Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

és most neked milyen állapotba van a gép emiatt?

Kiváló állapotban :rolleyes:

Vidéki nem autópályás utazás kb 50 km után elkezd rángatni. Eddig azt csináltam, hogy lehúztam a csatlakozót.

Most csak akkor, ha épp lámpás helyen vagyok, mert akkor kellemetlen hogy mindig leáll az ótó.

Egyébként kap útközben egy kis "kihajtást", aztán megjavul. Persze a komputer már vírusos lesz.

Link to comment
Megosztás:

Kiváló állapotban :rolleyes:

Vidéki nem autópályás utazás kb 50 km után elkezd rángatni. Eddig azt csináltam, hogy lehúztam a csatlakozót.

Most csak akkor, ha épp lámpás helyen vagyok, mert akkor kellemetlen hogy mindig leáll az ótó.

Egyébként kap útközben egy kis "kihajtást", aztán megjavul. Persze a komputer már vírusos lesz.

Akkor én szerencsés vagyok (még) mert nekem nem rángat csak egyszer kidobta a sárga ikont majd 3000km után másodjára és ekkor vittem el....

azt mondták ha majd sűrűbb lesz vagy elkezd rángatni akkor kell vmit bűvészkedni majd.....

Link to comment
Megosztás:

Akkor én szerencsés vagyok (még) mert nekem nem rángat csak egyszer kidobta a sárga ikont majd 3000km után másodjára és ekkor vittem el....

azt mondták ha majd sűrűbb lesz vagy elkezd rángatni akkor kell vmit bűvészkedni majd.....

Nálam nem dobja ki a sárgalámpát. Csak motorféknél nagyon rángat, ha kicsit odalépsz neki. Kinyomott kuplunggal ekkor le is áll.

Link to comment
Megosztás:

az a jelenség természetes hogy a kormány tekerésére (vagyis ahogy dolgozik a szervó) a fényszóró által kiadott fény erőssége szemmel láthatóan ingadozik?

nem durva mértékben, tehát nappal meg világosban nem venni észre, de mondjuk mélygarázsban számomra már feltűnő, illetve tegnap éjjel parkolás után az utcán is észrevettem (már egyhelyben álltam és direkt megtekergettem, szal nem a szemem káprázott :rolleyes: )

Link to comment
Megosztás:

az a jelenség természetes hogy a kormány tekerésére (vagyis ahogy dolgozik a szervó) a fényszóró által kiadott fény erőssége szemmel láthatóan ingadozik?

nem durva mértékben, tehát nappal meg világosban nem venni észre, de mondjuk mélygarázsban számomra már feltűnő, illetve tegnap éjjel parkolás után az utcán is észrevettem (már egyhelyben álltam és direkt megtekergettem, szal nem a szemem káprázott :rolleyes: )

igen, nálam is egy csekély mértékben csökken a fényerő

Link to comment
Megosztás:

az a jelenség természetes hogy a kormány tekerésére (vagyis ahogy dolgozik a szervó) a fényszóró által kiadott fény erőssége szemmel láthatóan ingadozik?

nem durva mértékben, tehát nappal meg világosban nem venni észre, de mondjuk mélygarázsban számomra már feltűnő, illetve tegnap éjjel parkolás után az utcán is észrevettem (már egyhelyben álltam és direkt megtekergettem, szal nem a szemem káprázott :rolleyes: )

megnézetném a helyedben az akksi állapotát,én csináltam egy külön testkábelt is,az akksi és a kasztni közé,az óta nincs ilyen hiba....

Link to comment
Megosztás:

nekem 2 szer dobott sárga lámpát de semmi leállás meg semm rángatás, hát majd meglátjuk mi lesz a vége...

az elég gáz,hogy csak annyit birt,de szerintem 100ból egy. Nem kell félni a cserétől,ha meg tönkre megy fél év alatt,ugyis garis,és lehet reklamálni....

Link to comment
Megosztás:

az elég gáz,hogy csak annyit birt,de szerintem 100ból egy. Nem kell félni a cserétől,ha meg tönkre megy fél év alatt,ugyis garis,és lehet reklamálni....

atom! akkor lehet h én írtam félreérthetően nekem még a gyári egr szelep van a gépbe (99-es, 140e km-rel)

meg ha az előző tulaj nagyon ne pörgette akkor könnyen lehet ilyen lerakodásos a szelep

Link to comment
Megosztás:

megnézetném a helyedben az akksi állapotát,én csináltam egy külön testkábelt is,az akksi és a kasztni közé,az óta nincs ilyen hiba....

asszem tavaly lett beletéve a mostani, Banner szal nem gagyi, és amúgy pöccre indul mindig a gép... meg sosem éreztem más villanyos problémát

az akksi amúgy alapból is le van testelve nem?

