Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv!

Először is boldog új évet minden kedves cartársnak!

Kicsit aggódni kezdtem. A cégnél ahol dolgozom, 4 kollégának van Astra G-je. Van két "rendes" G és két Classic, melyek közül az egyiknek vagyok boldog tulajdonosa :-)

Az aggódásra ad okot, hogy mindkét normál G-nak tönkrement a motorvezérlő elektronikája 150 ekm körül. Az egyik még 2008-ban,. a másik most karácsony előtt. Ráadásul a motorok is eltérőek voltak (1.2 és 1.6, motorkódokat sajnos nem tudtak mondani) és az évjáratok is! Hallottatok már ilyenről? Típushiba? Kezdjek spórolni egy új vezérlőre? (az új valami 200 kHUF, a bontott megáll 60-70-ből beszerelve állítólag)

Én szerintem ez nem jellemző lehet h csak belenyúltatok....

Link to comment
Megosztás:

UHUHU

hol lehet átvezető csövet kapni olcsón te kb 10000 ft ot írtál az autósboltba meg 35000 az egy "kicsit" drága.

a másik nekem felső átvezető csőfoyik attól az egész tartály hűtővíz bekerülhet az utastérbe és lehet-e javítani úgy,hogy levágom avégéről azt a műanyag bilincset és pótlom egy aba bilincsel ???

akkor valószinüleg 2 különböző csőről beszélünk.

írd csak körbe milyen - hol ez a cső?

ha az itastérbe folyik a víz akkor a radiátor és a tüzfal közötti cső folyik.

emlékeim szerint az olyan 10 E forint körül van.

az merev müanyag, és kár kókányolni nem lesz jó sose.

lehet bele csak gumitömitést is venni, de 90% ban nem lesz jó.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Először is boldog új évet minden kedves cartársnak!

Kicsit aggódni kezdtem. A cégnél ahol dolgozom, 4 kollégának van Astra G-je. Van két "rendes" G és két Classic, melyek közül az egyiknek vagyok boldog tulajdonosa :-)

Az aggódásra ad okot, hogy mindkét normál G-nak tönkrement a motorvezérlő elektronikája 150 ekm körül. Az egyik még 2008-ban,. a másik most karácsony előtt. Ráadásul a motorok is eltérőek voltak (1.2 és 1.6, motorkódokat sajnos nem tudtak mondani) és az évjáratok is! Hallottatok már ilyenről? Típushiba? Kezdjek spórolni egy új vezérlőre? (az új valami 200 kHUF, a bontott megáll 60-70-ből beszerelve állítólag)

sose megy tönkre a motorvezérl egység csak akkor ha velemit buheráltak és nem kellett volna, , vagy bikázták nem megfelelően,, vagy nem az nyult az autóhoz akinek kellett volna, és nem jött össze neki....

mi sose cserélünk motorvezélőt, azért mert magától tönkrement. mindig valaki, vagy valami tönkretette.... pl utángyártott trafóhid vagy hasonló

Link to comment
Megosztás:

sose megy tönkre a motorvezérl egység csak akkor ha velemit buheráltak és nem kellett volna, , vagy bikázták nem megfelelően,, vagy nem az nyult az autóhoz akinek kellett volna, és nem jött össze neki....

mi sose cserélünk motorvezélőt, azért mert magától tönkrement. mindig valaki, vagy valami tönkretette.... pl utángyártott trafóhid vagy hasonló

Ajjaj után gyártott trafóhíd? Ne ijeszges most cseréltem ki mert kellett és hát a gyári 56ezer lett volna igy maradt a fele annyiba kerülő után gyártott...

Link to comment
Megosztás:

egybe van ...

uhuhu

ez a kettő külön van a felső ami nekem folyik az egy t formájú cső és gumiból van

van egy kb2,5-3 cm és a blokk hátuljából a fűtőradiátor felső aluminium csövére megy rá és annak a közepétől indul egy 1cm és cső valahova a hengerfej felé ami rámegy a az aluminium csőre azon van valami bajonett záras megoldás

Link to comment
Megosztás:

sose megy tönkre a motorvezérl egység csak akkor ha velemit buheráltak és nem kellett volna, , vagy bikázták nem megfelelően,, vagy nem az nyult az autóhoz akinek kellett volna, és nem jött össze neki....

mi sose cserélünk motorvezélőt, azért mert magától tönkrement. mindig valaki, vagy valami tönkretette.... pl utángyártott trafóhid vagy hasonló

ennyi! rengeteg fórum, műhelyben minden egyes elektronikai hiba megoldására vezérlő egység csere! pf ettől nekem is égnek állt a hajam! Egyébként több helyen amikor gyujtáshibám volt azt mondták hogy hát ez betegség meg sabla sabla.... és vegyek 200K ért vezérlőegységet. Más helyeken 30-40 HUf trafó csere mert hát ugye a kocka egyből a gyujtáshiba kódra a gyujtás rendszerre asszociált. Közben meg a szelepek voltak lekokszosodva ami vezetési stílus megváltoztatása, egy kis adalék és magas oktánú benzin meg is oldott kb 5-7 ezer forintból! ami ugye mégsem 250.000 Ft. és ugyan úgy szar maradt volna. Lehet beleállítottam volna a fejükbe a motorral együtt :lol:

Link to comment
Megosztás:

belső nagytakarítás?12ezerért? :lol:

én azért nem fizetnék, takarítom magamnak...de neked is kitakarítom a feléből :lol:

Pedig szvsz én is ezt fogom választani tavasszal. 6-ért mondjuk nekem is megérné hogy megcsináld, de asszem megszenvednél a bézsszínű textilkárpitokkal. :P Még a sima víz is foltot hagy rajtuk.

Link to comment
Megosztás:

ennyi! rengeteg fórum, műhelyben minden egyes elektronikai hiba megoldására vezérlő egység csere! pf ettől nekem is égnek állt a hajam! Egyébként több helyen amikor gyujtáshibám volt azt mondták hogy hát ez betegség meg sabla sabla.... és vegyek 200K ért vezérlőegységet. Más helyeken 30-40 HUf trafó csere mert hát ugye a kocka egyből a gyujtáshiba kódra a gyujtás rendszerre asszociált. Közben meg a szelepek voltak lekokszosodva ami vezetési stílus megváltoztatása, egy kis adalék és magas oktánú benzin meg is oldott kb 5-7 ezer forintból! ami ugye mégsem 250.000 Ft. és ugyan úgy szar maradt volna. Lehet beleállítottam volna a fejükbe a motorral együtt :lol:

Üdv!

Azért időnként indokolt. Az első esetben a csere után megszűnt a hiba, egyértelműen az volt a gond. A hibakeresés egyébként úgy történt, hogy egy másik verdából kiszedték a cuccot, felprogramozták, beállították amit kellett, aztán próbaút. Mivel minden jó volt és nem jött elő a hiba, utána kellett csak a kollégának felhajtania egy újat (természetesen a donorautó visszakapta a sajátját és a másik lett beépítve a rossz helyett). A második esetben lehet valami abban, hogy az utángyártott cuccoktól óvakodni kell, mert pát héttel korábban tönkrement valami szenzor (nem tudta pontosan a kollégám sem, hogy mi, azt mondta, hogy a kipufogónál valami) Szóval az ki lett cserélve, de utána kezdett vacakolni a vezérlő. Könnyen lehet, hogy cserekor, vagy a szenzor tönkremenetelekor vágta haza a motorvezérlőt.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Azért időnként indokolt. Az első esetben a csere után megszűnt a hiba, egyértelműen az volt a gond. A hibakeresés egyébként úgy történt, hogy egy másik verdából kiszedték a cuccot, felprogramozták, beállították amit kellett, aztán próbaút. Mivel minden jó volt és nem jött elő a hiba, utána kellett csak a kollégának felhajtania egy újat (természetesen a donorautó visszakapta a sajátját és a másik lett beépítve a rossz helyett). A második esetben lehet valami abban, hogy az utángyártott cuccoktól óvakodni kell, mert pát héttel korábban tönkrement valami szenzor (nem tudta pontosan a kollégám sem, hogy mi, azt mondta, hogy a kipufogónál valami) Szóval az ki lett cserélve, de utána kezdett vacakolni a vezérlő. Könnyen lehet, hogy cserekor, vagy a szenzor tönkremenetelekor vágta haza a motorvezérlőt.

Persze nem mondtam hogy nem fordulhat elő. Azonban nálam és sok cartársnál nem állandó hibáról volt szó. hanem volt hogy napikig hetekig jó volt aztán naponta két szer stb stb. Ebben az esetben nem hinném, hogy egy vezérlőegység ami panelekből áll néha jó lenne néha nem. azért mondjuk semmi sem elképzelhetetlen. Én spec pont benéztem volna :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
belső nagytakarítás?12ezerért? :lol:

én azért nem fizetnék, takarítom magamnak...de neked is kitakarítom a feléből :lol:

Komplett külső kézi mosás, teljes körű porszívózás, nagyteljesítményű géppel, az autó műanyag alkatrészeinek szakszerű ápolása, kezelése, és az üvegek vegyszeres külső-belső tisztítása, teljes vegyszeres alsó, és felső kárpittisztítás, folt eltávolítás, ülések egyenkénti kárpit, vagy bőr tisztítása, és konzerválása, komplett külső-belső műanyagok mélyápolása, komplett üvegtisztítás.

???? :P

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
ööööö...izéééé..ööö....

11.990ft.-ért akcióban csak most csak Neked, de csak ha 5 percen belül idehozod akkor él a fantasztikus ajánlatom. :lol:

És téli akcióm keretein belül 2x fizetsz, 1x takarítom az autót :lol:

Egyszer belefér a 12ezer, utána persze, ahogy eddig is, takarítgatom én, nem vagyok hülye, meg szeretem is csinosítgatni a kocsit, ...

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi

ÜDV NEKTEK!

Korábban (többször is) szenvedtem azzal, hogy kicseréljem valahogy a műszerfal világításomat. Nem csak azért mert szebbet akartam, de épp ki is égett pár...

Jelentem, tegnap eljutottam EGYEDÜL a megoldásig! És torx fejű csavarhúzóm se volt :lol:

KÉPILLUSZTRÁLT SZÖVEGES LEÍRÁS A HOZZÁM HASONLÓ LÁMÁKNAK HAMAROSAN....

07485145743.jpg

07485140006.jpg

1 db izzó foglalatostul hiányzik is mondjuk, és van amit még nem értek:

van benne eredetileg 4 db kisebb (a képen fekete foglalatos) izzó, és egy nagyobb (kék), ami ha jól láttam a km számlálót világítja meg:

07485074290.jpg

Elég a 4 db-ot cserélnem? Vagy ha kicserélem az 5-diket pl. fehér LED-esre, akkor a megtett km számláló is fehér háttérfényt kap? Gondolom a kijelző számok maradnak sárgák. Tényleg, azt hogy kell "beszínezni?

...

ÉS ha már itt jártam, erről is kérdeztem anno, röviden a történet, 15 km/h-val többet mér az óra, a megtett távolságot viszont jól méri...

A megoldás:

Műszerfalat ki, burkolatot le, műszerfalat vissza, ÁRAMOT KAP, visszaugrik kb 10 km/h -ra...

07570459361.jpg

Ekkor manuálisan letekertem 0-ig a km/h-t és a fordulatszámmérőt is...

07570314722.jpg

Jöhet a próba, gyújtást rá...

07570364493.jpg

Oké, működik!

Most már csak 5-7 km/h-t csal :lol:

Link to comment
Megosztás:

.....

Most már csak 5-7 km/h-t csal :lol:

130 km/h nál csal az többet is!

Akkor mész 130-al amikor 140-et mutat.

Minden óra ilyen szándékosan.

Egyébként ha kívácnsi vagy a pontos sebességre, menet közben megnyomod a

a óra/gyári rádió kijelző melletti két gombot egyszerre, nyomva tartod egy kicsit és ki fogja írni a pillanatnyi

sebességet.

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
130 km/h nál csal az többet is!

Akkor mész 130-al amikor 140-et mutat.

Minden óra ilyen szándékosan.

Egyébként ha kívácnsi vagy a pontos sebességre, menet közben megnyomod a

a óra/gyári rádió kijelző melletti két gombot egyszerre, nyomva tartod egy kicsit és ki fogja írni a pillanatnyi

sebességet.

50nel mentem 65öt mért, 150el mentem 165-öt mért......

így már nem is számolok, 100at ír, elvileg csak 93-95-el megyek, az mindegy, tudom hogy kicsit mehetnék még jobban is így akkor se lenne 100as táblánál gond...

Ezt a nyomógombos tippet meg köszi, imádom ezeket a TRÜKKÖKET :lol:

nem gyári rádiót kiíratni nem tudok? :lol: a gyárinak kiírta az állomásait

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
Gumiméret megfelelő?

14es van fent, és 15-ös lenne a gyári, bár azt mondta valaki olaszban 14el gyártották...

mindegy a gumiméret, mert úgy se tudom lecserélni a felnit, így ez a megoldás amit tettem, ez lett a legmegfelelőbb :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.