followup Elküldve November6, 2009 Megoszt Elküldve November6, 2009 a leömlő elreperdése nem 87ezer km-nél, leginkább 200ezer km környékén szokott bekövetkezni, még a turbós motornak a leömlője is elmegy 100-120ezer km-ig komoly terhelések mellett is. sajnos ez rossz hír. a lambda szonda se szokott berohadni ennyi alatt. :) klímás: 3. kerület, a temető mellett (vele szemben), nagy táblán kint van. profi. rendszerint elég macerás a javítás, de megoldja. a szonda berohadásának (nem a tönkremenetelnek, hanem a menet berohadásának) nem az eltelt idő a fő függvénye szemben a megtett km-rel? nem kötözködni akarok, tényleg érdekel (hátha ért hozzá vki). aztán az elvégzett szervizek listáján én nem láttam a görgőket, csak a vezérműszíjat. azért én azt is cserélném! persze lehet, hogy csak lemaradt, de inkább szóljak feleslegesen, mint szívjon szegény cartárs... leömlő sérülhetett egy kocctól is, nem? (bár az sem jobb hír a 200e km-nél :) ) egy ismerősömnek egy közepes kocc után lépett fel ez a probléma. hála az égnek, egyelőre nincs ilyen tapasztalatom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November6, 2009 Megoszt Elküldve November6, 2009 az időtényező nagyon fontos, de mégis a legfontosabb az anyag erodálódása, elsősorban az, hogy mennyiszer volt nagy hőingadozásnak kitéve a szerkezet. menet közben többszáz (turbós kocsinál akár 500-600) fokos eltérések is adódnak a hőmérsékletben (nagygáznál erősen fel, motorféknél erősen le), ami kikezdi az anyagot. ha víz éri kívül forró állapotban, az is kedvezőtlenül hat, öregít, ridegít. ezek mind futás alatt keletkeznek. az én lambda szondám 6 év, de nagyon kevés km futás után hibátlan volt. az asztrán meg fél év alatt elhasalt a gyári szonda a nem ritkán 1000 fokos leömlőtől.... a leömlő persze megsérülhetett egy kocctól is. ezt ránézésre megmondja egy jó szerelő (nem én, én béna vagyok :)) mindenesetre nagyon korai lenne 87ezernél egy leömlő repedés egy ilyen pici benzines motornál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mind_the_gap Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 Sziasztok, ezt a kérdést szerettem volna feltenni: "G asztrában a belső levegő keringetés gombot benyomva valahol félúton villan egyet a lámpája de nem marad égve. kapcsoló hiba vagy izzó kontakt? középső elemet hogy lehet leszedni, hogy megnézzem a kapcsolót? köszi" Aztán közben olvasgattam itt és lehet, hogy azért csinálja mert szélvédő fúvatásakor nem megy a belső keringetés? Nem emléxem, hogy más állásban hogy viselkedik a kapcsoló és most nincs is közelemben a járgány.. 2 hete vettem a gépet, most még próbálgatom. Van némi Opel tapasztalat (Corsa, F Astra) de nem minden ugyanaz. Kinek mennyire párásodik ebben a párásabb időben? Nekem iszonyatosan és a klíma se viszi le... Elől még csak-csak, de pl. a hátsó ablakokon ki se lehet látni.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 1., cserélj pollenszűrőt, elvileg el kell hogy múljon a párásodás, hacsak nem ázik be valahol az autód vagy nem lyukas a fűtőradiátorod és ezért nagyobb a páratartalom az utastérben. 2., a belső levegő keringetés valóban nem működik ha a levegőbefúvást a szélvédőre állítod, de nem tudom ilyenkor a kapcsoló hogy viselkedik, azazhogy annak a lednek villannia kell-e vagy sem, és most nekem sincs közelemben az autó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mind_the_gap Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 Köszi, akkor csak megcsináltatom a 90e szervizt.. Már csak ezt kell megnéznem miért párásodik a jobb első lámpa és miért akadozik egy kicsit a váltó. Régebben váltó rudazatot állítottak, de ebben más van mint az F-ben volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 lámpa párásodás sajnos széria hiba, sok lámpát látsz ilyen bajjal. nekem is volt egyik gépen, de engem nem foglalkoztatott különösebben. a váltó akadozását a kulissza kikopása okozhatja többek közt. az szintén alap hiba, de nem katasztrófa javítani, csak benne van kb. 20 ropiban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rumcice Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 Sziasztok! Volt valahol itt az oldalon egy motor/váltó táblázat, hogy melyik motorkódot milyen váltókóddal szerelték. De most hiába keresem, nem lelem. Mintha átalakult volna az oldal, levették ezt a táblázatot? Köszi aki tudja hová tűnt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 Sziasztok. Ma reggel indítom be az autót és azt hallottam, hogy a kesztyűtartó felől halk motorhang hallatszik. A belső levegő keringtető lehet ? A szerelő kiiktatta azt mondta nincs rá szükség, de azóta mintha nagyon párásodna az autó belül. Grat az ilyen szerelőnek..igaz trabantban ilyen nem volt... :) szóvala belső levegő keringető a ludas keress rá, elég sokat beszéltünk róla..lehet barkácsolni vele, de ki is lehet cserélne....de tizenezer forintos tétel.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 Szia, bár szintén tök laikus vagyok, az 1. kérdésedre sztem a logikus válasz ez: az InSP felirat csak a km-t nézi. Magyarul, ha megvoltak a szervizek - és nálad meg - akkor egyszerûen csak annyi történt, h nem nulláztad le a feliratot. Tehát csak ki kell törölnöd az InSP-t (itt már párszor leírták, hogyan, már én is csináltam), ez még nem "hibaüzenet". Azt majd a motorellenôrzô sárga lámpa mutatja indításkor, de kivánom, h ne jöjjön elô neked :) Ettôl még a szervizek ugye megvoltak... Ha nem volt igazam, a szakik majd javitanak! majdnem..én úgy tudom hogy az eletelt időt is nézi...beállítástól függ pl 12 hónap 15ekm... eltüntetése is többször volt már....gyújtás kulcsot be, de csak azután fordít indítás előtti helyzetbe, hogy a számláló nullázó gombot benyomtad és tartod...villan párat majd ha jól emlékszem vonalak leszenek rajta...ennyi...majd ezek után a beállított értékeknek megfelelően jelez a következő cserénél... Link to comment Megosztás: More sharing options...
dsteel Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 eltüntetése is többször volt már Igen,és úgy tudom, kb 3 mp-ig kell nyomva tartani, utána tűnik el. Az időintervallum "figyelése" a km-en kívül tulajdonképpen logikus, mert pl. az olajat is le kell cserélni bizonyos idő után, mégha nem is mész mondjuk 10 E km-t. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsolti.astra Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 Nah a Kipuffogó problémám megoldva látszik. Kedden kicserélik a középdobot+tűzkariukát és tökéletes is lesz. teljesen elrohadt a csatlakozóknál. Viszont tegnap este bevásároltunk míg pakoltunk be a kocsiba szakadt az eső. 4-en beültünk és 1 pillanat alatt párás lett az összes ablak. Benyomtam a klímát és mindenhonnan lejött a pára. Erre nincs valami megoldás???? :) A pollenszűrőt mostanában akarom kicserélni csak még megkell vennem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 Milyen megoldást akarsz még ha egyszer a bekapcsolt klíma seperc alatt eltüntette a párát? A pollenszűrőcsere javíthat a helyzeten ha már nagyon elhasznált volt a régi, de ha négyen beültök az autóba vizes ruhában, akkor ne csodálkozz ha annyira felszökik a páratartalom az utastérben hogy végül az ablakokon csapódik le. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsolti.astra Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 Milyen megoldást akarsz még ha egyszer a bekapcsolt klíma seperc alatt eltüntette a párát? A pollenszűrőcsere javíthat a helyzeten ha már nagyon elhasznált volt a régi, de ha négyen beültök az autóba vizes ruhában, akkor ne csodálkozz ha annyira felszökik a páratartalom az utastérben hogy végül az ablakokon csapódik le. Jó oké ilyen helyzetben elkerülhetetlen a pára, de ha hideg van kint és többen ülünk bent akkor is elég jól párásodik. Azért nem akarok egész télen klímával menni :) , mert télen sokszor nagyon párásodik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atom Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 1., cserélj pollenszűrőt, elvileg el kell hogy múljon a párásodás, hacsak nem ázik be valahol az autód vagy nem lyukas a fűtőradiátorod és ezért nagyobb a páratartalom az utastérben. 2., a belső levegő keringetés valóban nem működik ha a levegőbefúvást a szélvédőre állítod, de nem tudom ilyenkor a kapcsoló hogy viselkedik, azazhogy annak a lednek villannia kell-e vagy sem, és most nekem sincs közelemben az autó. a lednek bekapcsoláskor folyamatosan világitani kellene.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
atom Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 Köszi, akkor csak megcsináltatom a 90e szervizt.. Már csak ezt kell megnéznem miért párásodik a jobb első lámpa és miért akadozik egy kicsit a váltó. Régebben váltó rudazatot állítottak, de ebben más van mint az F-ben volt. én azért megnézetném a váltóban az olajszintet is... Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 Jó oké ilyen helyzetben elkerülhetetlen a pára, de ha hideg van kint és többen ülünk bent akkor is elég jól párásodik. Azért nem akarok egész télen klímával menni :) , mert télen sokszor nagyon párásodik. Ahogy én észrevettem, G Astraban valahogy elcseszték ezt a párásodás dolgot, ennyire a klímára támaszkodva tervezhették? Most jöttünk haverral haza, végig ment a meleg levegő a szélvédőre, és mégis kétoldalon ott volt a pára. Kadettben ha fújatom a meleget rá, akkor nem marad pára a szélvédőn és az első oldalüvegeken, meg haver is azt mondja, hogy az Asconajában se marad ott a pára... Link to comment Megosztás: More sharing options...
