Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Kontkrétan mit olvastak ki hibaként?

Sajnos a hiba kódjára nem emlékszem, holnap randevúzok a szerelővel, akkor pontosan megtudom mondani!

Csak annyi maradt meg bennem, amit leírtam: üzemanyagrelé meghibásodás és valami immobilizer probléma.

Guest kumabushi
Elküldve
Sajnos a hiba kódjára nem emlékszem,

Fék és gázpedál padlóig, majd add rá a gyújtást (ne indítózz), és akkor kivillogja, ha valami gondja volt. 10 villogás jelenti a nullát, a többi értelemszerű, és négyjegyű hibakódok vannak. Amikor végzett, akkor kezdi elölről....

nekem így adott ki 1105 és 0335 hibát

P1105 MAP/BARO Switch Solenoid Valve

P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction

fogalmam sincs most okosabb lettem e :lol:

szerk: ha nem ide vágó volt a hsz.em akkor bocsi

Elküldve
Fék és gázpedál padlóig, majd add rá a gyújtást (ne indítózz), és akkor kivillogja, ha valami gondja volt. 10 villogás jelenti a nullát, a többi értelemszerű, és négyjegyű hibakódok vannak. Amikor végzett, akkor kezdi elölről....

nekem így adott ki 1105 és 0335 hibát

P1105 MAP/BARO Switch Solenoid Valve

P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction

fogalmam sincs most okosabb lettem e :lol:

szerk: ha nem ide vágó volt a hsz.em akkor bocsi

ez nem az a motorkód! itt ez nem működik... 99-esen ez nem megy szerintem..itt a másik módszer kell...

Guest kumabushi
Elküldve
az nem lehet, hogy az égő kivehető a foglalatból és csak azt lehet cserélni?

pl ilyen

biztos hogy ki lehet venni...

banyek erre nem gondoltam :lol:

de a PL ILYEN nem jó mert az gyárilag forrasztott

ki is próbálom (ha nem sötétbe érek haza)

veszek még egy pár izzót, egyikből kiszedem a cuccost, átrakom a gyári foglalatba és elvileg okés lesz

Elküldve
biztos hogy ki lehet venni...

banyek erre nem gondoltam :lol:

de a PL ILYEN nem jó mert az gyárilag forrasztott

ki is próbálom (ha nem sötétbe érek haza)

veszek még egy pár izzót, egyikből kiszedem a cuccost, átrakom a gyári foglalatba és elvileg okés lesz

ahogy nézegetem, talán abba 12v/5w való

Gyári száma:

Part No: 93154848

Kat. No: 20 98 306

Elküldve
Nyilván akkor nem termelődik annyi hő, ha gyárilag kihagyták, ráadásul ez nekem egy simán éghető anyagból készült filcnek tűnik, most, hogy vettem bontóból látom is... Máshol is olvastam, hogy zajszigetelésre csak ezt javasolják, tehát a fenti kérdésem továbbra is fenntartom...

Szvsz annak az oka hogy a vezetőoldalon nincs hangszigetelés, inkább abban keresendő hogy a kormányoszlop éppen ott jön át a tűzfalon.

De igazából mindegy is, ha ezt amit vettél szakszerűen beépíted, akkor elvileg olyan halk lesz az autód mint azok az Astrák amikben gyárilag volt ilyen, tehát mindenképp halkabb mint amilyen eddig volt, és végülis ez volt a cél, nem? :lol:

Elküldve

Az a gondom ezzel a homasita üzlettel, hogy még a legközelebbi is nagyon kiesik nekem. Házhoz szállítás meg nyilván nem éri meg, mert annyiba kerülne mintha mégegyszer megvenném ugyanazt...

Nincs esetleg egy másik üzlet ahol ilyen izzókat lehet venni? Pesten..

Elküldve

Érdeklődnék akinek Z14XE motorú kocsia van, nektek hány fokos a műszerfal szerint a hűtővíz ha országúton ill ha városba folyamatosan haladtok? Nekem 80 fölött van egy kicsivel menet közben ha leállok vele elmegy 90 ig. Ez normális vagy 90 körül kéne lenni? Mindenesetre a klima és a motorhűtő közé a fél hűtőt eltakaró kartonpapírt betettem. Igy most 90 hez van közelebb. Ezzel csak két gondom van 1. nem hiszem hogy egy 21. századú autóba ilyen megoldást kéne alkalmazni 2. nyáron nem kéne benne felejteni mert akkor nagyon megszivom.

Elküldve

A termosztát kb. 15 fok széles tartományban nyílik ki és záródik be teljesen. Nyáron ha mondjuk a 8 foknak megfelelő állásban sikerül az egyensúlynak felállnia, akkor télen simán lehet, hogy 2 vagy 3 foknak megfelelő állásban áll be. Télen hidegebb a hűtőlevegő, ezért kevesebb vizet kell engedni a radiátorba, mert a levegő több hőt elvisz róla, plusz ez miatt a radiátorban lassabban is áramlik a víz, vagyis jobban le is hűlik, ami miatt mégkevesebb víz áramlik, valamint a fűtés is elég sok hőt elvisz a motorról, illetve még a blokkot is jobban hűti a motortérbe jutó menetszél. Szóval amit tapasztaltál, az teljesen normális. A kartonpapírral semmi gond, ha a felét takartad le, azzal szerintem még nyáron se lenne probléma, csak ne csússzon el a ventilátor felőli oldalra, mert akkor dugóban felforrhat a motor. Nem egy 21. századi ötlet, de egyes autógyárak drágább autóiban a hűtőrácson automatikusan záródó nyílások vannak, tehát a dolog amúgy létezik, csak az olcsóbb autókból kihagyják.

Elküldve

Bár az enyim nem pont ilyen,de semmi baj nincs vele nyugi.Szvsz a papírt vedd ki.

Nálam 85-88 körül szokott lecövekelni.Nagyon sokat kell állni járó motorral,hogy onnan elmozduljon.

Elküldve
Bár az enyim nem pont ilyen,de semmi baj nincs vele nyugi.Szvsz a papírt vedd ki.

Nálam 85-88 körül szokott lecövekelni.Nagyon sokat kell állni járó motorral,hogy onnan elmozduljon.

Hát annak nagyon örülnék ha menet közben nekem is félúton lenne a 80 és 90 között. Papírt télire gondoltam oda van kötegelve hogy ne csússzon át a másik oldalra. Nyáron inkább a klíma miatt szeretném kivenni mert az a baj hogy most az első venti felőli oldalon van a papír ami ugye a klimát hűti a motor hűtőventi az pont átellenben van. Nah most a papírt a két hűtő közé a klima venti oldalára tettem tehát a felét takarja ki. Mindenesetre felírtam a naptáramba március végéhez meg áprilishoz is meg teló is emlékeztetőbe kb 5 napra 4 időpontra. így csak nem marad benne.

Szerk: Nekem egy nem világos hogy egy "szar francia" renault clio 1,5 DCI ben hogy a fenében lehet az hogy ott menet közben beáll 90 fokra a viz ebben az időben. És onnan max pár millimétert mozdul ha az ember megáll vagy lassabban megy. Ott is igaz a hideg menetszél ott is hűti a blokkot. Mégis ott hogy hogy nem kell eltakargatni a hűtőt?

Elküldve
Szerk: Nekem egy nem világos hogy egy "szar francia" renault clio 1,5 DCI ben hogy a fenében lehet az hogy ott menet közben beáll 90 fokra a viz ebben az időben. És onnan max pár millimétert mozdul ha az ember megáll vagy lassabban megy. Ott is igaz a hideg menetszél ott is hűti a blokkot. Mégis ott hogy hogy nem kell eltakargatni a hűtőt?

Nálam is beáll 90re, onnan csak néha megy 1 fokkal fel v. le.

Elküldve
Nálam is beáll 90re, onnan csak néha megy 1 fokkal fel v. le.

Ezt szeretném elérni, mit kéne ezzel csinálni hogy olyan legyen nekem is??? Szar a termosztát???

Elküldve
Az a gondom ezzel a homasita üzlettel, hogy még a legközelebbi is nagyon kiesik nekem. Házhoz szállítás meg nyilván nem éri meg, mert annyiba kerülne mintha mégegyszer megvenném ugyanazt...

Nincs esetleg egy másik üzlet ahol ilyen izzókat lehet venni? Pesten..

Hali,

ennyi Homasitából egyikbe sem tudsz elmenni?

Szerintem annyit megér a dolog, nem eshet ki annyira...Nagy Pest, de azért nem akkora...

http://www.homasita.hu/index.php?modul=4

Elküldve
Ezt szeretném elérni, mit kéne ezzel csinálni hogy olyan legyen nekem is??? Szar a termosztát???

nekem beáll a nagy hidegekben is max. 5-7perc alatt (indítózás után 1percen belüli indulásnál, 2000-max.2700-as rpm mellett) stabilan 87-88fokra.

Nyáron nem tom mit csinál majd, mert november óta van meg :lol:

Elküldve

Ha nem forralja a vizet és megy a fűtésed is rendesen akkor valszeg a termosztátod is jó.

Tehát a kocsi is jó. Hogy nekem 87 -en neked 83-on a másiknak 90-en áll a mutató az részletkérdés.

A műszereknek,alkatrészeknek is lehet tűréshatáruk.

Elküldve
Ha nem forralja a vizet és megy a fűtésed is rendesen akkor valszeg a termosztátod is jó.

Tehát a kocsi is jó. Hogy nekem 87 -en neked 83-on a másiknak 90-en áll a mutató az részletkérdés.

A műszereknek,alkatrészeknek is lehet tűréshatáruk.

jaja, szerintem sem kell vele foglalkozni, amíg mutat ésszerű határok között és nem forr a víz, addig kár babrálni bármit is

Elküldve
Az a lényeg, hogy 100C alatt maradjon a mutató, hogy kinél mennyi az már csak részlet kérdés... (egyébként nekem 82-88 között van)

Jó széles az a mutató! :lol:

Elküldve
Jó széles az a mutató! :P

Üdv!

Szerintem is az a lényeg, hogy egyik irányba se feküdjön ki a mutató.

Az meg, hogy a Clio-nál nem mocorog, mutathatja azt is, hogy annyira gagyi, érzéketlen a hőmérő, hogy csak akkor jelez, amikor már nagy gond van :lol:

Egyébként hőmérsekletet mérni és szabályozni a pontosság igényével elég nehéz. Nem egy egzakt valami és emiatt a körülbelüli érték megfelelő. Azt se gondolja senki, hogy ha a digitális hőmérőjén mondjuk 17,5 °C-t lát, akkor valóban annyi van. Az lehet gyakorlatilag bármennyi, akár 2-3 °C-t is tévedhet.

A nyáron figyeltem meg a külsőlevegő hőmérőjének egy érdekes tulajdonságát. Nem tudom, hogy más is észrevette-e már, de ha hűl a levegő, arra gyorsabban reagál, mintha melegedne. Hamarabb változnak a számok. Most is meg lehet figyelni, ha van valakinek garázsa, ki tudja próbálni a indulás előtt. Illetve megérkezéskor, ha időnként visszanéz a kocsira. Szerintem egyébként logikus is, hiszen ezáltal felhívja a sofőr figyelmét adott esetben a jegeseéds lehetőségére. De lehet, hogy csak érzéki csalódás :lol: Van esetleg nagy elektronyos tudor, aki ezt megerősíti?

Elküldve
Üdv!

Szerintem is az a lényeg, hogy egyik irányba se feküdjön ki a mutató.

Az meg, hogy a Clio-nál nem mocorog, mutathatja azt is, hogy annyira gagyi, érzéketlen a hőmérő, hogy csak akkor jelez, amikor már nagy gond van :lol:

Egyébként hőmérsekletet mérni és szabályozni a pontosság igényével elég nehéz. Nem egy egzakt valami és emiatt a körülbelüli érték megfelelő. Azt se gondolja senki, hogy ha a digitális hőmérőjén mondjuk 17,5 °C-t lát, akkor valóban annyi van. Az lehet gyakorlatilag bármennyi, akár 2-3 °C-t is tévedhet.

A nyáron figyeltem meg a külsőlevegő hőmérőjének egy érdekes tulajdonságát. Nem tudom, hogy más is észrevette-e már, de ha hűl a levegő, arra gyorsabban reagál, mintha melegedne. Hamarabb változnak a számok. Most is meg lehet figyelni, ha van valakinek garázsa, ki tudja próbálni a indulás előtt. Illetve megérkezéskor, ha időnként visszanéz a kocsira. Szerintem egyébként logikus is, hiszen ezáltal felhívja a sofőr figyelmét adott esetben a jegeseéds lehetőségére. De lehet, hogy csak érzéki csalódás :lol: Van esetleg nagy elektronyos tudor, aki ezt megerősíti?

Igazából az egész hőmérséklet mizéria azért jött elő mert azt mondta haver hogy amiatt fogyaszthat többet. Igaz nekem is 8-10 perc menet után már meleg a wasser de 80 foknál nem akar feljebb menni véletlenül sem menet közben. Nah most majd papirral remélem felmegy :P

Elküldve

Jó reggelt!

Csak nem nyugszik a vas. Tegnap elindultam délután, ~200m után kanyarodni akartam, kuplung be, motor leáll. Kuplung ki elkapja elindul, de csak 3 henger. Be akarok állni a parkolóba, tolatnék, megint leáll. Újraindítanám, de mintha nem is tekerni az önindító a motort csak a hangját hallom. Csak elindul, de csak 3 henger. Leállítom, újraindít, megint az előbbi. Érdekes hang, 3 henger indul. Megint leállít újraindít, semmi baja. Utána mentem még erre-arra, többször nem csinálta, hibajelzése sem volt egyszer sem. Na ilyet még nem csinált. Valakinek valami ötlete? Úgy látom ebből most már szerelő lesz.

Szép napot Mindenkinek!

Elküldve
Szerk: Nekem egy nem világos hogy egy "szar francia" renault clio 1,5 DCI ben hogy a fenében lehet az hogy ott menet közben beáll 90 fokra a viz ebben az időben. És onnan max pár millimétert mozdul ha az ember megáll vagy lassabban megy. Ott is igaz a hideg menetszél ott is hűti a blokkot. Mégis ott hogy hogy nem kell eltakargatni a hűtőt?

Az egyik kollégámnak egy ilyen "szar francia"-ja van az enyémmel egyidős, 2003-as. Cserélni kellene benne porlasztócsúcsokat melynek darabja 110.000ft /nem írtam el/! Ő inkább eladja!

Szóval szerintem ez a papír dolog nem is akkora probléma,bár én fölöslegesnek tartom, majd ha folyamatosan -20 körül lesz a hőmérséklet! :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.