Norbedlee Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 Köszi! Megpróbálom kihúzni januárig (akkor úgyis vizsgára megy) és akkor egy alaposabb szervizelést megejteni. Ha a szerelő ránéz a szíjra (megfelelő megbontás után), akkor ránézésre meg tudja mondani, hogy kell-e cserélni, vagy sem? Nem szívesen piszkáltatnék bele, mert gyorsan lekopogom, olyan az autó, mint a safhauzen. Más: Tud valaki jóárasított, megbízható szerelőt a Budaörsi reptér közelében? Ha már "megbontják" a gépet akkor már érdemes kciserélni sztem nem azon a pénzen múlik, inkább mint egy szakadás üdv
ufonauta Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 Nézd meg a szerízkönyvben a motortípusodhoz, ott lesz a pontos válasz, de egyébként minden ilyen alkatrészhez van egy km és egy év határidő a cserére. Tekintve, hogy 2004 es a géped, az még nem a TWINPORT széria, nost nincs előttem a füzet, de az 5 év az gyanús, de max 6. Nem Twinport. Z14XE a motorkód. Viszont most néztem a "Gépjármű üzembentartási táblarendszer-edben" (amit egyébként tavasz óta használok :lol: ), hogy a tiéd Twinport és annak 120 000 km, vagy 8 év. Lehet, hogy ennyire felemelték a csereperiódust?
ufonauta Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 Ha már "megbontják" a gépet akkor már érdemes kciserélni sztem nem azon a pénzen múlik, inkább mint egy szakadás üdv Lehet, hogy az lesz a vége. Mármint a csere.
Norbedlee Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 Lehet, hogy az lesz a vége. Mármint a csere. Hidd el megéri!
tommirra Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 Köszi! Megpróbálom kihúzni januárig (akkor úgyis vizsgára megy) és akkor egy alaposabb szervizelést megejteni. Ha a szerelő ránéz a szíjra (megfelelő megbontás után), akkor ránézésre meg tudja mondani, hogy kell-e cserélni, vagy sem? Nem szívesen piszkáltatnék bele, mert gyorsan lekopogom, olyan az autó, mint a safhauzen. Más: Tud valaki jóárasított, megbízható szerelőt a Budaörsi reptér közelében? ugyanez a kérdés itt: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry510038 2vel alatta a válasz: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry510079 budaörsi reptérhez közeli? uhuhu-t vagy vessz-t kérdezd meg hátha tud. :lol:
ufonauta Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 ugyanez a kérdés itt: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry510038 2vel alatta a válasz: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry510079 budaörsi reptérhez közeli? uhuhu-t vagy vessz-t kérdezd meg hátha tud. :lol: Köszi! Mostmár egyre jobban hajlok a cserére.
freeze Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 Nem Twinport. Z14XE a motorkód. Viszont most néztem a "Gépjármű üzembentartási táblarendszer-edben" (amit egyébként tavasz óta használok :lol: ), hogy a tiéd Twinport és annak 120 000 km, vagy 8 év. Lehet, hogy ennyire felemelték a csereperiódust? Elvileg az enyémhez 150 ezer a gyári adat és 10 év, de én szigorúbbra vettem magamnak Neked 90E agyári adat de a szervízgyakorlat 60E nél szokott lenni, sajnos az évre nem emlékszem pontosan, de lemegyek a kocsiba és megnézem a füzetet. Az enyébne azért nagyobb a csereperiódus, mert a vízpumpát nem a vezérműszíj hajtja ezért nincs benne még egy plusz "kanyar" és így nincs annyira igénybe véve, plusz a szíj is más. NEkem ilyen:
ufonauta Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 NEkem ilyen: Kép... Eheee... azért miattam nem kellett volna ilyen gyorsan szétkapni. :lol: :lol: :lol:
freeze Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 Eheee... azért miattam nem kellett volna ilyen gyorsan szétkapni. :lol: :lol: :lol: Tudod, a Cartársakért mindent ! :lol: :P
freeze Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 Tudod, a Cartársakért mindent ! :lol: :lol: Ja, és megnézem a szervízfüzetet: Z14XE, Z16XE 90E km és 6 év
ufonauta Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 Ja, és megnézem a szervízfüzetet: Z14XE, Z16XE 90E km és 6 év Köszi! Akkor még nem vagyok elkésve. Végülis, csak januárban lesz 6 éves.
Amusing Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 Nem Twinport. Z14XE a motorkód. Viszont most néztem a "Gépjármű üzembentartási táblarendszer-edben" (amit egyébként tavasz óta használok :lol: ), hogy a tiéd Twinport és annak 120 000 km, vagy 8 év. Lehet, hogy ennyire felemelték a csereperiódust? azért mert Twinport láncos, Z14XE meg szíjas
freeze Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 azért mert Twinport láncos, Z14XE meg szíjas igen de nekem Z16XEP! az 1.6 os twinport szíjas!
Amusing Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 igen de nekem Z16XEP! az 1.6 os twinport szíjas! hmmmm.... akkor rosszul tudtam :lol:
freeze Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 hmmmm.... akkor rosszul tudtam :lol: De a többi tényleg láncos (Z12XEP Z14XEP) úgyhogy csak 33% ban tudtad rosszul és mielőtt megvettem ezt a kocsit én is aszittem hogy mind láncos
astra Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 Köszi! Megpróbálom kihúzni januárig (akkor úgyis vizsgára megy) és akkor egy alaposabb szervizelést megejteni. Ha a szerelő ránéz a szíjra (megfelelő megbontás után), akkor ránézésre meg tudja mondani, hogy kell-e cserélni, vagy sem? Nem szívesen piszkáltatnék bele, mert gyorsan lekopogom, olyan az autó, mint a safhauzen. Más: Tud valaki jóárasított, megbízható szerelőt a Budaörsi reptér közelében? keresd WESSZ-T ö Törökbálinton lakik és dolgozik jól és neked nincs messze.
panizzi Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 Ja, és megnézem a szervízfüzetet: Z14XE, Z16XE 90E km és 6 év 2002 évvégi autómban 60e, a 2004-esben 90e ír a szervizkönyv egyébiránt sosem "fostam" a túlfutott km-en, a mostaniban is vagy 65e van, ránézére tökéletes állapotú a szíj persze nem nyaggatom, akkor szakad el általában, ha durván visszaváltasz
potyo Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 persze nem nyaggatom, akkor szakad el általában, ha durván visszaváltasz És olyankor milyen igénybevétel éri?
panizzi Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 És olyankor milyen igénybevétel éri? próbáld ki, 100-nál rakd vissza kettesbe :lol:
freeze Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 És olyankor milyen igénybevétel éri? Megrándul mint állat, és ha el van gyengülve el is szakadhat
potyo Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 A kuplungszerkezetet, váltót, féltengelycsuklókat, stb. elég durva igénybevétel éri, de a szíjnál nemigazán látom, hogy mitől lenne olyan nagy, hogy az elszakadhatna. A lendkerék a főtengely szöggyorsulását azért elég durván csillapítja. Na meg ez kb. ugyanaz a helyzet, mint amikor beteszem sebességbe, és hirtelen kiengedem a kuplungot és lefullad. Vagy a túlpörgés miatt a vezérlés hajtása nagyobb nyomatékot igényel, és az szakítja el?
freeze Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 A kuplungszerkezetet, váltót, féltengelycsuklókat, stb. elég durva igénybevétel éri, de a szíjnál nemigazán látom, hogy mitől lenne olyan nagy, hogy az elszakadhatna. A lendkerék a főtengely szöggyorsulását azért elég durván csillapítja. Na meg ez kb. ugyanaz a helyzet, mint amikor beteszem sebességbe, és hirtelen kiengedem a kuplungot és lefullad. Vagy a túlpörgés miatt a vezérlés hajtása nagyobb nyomatékot igényel, és az szakítja el? Ebben iagazad van de azért van tehetetlensége azokanak a dolgoknak amit a vezérműszíj hajt és azt hirtelen fordulatváltozáskor a vezérműszíjnak kell viselni. Nyilván nem akkor igénybevétel mint amekkora a váltóra nehezedik, node nem is olyan masszív alkatrészről beszélünk mint a fém fogaskerekek meg a féltengely stb. De úgy gondolom, hogy inkább arra akart utalni, hogy ha fínoman használod az autót, akkor kevésbé használódik el a szíj. Jó példa erre a láncos kocsik esete, vezetési stílustól füdggően van ahol fele idő alat kinyúlik a lánc ugyanannál a típusnál. Ugyebár ez vizsgálati alap, hiszen ott csak akkor cserélnek ha kvázi csörög.
panizzi Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 van benne egy érdekes hozzászólás : beszéltem nemrég ... egy Opeles szakival, aki azt mondta, hogy az Opelek vízpumpájában van valami porcelán tengely(?), ami szorulás esetén azonnal eltörik, a csapágy szabadonfutó lesz, de nem rántja magával a vezérlést, csak elfolyik a hűtővíz... ez így lehet?
potyo Elküldve Szeptember11, 2009 Elküldve Szeptember11, 2009 Nekem is épp ezen akadt meg a szemem. De ha mondjuk a csapágy szorul be, mert a víz szivárgott, és kimosta belőle a kenőanyagot, akkor nem segít a porcelán tengely. Bár azért szerintem egy "szárazon" futó csapágynak van olyan hangja még megszorulás előtt, hogy a hozzáértőbb tulaj észreveszi, hogy szokatlan hang jön az autóból. Egyébként nem lehet a pumpán csak a csapágya(ka)t kicserélni? Más alkatrész nemnagyon van abban, ami tönkremenne...
Recommended Posts