Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Munkahenger?

Hmm, ez logikusnak tűnik. Mennyire súlyos ez a helyzet, és mennyire súlyos egy esetleges javítás? Úgy egy hónap van a műszakiig, kibírja addig? Szinte minden nap használom az autót, de nem örülnék ha megint menet közben jönne rá, hogy nem tudom sebességbe tenni. Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Van egy olyan problémám, hogy a kulcsot indításkor egyre nehezebb elfordítani. Mintha a kormányzás nem akarna kiakadni. Nem rendszeres, de egyre sűrűbb. És inkább akkor jelentkezik, ha a napon kellett hagynom a kocsit, és felmelegszik. Lehet orvosolni valami spry-el, vagy jobb ha szervízbe viszem mielött teljesen tönkremegy, és nem megyek sehova. Az ajtókban (elöl, csomagtartó) tökéletesen működik, így nem a kulcs a probléma - szerintem. (És mielőtt viccsereg indul, tudom, hogy kell egy kocsit szabályosan beindítani.)

Nekem a kulcs volt a probléma! Egy kicsit ferde volt. Nem nagyon pont anyira, hogy ilyet csináljon. Kiegyenesítettem, no meg egy kis WD 40 és tökéletes!

Link to comment
Megosztás:

Fojtószelepházat kipucoltad már?

Nekem is még mindig csánálja (kb. 3 hónapja). Az életbe nem jövök rá mi lehet a baj.

folytószelepház kipucolva, hőmérsékletjeladó cserélve, szűrők cserélve, és passz!

Ha valaki ezt megoldja, akkor vendégem egy fagyira :huh: ! max 3 gombóc!!! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hmm, ez logikusnak tűnik. Mennyire súlyos ez a helyzet, és mennyire súlyos egy esetleges javítás? Úgy egy hónap van a műszakiig, kibírja addig? Szinte minden nap használom az autót, de nem örülnék ha megint menet közben jönne rá, hogy nem tudom sebességbe tenni. Köszi.

Az anyagi vonzatról érdeklődj Wessz vagy Uhuhu cartársnál. Én nem gatyáznék vele sokat. Biztos olcsóbb, mint a kuplungszerkezet v. a váltó javítása. Arról nem is szólva, hogy a műszakira is el kéne jutnod. Kellemetlen volna egy lelkiismeretes vizsgabiztost kifogni, az meg ciki, ha pont akkor állna neki recsegni. A hiba szeintem olyan súlyos (bár közel sem annyira ön- és közveszélyes), mintha a fék működne így.

Link to comment
Megosztás:

Az anyagi vonzatról érdeklődj Wessz vagy Uhuhu cartársnál. Én nem gatyáznék vele sokat. Biztos olcsóbb, mint a kuplungszerkezet v. a váltó javítása. Arról nem is szólva, hogy a műszakira is el kéne jutnod. Kellemetlen volna egy lelkiismeretes vizsgabiztost kifogni, az meg ciki, ha pont akkor állna neki recsegni. A hiba szeintem olyan súlyos (bár közel sem annyira ön- és közveszélyes), mintha a fék működne így.

Értem, köszi. A műszakit persze úgy értettem, hogy nyilván az egy szervízeléssel lenne egybekötve. De akkor lehet, hogy azt a részét előbbrehozom. A féknél azért jobban paráznék. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Történt egy kisebb koccanásos baleset az Astrámmal, ennek köszönhetően a bal első sárvédőből a gyári élek elég hepehupásan "kisimultak", a bal első ajtón az "R"-betűnél keletkezett egy kisebb mélyedés, a fekete díszléc sérült, és a becsapódó bal elektromos tükör mechanikája megsérült, ferdén mozgatja a tükröt (a burkolat sértetlen).

A kocsi másfél éves.

A sárvédőt mindenképpen cserélni szeretném, mert több szakember szerint is kicsi az esély a tökéletes kikalapálásra, jöhet a gitt meg a vastag festés stb.

