Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Képek?

Tételes árlista?

Csak úgy, az ismeretterjesztés kedvéért. please.gif

Mindenképp "megmutatom", és kedden megyek a tételes számláért. Fényképet majd világosban csinálok, az meg csak vasárnap lehetséges a melóm miatt... (Sötétben megyek, sötétben jövök... )

Link to comment
Megosztás:

Mindenképp "megmutatom", és kedden megyek a tételes számláért. Fényképet majd világosban csinálok, az meg csak vasárnap lehetséges a melóm miatt... (Sötétben megyek, sötétben jövök... )

Úristen!

Most nézem, hogy teljesen tesó az autód.. Csak 1 évvel fiatalabb mint az enyém... Juj de sajnálom! :lol:

A tied hány km-t futott eddig ha szabad megkérdeznem?

Link to comment
Megosztás:

ííííííííí :lol:

De ez mitől lehet? koksztól? vagy az idő és a km?

Gondolom olyan vastag lehetett koksz, hogy az nem leégett és távozott, hanem felizzott, és átégette a dugattyút. De estére hátha valami konkrétabb is kiderül.

Link to comment
Megosztás:

Mindenképp "megmutatom", és kedden megyek a tételes számláért. Fényképet majd világosban csinálok, az meg csak vasárnap lehetséges a melóm miatt... (Sötétben megyek, sötétben jövök... )

Most már világos, miért ez az avatarod! :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hello!

2 gondom lenne, azaz inkább egy.

A kocsi 4 napja nagyon párásodik. Kiszedtem a pollenszűrőt... fekete az egész. De szerintem mégsem ez a fő gond, hanem ha jól sejtem, akkor hiába van fény visszajelzése, de mindig megy a belső keringetés....

Ezt hogyan tudnám kideríteni, hogy így van-e valamint mit tudok vele kezdeni?

A másik kérdésem is szorosan ide kapcsolódik. Ugye ahhoz, hogy esetleg ide új motort vegyek, meg kellene tudnom, hogy milyen típusú klíma van a kocsiban... Ezt honnan tudnám kideríteni?

+1) Éppen kint van a pollenszűrű, redvás is és nincsen nálam másik. Mennyire gáz, ha anélkül használom a kocsit pár napig?

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Astra G már csak ilyen . Párásodik.

Teszteld a belső keringtetést! Kapcsold be a belső keringtetést, majd irányítsd a szélvédőre. Ha jól hallhatóan változik a hangja, akkor rendesen müxik. (Ebben az állásban letiltja a belső keringtetést.)

Ha nem, akkor sem a motort, hanem a klapnit kell javítani!

Ha már kint van a szűrő adj neki egy habos-babos klímatisztítást is.

Link to comment
Megosztás:

Úristen!

Most nézem, hogy teljesen tesó az autód.. Csak 1 évvel fiatalabb mint az enyém... Juj de sajnálom! :lol:

A tied hány km-t futott eddig ha szabad megkérdeznem?

Most van benne 107.500 km... Ráadásul nemrég vettem, ez volt a vágyam. Sztem jó kis autó.

Ezentúl mégnagyobb figyelemmel leszek rá...

Link to comment
Megosztás:

Gondolom olyan vastag lehetett koksz, hogy az nem leégett és távozott, hanem felizzott, és átégette a dugattyút. De estére hátha valami konkrétabb is kiderül.

Láttam szétborítva az autót... A hengerfej és a dugattyúk teljesen el voltak kokszosodva, a 3. henger dugóján hüvelykujjnyi lyuk. A maradványai teljesen összekenték a blokkot, de sérülés nincs. Ami most látható: komplett vezérlés csere+vízpumpa, hengerfej és blokk felszabályoztatás, dugattyú csere...+ezer egyéb "apróság".

A szerelő fúrást nem javasol, egészséges a blokk. Gyűrűzés lenne. Amit el kéne döntenem:

- 1 db új dugattyú, a többi csak gyűrűzve, vagy

- 4 db új dugattyú kompletten.

Dugóból jó tapasztalatai vannak a MAHLE-val, olcsóbb mint a gyári, ami 25e/db körül lenne.

Holnapra lesz kész a komplett alkatrész-lista, amit pár helyen meg szeretnénk futtatni (egyik hely a Csergő).

Nem lesz óccsó... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Akkor itt is a koksz gyulladt be, és olvasztotta ki a dugattyú tetejét?

Úgy néz ki, ez volt a hunyó. Egyébként olyan 2-3 dl/1000 km volt az olajfogyasztásom, meg néha "fagyiztam" is. Mondjuk, az olajfogy. már néhány tízezer km óta fennált (ami valószínűleg a szelepszár-szimmeringeknél ment el, holnap kapják szét a hengerfejet.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Hát elkészült az autóm. Új lökös, új klíma, motor hűtő, sok-sok új műanyag elem... Mindennek a végösszege 204.000 Ft (leírni is sok, nem még

Hát, nem vagyok rá büszke, de ezexerint mégiscsak jól saccoltam hogy valahol 200e körül lesz a végösszeg...(asszem freeze írta hogy szerinte 70-120e-ben megáll)

Link to comment
Megosztás:

Láttam szétborítva az autót... A hengerfej és a dugattyúk teljesen el voltak kokszosodva, a 3. henger dugóján hüvelykujjnyi lyuk. A maradványai teljesen összekenték a blokkot, de sérülés nincs. Ami most látható: komplett vezérlés csere+vízpumpa, hengerfej és blokk felszabályoztatás, dugattyú csere...+ezer egyéb "apróság".

A szerelő fúrást nem javasol, egészséges a blokk. Gyűrűzés lenne. Amit el kéne döntenem:

- 1 db új dugattyú, a többi csak gyűrűzve, vagy

- 4 db új dugattyú kompletten.

Dugóból jó tapasztalatai vannak a MAHLE-val, olcsóbb mint a gyári, ami 25e/db körül lenne.

Holnapra lesz kész a komplett alkatrész-lista, amit pár helyen meg szeretnénk futtatni (egyik hely a Csergő).

Nem lesz óccsó... :lol:

Öregem, ez kísértetiesen hasonlít az én esetemre.

Nagyon sajnálom :lol:

Nekem csak 1 dugó csere volt + 4 szett gyűrű

Link to comment
Megosztás:

Astra G már csak ilyen . Párásodik.

Teszteld a belső keringtetést! Kapcsold be a belső keringtetést, majd irányítsd a szélvédőre. Ha jól hallhatóan változik a hangja, akkor rendesen müxik. (Ebben az állásban letiltja a belső keringtetést.)

Ha nem, akkor sem a motort, hanem a klapnit kell javítani!

Ha már kint van a szűrő adj neki egy habos-babos klímatisztítást is.

A hangja csak nagyon minimálisat változik. Régen markánsabban lehetett hallani... Tisztítás is megvolt és az egyik kábelkötegen rajta volt, hogy delphi a cucc.

Azért gyanakszom a belső keringetésre, mert 3 napja légszomjam van a kocsiban 30 perc után és azóta párásodik folyamatosan. További jel szerintem, hogy max fűtés ment 10 percig, kint 0 fok, utána max hidegre kapcsoltam a fűtést és 30 perc után még mindig kézmeleg vagy melegebb levegő jött a fúvókákból. 10 perc után pedig olyan párám van, hogy az első ablakok a tükröknél hót párásak, az oldalamon jobban. Az egész első szélvédőt vékony homály fedi, a szélek felé vastagon párás, a hátsó ablakok full párásak, a hátsó szélvédő szintén. :S Egész télen nem csinált ilyet a kocsi. Eddig 2-esre tolva a ventit és langyos meleg mellett sosem volt párám és most kiszedett pollenszűrővel is párásodik.

Valamint tök szagtalan a városi közlekedés, ami szintén nem jellemző.

Hol találom a motort és hogy tudom javítani ezt a klapnit? Valamint mennyi lehet egy ilyen motor és valahogy megoldható-e (ideiglenesen, amíg szerzek másik akármit), hogy kiiktassam a belső keringetést és a szelepet pedig külső állásba kapcsoljam?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Háát, halljátok belém vágjátok az ideget ezzel a dugó átégéssel, meg kokszosodással. :lol: Ugyebár az enyém is Z14XE. Nem szeretnék egy teljes motor generált. Az életben nem gondoltam volna, hogy a kíméletes vezetéssel így ki lehet b...ni az autóval. És aztán valaki hirtelen elkezdi hirtelen pörgetni, akkor ezek szerint annyi.

Am megint eljátszotta, hogy pár száz méter után kulung be, motor leáll. Újraindít nem egyenletes a járás, kicsit rázza a kasznit. Megyek vele 50 métert szépen kisímul a járása, és semmi baja.

