voszi Elküldve November15, 2009 Megoszt Elküldve November15, 2009 előtte semmit se evett. utána se, a 0-ás olajat hanyagolni kellett. utálok ennyit menni, de sajnos ez van. külföld: románia, bosznia, németország, és itthon is nagyon sokat megyek. környezetvédelmi tanácsadó cég, elég sok üzletággal, kb. 35 szakértővel. én a főnökösdit játszom / meg persze konkrétan melózok én is sokat a különféle projektekben. villamosmérnököm van egy, de szoftvereket fejleszt jelenleg, és elég jól csinálja. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November15, 2009 Megoszt Elküldve November15, 2009 repülőn is megyek, de attól nagyon fosok :) amennyire lehet, a földön oldom meg az úticélokat.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve November15, 2009 Megoszt Elküldve November15, 2009 ha kevés az olaj a rendszerben, akkor rendszerint hidegen csattog, melegen meg elhallgat. itt fordítva van, ha jól értem. ehhez a futásteljesítményhez az 5W30-as elég vékony, én nem ajánlom, a totálsz@r cikk sem (5W40-et ajánl). persze, ha kicsi a terhelése a kocsinak, és relatíve sok a hidegindítás, azért jó lehet az az olaj is. mindenesetre a vékonyabb olaj a hidegebb (közvetlenül indítás utáni) körülmények közötti jó kenést biztosítja, ami itt nem tűnik gondnak, mert nem akkor csattog. melegben meg a vékony olaj azon tulajdonsága érvényesül, hogy a nyomás hatására könnyebben kipréselődik a járatokból (opelaner kolléga leírta részletesen). szóval, én lehet, egy kicsit vastagítanék a helyedben. vagy maradnék a 10W40 mellett. ezek az "öreg motorhoz ajánlott" izéket sose próbáltam, azokra nincs ismeretem. Az előző F-astram-ba (X16XEL) én is 10W-40 et tettem már. Igaz én 160E km-el vettem, de ekkor már bőven kellet neki ez az olaj. Hidegen csattogott először egy kicsit pár másodpercig, főleg télen de utána jó volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Meddox Elküldve November15, 2009 Megoszt Elküldve November15, 2009 Igazából a kilométerek 90%-a Ausztria oda-vissza úton, autópályán 3.500 1/min körül (120km/h) megy bele. Lehet ezért kapom csak 2-3 havonta, és nem folyamatosan a sárga lámpát, de akkor most jól odalépek neki, ha bemelegedett (úgyis kíváncsi voltam rá, hogy mennyit nyel "kicsit nagyobb" sebességen) Aztán megnézem, hogy mi retek marad a szelepben. Tankolni csak Ausztriában tankolok, ott is leginkább ÖMV, úgyhogy nem hiszem, hogy az üzemanyag problémás lenne. Kösz a tanácsokat! Sziasztok megint! Elkezdett villogni a sárga lámpám (két hete 500km-en egyszer fixen bedobja), és ilyenkor rángat, mint a szamárfogat. Ekkor leállok 5-10 percre, és minden mozgolódás megszűnik, mintha mi sem történt volna. Voltam szervízben, azt mondták AGR tiszta, fojtószelep tiszta, biztos az üzemanyag. Mondom csak ÖMV, csak Ausztria...akkor az sem. Gyertya gyanús, mert nem valami nagy minőséget sóztak rám (ezt még össze kell vetnem a számlával, hátha áthúztak a szervízben, mert én a felkínáltak közül a legjobbat kértem). Szóval gyertyacsere tesztképpen, eredmény nulla. Holnap telefonálok nekik, de legutóbb már teljesen tanácstalanok voltak. Ez a gyertya téma szerintem amolyan végelkeseredés volt, mert semmit nem találtak. A hiba még mindig ugyanaz: kihagy mind a négy henger, mindezt egyszerre. A téma kezd az egyre gyakrabban jelentkező villogós hiba miatt nagyon égető lenni. Nagyon hálás lennék, ha tudna valaki némi segítséget nyújtani. Nem örülnék, ha egyszer 120-130-nál kilőne a motor az űrbe, vagy ha szimplán ropogósra sülne a katalizátor. U.I.: 1800-2000 és 2300-2500 között kegyetlenül rángat, ha csak a sebességet tartom. De ezt csak meleg motornál. Hidegen még nem tapasztaltam. U.U.I.: Meg tudja valaki fotó kíséretében mondani, hogy Z16XEP-n hol találom az AGR-t? Ma (igaz félhomályban) egy pihenő után belekukkantottam a motorba, és nem találom ott, ahol az XE-ken van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November16, 2009 Megoszt Elküldve November16, 2009 melyik lámpa villog? a motort szimbolizáló, vagy a csavarkulcsos? egyrészt nem vagyok autószerelő, ezért nem vagyok valami kompetens. másrészt ilyen hibám háromszor is volt eddig. az első esetben az alapjárat is hullámzott, ekkor a légtömegmérő volt az okozó. lehet a lambda szonda is, ha marhaságot mutat, akkor a motor gyakorlatilag megbolondulhat. (ilyen gondom nem volt, de ezt ismerem). viszont a lambda szonda sokszor belemegedés után kezd el köcsögölni. aztán volt olyan, hogy a trafóhíd volt bekrepálva, ekkor hasonlóan bénázott a motor a gyújtás egyenetlensége, aztán már drasztikus kimaradozása miatt. végül pedig olyan is volt, hogy minden okés volt, egy vagont elköltöttünk, mire a végén kisült, hogy az ECU van meghülyülve. cserélni kellett. rögtön hibátlan lett a kocsi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Meddox Elküldve November16, 2009 Megoszt Elküldve November16, 2009 A motorhiba villog. Kösz a tippet. Majd rákérdezek a szerelönél (mellesleg márkaszervízben voltam). Valaki tud még valami segítséget nyújtani az esethez? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Norbedlee Elküldve November16, 2009 Megoszt Elküldve November16, 2009 A motorhiba villog. Kösz a tippet. Majd rákérdezek a szerelönél (mellesleg márkaszervízben voltam). Valaki tud még valami segítséget nyújtani az esethez? Olvastatok már ki valami hibát? Esetleg nincs letárolt hibád? Link to comment Megosztás: More sharing options...
dsteel Elküldve November16, 2009 Megoszt Elküldve November16, 2009 Sziasztok! Megpróbáltam kihúzni a rádiót a helyéről hátha a hátulján van a sorozatszáma vagy a kód, de kb 1centire sikerült kihúznom, de utána se ki se be nem lehet tolni a rádiót... kezd idegesíteni az a sz@r :S Nem hogy kihúzni, de vissza tolni se lehet. Miben akadhatott meg? Vagy h lehetne vissza tolni azt a fost? Próbáltam azt is hogy kivettem a helyről a digit klima vezérlőt, és hátulról kézzel kinyomni, de úgy sem lehet Hogy próbáltad? simán ki akartad rángatni tokkal együtt ? - szar megoldás! Ha gyári a rádiód, a 4 sarkában van 4 pici imbuszcsavar, azt ki kell hajtani. aztán be kell nyúlni egy speciális rádiókiemelô szerkezettel (100-as szögbôl csináltunk az apósommal) és azzal kell kihúzni. Ha már vissza se tudod tolni, lehet, h a tok már megszorult... Fórumon korábban irták : Gyári rádió kiszerelés: az előlapon lévő 4db torx csavart ki kell tekerni, és a gyári rádiókicibáló fülekkel ki lehet húzni. Ha ez a célszerszám nincs meg, akkor 4db 60-as szeget kell a lyukakba tömni, majd a kazettaablaknál be kell nyúlni, megfogni és kihúzni. A fém rögzítőkeret szintén torx csavarral van rögzítve a műszerfalhoz. megjegyzés: az elôlapon nálam imbuszcsavar volt, nem torx! Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve November16, 2009 Megoszt Elküldve November16, 2009 Sziasztok! Találkozott már valaki olyannal, hogy az ABS lámpája gyújtás ráadása után rendesen kialszik (kb a benzintank lámpájával egy időben), de mikor beindítom akkor kigyullad 2-3 mp-re, aztán megint elalszik? És ezt csak hideg motornál történő indításnál csinálja, melegen még nem jelzett (viszont hidegen sem minden esetben). Semmi előzményt nem tudok mondani, ami befolyásolhatta volna. A kézikönyv azt írja, hogy ha gyújtás ráadásnál nem alszik ki, vagy menet közben gyullad ki, akkor hibás. Na most nekem egyik sem teljesül, mégsem hinném, hogy minden rendben van. Van ötletetek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
oggy Elküldve November16, 2009 Megoszt Elküldve November16, 2009 Sziasztok! Találkozott már valaki olyannal, hogy az ABS lámpája gyújtás ráadása után rendesen kialszik (kb a benzintank lámpájával egy időben), de mikor beindítom akkor kigyullad 2-3 mp-re, aztán megint elalszik? És ezt csak hideg motornál történő indításnál csinálja, melegen még nem jelzett (viszont hidegen sem minden esetben). Semmi előzményt nem tudok mondani, ami befolyásolhatta volna. A kézikönyv azt írja, hogy ha gyújtás ráadásnál nem alszik ki, vagy menet közben gyullad ki, akkor hibás. Na most nekem egyik sem teljesül, mégsem hinném, hogy minden rendben van. Van ötletetek? Kontakthibára gyanakszom me nekem is volt hasonló, a következőt csináltam: elsőkerék levesz, abs csatit széthúz, kontaktsprét sprickol, majd össze s másikoldalon ue. Azóta tünetmentes... Link to comment Megosztás: More sharing options...
panizzi Elküldve November16, 2009 Megoszt Elküldve November16, 2009 Igazából a kilométerek 90%-a Ausztria oda-vissza úton, autópályán 3.500 1/min körül (120km/h) megy bele. Lehet ezért kapom csak 2-3 havonta, és nem folyamatosan a sárga lámpát, de akkor most jól odalépek neki, ha bemelegedett (úgyis kíváncsi voltam rá, hogy mennyit nyel "kicsit nagyobb" sebességen) A téma kezd az egyre gyakrabban jelentkező villogós hiba miatt nagyon égető lenni. Nagyon hálás lennék, ha tudna valaki némi segítséget nyújtani. Nem örülnék, ha egyszer 120-130-nál kilőne a motor az űrbe, vagy ha szimplán ropogósra sülne a katalizátor. U.I.: 1800-2000 és 2300-2500 között kegyetlenül rángat, ha csak a sebességet tartom. De ezt csak meleg motornál. Hidegen még nem tapasztaltam. U.U.I.: Meg tudja valaki fotó kíséretében mondani, hogy Z16XEP-n hol találom az AGR-t? Ma (igaz félhomályban) egy pihenő után belekukkantottam a motorba, és nem találom ott, ahol az XE-ken van. Ez az AGR hibája. Próbáld ki, hogy lehúzod a csatlakozóját (biztosítva van, előbb azt kell kiszedni), majd így szaladgálsz vele, és rángat vagy nem rángat... A sárga lámpa miatt már le van tárolva a hiba, zöldkártyázni így ne menj vele :) ( ki kell töröltetni előtte) Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve November16, 2009 Megoszt Elküldve November16, 2009 Kontakthibára gyanakszom me nekem is volt hasonló, a következőt csináltam: elsőkerék levesz, abs csatit széthúz, kontaktsprét sprickol, majd össze s másikoldalon ue. Azóta tünetmentes... Köszi! Gondolom ezt a hátsónál is érdemes megcsinálni (ha az ABS arra is kihat) Link to comment Megosztás: More sharing options...
oggy Elküldve November16, 2009 Megoszt Elküldve November16, 2009 Köszi! Gondolom ezt a hátsónál is érdemes megcsinálni (ha az ABS arra is kihat) Ja ja, csak nekem az elsőktől megszűnt a hiba, azé nem írtam a hátsókat is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Meddox Elküldve November16, 2009 Megoszt Elküldve November16, 2009 Olvastatok már ki valami hibát? Esetleg nincs letárolt hibád? Igen, a kiolvasott hiba az, hogy mind a négy henger kihagy egyszerre. Ez már sokadszor (mindig kiolvastattam és töröltettem). Ez az AGR hibája. Próbáld ki, hogy lehúzod a csatlakozóját (biztosítva van, előbb azt kell kiszedni), majd így szaladgálsz vele, és rángat vagy nem rángat... A sárga lámpa miatt már le van tárolva a hiba, zöldkártyázni így ne menj vele :) ( ki kell töröltetni előtte) Az AGR-t megnézték a márkaszervízben, és azt mondták, no para. Cseréltessem ki velük mégis? 4,5 év és 70.000km van benne. Zöld kártya még 1,5 év, de egyébként is meg akarom javíttatni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve November16, 2009 Megoszt Elküldve November16, 2009 Igen, a kiolvasott hiba az, hogy mind a négy henger kihagy egyszerre. Ez már sokadszor (mindig kiolvastattam és töröltettem). Az AGR-t megnézték a márkaszervízben, és azt mondták, no para. Cseréltessem ki velük mégis? 4,5 év és 70.000km van benne. Zöld kártya még 1,5 év, de egyébként is meg akarom javíttatni. csak tipp: nem lehet, hogy főtengely jeladó szórakozik? nekem is ennyi idős Z16XEP, 83.000 km-el és nekem elszállt.. állítólag típushiba szerk: mert ha nincs főtengely jel, akkor az ECU elvesz minden adagolást. ha tévedek majd kijavítanak Link to comment Megosztás: More sharing options...
panizzi Elküldve November16, 2009 Megoszt Elküldve November16, 2009 Igen, a kiolvasott hiba az, hogy mind a négy henger kihagy egyszerre. Ez már sokadszor (mindig kiolvastattam és töröltettem). Az AGR-t megnézték a márkaszervízben, és azt mondták, no para. Cseréltessem ki velük mégis? 4,5 év és 70.000km van benne. Zöld kártya még 1,5 év, de egyébként is meg akarom javíttatni. Írtam, hogy hogyan tudod leellenőrizni. Ha városi/falusi/helyi menetben nem jön elő a hiba, csak országúton, akkor tuti ez a gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November16, 2009 Megoszt Elküldve November16, 2009 A motorhiba villog. Kösz a tippet. Majd rákérdezek a szerelönél (mellesleg márkaszervízben voltam). Valaki tud még valami segítséget nyújtani az esethez? márkaszervíz általában nem jön be. de pl. felhívhatnád SirMoke-ot (www.astra-coupe.hu fórumon keress rá, mert itt nem tudom mi a júzere, habár lehet itt is ugyanaz), hivatkozz rám, lehet, meg tudja neked szerkeszteni a gépedet. nagyon rendes srác, és jó szerelő (remélem nem olvassa :)). maxabo hűvösvölgyi úton melózik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve November16, 2009 Megoszt Elküldve November16, 2009 Igazából a kilométerek 90%-a Ausztria oda-vissza úton, autópályán 3.500 1/min körül (120km/h) megy bele. Lehet ezért kapom csak 2-3 havonta, és nem folyamatosan a sárga lámpát, de akkor most jól odalépek neki, ha bemelegedett (úgyis kíváncsi voltam rá, hogy mennyit nyel "kicsit nagyobb" sebességen) Aztán megnézem, hogy mi retek marad a szelepben. Tankolni csak Ausztriában tankolok, ott is leginkább ÖMV, úgyhogy nem hiszem, hogy az üzemanyag problémás lenne. Kösz a tanácsokat! Sziasztok megint! Elkezdett villogni a sárga lámpám (két hete 500km-en egyszer fixen bedobja), és ilyenkor rángat, mint a szamárfogat. Ekkor leállok 5-10 percre, és minden mozgolódás megszűnik, mintha mi sem történt volna. Voltam szervízben, azt mondták AGR tiszta, fojtószelep tiszta, biztos az üzemanyag. Mondom csak ÖMV, csak Ausztria...akkor az sem. Gyertya gyanús, mert nem valami nagy minőséget sóztak rám (ezt még össze kell vetnem a számlával, hátha áthúztak a szervízben, mert én a felkínáltak közül a legjobbat kértem). Szóval gyertyacsere tesztképpen, eredmény nulla. Holnap telefonálok nekik, de legutóbb már teljesen tanácstalanok voltak. Ez a gyertya téma szerintem amolyan végelkeseredés volt, mert semmit nem találtak. A hiba még mindig ugyanaz: kihagy mind a négy henger, mindezt egyszerre. A téma kezd az egyre gyakrabban jelentkező villogós hiba miatt nagyon égető lenni. Nagyon hálás lennék, ha tudna valaki némi segítséget nyújtani. Nem örülnék, ha egyszer 120-130-nál kilőne a motor az űrbe, vagy ha szimplán ropogósra sülne a katalizátor. U.I.: 1800-2000 és 2300-2500 között kegyetlenül rángat, ha csak a sebességet tartom. De ezt csak meleg motornál. Hidegen még nem tapasztaltam. U.U.I.: Meg tudja valaki fotó kíséretében mondani, hogy Z16XEP-n hol találom az AGR-t? Ma (igaz félhomályban) egy pihenő után belekukkantottam a motorba, és nem találom ott, ahol az XE-ken van. cserélj trafóhidat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atom Elküldve November16, 2009 Megoszt Elküldve November16, 2009 cserélj trafóhidat. jaja:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom77 Elküldve November16, 2009 Megoszt Elküldve November16, 2009 Sziasztok! Van egy '99 1.4-es g astrám,és az gondom vele,hogy mostanában párásodik,elég rendesen.:) A pollenszűrő kb 2 hete volt cserélve,de az nem segített a problémán. A fűtés,és a ventilátor is megfelelően működik,sőt a fűtés nagyon is jó! Viszont ha klímát bekapcsolom akkor sem tűnik el a pára,legfeljebb kicsit kisebb lesz! A klíma nyáron rendesen hűtött,mondjuk nem az a vacogós hűvös volt tőle,de érezhetően jobb volt mint kint. Tudja valaki mi lehet a probléma??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
atom Elküldve November16, 2009 Megoszt Elküldve November16, 2009 Sziasztok! Van egy '99 1.4-es g astrám,és az gondom vele,hogy mostanában párásodik,elég rendesen.:) A pollenszűrő kb 2 hete volt cserélve,de az nem segített a problémán. A fűtés,és a ventilátor is megfelelően működik,sőt a fűtés nagyon is jó! Viszont ha klímát bekapcsolom akkor sem tűnik el a pára,legfeljebb kicsit kisebb lesz! A klíma nyáron rendesen hűtött,mondjuk nem az a vacogós hűvös volt tőle,de érezhetően jobb volt mint kint. Tudja valaki mi lehet a probléma??? én megnézném a belső keringetés csappantyúját,működik e.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom77 Elküldve November16, 2009 Megoszt Elküldve November16, 2009 én megnézném a belső keringetés csappantyúját,működik e.... Köszi!és azt hol is találom? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
oggy Elküldve November17, 2009 Megoszt Elküldve November17, 2009 Köszi!és azt hol is találom? :) A kesztyűtartót kiszeded (5db t. cs.) és amögött van egy nagyobbacska henger aminek a tetején van csappantyú, és a levegőt Ne a szélvédőre irányítsd kipróbáláskor! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Wykk Elküldve November17, 2009 Megoszt Elküldve November17, 2009 Sziasztok! Van egy '99 1.4-es g astrám,és az gondom vele,hogy mostanában párásodik,elég rendesen.:) A pollenszűrő kb 2 hete volt cserélve,de az nem segített a problémán. A fűtés,és a ventilátor is megfelelően működik,sőt a fűtés nagyon is jó! Viszont ha klímát bekapcsolom akkor sem tűnik el a pára,legfeljebb kicsit kisebb lesz! A klíma nyáron rendesen hűtött,mondjuk nem az a vacogós hűvös volt tőle,de érezhetően jobb volt mint kint. Tudja valaki mi lehet a probléma??? Nekem ugyanez volt a problémám. Én egyszerűen átkapcsoltam belső keringetésre és azóta megszűnt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve November17, 2009 Megoszt Elküldve November17, 2009 Nekem ugyanez volt a problémám. Én egyszerűen átkapcsoltam belső keringetésre és azóta megszűnt. Na ezen őszintén csodálkozom, mert ha belsőre teszed akkor párásodik csak igazán! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts