Zachi Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Benzines igen Z14XE kóddal. Nekem is az tünt fel hogy -1-2be csinálja. Rossz előjel?:?? Igen. Hideg van. Hidegben kicsit tovább tart míg az olaj rendesen ellátja a feladatát. Mihelyst normálisan kapnak olajt a hidrotőkék rögtön el múlik a csattogás. Ha nem csitul akkor van baj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Igen. Hideg van. Hidegben kicsit tovább tart míg az olaj rendesen ellátja a feladatát. Mihelyst normálisan kapnak olajt a hidrotőkék rögtön el múlik a csattogás. Ha nem csitul akkor van baj. Kb 2 mp- ideig csetteg. De az érdekes az hogy eddig ez sem volt. Még mikor -18 volt kinnt akkor sem. Ez az amiért figyelmes lettem rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacika85 Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 igen nem volt, valszeg azért mert a híg olaj eddig bírta. és jobban elereszti már az összes alkatrész többek közt a hidrotőke is. ha úgy is most jön az olajcsere tedd bele a 10W40-et. nem tudom ki tetette vagy mondta neked azt az olajat ami most benne van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Na vazzeee! Dupláztam. Bocs! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Kb 2 mp- ideig csetteg. De az érdekes az hogy eddig ez sem volt. Még mikor -18 volt kinnt akkor sem. Ez az amiért figyelmes lettem rá. Ja, most nézem 14 ekm! Cseréld. Metabondért és infóért keresd Opel 16v -t. Azért, mert elfáradt az olaj még nem kell más típusú (pl. 10w40) bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 A Metabond olaj jó.Nekem is az volt az előzőben. Szerintem a 14XE-be jó az 5W40,csak nem kell 14 e. km -ig húzni a cserét. A 10W nem lesz sűrű abba? Link to comment Megosztás: More sharing options...
KGR Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Ja, most nézem 14 ekm! Cseréld. Metabondért és infóért keresd Opel 16v -t. Én is 5w30-al vettem az autót.. nem tudom, hogy hol rakják bele ezeket az olajakat... 10 éves kocsiba 5w30?!!? Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Ja, most nézem 14 ekm! Cseréld. Metabondért és infóért keresd Opel 16v -t. Azért, mert elfáradt az olaj még nem kell más típusú (pl. 10w40) bele. Igen már ráérett a csere dehát most nagyon kész vok anyagilag! Jövő hónapba remélem tudok rá félretenni. Ezek szerint akkor az olaj már nudli! Most akkor 10W vagy 5W??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Én is 5w30-al vettem az autót.. nem tudom, hogy hol rakják bele ezeket az olajakat... 10 éves kocsiba 5w30?!!? Nem az évek számítanak, hanem az állapot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Igen már ráérett a csere dehát most nagyon kész vok anyagilag! Jövő hónapba remélem tudok rá félretenni. Ezek szerint akkor az olaj már nudli! Most akkor 10W vagy 5W??? Fogyogat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacika85 Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 A Metabond olaj jó.Nekem is az volt az előzőben. Szerintem a 14XE-be jó az 5W40,csak nem kell 14 e. km -ig húzni a cserét. A 10W nem lesz sűrű abba? sűrű? az érdekes lenne :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 így van cartárs! amúgy ma eléggé szófosásom van :lol: Fordítva vetted be a hashajtót? Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Akkunak teljesen lényegtelen, sőt inkább ha áll (és az autóban nagyrészt csak áll), akkor hidegben álljon. 3-4 évet simán, ez után jelentkezik a különbség a jobb és a rosszabb akku között. Ezért nem mond az semmit, hogy valakinek 1-2 éves, és meg van vele elégedve... Én nem modtam, hogy 1-2 év után voltam elégedett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Én nem modtam, hogy 1-2 év után voltam elégedett. Nemis rád céloztam. De már volt itt, aki írt olyat, hogy egy hónapja vett valamit, és megvan elégedve vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacika85 Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Fordítva vetted be a hashajtót? hát csak nem :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Nemis rád céloztam. De már volt itt, aki írt olyat, hogy egy hónapja vett valamit, és megvan elégedve vele. Ja értem, semmi gond :lol: Szal nekem hosszabb távon is bevált Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Fogyogat? Hát 2 beosztásnyit fogyott mióta benne van 14 ezer km :lol: Onnan tom mert mikor cserélve lett fullon volt most meg 2 hiányzik Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Hát 2 beosztásnyit fogyott mióta benne van 14 ezer km :lol: Onnan tom mert mikor cserélve lett fullon volt most meg 2 hiányzik Az 4 dl, tehát 1000 km-en eszik 0,33 decit az nem sok szerk: de milyen motorod van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 sűrű? az érdekes lenne :lol: Mert? Itt egy idézet a Totalcaros Olajdokitól: "Az olaj viszkozitási osztályait jelentik. A Society of Automotive Engineers (SAE) J300 szabványa viszkozitási osztályokat határoz meg a motorolajok számára. Ahhoz, hogy egy olaj adott viszkozitási osztályúnak mondhassa magát, teljesítenie kell az osztály elvárásait. Léteznek téli és nyári viszkozitási osztályok. A téli viszkozitási osztályok a 0W, az 5W, a 10W, a 15W, a 20W és a 25W, ahol a W a wintert rövidíti. A nyári viszkozitási osztályok a 20, a 30, a 40, az 50 és a 60. A téli viszkozitási osztályok az olaj hidegen folyására, a szivattyúzhatóságára és a 100 fokon mért viszkozitásra vonatkozóan fogalmaznak meg követelményeket. (Vigyázat! A viszkozitás és a viszkozitási osztály különböző fogalmak!) Minél kisebb a W előtti szám, annál "vékonyabb" az olaj alacsony hőmérsékleten. Tehát pl. egy 5W és egy 10W olajat összehasonlítva kijelenthetjük, hogy 1. Az 5W-s olaj alacsonyabb hőmérsékleten is tud ugyanúgy keringeni, mint a 10W-s magasabb hőmérsékleten, illetve 2. Ugyanannyira alacsony hőmérsékleten az 5W-s jobban fog keringeni (azaz kenni), mint a 10W-s. A nyári viszkozitási osztályok a 100 és a 150 fokon mért viszkozitásra vonatkozóan fogalmaznak meg követelményeket. Minél nagyobb a nyári viszkozitás, annál sűrűbb az olaj üzemi hőmérsékleten. " Linket is adok ha kell. Bár én nem tudom fejből a gépkönyvet t,de szerintem a Z14XE-be 0 vagy 5W -s olaj kell nem 10w-s. Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Az 4 dl, tehát 1000 km-en eszik 0,33 decit az nem sok szerk: de milyen motorod van? Z14XE kódú 1,4es 16szelepes 90700 (valós) km vel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
KGR Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Sziasztok, Nézelődtem a neten és egyszerűen nem tudom megmondani, hogy mennyibe kerül egy Castrol Magnatec 10w40-es olaj 4 literes kiszerelésben. 5.000-től 12.000-ig láttam minden árat, de ki tudja, hogy melyiket mikor frissítették utoljára. Mi számít olcsónak ebben az olajban? Amint láttam, sokan használtok ilyet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Norbedlee Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Sziasztok, Nézelődtem a neten és egyszerűen nem tudom megmondani, hogy mennyibe kerül egy Castrol Magnatec 10w40-es olaj 4 literes kiszerelésben. 5.000-től 12.000-ig láttam minden árat, de ki tudja, hogy melyiket mikor frissítették utoljára. Mi számít olcsónak ebben az olajban? Amint láttam, sokan használtok ilyet. unixnál 9500ft a 4liter Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Z14XE kódú 1,4es 16szelepes 90700 (valós) km vel. Szerintem ez teljesen jó. CSak azért kérdeztem mert XEP nem eszik egyáltalán, de még ott sem lenne vészes ez. XE esetén meg szerintem ez normális. Ha valaki nem ért egyet ezzel akkor úgyis mondani fogja... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 sűrű? az érdekes lenne :lol: Pedig de. Igaza van corsIKa cartársnak, a 10W40-es olajnak rosszabb a hideg viszkozitása mint az 5W-snek, ergo ha ezzel az 5W-ssel indítás után 2 sec.-ig csettegnek a tőkék, akkor a 10W-ssel még sokkal tovább fognak. Szóval azt a 10W-s olajat hanyagoljuk, simán csak le kell cserélni a most benne levő 5W-s olajat (ugyanolyanra) ha már 14e km van benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Norbedlee Elküldve Január15, 2010 Megoszt Elküldve Január15, 2010 Pedig de. Igaza van corsIKa cartársnak, a 10W40-es olajnak rosszabb a hideg viszkozitása mint az 5W-snek, ergo ha ezzel az 5W-ssel indítás után 2 sec.-ig csettegnek a tőkék, akkor a 10W-ssel még sokkal tovább fognak. Szóval azt a 10W-s olajat hanyagoljuk, simán csak le kell cserélni a most benne levő 5W-s olajat (ugyanolyanra) ha már 14e km van benne. de XEL-nek asszem 10W-40-es kell Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts