Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

én meg megfözöm tepsiben <_<

tepsiben sütni szoktak :)

mondjuk az is igaz, hogy te olyan jól tudsz szerelni mint ahogy én főzni akkor nem szóltam egy szót sem......

.... mielőtt bárki félreértené én jól tudok főzni :)

node elég az offból, mert majd jól meg moderálnak...

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem el, hogy a Ford szervizben ne volna Tech2! Kedves szerelő bácsik igazán megdughatnák vele!

A jeladót nem zárnám ki, nálam is hidegen jó volt, de ahogy melegedett rögtön meghalt. Még most is meg van a rossz jeladó. Kicsit kiteszem a napra és már rossz is.

Ha ugyan az a jeladó van benne mint az enyémben x12xe akkor el tudok küldeni neki egyet,próbára,vagy akár oda is tudom adni...

Link to comment
Megosztás:

Okozhat a trafósor is melegedéssel hasonlót+ azért megnézném még, az üzemanyag szűrőt is a dugulás is csúnyán megtréfálja az embert.

igen,érdekes dolog a dugulás is...Egyszer egy suzukival jártam ugy hogy összerakás után gondolt egyet és leáltt a kocsi minden előzmény nélkül.Kiderült hogy a kedves tulajnak nem tetszett a köteg lekötegelése és behuzott pár kötegelőt,és egy vákuumcsövet is behúzott vele,de csak annyira hogy hol tudjon szivni kicsit,hol ne.... Én voltam a hülye:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a gondom, hogy pár napja a kocsim z14xe nem álltja rendesen az alapjáratot.. 900 fordulat volt eddig, most 750 és 900 közt ingázik, majd pedig lemegy 500ra, majd vissza. Olykor le is áll. Közben rángatózik is...

alapjárati motor?

Mennyinek kéne lenni az alapjárati folytószelep állásszögnek? (gondolom csupán pár fok közt mozog normálisan)

aki tudja írja meg legyen olyan kedves.

Köszi szépen!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a gondom, hogy pár napja a kocsim z14xe nem álltja rendesen az alapjáratot.. 900 fordulat volt eddig, most 750 és 900 közt ingázik, majd pedig lemegy 500ra, majd vissza. Olykor le is áll. Közben rángatózik is...

alapjárati motor?

Mennyinek kéne lenni az alapjárati folytószelep állásszögnek? (gondolom csupán pár fok közt mozog normálisan)

aki tudja írja meg legyen olyan kedves.

Köszi szépen!

Fojtószelepház takarítással nálam megoldódott ugyanez.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a gondom, hogy pár napja a kocsim z14xe nem álltja rendesen az alapjáratot.. 900 fordulat volt eddig, most 750 és 900 közt ingázik, majd pedig lemegy 500ra, majd vissza. Olykor le is áll. Közben rángatózik is...

alapjárati motor?

Mennyinek kéne lenni az alapjárati folytószelep állásszögnek? (gondolom csupán pár fok közt mozog normálisan)

aki tudja írja meg legyen olyan kedves.

Köszi szépen!

z14xe-ben nincs alapjárati motor az ECU vezérli,de a fojtószelepház takarítás (a lerakódot olajsártól sokat segít)sajnos ez is típushiba, mint az AGR szelep,a motorban lerakodó korom,gyújtótrafó híd ezek mind okozhat hasoló problémát

Link to comment
Megosztás:

z14xe-ben nincs alapjárati motor az ECU vezérli,de a fojtószelepház takarítás (a lerakódot olajsártól sokat segít)sajnos ez is típushiba, mint az AGR szelep,a motorban lerakodó korom,gyújtótrafó híd ezek mind okozhat hasoló problémát

Hm, ha AGR szelep szarakodik, végleges lezárás érdemes? Olvasgattam itt róla, volt akinek bevált, és műszakin is gond nélkül átment így a gép.

Link to comment
Megosztás:

Hm, ha AGR szelep szarakodik, végleges lezárás érdemes? Olvasgattam itt róla, volt akinek bevált, és műszakin is gond nélkül átment így a gép.

Nekem 1.6 ecotec Astra F-en le volt vakolva. Műszakin nem hogy átment hanem bent akarták tartani co mérésre "sz..r" kocsikhoz <_< (213.000 km volt akkor benne). Én azon kívül hogy többé nem jelzett emiatt a sárgalámpa nem tapasztaltam semmi változást.

Sem fogyasztás, sem teljesítmény terén.

Link to comment
Megosztás:

Hm, ha AGR szelep szarakodik, végleges lezárás érdemes? Olvasgattam itt róla, volt akinek bevált, és műszakin is gond nélkül átment így a gép.

Lecso cartárs a dízel topicban képpel is illusztrálta a megoldását. Nálad szerintem még pár év el fog telni, mire meggyűlhet a bajod vele. Ugyanis akkor kezd mind gyorsabban, rendszeresen elkoszolódni az AGR, amikor elkezdi csipegetni az olajat, kezd kopni a motor, több elégett olaj kerül a kipuff-rendszerbe, ami még jobban kedvez a kokszképződésnek. Ha lesz mostanában egy kis időm, én is vakítok... <_<

Link to comment
Megosztás:

Lecso cartárs a dízel topicban képpel is illusztrálta a megoldását. Nálad szerintem még pár év el fog telni, mire meggyűlhet a bajod vele. Ugyanis akkor kezd mind gyorsabban, rendszeresen elkoszolódni az AGR, amikor elkezdi csipegetni az olajat, kezd kopni a motor, több elégett olaj kerül a kipuff-rendszerbe, ami még jobban kedvez a kokszképződésnek. Ha lesz mostanában egy kis időm, én is vakítok... <_<

Amugy létezik egy lemezke,ami kb 2000pénzbe kerül,asszem bárdi is és unix is forgalmazza,elvileg oda val kis lemezke,ha nem akarsz vele szarakodni

Link to comment
Megosztás:

Lecso cartárs a dízel topicban képpel is illusztrálta a megoldását. Nálad szerintem még pár év el fog telni, mire meggyűlhet a bajod vele. Ugyanis akkor kezd mind gyorsabban, rendszeresen elkoszolódni az AGR, amikor elkezdi csipegetni az olajat, kezd kopni a motor, több elégett olaj kerül a kipuff-rendszerbe, ami még jobban kedvez a kokszképződésnek. Ha lesz mostanában egy kis időm, én is vakítok... <_<

Tudom, még nem aktuális nálam a dolog, és egy darabig nem is lesz az, de HA majd 1x úgy lesz, akkor nem fogok vele idegelni, lezárom aztán kampó.

Link to comment
Megosztás:

Ha ugyan az a jeladó van benne mint az enyémben x12xe akkor el tudok küldeni neki egyet,próbára,vagy akár oda is tudom adni...

köszi,de lett beletéve egy új jeladó,és ugyis fennáll ugyanez a probléma!!!

az üzemanyagszűrőt csak megnézték,h nincs-e eldugulva,bááááár......ki tudja!

Link to comment
Megosztás:

Amugy létezik egy lemezke,ami kb 2000pénzbe kerül,asszem bárdi is és unix is forgalmazza,elvileg oda val kis lemezke,ha nem akarsz vele szarakodni

A sima lemez nem elég, ugyanis a szelep nyitáskor kimozog a felfüggesztés síkjából+van egy pereme is, azzal csak a szívósorra vezető utat lehet lezárni, a szelepbe magába még bekerül a kipuff. gáz-->ugyanúgy kokszolódik, csak így legalább nem hagyja ott az embert az autó. Kell egy kb. 6-7 mm-es (vagy vastagabb) közbetét, amibe nyitogathat a szelep, vagy el lehet fordítani az AGR-t, mint ahogy Lecso tette.

Link to comment
Megosztás:

Tudom, még nem aktuális nálam a dolog, és egy darabig nem is lesz az, de HA majd 1x úgy lesz, akkor nem fogok vele idegelni, lezárom aztán kampó.

Hát igen, amíg 0-s olajjal töltögeted a gépet, ott még nem lehet baj az illesztésekkel. <_<

Link to comment
Megosztás:

Ha már itt az AGR téma ujra,nem tudja valaki hogy az 1.4 xep,és az 1.6 xep AGR szelep megegyezö e???????

Lehet hülye kérdés, de a Z14XEP-nek van ilyenje? Csak mert az EPC meg sem említi... Amúgy a Z16XEP AGR szelepe szintén EPC szerint nem jó semelyik másik motorhoz, legalábbis a cikkszáma nem egyezik a többi motorhoz való szelepével. Például Z14XE/Z16XE egyforma, Z16XEP más.

Link to comment
Megosztás:

A sima lemez nem elég, ugyanis a szelep nyitáskor kimozog a felfüggesztés síkjából+van egy pereme is, azzal csak a szívósorra vezető utat lehet lezárni, a szelepbe magába még bekerül a kipuff. gáz-->ugyanúgy kokszolódik, csak így legalább nem hagyja ott az embert az autó. Kell egy kb. 6-7 mm-es (vagy vastagabb) közbetét, amibe nyitogathat a szelep, vagy el lehet fordítani az AGR-t, mint ahogy Lecso tette.

Abszolut igazad van én is 6mm vastag betétet martam hozzá csak hogy a lezárás Z14XE motornál melyben még a hűtőbordás ECU van nem működik, mert eltárolja ha nem megfelő jelet kap az AGR-ről és egyidő után hiba jelet generál csak TECH-2 vel lehet törölni.A TWINPORT-oknál úgy tudom szoftveresen is kilehet iktatni már amelyikben van AGR. <_<

Link to comment
Megosztás:

Abszolut igazad van én is 6mm vastag betétet martam hozzá csak hogy a lezárás Z14XE motornál melyben még a hűtőbordás ECU van nem működik, mert eltárolja ha nem megfelő jelet kap az AGR-ről és egyidő után hiba jelet generál csak TECH-2 vel lehet törölni.A TWINPORT-oknál úgy tudom szoftveresen is kilehet iktatni már amelyikben van AGR. <_<

Hát, nem tudom. Az enyém most „félig” van lezárva: egy levakított rézlemez nem engedi a szívósorra a cuccot, csak az AGR kerül nyomás alá. Kb. fél éve van így, és eddig emiatt nem volt sárgalámpám. Mondjuk egyszer újra besokallt a koksztól a szelep, akkor dobta a 0400-t, de tisztítás után jó lett és a hibakód is eltűnt (ECU-ból gondolom nem, de a sárgalámpa „elhallgatott”). Ha időm engedi, én is meg akarom csinálni erre a közbetétesre, aztán majd meglátjuk, pilácsol-e.

Link to comment
Megosztás:

Abszolut igazad van én is 6mm vastag betétet martam hozzá csak hogy a lezárás Z14XE motornál melyben még a hűtőbordás ECU van nem működik, mert eltárolja ha nem megfelő jelet kap az AGR-ről és egyidő után hiba jelet generál csak TECH-2 vel lehet törölni.A TWINPORT-oknál úgy tudom szoftveresen is kilehet iktatni már amelyikben van AGR. :)

Nem tudom, mikortól nem hűtőbordás, de a 2004-es évjáraton gyárilag van dugózva az AGR helye.

A miénk is 2004-es Z14XE, ezen is vakdugó van. Ennek a programja tuti nem keresi. <_<

Az a kérdés, hogy ez a program felmegy-e a régebbi vezérlőkre is?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, mikortól nem hűtőbordás, de a 2004-es évjáraton gyárilag van dugózva az AGR helye.

A miénk is 2004-es Z14XE, ezen is vakdugó van. Ennek a programja tuti nem keresi. <_<

Az a kérdés, hogy ez a program felmegy-e a régebbi vezérlőkre is?

2001 évvégéig jó a szofver....

Link to comment
Megosztás:

X14Xe motor ha a külső hőmérséklet 20 fok felett van akkor indítás után 1500-as fordulaton pörög kb.: 30-45 mp-ig...

azután beáll a "normál" alapjárat.

Indítás után ha felpörgetem 2000-es fordulatra akkor viszont azonnal beáll a normál alapjárat. Melegen az alapjáraton szintén stabil.

Hidegebb külső hőmérsékletnél indításkor ezt soha sem csinálja.

Eddig 4 tulajt kérdeztem meg akiknek hasonló motorral szerelt autója van és ők is "panaszkodtak" ....

Folytószelepház és alapjárati motor tisztítva volt..az autó amúgy tökéletesen működik az átlag fogyi (sok várossal) 8 körül van.

Hőmérséklet jeladó cserélve volt...

Mi okozhatja ezt ??? Ilyen nagy melegben elég idegesítő tud lenni....

Hello! Pontosan ugyan ezzel a problémával küzdök! Nekem 150ezer km-er van a kocsimban!

Már rengeteg embert kérdeztem, de senki nem tudott válaszolni rá! Szervízben kipucolták az AGR szelepet, hogy az lehet a baja <_< és ugyan olyan, de oda nem viszem be mert lehúznak lóvéval!

Még lenne egy olyan problémám, hogy a távirányítója az autónak igen hamar lemerül vagy csak simán nem müxik jól a központizáram!

Találtam egy ilyet a neten http://www.tutihifi.hu/aru.php?kod=01188, ami engem arra következtet, hogy ilyen hibák előfordulhatnak, ha új fejegységet rakok be!

Én mikor megvettem a kocsim lecseréltem a rádiósat egy Blaupunkt Calgary MP36-os Mp-as fejegységre! Lehet az tett be neki? Esetleg erről valaki pontosabb infót! Tapasztalatok...stb? Ezért nem tudok nyilatkozni, hogy elötte milyen volt! Ha kicserélem az elemet újra, akkor müxik pár hónapig és utána csak kulcsal tudom nyitni és zárni!

Link to comment
Megosztás:

Hello! Pontosan ugyan ezzel a problémával küzdök! Nekem 150ezer km-er van a kocsimban!

Már rengeteg embert kérdeztem, de senki nem tudott válaszolni rá! Szervízben kipucolták az AGR szelepet, hogy az lehet a baja <_< és ugyan olyan, de oda nem viszem be mert lehúznak lóvéval!

Még lenne egy olyan problémám, hogy a távirányítója az autónak igen hamar lemerül vagy csak simán nem müxik jól a központizáram!

Találtam egy ilyet a neten http://www.tutihifi.hu/aru.php?kod=01188, ami engem arra következtet, hogy ilyen hibák előfordulhatnak, ha új fejegységet rakok be!

Én mikor megvettem a kocsim lecseréltem a rádiósat egy Blaupunkt Calgary MP36-os Mp-as fejegységre! Lehet az tett be neki? Esetleg erről valaki pontosabb infót! Tapasztalatok...stb? Ezért nem tudok nyilatkozni, hogy elötte milyen volt! Ha kicserélem az elemet újra, akkor müxik pár hónapig és utána csak kulcsal tudom nyitni és zárni!

az hogy gyorsan lemerül,lehet magának a kulcsnak is a baja,lehet zárlatos a benne lévő elektonika.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.