Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Nálam (Z18XE) a nyitva maradt termosztát úgy jelentkezett, hogy ha egyenletes 50 vagy 100 körüli tempóval haladtam, éppenhogy fűtve, 3-4 Celsius fokos külső hőmérsékletnél, visszahűlt a vízhőfok 78-79 fok környékére. Csere után akár milyen óvatosan és hosszan is gördültem, 86-87 fok körül maradt a vízhőfok. Gyári Opel termosztátot vettem. Amúgy szerintem gyorsan megtérül a termosztát ára, mert a nem üzem meleg motor többet eszik.

Esetleg ezt ki lehet próbálnia annak, akinek gyanús, hogy nyitva marad a termosztátja, hogy visszahűl-e a motorja.

Igen, ez a visszahűlés játszott nálam is. Eleinte csak nagyon lomha volt a felmelegedés, aztán a külső 10-15C ellenére is 80C alá csúszott vissza. Amúgy a többletfogyasztáson túl a fokozottabb motorkopásban is jelentkezik a hátránya a rossz termosztátnak.

Link to comment
Megosztás:

Így hát megcsináltattam az autót ami 300 ezerbe került es ő ennek ideadta a felét! (mivel használt autora is a btk. szerint fél év-ig a volt tulajnak szavatosságot kell válalnia)

A szavatosság és jótállás kérdése nem bűncselekmény, így nem is a Btk. része. Legfeljebb kártérítési igényt nyújthatsz be polgári peres úton, de ez 100% esélytelen, hiszen vásárláskor hibátlan volt az autó, az eladó simán hivatkozhat arra, hogy te visszaváltottál 120-nál egyesbe és ekkor szétforgott a motor és szétszakadt a vezérlés, ennyi. Kidobtál csomó pénzt jogászokra meg műszaki szakértőkre.

Amúgy meg kell hagyni, emberileg nagyon korrekt volt az előző tulaj, hogy állta a javítás felét.

Link to comment
Megosztás:

82fok alá sose hül le csak nagyon zavar az hogy ingadozik 6-8 fokot.

A gyári adat szerint a termosztát 92 fokon kezd nyitni és 107 fokon van nyitva teljesen. Ez 15 fok különbséget jelent! Az oké, hogy sosem lesz teljesen zárva alapjáraton járó motornál sem, meg valószínűleg 50 fokos levegőhőmérsékletnél az autó végsebességénél se lesz teljesen nyitva, de ne csináljuk már ügyet 6-8 fokos ingadozásból, annyi simán adódik a terhelés és a hűtőlevegő mennyiségének változásából...

Link to comment
Megosztás:

Majd akkor rinyáljatok,ha menet közben a vízhőfok mutatója teljesen kifekszik,a hideg irányába.Azért mert ingadozik nem kell egyből cserélni. :) Halgassatok a hozzáértő és itt megforduló Szakikra.

Én hallgatok :)

Ha azt mondják jó akkor jóó.

Viszont másik probléma, amire még nem kaptam választ sose, hogy mi lehet a baj.

Autóm télen rendesen 1100 körüli alapjáraton indul. Eljön a jóidő 15-16 fok és felette akkor pedig csak 1500-as alapjáraton indul el.

Nagy gázfröccs és máris 1000-1100-ra beáll. Amúgy kb. 20-30 mp ig tartja az 1500-as fordulatot.

Bár most kilett cserélve a középdob újra így nem tom milyen lesz, de nem hiszem köze volt hozzá, hogy eléggé korrodált volt.

Link to comment
Megosztás:

Én ezen már át estem. Néztem a hővédő borkolatot a hátsódob fölött hátha azon kocog, de nem !

A zörgést végül is a hátsódob és a középső kapcsolódása adta ! A két dob közötti kapcsolódást 2db rugós csavar biztosítja ami kicsit laza volt.A két csonk külön is elmozdulhatott de közte ott a "tűzkarika" ami a nyomórugok miatt tömített(nem fújt ki).A mozgástól  az a tömítőkarika valamennyire kilapult és ott mozgott hangot adva a két felfekvő felület.

Remélem segítettem . 

Nekem is volt eddig ilyen nyekkenő hang mikor mentem a kocsival és bukkanóra mentem.

Mióta kicserélték a középdobot és új tüzkarikát kapott azóta nem hallom. A középdob és hátsó dob csatlakozásánál igen csak elvolt rohadva, gondolom az mozdult meg és csinált ilyen hangot.

Link to comment
Megosztás:

Viszont hétvégén gumi cserém volt, tehát le lett szedve a kerék és láttam, hogy a bal hátsó rugó tetején van egy korong valami, gondolom valamilyen védő szerepe van és az el van törve.

Csinálhatja azt a hangot?

Nekem is van ez a koron a rugónál nálam is eléggé elvan használódva. Ennek a cseréje mennyire macerás?

Már alig tartja valami műszakira kikellene cserélnem azért.

Link to comment
Megosztás:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

---SEGÍTSÉGET SZERETNÉK KÉRNI ---

Egy 2003 -as 1.4 es benzines 16 szelepes G astrám van!

Kb 2 hónapja elkezdett csattogó hangot adni a motor en elvittem a szerelőhöz es azt mondta .hogy ez hidrotőke hang!

Kicserélte nekem mind a 16 db hidrotőkét (3000/db + munkadíj 60.000 ezer volt) es a motor ugyan úgy csattog!

Mi lehet a gond??????????????????

?

?

Nagy valószínűséggel a Te motorod Z14XE lesz, mivel 2003-ban még azok mentek a G-sorozatba, a Twinport 2004-től érkezett a CL2-es és a H sorozathoz.

Egy lényeges adatot nem adtál meg: mennyi kilométer van a motorban ?

Amúgy úgy érzem, hogy jó úton jártatok a lifterek cseréjével, csak nem jártátok azt rendesen végig !!

A probléma elemzéséhez nézzük meg a három fő dolgot ilyenkor, vagyis a hidrotőke feladatát, felépítését és működését!

Feladata: Elsődleges feladata természetesen a szelepek működtetése a vezérműtengely által, továbbá

a motor üzemi körülményei mellet ( hideg / meleg üzem ) biztosítani a mindenkori szelephézagot, a megfelelő működéshez

Felépítése: Ezeken a tőkéken körben van egy horony, valamint egy pici furat, amin keresztül az olaj egy kis tartályban tud befolyni, amiben van egy rugó is. A hengerfejben kialakított " aknában" behelyezik a tőkét és ez kis tartályocska a szelepszárra illeszkedik. A tőkék " aknájához " kialakított olajcsatornák vannak a hengerfejben, ami közvetlen összeköttetésben van a nagynyomású olajkörrel.

Működése: Amikor beindul a motor, az olajszivattyú által felépített olajnyomás hatására a kenőolaj a csatornákon keresztül bejut a tőkéhez és mivel a szelepek még hidegek, a tartályt kitölti olajjal. A motor melegedése során a hő hatására a szelepszár tágulni kezd, ilyenkor a rugóerő ellenében elkezdi feltolni a tartály alját, de mivel a folyadékok összenyomhatatlanok, a benne lévő olaj kiszorul a csatornába. A motor leállítása után, amikor visszahűlnek az alkatrészek, a rugó biztosítja azt, hogy a tartály visszamenjen alaphelyzetbe és az így keletkezett szívóhatással a rendszerből az olajat a tartályba visszapótolja.

Most már tudunk mindent, mi lehet a hiba?

Amikor egy ilyen hidraulikus szelephézag kiegyenlítő rendszer elkezd durván csattogni, annak az oka többé - kevésbé az elégtelen olajellátás, ami a hengerfejben .ill. a motorblokkban lévő olajcsatornák eldugulása, elszennyeződéséből adódhat!

A G- sorozat szerviz ciklusa a 2003-as modelleknél már 30000km / 1 év, vagyis 30ezer kilométerenként, vagy ha ennyit nem megy az autó, akkor minimum évente egyszer a motorolajat illő lecserélni.

Sokan be is tartják ezt a periódust, de előfordulhat , hogy akár túl is futnak rajta, mert elfeledkezik róla a tisztelt tulaj és csak hajtja-hajtja a motort, az meg már az elhasznált olajiszappal működik !

Sajnos volt szerencsém látni több olyan motort, amit 30ezres intervallumokkal használtak..., ezért a hosszú, gondtalan autózás és a motor élettartamának a növelése miatt is érdemesebb a korábbi évjáratoknál megszabott 15ezres ciklust szem előtt tartani. :)

Szóval:

- kevés olaj van a rendszerben

- nem megfelelő kenőolaj van a rendszerben

- tönkrementek a tőkék

- elkoszolódtak az olajcsatornák

- olajteknőben a szívócső nem tud elegendő mennyiségű olajat felszívni - olajiszap !!

- kopott már az olajszivattyú ( ezt kétlem... )

Miután mind a 16 hidrotőkét kicserélték, azt gondolom, azt nyugodtan kihúzhatjuk a sorból.

Amikor a szelepfedelet leveszed - vagy a szerelőd leveszi - a motorról és a vezérműtengelyek környékén látszik a sok trutyi, akkor biztos lehetsz abban, hogy a csatornák is tele vannak...vagyis a motort át kellett volna mosni a " műtét " előtt, mert a hidrotőkék cseréjével nem oldódik meg a probléma, mivel azok zajossága valaminek a következménye és nem a zajforrás oka !!

Aztán érdemes lenne a vezérműtengelyek kopását is kimérni - ezért kérdeztem, mennyit futott a motor - mert az elégtelen kenés miatt azok is megsínylik a dolgot...

A teljesség kedvéért azért hozzátenném, hogy hidegen teljesen normális dolog az ilyen rendszerű motoroknál a finom ketyegés ( ilyenkor nagyobb az olaj viszkozitása, lassabban jut el a kenési helyekre ) ami melegen már elhallgat.

Bízom benne, hogy soraimmal sikerült közelebb vinni a problémád megoldásához !

Link to comment
Megosztás:

Nagy valószínűséggel a Te motorod Z14XE lesz, mivel 2003-ban még azok mentek a G-sorozatba, a Twinport 2004-től érkezett a CL2-es és a H sorozathoz.

Egy lényeges adatot nem adtál meg: mennyi kilométer van a motorban ?

Amúgy úgy érzem, hogy jó úton jártatok a lifterek cseréjével, csak nem jártátok azt rendesen végig !!

A probléma elemzéséhez nézzük meg a három fő dolgot ilyenkor, vagyis a hidrotőke feladatát, felépítését és működését!

Most már tudunk mindent, mi lehet a hiba?

Amikor egy ilyen hidraulikus szelephézag kiegyenlítő rendszer...

Bízom benne, hogy soraimmal sikerült közelebb vinni a problémád megoldásához !

No, ez korrekt... :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Pénteken leutaztam vidékre és körülbelül most először mentünk ezzel az autóval sötétben. Nagyon rosszul voltak beállítva a fényszórók, ezért gondoltam állítok rajtuk és egyúttal megnézem a tömítéseket a lámpatesten, mivel nagyon párásodik mindkettő. Itt kezdődött az idegeskedésem. :)

Kiderült, hogy a jobb oldali fényszóró állító motor nem működik. Kivettem, szétszereltem és úgy néz ki, hogy kisült az IC benne. A motor tökéletesen működött. A szerkezetet nagyon egyszerű. 2 kondi, 1 ic, 1 kis motor,, 1 poti, 3 műanyag fogaskerék. Gondoltam ez biztos nem nagy tétel (1-2 eFt), mivel annó a távirányítós kisautómban komolyabb elektronika volt, mint ebbe. Gyorsan megnéztem, hogy mennyiért dobálják...ekkor dobtam el az agyam. Az első márka amit megnéztem 22 ezer FT!!! További keresgéléseim során a legolcsóbb verzió 12eFt.... Nevetséges! Megpróbálok bontóból szeretni egyet, mivel ennyit nem vagyok hajlandó kiadni egy műanyag vacakért.

Ezután elkezdtem állítani a fényszórókat. Ekkor láttam meg, hogy milyen szép munkát is végzett az aki összerakta az autót miután megtörték. Mindkét fényszóró félig volt összerakva (az üveg nincs rendesen bepattintva a helyére, tömítő paszta nuku, tartófülek félig eltörve), ráadásul az egyiken a fényszórót tartó alsó rögzítő fül ketté van törve a másikon meg nincs becsavarozva, így kb lobognak a fényszóróim. Nagyon morci vagyok... Megpróbálom kicsit helyrehozni őket (még javíthatóak egy kis üvegszövet és gyanta segítségével), de el sem tudom képzelni, hogy lehet ilyen kontár munkát végezni.

Igazából csak szerettem volna megosztani veletek a tapasztalataimat és kiadni magamból a mérget. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Gondoltam ez biztos nem nagy tétel (1-2 eFt), mivel annó a távirányítós kisautómban komolyabb elektronika volt, mint ebbe. Gyorsan megnéztem, hogy mennyiért dobálják...ekkor dobtam el az agyam. Az első márka amit megnéztem 22 ezer FT!!! További keresgéléseim során a legolcsóbb verzió 12eFt.... Nevetséges! Megpróbálok bontóból szeretni egyet, mivel ennyit nem vagyok hajlandó kiadni egy műanyag vacakért.

Ha tudok segíteni kérdezz rá.

2500 Ft

Astra G fényszró állítómotor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sikeresen lerádióztam a battery-t az aksiról!

rádió kód sehol...

Az lenne a kérdésem, hogy létezik-e olyan progi amivel generálni lehet kódot?

CAR-300? CAR-400?

Adj meg egy e-mail címet privátban és átküldöm a progit.

Link to comment
Megosztás:

Nagy valószínűséggel a Te motorod Z14XE lesz, mivel 2003-ban még azok mentek a G-sorozatba, a Twinport 2004-től érkezett a CL2-es és a H sorozathoz.

Egy lényeges adatot nem adtál meg: mennyi kilométer van a motorban ?

Amúgy úgy érzem, hogy jó úton jártatok a lifterek cseréjével, csak nem jártátok azt rendesen végig !!

A probléma elemzéséhez nézzük meg a három fő dolgot ilyenkor, vagyis a hidrotőke feladatát, felépítését és működését!

Feladata: Elsődleges feladata természetesen a szelepek működtetése a vezérműtengely által, továbbá

a motor üzemi körülményei mellet ( hideg / meleg üzem ) biztosítani a mindenkori szelephézagot, a megfelelő működéshez

Felépítése: Ezeken a tőkéken körben van egy horony, valamint egy pici furat, amin keresztül az olaj egy kis tartályban tud befolyni, amiben van egy rugó is. A hengerfejben kialakított " aknában" behelyezik a tőkét és ez kis tartályocska a szelepszárra illeszkedik. A tőkék " aknájához " kialakított olajcsatornák vannak a hengerfejben, ami közvetlen összeköttetésben van a nagynyomású olajkörrel.

Működése: Amikor beindul a motor, az olajszivattyú által felépített olajnyomás hatására a kenőolaj a csatornákon keresztül bejut a tőkéhez és mivel a szelepek még hidegek, a tartályt kitölti olajjal. A motor melegedése során a hő hatására a szelepszár tágulni kezd, ilyenkor a rugóerő ellenében elkezdi feltolni a tartály alját, de mivel a folyadékok összenyomhatatlanok, a benne lévő olaj kiszorul a csatornába. A motor leállítása után, amikor visszahűlnek az alkatrészek, a rugó biztosítja azt, hogy a tartály visszamenjen alaphelyzetbe és az így keletkezett szívóhatással a rendszerből az olajat a tartályba visszapótolja.

