freeze Elküldve Október30, 2009 Elküldve Október30, 2009 Elmondok egy érdekes dolgot a metálszín(ekkel) kapcsolatban, bár mint írtam nem vagyok autófényező (de már festettem kisebb felületeteket). A rétegek ált. így épülnek fel a lemeztől kezdve:Alapozó (most nem beszélek a szórógittről és tsairól, mivel tételezzük fel, hogy tök sima a felület), aaztán jön maga a szín (kisszemcsés,nagyszemcsés,vált.méretűszemcsés stb..), ééés tárám! most jön a lényeg! minden esetben a lakk a fedőréteg (ez védi s simitja a tök dorozmás színt)!!! Tehát a pógár ha políroz vagy vaxol vagy csak egy taknyos pzs-vel megtörli a felületet, minden színnél a lakkot dolgozza meg!!! Nem akartam kioktatni senkit de úgy látom nagy itt tanácstalanság ezzel a föstékfajtával kapcsolatban. Ez völágos, de Mondjuk az én eseteben, bár fekete az autó, de mivel ez metall és lakozott, nem a feketéhez való viaszt kell használni mert nem lakkozott sima feketéhez való? És használjam a metallic-ot? Vagy mivel metall ugyan az autó, de fekete mégis csak a feketét kellene, mert apró karcok esetleg kiemelődnének a másik waxtól? Melyik az igazság?
paja Elküldve Október30, 2009 Elküldve Október30, 2009 "Vagy mivel metall ugyan az autó, de fekete mégis csak a feketét kellene, mert apró karcok esetleg kiemelődnének a másik waxtól?" Itt a helyes megoldás... :)
freeze Elküldve Október30, 2009 Elküldve Október30, 2009 "Vagy mivel metall ugyan az autó, de fekete mégis csak a feketét kellene, mert apró karcok esetleg kiemelődnének a másik waxtól?" Itt a helyes megoldás... :) Kösz :) Megerősítettél, én is így gondoltam eddig.
speter Elküldve Október30, 2009 Elküldve Október30, 2009 Elmondok egy érdekes dolgot a metálszín(ekkel) kapcsolatban, bár mint írtam nem vagyok autófényező (de már festettem kisebb felületeteket). A rétegek ált. így épülnek fel a lemeztől kezdve:Alapozó (most nem beszélek a szórógittről és tsairól, mivel tételezzük fel, hogy tök sima a felület), aaztán jön maga a szín (kisszemcsés,nagyszemcsés,vált.méretűszemcsés stb..), ééés tárám! most jön a lényeg! minden esetben a lakk a fedőréteg (ez védi s simitja a tök dorozmás színt)!!! Tehát a pógár ha políroz vagy vaxol vagy csak egy taknyos pzs-vel megtörli a felületet, minden színnél a lakkot dolgozza meg!!! Nem akartam kioktatni senkit de úgy látom nagy itt tanácstalanság ezzel a föstékfajtával kapcsolatban. de van a hómezei álcázószín, meg a rot, ami alaszín, vagyis nincs lakk réteg rajta, azokra más kell. Freeze esetében én a feketét tolnám rá, mert ahogy itt már kitárgyaltuk a fekete elég speckó (nem akarom leírni, hogy gyengébb, de jobban karcolódik meg vékonyabb :) ) a többi metállhoz képest.
oggy Elküldve Október30, 2009 Elküldve Október30, 2009 Kösz :) Megerősítettél, én is így gondoltam eddig. Háát fekete ótóm még nem vót, de nagyonsötétkék az má vót és arra rámentem (nemkicsit viseltes lakk) ezzel az univerzális nagyonfinom karcokra való pasztával. A nagyon mély kacokat nem tüntette el, ez egyértelmü, de határozottan salamontöke lett a gép 1 ilyen kezelés után.
freeze Elküldve Október30, 2009 Elküldve Október30, 2009 de van a hómezei álcázószín, meg a rot, ami alaszín, vagyis nincs lakk réteg rajta, azokra más kell. Freeze esetében én a feketét tolnám rá, mert ahogy itt már kitárgyaltuk a fekete elég speckó (nem akarom leírni, hogy gyengébb, de jobban karcolódik meg vékonyabb :) ) a többi metállhoz képest. De szép! :)
atom Elküldve Október30, 2009 Elküldve Október30, 2009 "Vagy mivel metall ugyan az autó, de fekete mégis csak a feketét kellene, mert apró karcok esetleg kiemelődnének a másik waxtól?" Itt a helyes megoldás... :) apró karcok kiemelkednének? Nem értem,ha annyira karcos lenne a kocsi,hogy a polir nem veszi ki akkor aszt már b...tod. Mi 3M polirvizet használunk kisebb karcokhoz,nagyobbakhoz pasztát,tök mindegy,hogy metál vagy sem,nincsen köze a lakknak a festékhez..... A lakk az lakk metálon is,meg nem metálon is.....
joc Elküldve Október30, 2009 Elküldve Október30, 2009 Ezekről szeretnék némi információhoz jutni ezt írja ki a központi kijelző: Bremsflüssigkeitsstand prüfen Kühlmittelstand Előre is köszönöm.
panizzi Elküldve Október30, 2009 Elküldve Október30, 2009 Ezekről szeretnék némi információhoz jutni ezt írja ki a központi kijelző: Bremsflüssigkeitsstand prüfen Kühlmittelstand Előre is köszönöm. Ellenőrizd a fékfolyadékot, hűtőfolyadékszintet.
freeze Elküldve Október30, 2009 Elküldve Október30, 2009 apró karcok kiemelkednének? Nem értem,ha annyira karcos lenne a kocsi,hogy a polir nem veszi ki akkor aszt már b...tod. Mi 3M polirvizet használunk kisebb karcokhoz,nagyobbakhoz pasztát,tök mindegy,hogy metál vagy sem,nincsen köze a lakknak a festékhez..... A lakk az lakk metálon is,meg nem metálon is..... Továbbra is waxról van szó nem plírról!
atom Elküldve Október30, 2009 Elküldve Október30, 2009 Továbbra is waxról van szó nem plírról! jolvan,akkor vaxolj,bár megint nem értem mi értelme a szines waxnak.....na mindegy:)
freeze Elküldve Október30, 2009 Elküldve Október30, 2009 jolvan,akkor vaxolj,bár megint nem értem mi értelme a szines waxnak.....na mindegy:) Talán annyi, hogy ahol karc van, ott a viasz megmarad a karcban (vastagabban) és látszik az eredeti szine. És feketénél az egyébként világos színű vax kiemelné a karcokat. De ez csak tipp. Én is csak tapogatózok mert most akarok venni.
atom Elküldve Október30, 2009 Elküldve Október30, 2009 Talán annyi, hogy ahol karc van, ott a viasz megmarad a karcban (vastagabban) és látszik az eredeti szine. És feketénél az egyébként világos színű vax kiemelné a karcokat. De ez csak tipp. Én is csak tapogatózok mert most akarok venni. értem. ne aggódj nem fog megmaradni a wax sehol.....
zolinho Elküldve Október30, 2009 Elküldve Október30, 2009 Üdv. Reggelente hidegen indulásnál picit rángatva indul a vas. Kicsit melegszik, akkor már nem rángat. Lehet hogy reggel nehéz a lábam? Z14XEP-30000 km
atom Elküldve Október31, 2009 Elküldve Október31, 2009 Üdv. Reggelente hidegen indulásnál picit rángatva indul a vas. Kicsit melegszik, akkor már nem rángat. Lehet hogy reggel nehéz a lábam? Z14XEP-30000 km vagy egr-t kellene takaritani...
zolinho Elküldve Október31, 2009 Elküldve Október31, 2009 vagy egr-t kellene takaritani... Mit kellene takarítani?
Norbedlee Elküldve Október31, 2009 Elküldve Október31, 2009 Mit kellene takarítani? olvasd el ez majd segít: http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/ci...zelep-hiba.html
gyuri1985 Elküldve Október31, 2009 Elküldve Október31, 2009 Sziasztok! Olvastam, h egr-szelep hiba van sokatoknál, mint nálam is. Legalábiss februárban a műszakin azt mondták, mikor kiolvasták a hibát, ami a mai napig is ott van a műszerfalon. Nekem azt mondták, hogy 30000 huf a tisztítása és kb 70e az új. Megkérdeztem a szerelőt, hogy mikor lenne muszáj tenni vele valamit és azt mondta, h ha teljesítmény csökkenésem van (mármint a gépnek) vagy ha nem indul be. Akkor azt montam, h "jó majd akkor visszatérünk rá" és azóta is megy mint a veszett! (X16XEL) Van valami véleménytek ezzel kapcsolaban? A válaszokat előre is köszi! Jó 7végét mindenkinek! Üdv,
Norbedlee Elküldve Október31, 2009 Elküldve Október31, 2009 Sziasztok! Olvastam, h egr-szelep hiba van sokatoknál, mint nálam is. Legalábiss februárban a műszakin azt mondták, mikor kiolvasták a hibát, ami a mai napig is ott van a műszerfalon. Nekem azt mondták, hogy 30000 huf a tisztítása és kb 70e az új. Megkérdeztem a szerelőt, hogy mikor lenne muszáj tenni vele valamit és azt mondta, h ha teljesítmény csökkenésem van (mármint a gépnek) vagy ha nem indul be. Akkor azt montam, h "jó majd akkor visszatérünk rá" és azóta is megy mint a veszett! (X16XEL) Van valami véleménytek ezzel kapcsolaban? A válaszokat előre is köszi! Jó 7végét mindenkinek! Üdv, Szevasz, nekem is X16Xel van és nekem is ugyan ezt mondták, csakhogy tisztítani nem érdemes mert ugyis előjön max később, és egy új szelep 41ezer ft. (békéscsabai opel márkaszervízben) unixnál van 35ezerér is, amíg nincs rángatás, teljesítmény csökkenés, addig nincs baj csak majd ha kidobálja a sárga lámpoákat akkor ez majd gyakori lesz és akkor kell cserélni...... üdv
Meddox Elküldve Október31, 2009 Elküldve Október31, 2009 Sziasztok! Nekem az a probléma merült fel, hogy menet közben kaptam a sárga lámpát, majd kb fél órával később el kezdett rángatni, mint a veszett. Először azt hittem defekt, mert a motoron semmit nem hallottam. Félreálltam, pihenő, kerekek rendben, indítok, motor is rendben. Fél óra autópálya, villog a sárga. Motor leáll, újra indít, akkor csak sima sárga. A sárga lámpa az elmúlt időben egyébként úgy 2-3 havonta visszajön. Amikor kapom, mindig viszem az osztrák autóklubhoz, ahol nem tudnak megállapítani semmit, és törlik a jelzést. A hibajelzés szerint kihagy mind a négy hengerem. :) Gyanakodom az EGR-re, mert az előző tulaj, aki 4 év alatt össz 49.000km-et tett bele, csak városi kocsikázásra használta, így sokat futott hidegen, de azért szeretnép kikérni hozzáértő emberek véleményét, mielőtt elköltök 30-70e HUF-ot, miközben lehet, hogy egy 1-1,5 órás, otthon végezhető "kisszervízzel" is megoldható a probléma, vagy csak sima kontakthibám van valahol. Mi lehet a gáz? U.I.: A fojtószelepem mintha kicsit többet sipítana mostanában. Olajfogyasztásom kb nulla (15.000km-en nem kell utánatölteni, és még így is majdnem fullon vagyok), a motor húz izomból, teljesítményvesztést nem észleltem. 2005 - Z16XEP
Norbedlee Elküldve Október31, 2009 Elküldve Október31, 2009 Sziasztok! A hibajelzés szerint kihagy mind a négy hengerem. :) ezt olvastátok ki?
PGA Elküldve Október31, 2009 Elküldve Október31, 2009 Sziasztok! Olvastam, h egr-szelep hiba van sokatoknál, mint nálam is. Legalábiss februárban a műszakin azt mondták, mikor kiolvasták a hibát, ami a mai napig is ott van a műszerfalon. Nekem azt mondták, hogy 30000 huf a tisztítása és kb 70e az új. Megkérdeztem a szerelőt, hogy mikor lenne muszáj tenni vele valamit és azt mondta, h ha teljesítmény csökkenésem van (mármint a gépnek) vagy ha nem indul be. Akkor azt montam, h "jó majd akkor visszatérünk rá" és azóta is megy mint a veszett! (X16XEL) Van valami véleménytek ezzel kapcsolaban? A válaszokat előre is köszi! Jó 7végét mindenkinek! Üdv, Na, itt ne tisztíttasd, meg ne itt vegyél szelepet se - elég barokkosak ezek az árak. :) A tisztítás egyébként otthon is elvégezhető (nitro-val, féktisztítóval) - ingyen. A Tiéd ráadásul szerintem még szétszedhetős, úgyhogy ezzel azért lehet egy kicsit hosszabbítani az élettartamát. Márkaszerviz valóban olyan 40e körül árulja, mondjuk én már próbálkoztam 26e Ft-os utángyártottal, de az nem bírja úgy a gyűrődést, úgyhogy inkább gyárit. A lezárását meg fel sem merem hozni... :)
Norbedlee Elküldve Október31, 2009 Elküldve Október31, 2009 A lezárását meg fel sem merem hozni... :) jobb is :) :D :lol:
Meddox Elküldve Október31, 2009 Elküldve Október31, 2009 ezt olvastátok ki? Igen. Cseréljek, tisztítsak, vagy előbb tisztítás, és ha még mindig gáz van, akkor csere? Meg tudnád mondani, hogy mire figyeljek szét-/összeszereléskor? Még sosem kaptam szét Astrát. Lezárás miért nem téma?
Norbedlee Elküldve Október31, 2009 Elküldve Október31, 2009 Igen. Cseréljek, tisztítsak, vagy előbb tisztítás, és ha még mindig gáz van, akkor csere? Meg tudnád mondani, hogy mire figyeljek szét-/összeszereléskor? Még sosem kaptam szét Astrát. én szerintem cseréld ki (már ha van rá pénzed) mert előbb vagy utóbb úgyis az lesz a vége
Recommended Posts