atom Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 Jó oké ilyen helyzetben elkerülhetetlen a pára, de ha hideg van kint és többen ülünk bent akkor is elég jól párásodik. Azért nem akarok egész télen klímával menni :) , mert télen sokszor nagyon párásodik. csaeréld ki a pollenszűrőt..... esetleg résnyire az ablakot..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
atom Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 Ahogy én észrevettem, G Astraban valahogy elcseszték ezt a párásodás dolgot, ennyire a klímára támaszkodva tervezhették? Most jöttünk haverral haza, végig ment a meleg levegő a szélvédőre, és mégis kétoldalon ott volt a pára. Kadettben ha fújatom a meleget rá, akkor nem marad pára a szélvédőn és az első oldalüvegeken, meg haver is azt mondja, hogy az Asconajában se marad ott a pára... Az enyém nagyon jól lenyomja a párát..... 2.fokozatban,pillanatok alatt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsolti.astra Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 Az enyém nagyon jól lenyomja a párát..... 2.fokozatban,pillanatok alatt... a pollenszűrő csere nemsokára meglesz meglátjuk mit produkál. ma 2-es ventilátor közepes meleg és ablak résnyire lehúzva ugyis szépen eltünt a pára. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pootj Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 a lednek bekapcsoláskor folyamatosan világitani kellene.... Minden állásban világít a LED kivéve akkor, ha teljesen a szélvédőre állítod. Olyankor nem engedi a belső levegőt keringetni, ami logikus is, hiszen a belső levegőbe szárad le a pára, szóval nem segítene semmit. Tehát mindig világít, kivéve szélvédő fúvó üzemmódot :-) Ha megpróbálod bekapcsolni, esetleg villan egyet aztán annyi. Annak idején egészen megijedtünk, hogy a kéthetes autó tönkrement (ősök 0km-es Z14XEP Classic II 5 a. kocsija), de aztán gondolkoztunk és láss csudát! Egyébként pont ma utaztam 300 km-t, és semmi gond nem volt a párásodással, pedig hazafelé végig esett, meg több helyen köd is volt. A klíma helyett fűtöttem és teljesen ó volt, félig a lábra, félig szélvédőre külső levegő, plusz kicsi fűtés. (Z14XE Caravan) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Norbedlee Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 Minden állásban világít a LED kivéve akkor, ha teljesen a szélvédőre állítod. Olyankor nem engedi a belső levegőt keringetni, ami logikus is, hiszen a belső levegőbe szárad le a pára, szóval nem segítene semmit. Tehát mindig világít, kivéve szélvédő fúvó üzemmódot :-) Ha megpróbálod bekapcsolni, esetleg villan egyet aztán annyi. Annak idején egészen megijedtünk, hogy a kéthetes autó tönkrement (ősök 0km-es Z14XEP Classic II 5 a. kocsija), de aztán gondolkoztunk és láss csudát! Egyébként pont ma utaztam 300 km-t, és semmi gond nem volt a párásodással, pedig hazafelé végig esett, meg több helyen köd is volt. A klíma helyett fűtöttem és teljesen ó volt, félig a lábra, félig szélvédőre külső levegő, plusz kicsi fűtés. (Z14XE Caravan) ezt most nem vágom milyen LED-nek kell világítania? Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 ezt most nem vágom milyen LED-nek kell világítania? annak ami a belső keringetés kapcsolón van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Norbedlee Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 annak ami a belső keringetés kapcsolón van. jah az nálam müxik :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
baloghjani84 Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 Sziasztok! Astra 1.4 G-nél, alacsony fordultszámon rezonanciát (morgást) tapasztalk egy ideje. Velekinek van valami tipje? Köszönettel: B JAni Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 Sziasztok! Astra 1.4 G-nél, alacsony fordultszámon rezonanciát (morgást) tapasztalk egy ideje. Velekinek van valami tipje? Köszönettel: B JAni Melegen is, vagy csak hidegen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts