Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Igen ez a módszer, de nem tudom, hogy XEL nél is műxik-e. Ha nem akkor van két pont a biztosíték táblán amit össze kell kötni egy dróttal, és augyanaz az eredmény de nem tudom melyik az. De ne izgulj hamarsoan megmondja valaki :)

No, most a beinditasnal nem marad egve semmilyen lampa, szoval nem jelez hibat. Reggel egyebkent a melohely kapujaban villant fel, mar boven uzemmeleg volt (16 km at Pesten).

Rakerestem, de nemtudom, hogy X-es motornal ki lehet-e otthon olvasni a hibat...

Link to comment
Megosztás:

Itt van az aláírásomban egy kiolvasási segéd!(igaz angolul,de nem bonyolult)

Kiválasztod,hogy milyen csatlakozó van a kocsidban ,a megfelelő helyen összekötöd az érintkezőt,megszámolod a villogások számát,a táblázatban megkeresed a megfelelő kódot,ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Itt van az aláírásomban egy kiolvasási segéd!(igaz angolul,de nem bonyolult)

Kiválasztod,hogy milyen csatlakozó van a kocsidban ,a megfelelő helyen összekötöd az érintkezőt,megszámolod a villogások számát,a táblázatban megkeresed a megfelelő kódot,ennyi.

Köszönöm!

Angol nem gond. :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek?

Még mindig váltó? A kérdésem az lenne hogy mi a különbség egy X14XE ( 99-es 1.4 16v ) és egy Z14XE ( 07-es 1.4 16v twinport ) váltója között, ha elvileg mindkettő F13C ? Gondolok itt a felfogatásra, illesztésekre stb...

Ki lehet őket cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a kipuffogó rendszerem valahol ereszt. Holnap nézik meg és mondanak ár ajánlatot, mennyi lenne.

Valószínű több részt cserélni kell benne, mert eléggé rozsdás és müszakinál lehet nem lesz jó.

Esetleg nem tudtok valami helyet ahol lehet venni, rendelni /középbodot-hátsódobot-katalizátort/ ilyeneket? Persze nem olyan drágán.

Esetleg valami ötlet mit lenne érdemes venni, ami azért tartós is vagy tapasztalat valakinek?

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek?

Még mindig váltó? A kérdésem az lenne hogy mi a különbség egy X14XE ( 99-es 1.4 16v ) és egy Z14XE ( 07-es 1.4 16v twinport ) váltója között, ha elvileg mindkettő F13C ? Gondolok itt a felfogatásra, illesztésekre stb...

Ki lehet őket cserélni?

a két váltó tök azonos. :)

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a kipuffogó rendszerem valahol ereszt. Holnap nézik meg és mondanak ár ajánlatot, mennyi lenne.

Valószínű több részt cserélni kell benne, mert eléggé rozsdás és müszakinál lehet nem lesz jó.

Esetleg nem tudtok valami helyet ahol lehet venni, rendelni /középbodot-hátsódobot-katalizátort/ ilyeneket? Persze nem olyan drágán.

Esetleg valami ötlet mit lenne érdemes venni, ami azért tartós is vagy tapasztalat valakinek?

nekem van egy hátsó dobom elfekvő, amit még 270LE-höz használtam, ovál véggel. 37 ropi volt, 500km-t ment, mert visszanyomta a turbót, le kellett venni. 10 ropiért odaadom. (Lender) írj frímélre, ha érdekel!

Link to comment
Megosztás:

az 1,2-esemben anno nekem is 2x behalt a venti, az surrogott olyankor (a végén leállt). a söntés ellenállást kell kicserélni. akkoriban elég húzós volt az ára, és 2 hetet kellett rá várni. sztem mostanság 1-2 ezer Ft-os kiadás lehet... de csak tipp.....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volna egy-ket kerdesem, kerem, a lehetosegekhez merten vilagositson fel valaki, aki hozzaerto!

Vettem julius vegen egy 2003-as, 1.6-os Astra G-t. Szervizkonyv nelkul, es 1-2 hibaval.

A km-ora szerint 87 e volt benne, es az eloelet ismeretenek hianyaban az alabbiak csereje megtortent:

- legszuro, pollenszuro

- olaj + szuro

- gyertyak

- vezermuszij + vizpumpa

- (fekbetetek csereje nem tortent meg annak ellenere, hogy "hangja van a feknek", a tesom megvette a beteteket de nem rakta be, mert a bentlevoket nem latta kopottnak)

A vasarlas ota az auto megtett 8 ezer km-t.

1.) Tegnap ota inditasnal felvillan az InSP. A forumban volt erre korabban utalas, tehat kotelezo szerviz kovetkezne... a fentiek tukreben ezt nem erzem indokoltnak, persze laikuskent ezt nem tudom megitelni. A teendo az lenne, hogy kinullazni dolgot? (Persze eltekintve a kovetkezo, alabb felsorolt problemaktol...)

2.) A valtonal a kezdetekhez kepest erzek nemi kulonbseget, az elso idoszakban teljesen siman, zokkenomentesen ment a valto, most azonban az utolso 1000 km-en (leginkabb a 2-3. fokozatba kapcsolasnal) idonkent, tehat nem allandoan, erzek egy kis akadast, koppanast. Kuplung? Olajcsere idoszeru lehet?

3.) Egy ventillator (pumpa?) zavaro, bugo hangot ad ki, a motorterben, valahol a kesztyutarto elott helyezkedik el, mintha valami fekezne, nem sima a forgasa/mukodese. Egy mosas utan (nem biztos, hogy van osszefugges, de valahogy en osszekotom a kettot, mert elotte nem csinalta) jelentkezett es azota fennall, abban biztam, hogy "csak" viz kerult a gepezetbe, ami majd kiszarad... nem mult el. Szoval gyujtas raadasanal beindul a szerkezet meg a motor inditasa elott es jol hallhato bugo hangja van (leginkabb egy szamitogep elfaradt vagy akadalyoztatott hutoventillatorahoz tudom hasonlitani a hangot). Van valakinek elkepzelese, mi lehet ez?

4.) Klimabol elmegy a gaz, ez egy utantoltes utan nyilvanvalova valt. Tudtok ajanlani Bpesten es kornyeken valakit, aki fel tudna deriteni, hogy hol van a szivargas, es orvoslna a helyzetet? Azt a javaslatot kaptam, hogy minel elobb jarjak a vegere, mert van valami kutyu, ami elszallhat, ha nincs nyomas alatt a

klima, a gaz szolgaltatja a kenest...?

5.) Van egy egy sokadik problemam (?), kenyszerusegbol kellet cserelni egy leomlot (katalizatoros csonk), az eredeti szet volt repedve, kellemetlen puffogo hangja volt a gepnek, illetve a nalam hozzaertobbek javallottak a mielobbi cseret. Egy utangyartott darabot raktak bele, viszont a lambda szondak egyike bele volt rohadva az erdeti leomlobe es csak nagy nehezsegek aran sikerult kiszedni, illetve egy menetvagas utan az utangyartottba beletenni. A cseret kovetoen a szerelo figyelmeztetett, hogy nagy valoszinuseggel gond lesz a "serult" szondaval es ezt a meres igazolta is (radugott egy kutyut, ami alapjan azt latta, hogy nem igazan funkcional/szolgaltat adatokat), majd azt mondta, hogy ha nem emelkedik drasztikusan a fogyasztas, akkor nyugodtan mehet minden tovabb, nem feltetlenul kell cserelni. Nos, a fogyasztas valtozatlan (remelhetoleg az ep szonda funkcional), igy elvileg lehetnek nyugodt... De megis szeretnem tudni, hogy megeri-e kivarni a serult lambdaszonda cserejevel (az ajanlasok alapjan csak gyarira erdemes), vagy a komolyabb kovetkezmenyek elkerulese erdekeben aldozni kell ra minel elobb?

Bocs a laikus megkozelitesert, elore is koszonom a segitseget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volna egy-ket kerdesem....

Szia, bár szintén tök laikus vagyok, az 1. kérdésedre sztem a logikus válasz ez:

az InSP felirat csak a km-t nézi. Magyarul, ha megvoltak a szervizek - és nálad meg - akkor egyszerûen csak annyi történt,

h nem nulláztad le a feliratot. Tehát csak ki kell törölnöd az InSP-t (itt már párszor leírták, hogyan, már én is csináltam), ez még nem "hibaüzenet".

Azt majd a motorellenôrzô sárga lámpa mutatja indításkor, de kivánom, h ne jöjjön elô neked :)

Ettôl még a szervizek ugye megvoltak...

Ha nem volt igazam, a szakik majd javitanak!

Link to comment
Megosztás:

a leömlő elreperdése nem 87ezer km-nél, leginkább 200ezer km környékén szokott bekövetkezni, még a turbós motornak a leömlője is elmegy 100-120ezer km-ig komoly terhelések mellett is. sajnos ez rossz hír.

a lambda szonda se szokott berohadni ennyi alatt. :)

klímás: 3. kerület, a temető mellett (vele szemben), nagy táblán kint van. profi. rendszerint elég macerás a javítás, de megoldja.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.