja. Ahogy kicsit melegedett a motor elhallgat. Nem is kell, hogy megmozduljon a vízhő mutató, elég 1-2 perc. Ez ugye nem valami csúnya dolog előjele? :lol: Vagy majd ha melegebb lesz az időjárás abbamarad? Tudom, hogy nehezet kérdezek ilyen hangokkal kapcsolatban mert ugye ti nem halljátok. De ha esetleg valami jellegzetes lenne akkor hátha tudtok valamit

Valószínű, hogy a hidrótőkék "kopácsolnak".

Ha visszaolvasol, volt mostanában szó róla.

Elküldve
  VectraZo írta:
'98-as x18xe1-es G Astrámon erősebb fékezéskor és intezivebb kanyarban kigyullad egy piros !-jel a műszerfalon, az ami akkor is ég ha behúzom a kéziféket.

Ez vajon mit jelent?

Vagy egy kicsit befagyott a kézifék bovden ...

Elküldve
  xXxGáborxXx írta:
Sziasztok! Lenne egy kérdésem... Amikor beindítom hidegen a kocsit a motorból viszonylag hangos kattogás hallatszik. Olyasmi mintha egy fadarabot húznék végig a kerítésen. És nagyobb fordulatnál sűrűbben kattog. Eddig nem csinálta csak kb 3 napja. Ahogy kicsit melegedett a motor elhallgat. Nem is kell, hogy megmozduljon a vízhő mutató, elég 1-2 perc. Ez ugye nem valami csúnya dolog előjele? :lol: Vagy majd ha melegebb lesz az időjárás abbamarad? Tudom, hogy nehezet kérdezek ilyen hangokkal kapcsolatban mert ugye ti nem halljátok. De ha esetleg valami jellegzetes lenne akkor hátha tudtok valamit

Esetleg hidrotőke csattogás?Olajcseréd mikor volt és milyen fajta?

(ajajj már megint az olaj :lol: )

'"98-as x18xe1-es G Astrámon erősebb fékezéskor és intezivebb kanyarban kigyullad egy piros !-jel a műszerfalon, az ami akkor is ég ha behúzom a kéziféket.

Ez vajon mit jelent?"

Szerintem kopott hátsó fék! :P

Elküldve
  Budai Tamás írta:
Szia! Ha a gumiszőnyeg alatti párát megkóstolod (nem vicc), és ha édeskés ízű, akkor hűtőfolyadék lesz. G Astránál betegség, hogy a fűtőradiátor és a tűzfalon átjövő fém fűtéscső között van egy műanyag fűtéscső adapter, amiben 4 db O gyűrű található, ez szokott megkeményedni, és lassan szivárogtatja a hűtőfolyadékot és a padlókárpitba köt ki. Általában a fűtéscsappal szerelt adapter melegtől való tekeredése okozza ezt a hibát, elvileg '02-es évjárattól ezt kijavították egy fűtéscsap néküli tekeredés álló adapterre. Nem egy nagy tétel a javítás, kell hozzá 4 db O gyűrű, egy kis szilikon zsír... Egy kis szemléltetés:17176_1263684893.jpg

Pont erre gondoltam, hogy megkóstolom, bár a kiegyenlítő tartályból nem fogy a víz, de egy ellenőrzés nem árt.

Elküldve

Sziasztok.

tegnap napközben az alábbit vettem észre a verdán. ha egész éjjel áll és reggel indítom semmi baj nincs megy a szivató elindulok és teszi a dolgát.

ha napközben használtam leállítom és ha olyan 2-3 órát áll akkor sincs semmi para.

de ha mondjuk 4-5 óra állás után beindítom akkor olyan puffogó hang jön a kipufogóból. ilyen darabos mint, bla bla bla :lol: és kicsit remeg a kormány. de a motorháztető felnyitás után a motoron hallottam hogy egyenletesen szépen jár, megy minden henger. majd mire kiállok és adok egy kis gázt abba hagyja.

ez mi lehet? jah és álltalában olyan 70%ban ha ködös párás idő van akkor van ez.

Ötlet?

Elküldve

Sziasztok!

Az mennyire természetes, hogy az egyhelyben álló autó alapjáraton csöpögtet valamit a kipufogóból? Ha pedig odalépek neki (egyhelyben üresben) akkor pedig 30-40 cm-re lövel ki folyadékcseppeket a betonra. Nem egy-két cspről van szó, hanem átnedvesítette az aszfaltot háromszög alakban.

Elküldve
  KGR írta:
Sziasztok!

Az mennyire természetes, hogy az egyhelyben álló autó alapjáraton csöpögtet valamit a kipufogóból? Ha pedig odalépek neki (egyhelyben üresben) akkor pedig 30-40 cm-re lövel ki folyadékcseppeket a betonra. Nem egy-két cspről van szó, hanem átnedvesítette az aszfaltot háromszög alakban.

Üdv!

Szerintem kondenzvíz. Sokat mész városban? Elvileg el kell tűnnie illetve csökkennie kell egy jó kis országutazás után (nem kell fagyizni, elég lehet 25-30 km-es távon a 90-es tempó is). De mindenképpen érdemes, mert ettől a kondenzvíztől fog kirohadni a kipufogó...

Elküldve
  Pootj írta:
Üdv!

Szerintem kondenzvíz. Sokat mész városban? Elvileg el kell tűnnie illetve csökkennie kell egy jó kis országutazás után (nem kell fagyizni, elég lehet 25-30 km-es távon a 90-es tempó is). De mindenképpen érdemes, mert ettől a kondenzvíztől fog kirohadni a kipufogó...

90% országúton közlekedünk.. Az autót egyébként hétvégi bevásárlókocsinak használjuk ha pesten vagyunk ( hetente 5-6 km), de úgy 2 hetente 160 km-re leutazunk szülőkhöz vele autópályán. Most pl Pólusban voltunk vele a hétvégén (4,6 km) :lol:

Töltöttem bele motoradalékot és az olaj felfűtése közben vettem észre ezt a jelenséget.

Elküldve
  KGR írta:
90% országúton közlekedünk.. Az autót egyébként hétvégi bevásárlókocsinak használjuk ha pesten vagyunk ( hetente 5-6 km), de úgy 2 hetente 160 km-re leutazunk szülőkhöz vele autópályán. Most pl Pólusban voltunk vele a hétvégén (4,6 km) :lol:

Töltöttem bele motoradalékot és az olaj felfűtése közben vettem észre ezt a jelenséget.

A kipufogógáz egy része vízgőz, ami kicsapódik az indítás után még hideg kipufogón és vízcseppek formájában távozik. Ha bemelegszik a kipufogó, akkor már nem csapódik ki, akkor eltűnnek a cseppek.

Elküldve
  potyo írta:
A kipufogógáz egy része vízgőz, ami kicsapódik az indítás után még hideg kipufogón és vízcseppek formájában távozik. Ha bemelegszik a kipufogó, akkor már nem csapódik ki, akkor eltűnnek a cseppek.

Ezt eddig én is tudtam, de engem konkrétan a mennyisége riasztott meg a dolognak.

Elküldve

Nem kell megijedni. Természetes a kondenzvíz és nem is kevés. Majd figyelj mikor előtted megy valaki, vagy ha indul, kanyarban soxor folyik a kipufogóból a víz. Ez másnál is ilyen.

Elküldve
  Atis25 írta:
Nem kell megijedni. Természetes a kondenzvíz és nem is kevés. Majd figyelj mikor előtted megy valaki, vagy ha indul, kanyarban soxor folyik a kipufogóból a víz. Ez másnál is ilyen.

Köszönöm szépen a nyugtatgatást :lol:

Elküldve
  freeze írta:
Nekem is ilyen... :lol:

Legelső kocsimnál én is féltem hogy hengerfejes és azért van. Erre mondta egy öreg szaki,"édes öcsém ha ez hengerfejes lenne azt Te tuti észrevennéd és az arckifejezésed nem ilyen lenne :lol:

Guest kumabushi
Elküldve

Üdv, nos, középkonzol szétszedve:

07491132414.jpg

Kicsit eltért a gyakorlat az aláírásomban található német link szerinti elmélettől, de azért megtaláltam a középkonzol világítását, és a dátum/óra kijelző izzóit is, ja és a szivargyújtó körüli fény izzóját is :lol:

Dátum/óra kijelzőbe ugyanolyan kell mint a műszerfal világításhoz, ide 2 db

07491219163.jpg

Ilyen volt:

07491252907.jpg

Ilyen lesz:

07491371403.jpg

07491371649.jpg

A szivargy. izzó ugyanolyan mint ami a középkonzolba kell, oda is csak 1 db, meg is lepődtem:

07491453397.jpg

07491578626.jpg

07491560164.jpg

07491621988.jpg

07491672841.jpg

Ahogy azon is meglepődtem, hogy a középkonzolhoz elegendő a középső tekerőt lehúzni és ott a fényforrás:

07491733517.jpg

07491838429.jpg

:lol: Folyt. köv.

Elküldve

Csak simán izzót cseréltél? A kijelző "fehérítése" engem is izgat, mert különösen nyáron, napszemüvegben zavar a sárga láthatatlansága. :lol: Érdekes, hogy a látszólag ugyanolyan műszerfalat akkor is jól látom. :lol:

Guest kumabushi
Elküldve
  Zachi írta:
Csak simán izzót cseréltél? A kijelző "fehérítése" engem is izgat, mert különösen nyáron, napszemüvegben zavar a sárga láthatatlansága. :lol: Érdekes, hogy a látszólag ugyanolyan műszerfalat akkor is jól látom. :lol:

csak simán mindent fehér LED.re! :P

leírás készítés folyamatban!

vagy aki elhozza, megcsinálom ...

Elküldve
  kumabushi írta:
csak simán mindent fehér LED.re! :lol:

leírás készítés folyamatban!

vagy aki elhozza, megcsinálom ...

Kuma koma!

Beindultál rendesen :lol:

Csak így tovább...

Azért viszont irigyellek, hogy ennyi időd van a kocsidra!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.