Link to comment
Megosztás:

megnézetném a helyedben az akksi állapotát,én csináltam egy külön testkábelt is,az akksi és a kasztni közé,az óta nincs ilyen hiba....

... vagy a generátor nem áll a helyzet magaslatán. De egy kis mértékű változás a fényerőben normálisnak tekinthető. Az a durva, amikor pl. a műszerfal fényereje az irányjelző ütemében változik.

Link to comment
Megosztás:

asszem tavaly lett beletéve a mostani, Banner szal nem gagyi, és amúgy pöccre indul mindig a gép... meg sosem éreztem más villanyos problémát

az akksi amúgy alapból is le van testelve nem?

Nincs ott semmi probléma. Alapjárat körül a generátor nem tud nagy áramot adni (mert az egyszerűen olyan, esetleg lehet rá kisebb tárcsát tenni, hogy mindig magasabb fordulaton járjon, de felesleges), a szervó amikor megrángatja, akkor kicsit esik a feszültség, mert az izzók csak az akkuról mennek, és ettől van a villogás. Teljesen normális a dolog.

Le van testelve, bár a gyári vezetékezés nem szokott a helyzet magaslatán állni, de ez inkább a pozitív oldalra igaz, nem a negatívra.

Link to comment
Megosztás:

Szasztok,

Az első piros csíknál van az üzemanyag jelző. Méterre pontosan úgyse tudjátok megmondani, hogy mennyit tudok még menni vele, sőt ezt nem is várom el, hogy tudjátok. Viszont annyit szeretnék kérdezni, hogy körülbelül hány km-t tudok menni?!

Link to comment
Megosztás:

Szasztok,

Az első piros csíknál van az üzemanyag jelző. Méterre pontosan úgyse tudjátok megmondani, hogy mennyit tudok még menni vele, sőt ezt nem is várom el, hogy tudjátok. Viszont annyit szeretnék kérdezni, hogy körülbelül hány km-t tudok menni?!

Ez motor- és vezetési stílus függő javarészt.

Én ha kigyullad a kis kútoszlop lámpa (folyamatosan világít), akkor még 40km-t merek elmenni, ha már villog, akkor meg 20-at, de állítólag én parás vagyok és óvatos gázpedálkezeléssel többet is lehetne. Ja meg az enyém 1.8.

Link to comment
Megosztás:

Ez motor- és vezetési stílus függő javarészt.

Én ha kigyullad a kis kútoszlop lámpa (folyamatosan világít), akkor még 40km-t merek elmenni, ha már villog, akkor meg 20-at, de állítólag én parás vagyok és óvatos gázpedálkezeléssel többet is lehetne. Ja meg az enyém 1.8.

Ahan Köszönöm Uram! Amúgy enyém 1.4-es.

Link to comment
Megosztás:

Ahan Köszönöm Uram!

úgy látszik tényleg erősen autó függő :rolleyes:

nálam ha kigyullad a lampicsek akkor még van benne kb 100km

mostanában pont úgy jött ki 2-3x is hogy már villogott kb 15-20km óta és ilyenkor tankoltam bele 45L-t. szóval még volt benne valamennyi tartalék

1.4

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ugyanilyen vasam van 16XEL és nekem is 140e km van benne, elvittem hivatalos Opel márkaszervízbe ahol Tech 2-vel kiolvasták (4125 ft-ért)

A hiba oka : EGR szelep tele van/volt lerakodással...és néha a szelep egy bizonyos fordulaton nyitva marad (vagy csukva?) és ez okozza a hibát, de egyébként nekem sem volt

semmi más csak a lámpa kigyullad egyszer de ugyanúgy normálisan ment a gép......

egy új EGR szelep (ha ez a baja a tiednek) unixba 31 ezer ft.....jah és ha leállítód a gépet és újra beindítod akkor a hibajelzés törllödik, de letárolja,......

ha lehet ne vegyetek utángyártott szelepet. azok szarok. ennyiért lehet kapni általában gyárit is, csak keresgélni kell valahol egy kis akciós cuccot...

Link to comment
Megosztás:

Hali.

2002-es 1.6-os Z16XE G Astrám van. Ma cseréltem le az olajat. És azóta mikor ráadom a gyújtást, nem alszik ki a kis sárga kulcsos ikon.

Lehetséges, hogy a a csere utáni első indításkor még nem volt meg a megfelelő nyomás és ezt letárolta?

Vagy mi lehet vele?

Eddig nem volt ilyen.

Vigyem el szakihoz?

Link to comment
Megosztás:

az a jelenség természetes hogy a kormány tekerésére (vagyis ahogy dolgozik a szervó) a fényszóró által kiadott fény erőssége szemmel láthatóan ingadozik?

nem durva mértékben, tehát nappal meg világosban nem venni észre, de mondjuk mélygarázsban számomra már feltűnő, illetve tegnap éjjel parkolás után az utcán is észrevettem (már egyhelyben álltam és direkt megtekergettem, szal nem a szemem káprázott :rolleyes: )

1. alapszabály: -> alapjáraton, álló autónál nem tekergetjük a kormányt, mert az gyilkolja a szervót is, a gumit is...

2. ez általában akkor szokott lenni, ha már utángyártott feszstab és egyenirányító van benne, mert az valahogy mégsem úgy dolgozik mint a gyári..

3. ne zavarjon <_< :D

Link to comment
Megosztás:

1. alapszabály: -> alapjáraton, álló autónál nem tekergetjük a kormányt, mert az gyilkolja a szervót is, a gumit is...

2. ez általában akkor szokott lenni, ha már utángyártott feszstab és egyenirányító van benne, mert az valahogy mégsem úgy dolgozik mint a gyári..

3. ne zavarjon :rolleyes: <_<

1. Na igen, amikor azt látom, hogy használt autó nő tulajdonostól, akkor egyből eszembe jut a szőke, aki háromszor ment előre-hátra helyben csavart kormánnyal ahhoz, hogy kitolasson az utcára, pedig csak annyit kellett volna csinálnia, hogy hátramenetbe teszi, és engedi a kuplungot, mert még a kormány is jól állt, mielőtt hozzányúlt... Meg is kérdezte, hogy ilyen hamar bezáródik a kapu (távirányítós), mondtam, hogy ja, ha ez gyorsnak számít... Na akkor milyen állapotban lehet a kormányrendszer?

2. Villamosmérnökként nem látom a direkt összefüggést a kettő között, mert a dióda az dióda, akármilyen, az vagy működik, vagy nem. A szabályzónak meg az a dolga, hogy szintentartsa a feszültséget terheléstől függetlenül. Persze ha az a szabályzó eleve valami hibás tervezésű szerkezet, akkor elképzelhető... De én inkább arra tippelek, hogy ez mindig is így volt, csak eddig nem vette észre, illetve két azonos tipusú generátor jelleggörbéje között is van eltérés, aztán az övé lehet, hogy a gyengébben sikerült példány, és alapjáraton épp ott van, hogy még tudja vinni a terhelést, de ha a szervó megterheli, akkor már nem tud elég energiát leadni.

(amúgy jó szar diódák lehetnek ezekben a generátorokban, ha így hullanak. Van itt generátor, ami már 12000 óránál tart traktoron, portól tisztítva csak akkor van, ha a kefe elkopik, csúszógyűrűin már kb. 2mm mély árok van, 6-7 akku már átment alatta, de a diódák még nem voltak benne cserélve...)

Link to comment
Megosztás:

1. alapszabály: -> alapjáraton, álló autónál nem tekergetjük a kormányt, mert az gyilkolja a szervót is, a gumit is...

Erről a 30 éves bölcsességről mondjuk ugyanaz a véleményem mint arról hogy guruló autót nem teszünk egyesbe. -_-

Nyilván nem ezzel játszom minden nap hogy lemegyek és tekergetem egy helyben jobbra-balra, de igenis VAN OLYAN helyzet, mikor szinte álló autónál kell sokat kormányozni. (és közben pont remekül látszik az említett fényjelenség az előtted lévő autón, pl párhuzamos parkolás igazításánál - ott ha van 50cm hogy kopptól koppig tekerd akkor ennyi van B) )

Nekem még nem kellett emiatt sosem egy autón sem kormányművet/gumit cserélnem :rolleyes: meg váltót sem <_<

3. amúgy csak azé zavar mert a 15 éves asztrám nem csinált ilyet, ez meg -12 év és hogyismondjam éjjel kívülről nézve nem egy túl elegáns/minőségi feature :D