Érdeklődtem alkatrészek után, a dán utángyártott sárvédő 9300.- Ft, az eredeti GM 41800.-, mindez hivatalosan, boltban.

Az utángyártott fűthető elektromos tükör is 12000.- Ft.

A kérdésem az lenne hogy mi a különbség az eredeti és az utángyártott karosszériaelemek között? Nem lesz tőle "Suzukis" az Opelem (lemezvastagság stb.) :-)

Sajnos nem értek ezekhez a dolgokhoz, de nem is akarok feleslegesen sok pénzt költeni, ha az utángyártott is jó. Azt viszont szeretném ha a még garanciás korú kocsim lehetőleg úgy is nézne ki :-)

A másik kérdés, hogy mit csináljak a tükörrel? Utángyártottra cseréljem azt is, vagy mi legyen?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Történt egy kisebb koccanásos baleset az Astrámmal, ennek köszönhetően a bal első sárvédőből a gyári élek elég hepehupásan "kisimultak", a bal első ajtón az "R"-betűnél keletkezett egy kisebb mélyedés, a fekete díszléc sérült, és a becsapódó bal elektromos tükör mechanikája megsérült, ferdén mozgatja a tükröt (a burkolat sértetlen).

A kocsi másfél éves.

A sárvédőt mindenképpen cserélni szeretném, mert több szakember szerint is kicsi az esély a tökéletes kikalapálásra, jöhet a gitt meg a vastag festés stb.

Érdeklődtem alkatrészek után, a dán utángyártott sárvédő 9300.- Ft, az eredeti GM 41800.-, mindez hivatalosan, boltban.

Az utángyártott fűthető elektromos tükör is 12000.- Ft.

A kérdésem az lenne hogy mi a különbség az eredeti és az utángyártott karosszériaelemek között? Nem lesz tőle "Suzukis" az Opelem (lemezvastagság stb.) :-)

Sajnos nem értek ezekhez a dolgokhoz, de nem is akarok feleslegesen sok pénzt költeni, ha az utángyártott is jó. Azt viszont szeretném ha a még garanciás korú kocsim lehetőleg úgy is nézne ki :-)

A másik kérdés, hogy mit csináljak a tükörrel? Utángyártottra cseréljem azt is, vagy mi legyen?

Szerintem ezen alkatrészeknél utángyártottat felejtsd el. Egy utánygyártott sárvédőt pl 10X addig kell alakítani mire felmegy, mint a gyári. Majd fizethetsz többletet a lakatosnál. Nem azt mondom, hogy gyáriból újat kell venni, van millió bontó. Igaz kicsivel többe kerül, mint az új utángyártott, de összességében kb ugyanott jössz ki,é s minden elsőre passzol. Nomeg később sem mondhatja senki, hogy ez ugy. Ha szépen akarod megcsináltatni, akkor ne olyan festőt keress, aki ráfúj.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ezen alkatrészeknél utángyártottat felejtsd el. Egy utánygyártott sárvédőt pl 10X addig kell alakítani mire felmegy, mint a gyári. Majd fizethetsz többletet a lakatosnál. Nem azt mondom, hogy gyáriból újat kell venni, van millió bontó. Igaz kicsivel többe kerül, mint az új utángyártott, de összességében kb ugyanott jössz ki,é s minden elsőre passzol. Nomeg később sem mondhatja senki, hogy ez ugy. Ha szépen akarod megcsináltatni, akkor ne olyan festőt keress, aki ráfúj.

Szóval akkor vagy új eredeti, vagy bontott. Azért szerettem volna újat, hogy lehetőleg ne változzon a festékvastagság... Az autón csak felületi sérülések történtek, csak olyan szerencsétlen módon (élek) hogy nem lehet szépen kilakatolni. Új sárvédővel nem lenne "törött" az autó... (Az ajtó sérülése minimális.)

Akkor ez nem lesz olcsó mulatság :huh:

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor vagy új eredeti, vagy bontott. Azért szerettem volna újat, hogy lehetőleg ne változzon a festékvastagság... Az autón csak felületi sérülések történtek, csak olyan szerencsétlen módon (élek) hogy nem lehet szépen kilakatolni. Új sárvédővel nem lenne "törött" az autó... (Az ajtó sérülése minimális.)

Akkor ez nem lesz olcsó mulatság :huh:

Olyat sehol nem fogsz tudni festetni, még gyári új elemre sem, ami ugyanolyan vastag lesz mint a gyári robotvezérelt festés.

Link to comment
Megosztás:

Olyat sehol nem fogsz tudni festetni, még gyári új elemre sem, ami ugyanolyan vastag lesz mint a gyári robotvezérelt festés.

Hát azt gondoltam, de talán a bontottnál mégis jobb. Vagy mostmár nem tudom... :huh: Szerintetek akkor bontott vagy új gyári? Az ára egyértelművé teszi a döntést, de egyébként?

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor vagy új eredeti, vagy bontott. Azért szerettem volna újat, hogy lehetőleg ne változzon a festékvastagság... Az autón csak felületi sérülések történtek, csak olyan szerencsétlen módon (élek) hogy nem lehet szépen kilakatolni. Új sárvédővel nem lenne "törött" az autó... (Az ajtó sérülése minimális.)

Akkor ez nem lesz olcsó mulatság :lol:

Keress egy szép olyan színű bontottat. Lehet találni. ha nem sürgős 1-2 bontó felhívása után tuti találsz. főleg ha még fent van a kocsin. Én 10 ért adtam annó el a megmaradt fehér karcmentes sárvédőmet. Azajtóba meg szépen bele tudnak fújni. S akkor nem fog látszani.

Tükörből se ajánlom az után gyártottat. 10 körül vannak, de menet közben rezegni fog. ajánlom ebből is a bontottat. vagy rakd össze ami szétesett :huh: mert nem hiszem hogy eltört volna bármi is benne, ha a burkolat megmaradt.

Link to comment
Megosztás:

ez olyan mint az én Fastrám a régi a comp. szerint witvort menetes oil szürö valo rá és amikor rátették és a kocsit beinditottam ugy le dobta a menetröl hogy csoda a metrikus menetes oilszürö tökéletes volt rá.

már megbocsáss de azt nem én irtam be hanem akinek a hozzászolásomat irtam, én a más szövegébe nem javitok bele hogy gondoltad.

Link to comment
Megosztás:

szevasztok

valakinek van szerelési kézikönyve?lehetőleg magyar. 2006 1.4 16v 66kw

Olvass vissza!

Már nagyon sokszor volt ez téma(Így csináld! Opel Astra '98-tól)!

De ebben a könyvben nincs benne az 1.416V-s motor.

Nekem javasolták, hogy vegyem meg ugyanebben a sorozatban a Corsa könyvet, de az csak német nyelven jelent meg!

Link to comment
Megosztás:

Gondolom többféle dob létezik. Az autómnak egyébként az az érdekessége, hogy kértem be több helyről ajánlatot hátsó fékdobra, és két helyről azt a választ kaptam hogy alvázszám szerint féktárcsásnak kellene lenni. Használtan vettem ugyan, de CIB bankos kocsi volt, és nem hiszem hogy ők kicseréltették volna a tárcsát dobra. A.sz.:

számot ne irj ki csak priviben mert a te kocsid is ugy végzi mint vicsoré vagy másik kartársé

szia . szerintem tradicios mérete lehet mert kivülröl ugy néz ki mintha egy kadett,ascona rekord fékdobja lenne .csak azért gondolom mert az ASCONA hátso kerékcsapágya megegyezik az 1 rekord elsö kerékcsapágyával a fékdob meg a kocka kadettéval azonos .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem!

Sajnos nem találok sehol adatot a hátsó fékdob paramétereiről.

Nem tudom a méreteit, se azt hogy meddig lehet felszabályozni. Tudja valaki?

Gondolom többféle dob létezik. Az autómnak egyébként az az érdekessége, hogy kértem be több helyről ajánlatot hátsó fékdobra, és két helyről azt a választ kaptam hogy alvázszám szerint féktárcsásnak kellene lenni. Használtan vettem ugyan, de CIB bankos kocsi volt, és nem hiszem hogy ők kicseréltették volna a tárcsát dobra. A.sz.:W0L0TGF4826

Köszi!

szia ErdAen . légyszi töröld a hozzászolásodbol azt a alvázszámot mert engem piszkálnak vele pedig semmi közöm hozzá .T ASTRA.

O.K. Köszi mégegyszer!

Link to comment
Megosztás:

"szia ErdAen . légyszi töröld a hozzászolásodbol azt a alvázszámot mert engem piszkálnak vele pedig semmi közöm hozzá .T ASTRA.

"

Kedves astra !!!

Én, ErdAn próbálom veled privátban megértetni hogy a te hozzászólásodban lévő idézetet nem tudom én szerkeszteni!

Ha jól megnézed, az én hozzászólásomból már az alvázszám felét kitöröltem!

Az elejét azért nem, mert arra szükség van ahhoz hogy mások válaszolni tudjanak.

Remélem ez mostmár így elég érthető!

Elnézést kérek mindenkitől astra nevében is, hogy ez a téma kikerült a privát levelezésből ide!

Link to comment
Megosztás:

Segítsetek Légyszi!

Mára kezd elegem lenni. Képzeljétek vettem egy hátsó kipufogó dobot , holnap raknám fel de mostmár nembiztos hogy jó rá.

Az a helyzet hogy BOSAL dob, rá is van ragasztva a matrica hogy: 185-459

Ez ugyebár stimmel az én 1.6-osomhoz. De...A matrica egy másikra lett ráragasztva amire viszont 185-457 van írva.Az viszont a 2.0-ás dieselre való. Ráadásul a dobra van egy kis tábla heggesztve amibe szintén a 185-457 van beleütve,viszont ez is le volt takarva egy kis öntapadós üres fehér matricával.

A mostani dobom olyan állapotban van, hogy ha hozzányúlok azt már nem lehet visszarakni.

Ha a hátsó dob csak hangtompító, akkor miért van annyiféle egy márkán belül?

Ja, és a cső a végén 50-es, szemben a mostani 45-el. Kisebb folytással nem fog többet enni?

Szerintetek feltegyem az újat?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még egy kérdésem lenne!

Elhatároztam hogy megpróbálom kideríteni mi sérülhetett meg az elektromos tükröm mechanikájában, a kérdésem az lenne hogy hogyan lehet leszerelni? Mivel a tükör működik (csak rosszul :huh: ), nincs "kedvem" kicseréltetni illetve borsos áron Opel szervizben megjavíttatni. Inkább megpróbálom magam, lehet hogy nem sikerül de van némi tapasztalatom ilyen jellegű kütyük javításában...

Sajnos a kasznis aki a sárvédőt meg az ajtót fogja javítani nem tud a problémával mit kezdeni.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit.

Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok hogy van egy 2004.Asra G.1.4.-s.hazajövet a kilóméteróra mutató nem mozdult a 0-rról.aztán gondolt egyet és müködött.Aztán megint lenn maradt és igy tovább .Vagy jó péárszor eljátszotta ezt.Ja és amikor nem mutatott a szervizlámpa is kigyulladt aztán mikor elindult akkor elaludt.Ha tudnátok segiteni a hiba orvosolásában megköszönöm.

Tisztelettel Ernő.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit.

Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok hogy van egy 2004.Asra G.1.4.-s.hazajövet a kilóméteróra mutató nem mozdult a 0-rról.aztán gondolt egyet és müködött.Aztán megint lenn maradt és igy tovább .Vagy jó péárszor eljátszotta ezt.Ja és amikor nem mutatott a szervizlámpa is kigyulladt aztán mikor elindult akkor elaludt.Ha tudnátok segiteni a hiba orvosolásában megköszönöm.

Tisztelettel Ernő.

ha nem vagy messze kiolvasnám a hibát de a bal első kerékröl veszi a jelet absröl

és ha nem kap jelet sárgalámpázik

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.