Szombaton lekapom a EGR szelepet, cégtől hoztam WD40-et, kitakarítom, meg a pillangó szelep házat. Még valami takarítani való sztetek? Magán a kocsin kívül?

Link to comment
Megosztás:

A hangja csak nagyon minimálisat változik. Régen markánsabban lehetett hallani... Tisztítás is megvolt és az egyik kábelkötegen rajta volt, hogy delphi a cucc.

Azért gyanakszom a belső keringetésre, mert 3 napja légszomjam van a kocsiban 30 perc után és azóta párásodik folyamatosan. További jel szerintem, hogy max fűtés ment 10 percig, kint 0 fok, utána max hidegre kapcsoltam a fűtést és 30 perc után még mindig kézmeleg vagy melegebb levegő jött a fúvókákból. 10 perc után pedig olyan párám van, hogy az első ablakok a tükröknél hót párásak, az oldalamon jobban. Az egész első szélvédőt vékony homály fedi, a szélek felé vastagon párás, a hátsó ablakok full párásak, a hátsó szélvédő szintén. :S Egész télen nem csinált ilyet a kocsi. Eddig 2-esre tolva a ventit és langyos meleg mellett sosem volt párám és most kiszedett pollenszűrővel is párásodik.

Valamint tök szagtalan a városi közlekedés, ami szintén nem jellemző.

Hol találom a motort és hogy tudom javítani ezt a klapnit? Valamint mennyi lehet egy ilyen motor és valahogy megoldható-e (ideiglenesen, amíg szerzek másik akármit), hogy kiiktassam a belső keringetést és a szelepet pedig külső állásba kapcsoljam?

Szia! Kesztyűtartó kivesz (6db torx csavar tartja). A fűtőmotort egyből meglátod szembe találod magad vele, tetjén van a félgömb alakú csappantyú, jobb oldalán egy kb. 20cm-es karral kapcsolódik a motorhoz ami váltja a belső-külső levegő keringetést. Ha a motorról a kart leppattintod (kis gömbfejjel csatlakozik), kézzel át tudod váltani a félgömb alakú csappantyút.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Háát, halljátok belém vágjátok az ideget ezzel a dugó átégéssel, meg kokszosodással. :lol: Ugyebár az enyém is Z14XE. Nem szeretnék egy teljes motor generált. Az életben nem gondoltam volna, hogy a kíméletes vezetéssel így ki lehet b...ni az autóval. És aztán valaki hirtelen elkezdi hirtelen pörgetni, akkor ezek szerint annyi.

Am megint eljátszotta, hogy pár száz méter után kulung be, motor leáll. Újraindít nem egyenletes a járás, kicsit rázza a kasznit. Megyek vele 50 métert szépen kisímul a járása, és semmi baja.

Szombaton lekapom a EGR szelepet, cégtől hoztam WD40-et, kitakarítom, meg a pillangó szelep házat. Még valami takarítani való sztetek? Magán a kocsin kívül?

Ez a BKV-sztrájk miatti dugók mindenfele pesten külön kedvez sztem a kokszosodásnak... :S

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Háát, halljátok belém vágjátok az ideget ezzel a dugó átégéssel, meg kokszosodással. :lol: Ugyebár az enyém is Z14XE. Nem szeretnék egy teljes motor generált. Az életben nem gondoltam volna, hogy a kíméletes vezetéssel így ki lehet b...ni az autóval. És aztán valaki hirtelen elkezdi hirtelen pörgetni, akkor ezek szerint annyi.

Am megint eljátszotta, hogy pár száz méter után kulung be, motor leáll. Újraindít nem egyenletes a járás, kicsit rázza a kasznit. Megyek vele 50 métert szépen kisímul a járása, és semmi baja.

Szombaton lekapom a EGR szelepet, cégtől hoztam WD40-et, kitakarítom, meg a pillangó szelep házat. Még valami takarítani való sztetek? Magán a kocsin kívül?

neh is mond! az ideg kicsit engem is megpiszkált.

Szerintetek ha kb 3 hónapja máshogy vezetel. szóval normálisan 3000 környéki váltás, de nincs hirtelen leterhelve akkor szép lassan esetleg lekopik? vagy már el is kezdett letisztulni? mert ugye 3 hónapja nicns semmi baja. ha ugyan ezzel a stílssal használam akkor nem lesz baj?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.