(biztos vagyok benne hogy a generátor gyári)

Link to comment
Megosztás:

Erről a 30 éves bölcsességről mondjuk ugyanaz a véleményem mint arról hogy guruló autót nem teszünk egyesbe. -_-

Nyilván nem ezzel játszom minden nap hogy lemegyek és tekergetem egy helyben jobbra-balra, de igenis VAN OLYAN helyzet, mikor szinte álló autónál kell sokat kormányozni. (és közben pont remekül látszik az említett fényjelenség az előtted lévő autón, pl párhuzamos parkolás igazításánál - ott ha van 50cm hogy kopptól koppig tekerd akkor ennyi van B) )

Nekem még nem kellett emiatt sosem egy autón sem kormányművet/gumit cserélnem :rolleyes: meg váltót sem <_<

3. amúgy csak azé zavar mert a 15 éves asztrám nem csinált ilyet, ez meg -12 év és hogyismondjam éjjel kívülről nézve nem egy túl elegáns/minőségi feature :D

(biztos vagyok benne hogy a generátor gyári)

ez nem egyedi dolog...a klímás autók erősebb generátorai(astránál legalábbis) kb 100-120ekm-nél eldobják az említett alkatrészeket és nincs töltés....kb 15-25-eFt-ból meg van az utángyártott elektronika hozzájuk (de ez már nem gyári), nekem is miután kicserélték utánna tapasztaltam ezt a jelenséget...itt igazából nem is biztos, hogy gyengébb az elektronika, hanem más karakterisztikával teszi a dolgát...ez alapjáraton is amit tud ki hoz belőle..a gyári pedig másképpen dolgozott nem töltött ennyire alapjáraton...nálam ugyanis még az is látszik, hogy ha fordítom álló helyben csak annyira a kormányt, hogy a szervó meginduljon, akkor az alapjárat is lejjebb esik...persze ha magasabb a fordulat semmi reakció...ezért is írtam mert másnál ugyínígy megváltozott a helyzet az elektronika csere után...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Lenne pár kérdésem! Mivel nem a legjobb a kipuffogóm és müszakira cserélni kellene pár részét + katalizátort is!

Találtam Vaterán egy hirdetést ahol utángyártottakat árulnak szerintem kedvező áron!

Az X14Xe motoros /2000. dec havi/ Astránál a katalizátor kerek vagy ovál? Mekkora a cső átmérője 45-50-55 ??

A Hátsódob az milyen kerek vagy ovál? Ezek az utángyártottak milyenek?

középső dob: 10 390Ft

hátsó dob kerek: 16 500Ft ovál:9990 Ft

katalizátor ovál:13 510 Ft kerek: 14 841Ft

Találtam eladó alsó motortakaró lemezt: 3500 Ftért csak a patentok nincsenek meghozzá azt hiszem! Erről mi a véleményetek? Nem zörög, jó dolog?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Lenne pár kérdésem! Mivel nem a legjobb a kipuffogóm és müszakira cserélni kellene pár részét + katalizátort is!

Találtam Vaterán egy hirdetést ahol utángyártottakat árulnak szerintem kedvező áron!

Az X14Xe motoros /2000. dec havi/ Astránál a katalizátor kerek vagy ovál? Mekkora a cső átmérője 45-50-55 ??

A Hátsódob az milyen kerek vagy ovál? Ezek az utángyártottak milyenek?

középső dob: 10 390Ft

hátsó dob kerek: 16 500Ft ovál:9990 Ft

katalizátor ovál:13 510 Ft kerek: 14 841Ft

Találtam eladó alsó motortakaró lemezt: 3500 Ftért csak a patentok nincsenek meghozzá azt hiszem! Erről mi a véleményetek? Nem zörög, jó dolog?

hali!

ezeket konkrétan írta a te autódhoz? (bár gondolom ha írta volna akkor nem lenne kérdés hogy jó-e a tiedhez)

én így biztos nem vennék rá kipufogót..

szerintem csomó tulajdonsága van még az alakján kívül ami miatt nem mindegy hogy milyet raksz rá (mennyire fojt, stb) úgyhogy én elvinném egy kipufogóshoz, aki megnézi és pontosan olyat fog rárakni...

szinte mindenhol lehet utángyártottat felrakatni, és ha a saját dobukat szerelteted akkor a munkadíjjal együtt már nem is biztos hogy drágább...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.