Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

142 ezer km-nél azért már illik 10w40 igaz? :lol:

Valaki írta, hogy 3 hónapot állt az autója...jujj. Nekem is volt, hogy 2 hétig nem mentem sehova a géppel, de hetente azért ráindítottam és járattam negyed óráig.

Más. Kiszedtem a belső levegő keringető motort és tanácstalan vagyok. Terhelés nélkül fogom a kezemben a motort. Bekapcsolom a belső levegőt a gombbal és elkezd balról jobbra forogni folyamatosan (nem áll meg). Kikapcsolom, akkor pedig ellentétes irányba forog folyamatosan. Namost. Ha rárakom a tengelyre, ráadom a gyújtást, akkor vagy kinyitja, vagy bezárja a csappantyút attól függően, hogy milyen állásban vettem le előtte a kocsiról a gyújtást. Ilyenkor beáll a pozíciójába és utána meg se mozdul egyik irányba se. Arra gondolok, hogy az álláskapcsoló rész ment tönkre, de nem tudom, hogy ez hol van. Az állító motorban, vagy valahol a csappantyú résznél van egy elektromos kapcsoló, ami hogy ha elér egy pozíciót akkor kikapcsoljon a motor?

Valaki tud segíteni?

Link to comment
Megosztás:

T tgabika76!

A motorolajnak nem tűrnie kell a hideget.

A motorolajnak szivattyúzhatónak kell lennie.

Erre az 5W-s -25C°-ig, a 10W-s -20C°-ig képes.

És ez nem rosszabb, vagy jobb, hanem ilyen, és ennyit tud.

Elbeszélünk egymás mellett, pedig ugyanarra gondolunk.

Végső soron a nem szivattyúzható motorolaj nem látja el a feladatát, tehát rossz, nem?

(avagy finomabban: a kevésbé jól szivattyúzható motorolaj nem olyan jól látja el a feladatát, tehát ebből a szempontból rosszabb :lol: Nem azt mondtam hogy használhatatlan...)

Link to comment
Megosztás:

mindenesetre lehet hogy az hideg állapotban az 5W ugyan úgy képes keringeni mint a 10W üzemin nah de meddig hideg a motor? szerintem amikor a mutató kimozdul akkor már 60 fok körül jár ahol szerintem a 10W is ellátja a feladatát. Senkit nem akarom megsérteni de én inkánb a szerelőmre hallgatok aki évek óta a család autóit szervizeli és szereli nekem pedig már a másodikat és minden okés, nem pedig arra aki a neten írkál tudományos alátámasztásokat :lol:

Azért nem ennyire drámai a helyzet, a dolog lényege ott van hogy hidegindításkor (amikor a legintenzívebb egy motor kopása) a gyengébb hidegviszkozítású olajjal néhány másodperccel tovább tart míg a motor minden részébe eljut az olaj (hengerfejbe), azaz pármásodperccel tovább jár a motor kenés nélkül, ami meg ugye nem használ neki. Amikor a hűtővíz már 60°C-os akkor már régesrégen van kenés mindkét olajjal, sőt (mondjuk 0°C-os külső hőmérsékletet figyelembe véve) már akkor is amikor még csak 10°C-os a hűtőfolyadék hőmérséklete.

Link to comment
Megosztás:

Azt még miből lehet észre venni ha folyik a fűtőradiátor?

Csak így, ha vizes a gumiszőnyeg alja?

Milyen következményekkel jár?

fagyálló szintet is nézhetsz

gondolom ha elfolyik a radiátornál akkor hiányozni fog a tartályból :lol:

Link to comment
Megosztás:

142 ezer km-nél azért már illik 10w40 igaz? :lol:

Valaki írta, hogy 3 hónapot állt az autója...jujj. Nekem is volt, hogy 2 hétig nem mentem sehova a géppel, de hetente azért ráindítottam és járattam negyed óráig.

Más. Kiszedtem a belső levegő keringető motort és tanácstalan vagyok. Terhelés nélkül fogom a kezemben a motort. Bekapcsolom a belső levegőt a gombbal és elkezd balról jobbra forogni folyamatosan (nem áll meg). Kikapcsolom, akkor pedig ellentétes irányba forog folyamatosan. Namost. Ha rárakom a tengelyre, ráadom a gyújtást, akkor vagy kinyitja, vagy bezárja a csappantyút attól függően, hogy milyen állásban vettem le előtte a kocsiról a gyújtást. Ilyenkor beáll a pozíciójába és utána meg se mozdul egyik irányba se. Arra gondolok, hogy az álláskapcsoló rész ment tönkre, de nem tudom, hogy ez hol van. Az állító motorban, vagy valahol a csappantyú résznél van egy elektromos kapcsoló, ami hogy ha elér egy pozíciót akkor kikapcsoljon a motor?

Valaki tud segíteni?

Hali!

Itt találsz egy kis infót :P.

A csappantyú végállását nem mechanikusan szabályozzák, hanem elektronikusan.

A motor végállásban (mikor a lap nekifeszül a keretnek) nagyobb áramot vesz fel,-amit elektronikával figyelnek- s az lekapcsolja azt.

Ugyanaz a vezérlés, mint az elektromos ablak esetén , ott sincs végálláskapcsoló,csak ebben az esetben a tengelyt mindig nagy forgató erőhatás éri s aminek egy idő után nem tud ellen állni.. :lol:

Szóval, ha leveszed a motort akkor az teljesen normális, hogy folyamatosan forog.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

mitől lehet az, hogy a jobb elől a gumi szőnyeg alja vizes?

Lecsapódó pára miatt?

Nem tudom... nekem volt eláztatva a szőnyeg, gumiszőnyeg alja vizes volt. Nem hiszem, h a gumiszőnyeg ALATT pára csapódna le, ha logikusan belegondolok. Ha biztosat akarsz tudni, valahogy mérj rá a szőnyegre (ne a gumira :lol: ) fagyállómérővel. Nekem bejött, a szőnyegem -30-ig nem fagy meg :lol: Azóta radiátorcserém volt!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Itt találsz egy kis infót :lol:.

A csappantyú végállását nem mechanikusan szabályozzák, hanem elektronikusan.

A motor végállásban (mikor a lap nekifeszül a keretnek) nagyobb áramot vesz fel,-amit elektronikával figyelnek- s az lekapcsolja azt.

Ugyanaz a vezérlés, mint az elektromos ablak esetén , ott sincs végálláskapcsoló,csak ebben az esetben a tengelyt mindig nagy forgató erőhatás éri s aminek egy idő után nem tud ellen állni.. :lol:

Szóval, ha leveszed a motort akkor az teljesen normális, hogy folyamatosan forog.

Üdv.

Azt én értem, hogy normális, hogy folyamatosan forog. Azt nem értem, hogy miért nem állítja le magát, ha kinyilt/bezárult a csappanytyú? Tehát tudja nyitni is és zárni is, de mindkettőt csak egyszer gyújtásonként. Ebből nekem az következik, hogy amikor nekifeszül a csappanytyú az oldalfalnak, nem kapcsol le a mortor és ezért nem tud ellenkező irányba mozogni.. Bár akkor terhelés nélkül nem értem, hogy miért változtat irányt.

Link to comment
Megosztás:

Azt én értem, hogy normális, hogy folyamatosan forog. Azt nem értem, hogy miért nem állítja le magát, ha kinyilt/bezárult a csappanytyú? Tehát tudja nyitni is és zárni is, de mindkettőt csak egyszer gyújtásonként. Ebből nekem az következik, hogy amikor nekifeszül a csappanytyú az oldalfalnak, nem kapcsol le a mortor és ezért nem tud ellenkező irányba mozogni.. Bár akkor terhelés nélkül nem értem, hogy miért változtat irányt.

A motor azért nem áll le mert elforog a csappantyúban a tengely.Amikor megnyomod a belső keringtető gombot akkor polaritást vált és az ellenkező

irányba forog.

Szerintem

De nézek egy kapocs rajzott....

Link to comment
Megosztás:

A motor azért nem áll le mert elforog a csappantyúban a tengely.Amikor megnyomod a belső keringtető gombot akkor polaritást vált és az ellenkező

irányba forog.

Szerintem

De nézek egy kapocs rajzott....

De nem :lol: Rosszul magyarázom akkor.

Nem elforog benne. Szerintem nincs eltörve. Tehát terhelés alatt (amikor rajta van a tengelyen) akkor nem folyamatosan forog. Beáll az adott pozícióba (pl belső keringetés) és kész, leáll (nem erölködik, nem ad ki hangot). Ha kikapcsolom a gombot, vissza már nem megy (nem vált irányt). De ha lecsavarozom a motort, a kezemben oda-vissza pörög ha nyomogatom a gombot. Így már érthetőbb? :lol:

Link to comment
Megosztás:

De nem :lol: Rosszul magyarázom akkor.

Nem elforog benne. Szerintem nincs eltörve. Tehát terhelés alatt (amikor rajta van a tengelyen) akkor nem folyamatosan forog. Beáll az adott pozícióba (pl belső keringetés) és kész, leáll (nem erölködik, nem ad ki hangot). Ha kikapcsolom a gombot, vissza már nem megy (nem vált irányt). De ha lecsavarozom a motort, a kezemben oda-vissza pörög ha nyomogatom a gombot. Így már érthetőbb? :lol:

Értem.

Pfffff

Nemtom

Link to comment
Megosztás:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry597204

Kolléga itt csinált pár fotót. Erre azt mondták, hogy Delphi. Nekem is ilyen van. :lol:

nekem is delphi van ,de más a kis motor csatija.

másrészt meg mindegy,mert a fűtés kezelőbe van benne a vezérlése.

amit csak egybe lehet cserélni.

szerintem húzd le a kábelt,és multiméterrel mérjél rá.

amikor megnyomod a gombot akkor pl 12v-ról átvált -12v-ra, vagy fordítva.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.