Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

A tanácsotokat kérem, vajon mitől kaphatott lángra egy pillanat alatt ez az autó:

http://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/43617_b...r_rabahidvegnel

A benzincső törhetett el? Szinte semmi nem maradt a kocsiból, de a legnagyobb baj, hogy a sofőrjéből sem. :huh:

a F astrák egy szériájánál kellet valami gumi tömítést cserélni , mert hajlamosak voltak a kigyulladásra , azt nem tudom miért meg hogy milyen tömítés :S

Link to comment
Megosztás:

a F astrák egy szériájánál kellet valami gumi tömítést cserélni , mert hajlamosak voltak a kigyulladásra , azt nem tudom miért meg hogy milyen tömítés :S

A baleset más, ez vis majornak számít, ilyenkor olyan autók is ki tudnak gyulladni, amik egyébként nem hajlamosak rá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Írtátok, hogy a kormányszervóba zöld színű Opel szervófolyadék kell.

Az lenne a kérdésem, hogy ezt a folyadékot lehet-e helyettesíteni más gyártó termékével,

ha nem, akkor hol tudom beszerezni, illetve milyen néven keressem.

A válaszokat köszönöm.

Üdv!

Opel szalonok tartják. Vigyázz, hogy ne a pirosat adják, nekem annó akarták, úgy kellett hangyúlyoznom, hogy a zöldet, az elektromos szervóhoz.

Azt nem látom, miért kéne bármivel is helyettesíteni, kb. 3 deci kell az egész autóba...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nagy gondban vagyok! Tegnap semmi baja nem volt kocsinak de ma beültem beindítom kocsit és az alapjárat 2500-on pörög. Gyönyőrűen megy az autó, de ha berakom 1-esbe akkor adja a gázt neki, mintha nyomnám a pedált, többi sebességbe dettó. Please Help. Mi lehet ez EGR szelep vagy lambdaszonda?? Előre is köszi :huh: :lol:

Vagy az elektronikus gázpedálod szállt el, elkopott az alapállása, és valamibe belekavar.

Nekem amikor EGR hibám volt, a "gyönyörűen megy az autó"-tól nagyon messze volt.

Link to comment
Megosztás:

Opel szalonok tartják. Vigyázz, hogy ne a pirosat adják, nekem annó akarták, úgy kellett hangyúlyoznom, hogy a zöldet, az elektromos szervóhoz.

Azt nem látom, miért kéne bármivel is helyettesíteni, kb. 3 deci kell az egész autóba...

Szia!

Neked is köszönöm a választ!

A helyettesítést azért kérdeztem, mert cirka 35km-re lakom a legközelebbi Opel szerviztől, és el kéne jutnom odáig. Az egyik cső a tartálynál eresztett, és elkezdett folyni a folyadék. Sajnos későn vettem észre. A hibát elhárítottam, viszont elég sok olajam kifolyt.

Még egyszer köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nagy gondban vagyok! Tegnap semmi baja nem volt kocsinak de ma beültem beindítom kocsit és az alapjárat 2500-on pörög. Gyönyőrűen megy az autó, de ha berakom 1-esbe akkor adja a gázt neki, mintha nyomnám a pedált, többi sebességbe dettó. Please Help. Mi lehet ez EGR szelep vagy lambdaszonda?? Előre is köszi :huh: :lol:

Nekem akkor volt ilyen, amikor elszállt a motor hőmérséklet jeladó felé menő kábel.

Nem az ami a műszerfalon mutatja, az más forrásból hozza az adatot, hanem ami az ECU felé szolgáltat adatot.

nekem akkor -47 foknak érzékelte a motort, ezért nekem is 2500 volt az alapjáratom.

Tech2 jól mutatta a hibát. Szerencsére nekem nem a jeladó volt rossz, hanem a vezeték, de az eredmény ugyanaz.

Link to comment
Megosztás:

Nekem akkor volt ilyen, amikor elszállt a motor hőmérséklet jeladó felé menő kábel.

Nem az ami a műszerfalon mutatja, az más forrásból hozza az adatot, hanem ami az ECU felé szolgáltat adatot.

nekem akkor -47 foknak érzékelte a motort, ezért nekem is 2500 volt az alapjáratom.

Tech2 jól mutatta a hibát. Szerencsére nekem nem a jeladó volt rossz, hanem a vezeték, de az eredmény ugyanaz.

Nekem is ilyesmit csinál, de csak 1500-ra megy az alapjárat és csak akkor ha ilyen 15-16 fok már van.

De akkor igen gyakran szinte mindíg.

Télen pedig normális 1000 körül van az alapjárat.

Ez mitől lehet. EGR szelepet már tisztitották, de azóta is olyan.

Lehet jó lenne ilyen kütyüre rácsatlakozni első indításnál és kimutatná, de nem ismerek olyat akinek ilyen lenne itt Győr környékén sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ilyesmit csinál, de csak 1500-ra megy az alapjárat és csak akkor ha ilyen 15-16 fok már van.

De akkor igen gyakran szinte mindíg.

Télen pedig normális 1000 körül van az alapjárat.

Ez mitől lehet. EGR szelepet már tisztitották, de azóta is olyan.

Lehet jó lenne ilyen kütyüre rácsatlakozni első indításnál és kimutatná, de nem ismerek olyat akinek ilyen lenne itt Győr környékén sajnos.

az 1000 is magas!

700-800 a jó üzemmeleg motornál

Link to comment
Megosztás:

Nekem 900 üzemmeleg motornál.

Vateráról vettem üléshuzatot. 5 órámba telt mire felraktam, de meg lett az eredménye. :huh: Nagyon szép méretpontos üléshuzat. Ott feszül ahol kell, úgy áll ahogy kell. :lol:

http://kepfeltoltes.hu/view/091122/DSC0098...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/091122/DSC0098...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/091122/DSC0098...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/091122/DSC0098...ltoltes.hu_.jpg

A huzat széle fekete, csak a vaku miatt látszik kicsit más színűnek.

Link to comment
Megosztás:

de ha a motort elérte a tuskó akkor már a motor abban a pillanatban megállt igy nem nagyon nyomhatott benzint.

szerintem, de szar lehet bent égni egy kocsiban.

ennél a típusnál nem gyujtás ráadásra üzemel a szivattyú? persze nyomás szabályzóra is...

Link to comment
Megosztás:

És vajon ezt hogyan tervezik kivitelezni?

Szvsz ahogy már valaki írta korábban, az utólagos xenonszetteken nincs mit betiltani, mivel eddig sem volt legális, a "betiltás" szankcionálását meg nem értem. Elvileg ugye a rendőr nem nyittathatja fel veled a motorháztetőt, a lámpa fényéből meg nem ítélhet, mert azt mondom neki hogy rosszul lát, ez bizony csak xenonhatású égő ami meg legális. Emiatt az utólagos xenon megléte csak műszakikor derülhet ki, de akkor meg akinek van esze kiszereli a szettet mielőtt odatolja a verdát a KPM-hez. Szóval sztem patthelyzet, minden ugyanúgy lesz majd eztán is ahogy eddig volt.

nem kell ehhez szemorvos...a gyári lámpában teljesen látható az égő..a xenon pedig teljességgel összetévesztehetetlen más normál égővel...szóval ehhez motorteret sem kell nyitni....aki pedig sima gyári fényszóróba teszi az megérdemli, hogy megszívja...ahhoz hogy lássa KPM-es sem kell...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni amatőr autószerelőként. Kicseréltem a pollenszűrőt az autómon, de sikerült elintéznem a levegő keringetőt. Most csak 4. fokozatban működik. A probléma az, hogy egy kéteres csatlakozót (az ellenállások csatlakozóját) leszedtem valahonnan. De nem találom, hogy hova kellene visszadugnom. El tudna valaki navigálni? Na de úgy ám, hogy meg is találjam! Már befeküdtem a konzol alá, de se híre, se hamva. :huh:

bármilyen segítséget előre is köszönök!

öa

nem tudom lehet elkerülte a figyelmem, de ha eddig senki sem válaszolt...a ventillátor után van az ellenállás fellül, jobban látni, amikor a csappantyúház is ki van szedve, de szerintem így is megtalálni....és amiatt megy csak a 4-es fokozat, mert ahhoz nem kell előtét ellenállás..szóval visszadugod a csatiját és megy minden...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

A szervónak szabadna valamilyen hangot kiadnia?

Ha hozzáérek a kormányhoz, olyan hangot ad ki, mint ha felpörögne egy ventillátor (éles, vinnyogó, de viszonylag halk). A kormány érintése után 3mp-ig tart a hang.

ennél az évjáratnál teljesen normális...anno valahol opel hivatalost is olvastam...hangja van de semmi rendellenes működés, ezért még gariba sem cserélték ki anno...az enyémnek is van egy kis hangja.. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Tudomásom szerint betiltják a xenon fényszórókat. Rendőrök figyelmeztették egyik ismerősömet, hogy januártól vadászni fognak az ilyen autókra.

Erről van valami hivatalos forrás is? Mert eddig sehol máshol nem olvastam és nem hallottam, hogy januártól (mért pont januártól, mért nem azonnal???) vadászat kezdődne.

Mint már írták, eleve nem is volt engedélyezve. Xenon fényszórónak három feltétele van, hogy legális, műszakin és rendőr által elfogadott legyen:

1. A lámpa gyártója által xenon fényforráshoz tervezett lámpatest, a búrán lévő betűkből kiderül, hogy xenon vagy halogén fényforráshoz készült-e a lámpatest, az utólagos xenon itt alapból megbukik, a géptető felnyitása nélkül.

2. Automata, utastérből nem állítható fényszóró magasság állító. Utólagos xenon szintén bukó, mert a műszerfalon ilyenkor ott virít a magasságállító potméter. Szintén géptető nyitása nélkül látható.

3. Fényszórómosó, ennek megléte triviális.

Németországban páros lábbal rúgják ki vizsgáról az utólagos xenonos autót. Fenti háromból a második ami az esetek 99%-ban kivitelezhetetlen, vagy csak irreális áron, még azoknál a típusoknál is, amelyeknél létezett gyárilag xenon lámpás verzió. És ezt sok típusnál nem is lehet vizsgán se ellenőrizni, hogy működik-e, mert csak mozgó járműnél szintez.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

A szervónak szabadna valamilyen hangot kiadnia?

Ha hozzáérek a kormányhoz, olyan hangot ad ki, mint ha felpörögne egy ventillátor (éles, vinnyogó, de viszonylag halk). A kormány érintése után 3mp-ig tart a hang.

tehát tókéletesen működik

Link to comment
Megosztás:

Reggel induláskor közvetlen önindítózás után volt egy rövid (fél mp) de hangos nyüszítő hang.

Az elmúlt egy év alatt kb 3x fordult ilyen elő.

Ez mi lehet?

Ilyen nekem is volt. Olyan volt, mintha indítás után még önindítóztam volna, holott nem. Lehet, hogy nagyon ritkán későn kapcsol le az önindító?

Link to comment
Megosztás:

ennél az évjáratnál teljesen normális...anno valahol opel hivatalost is olvastam...hangja van de semmi rendellenes működés, ezért még gariba sem cserélték ki anno...az enyémnek is van egy kis hangja.. :huh:

Köszönöm a segítséget!

Üléshuzathoz mit szóltok? Szerintetek megért 10eFt-ot (szerintem bőven). :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.