Most már tudunk mindent, mi lehet a hiba?

Amikor egy ilyen hidraulikus szelephézag kiegyenlítő rendszer elkezd durván csattogni, annak az oka többé - kevésbé az elégtelen olajellátás, ami a hengerfejben .ill. a motorblokkban lévő olajcsatornák eldugulása, elszennyeződéséből adódhat!

A G- sorozat szerviz ciklusa a 2003-as modelleknél már 30000km / 1 év, vagyis 30ezer kilométerenként, vagy ha ennyit nem megy az autó, akkor minimum évente egyszer a motorolajat illő lecserélni.

Sokan be is tartják ezt a periódust, de előfordulhat , hogy akár túl is futnak rajta, mert elfeledkezik róla a tisztelt tulaj és csak hajtja-hajtja a motort, az meg már az elhasznált olajiszappal működik !

Sajnos volt szerencsém látni több olyan motort, amit 30ezres intervallumokkal használtak..., ezért a hosszú, gondtalan autózás és a motor élettartamának a növelése miatt is érdemesebb a korábbi évjáratoknál megszabott 15ezres ciklust szem előtt tartani. :D

Szóval:

- kevés olaj van a rendszerben

- nem megfelelő kenőolaj van a rendszerben

- tönkrementek a tőkék

- elkoszolódtak az olajcsatornák

- olajteknőben a szívócső nem tud elegendő mennyiségű olajat felszívni - olajiszap !!

- kopott már az olajszivattyú ( ezt kétlem... )

Miután mind a 16 hidrotőkét kicserélték, azt gondolom, azt nyugodtan kihúzhatjuk a sorból.

Amikor a szelepfedelet leveszed - vagy a szerelőd leveszi - a motorról és a vezérműtengelyek környékén látszik a sok trutyi, akkor biztos lehetsz abban, hogy a csatornák is tele vannak...vagyis a motort át kellett volna mosni a " műtét " előtt, mert a hidrotőkék cseréjével nem oldódik meg a probléma, mivel azok zajossága valaminek a következménye és nem a zajforrás oka !!

Aztán érdemes lenne a vezérműtengelyek kopását is kimérni - ezért kérdeztem, mennyit futott a motor - mert az elégtelen kenés miatt azok is megsínylik a dolgot...

A teljesség kedvéért azért hozzátenném, hogy hidegen teljesen normális dolog az ilyen rendszerű motoroknál a finom ketyegés ( ilyenkor nagyobb az olaj viszkozitása, lassabban jut el a kenési helyekre ) ami melegen már elhallgat.

Bízom benne, hogy soraimmal sikerült közelebb vinni a problémád megoldásához !

----------------------------------------------------------------------------------------2009.11.15 17:03

Köszönöm szépen!!!

Igazán rendes vagy ,hogy ezt így leírtad! :)

Az autoba 120 ezer van most volt vezerműszíj cserélve! (pontosan: vezérműszíj,görgök, pollen szurő ,levegő szürő, víz pumpa,fagyálló, olaj, olaj szurő ,gyertya, + hidrotőke es úgy 2-3 honappal ezelőtt kezdte a csattogást hol csattogott hol nem később mikor melegedett már általába mindíg csatogott)

Az olajat 15 ezrenként írja en ált. 13 -ezernél lecserélem (most sajnos elmentem 15 ezerig mert nem volt időm lecserélni de ált mindíg 13 nál cserélem)

Az olajcsere elött tett a srác bele motor mosot így járatta az autot kb 15 percig utánna cserélte ki az olajat! 5w40 castrolt tett bele.

Most hidegen nem csattog csak ha bemelegszik!

Tettem az olajhoz hidrotőke mosót de semmi :) ugyan úgy csattog!

Tegnap a srác a csatornákat kifúvatta de ugyan úgy csattog!

-így nem ertem mi lehet a gond?????????????????????????????

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megpróbáltam kihúzni a rádiót a helyéről hátha a hátulján van a sorozatszáma vagy a kód, de kb 1centire sikerült kihúznom, de utána se ki se be nem lehet tolni a rádiót...

kezd idegesíteni az a sz@r :S

Nem hogy kihúzni, de vissza tolni se lehet.

Miben akadhatott meg?

Vagy h lehetne vissza tolni azt a fost?

Próbáltam azt is hogy kivettem a helyről a digit klima vezérlőt, és hátulról kézzel kinyomni, de úgy sem lehet

Link to comment
Megosztás:

Castrol 5 w 40 -van benne!

Mivel már 120ezer van a motorban, szerintem az 5W-s olaj igen " vékony" hozzá, mert már nagyobb a résveszteség mindenhol, mint egy új motornál. Ez magyarázhatja a hidegen még csendesebb, melegen már hangosabb üzemet!

Javaslom, térj át egy másik olajra, hátha...

Én olyan olajat használok - szándékosan nem mondom meg milyent, mert nem fizet érte senki :) - amit már 100000km fölötti motorokhoz ajánlanak.

Ha átmostátok a motort, akkor ez a legegyszerűbb módja a továbblépésnek!

Aztán majd írjál, mi történt a csere után!

Link to comment
Megosztás:

Mivel már 120ezer van a motorban, szerintem az 5W-s olaj igen " vékony" hozzá, mert már nagyobb a résveszteség mindenhol, mint egy új motornál. Ez magyarázhatja a hidegen még csendesebb, melegen már hangosabb üzemet!

Javaslom, térj át egy másik olajra, hátha...

Én olyan olajat használok - szándékosan nem mondom meg milyent, mert nem fizet érte senki :) - amit már 100000km fölötti motorokhoz ajánlanak.

Ha átmostátok a motort, akkor ez a legegyszerűbb módja a továbblépésnek!

Aztán majd írjál, mi történt a csere után!

A Totalcar-on ezt találtam régebben és én is beleraktam 150 ezer km-ernél az 5w30-at.Lekopogom egy dekát nem eszik eddig.

Totalcar- Sokat futott Astra G

Link to comment
Megosztás:

ha kevés az olaj a rendszerben, akkor rendszerint hidegen csattog, melegen meg elhallgat. itt fordítva van, ha jól értem. ehhez a futásteljesítményhez az 5W30-as elég vékony, én nem ajánlom, a totálsz@r cikk sem (5W40-et ajánl). persze, ha kicsi a terhelése a kocsinak, és relatíve sok a hidegindítás, azért jó lehet az az olaj is. mindenesetre a vékonyabb olaj a hidegebb (közvetlenül indítás utáni) körülmények közötti jó kenést biztosítja, ami itt nem tűnik gondnak, mert nem akkor csattog. melegben meg a vékony olaj azon tulajdonsága érvényesül, hogy a nyomás hatására könnyebben kipréselődik a járatokból (opelaner kolléga leírta részletesen). szóval, én lehet, egy kicsit vastagítanék a helyedben. vagy maradnék a 10W40 mellett. ezek az "öreg motorhoz ajánlott" izéket sose próbáltam, azokra nincs ismeretem.

Link to comment
Megosztás:

6 deci olaj 15000km-re nem tűnik soknak. Vagy 120000-ig közel se fogyott el ennyi?

Amúgy ha nem vagyok indiszkrét, mit csinálsz, hogy ennyit autózol? Nekem is olyan munka kéne, ami sok autózással jár, mert szeretek autózni. Ezzel szemben villamosmérnök a szakmám és programozással foglalkozom, egyik se az a mászkálós meló...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.