Qpack Elküldve Május22, 2009 Megoszt Elküldve Május22, 2009 Hát ez elég szarul hangzik :S A Z14XEP-ben más lánc van? vagy u.a? azért az a moci már kellemesebb vele...szerintem annál igaz lehet a hosszabb csere periódus... <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Május22, 2009 Megoszt Elküldve Május22, 2009 azért az a moci már kellemesebb vele...szerintem annál igaz lehet a hosszabb csere periódus... :lol: Én mikor megvettem a Z16Xep-t azt hittem, hogy ez is láncos. Vajon mi lehet az oka, hogy ezt szíjasra csinálták? Mondjuk a 150E-s csereperiódussal ki vagyok békülve, meg nem baj ha nem zörög <_< de furcsáltam, mert azt hittem, hogy egy erősebb motornál még inkább indokolt a lánc. Mert ugye azt gondoltam, hogy az erős és tartós. Vagy akkor tévedek a lánccal kapcsolatban? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május22, 2009 Megoszt Elküldve Május22, 2009 mi, ma cseréltünk egy Astra G Z12XE n lánccot, amibe 62 ezer km volt. 1 tulaj, szervizkönyves. van ez így... Z14XEP-be már cseréltetek láncot? És ha igen, akkor mennyi km-nél? Az 1.2-es alacsony km-nél való cseréje eléggé rémisztő. <_< (szüleim Corsajaban is Z12XEP szív dobog) Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Május22, 2009 Megoszt Elküldve Május22, 2009 Z14XEP-be már cseréltetek láncot? És ha igen, akkor mennyi km-nél? Az 1.2-es alacsony km-nél való cseréje eléggé rémisztő. <_< (szüleim Corsajaban is Z12XEP szív dobog) Hát ha abból indulunk ki a hogy a motor teljesítményéből adódó erők átviteléhez semmi köze sincs a vezérlésnek, akkor az élettartam attól függ mennyit pörög a lánc. Ekkor a Qpack féle elmélet szerint valóban a 1.2-es a veszélyeztetettebb, mert azt jobban kell pörgetni, hogy menjen, azaz kevesebb km után használódik el, mint az 1.4-esnél. Meg sztem a váltó áttétele is más lehet, azaz egy-egy sebességi fokozatban nagyobb fordulatokon éri el ugyanazt a sebességet Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Május23, 2009 Megoszt Elküldve Május23, 2009 Hát ez elég szarul hangzik :S A Z14XEP-ben más lánc van? vagy u.a? ugyanaz. meg az egyliteresbe is... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május23, 2009 Megoszt Elküldve Május23, 2009 ugyanaz. meg az egyliteresbe is... És már cseréltetek Z14XEP-ba láncot, és vagy feszítőt? Csak kiváncsi lennék, hogy mennyit megy el... Még a végén kiderül, hogy a szíjas motorok jobbak (eleve csendesebbek), mivel egy km ciklusra olcsóbb a vezérműszíj csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május23, 2009 Megoszt Elküldve Május23, 2009 Hát ha abból indulunk ki a hogy a motor teljesítményéből adódó erők átviteléhez semmi köze sincs a vezérlésnek, akkor az élettartam attól függ mennyit pörög a lánc. Ekkor a Qpack féle elmélet szerint valóban a 1.2-es a veszélyeztetettebb, mert azt jobban kell pörgetni, hogy menjen, azaz kevesebb km után használódik el, mint az 1.4-esnél. Meg sztem a váltó áttétele is más lehet, azaz egy-egy sebességi fokozatban nagyobb fordulatokon éri el ugyanazt a sebességet Corsa C Z12XEP 90km/h kb 3050rpm Astra G Z14XEP 90km/h kb 2750rpm Ezt onnét tudom, mert mind1 kocsi vana családban. :lol: És ez alapján kb 10%-al bír ki töbet. <_< Rémisztő az a 70-80e-es csereperiodus, remélem UHUHU megosztja atapasztalatát Z14XEP-vel kapcsolatban, mert szerintem nem csak engem érdekel. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Május23, 2009 Megoszt Elküldve Május23, 2009 Corsa C Z12XEP 90km/h kb 3050rpm Astra G Z14XEP 90km/h kb 2750rpm Ezt onnét tudom, mert mind1 kocsi vana családban. :lol: És ez alapján kb 10%-al bír ki töbet. <_< Rémisztő az a 70-80e-es csereperiodus, remélem UHUHU megosztja atapasztalatát Z14XEP-vel kapcsolatban, mert szerintem nem csak engem érdekel. :lol: úgy gondolom, hogy a fentebb leírt fordulat adatok csak 90-nél ennyik...és ez csak a fordulat az elhasználódás, nem biztos, hogy lineárisan (egyenesen) arányos vele...(az olaj sem 10%-al lesz rosszabb, ha mondjuk 3800 1/min helyett 4200 1/min -en forgatod a mocit állandóan, ha olyan, akkor van egy határ ami felett gyorsabban használódik el) lehet a +10% fordulat akár 40-50%-al kevesebb élettartam is, vagy ki tudja..uhuhu majd ír konkrét adatokat, hogy a Z14XEP-ekben kb. mikor cserélnek láncot...engem jobban aggaszt amit vmelyik topciban egyik cartárs betett képett a twinport csappantyú LEGO mozgató technikájával kapcsolatban...olyan mint egy gyerekjáték :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Opelaner Elküldve Május23, 2009 Megoszt Elküldve Május23, 2009 Corsa C Z12XEP 90km/h kb 3050rpm Astra G Z14XEP 90km/h kb 2750rpm Ezt onnét tudom, mert mind1 kocsi vana családban. :lol: És ez alapján kb 10%-al bír ki töbet. :lol: Rémisztő az a 70-80e-es csereperiodus, remélem UHUHU megosztja atapasztalatát Z14XEP-vel kapcsolatban, mert szerintem nem csak engem érdekel. :lol: Ez az okfejtés szvsz hibás. A vezérműláncot elviekben nem kell cserélni, ezt akkor szokták megtenni, ha már zavazóan csattog. Amúgy - tudomásom szerint - egyforma a lánc minden típuson, nem gyártanak külön az 1.0-ra, az 1.2-re, vagy az 1.4-re ! Amit Uhuhu említett motort, az valószínűleg abból a szériából maradhatott el, amelyikre visszahívást eszközöltek, mert ennyi km futásnál nem szabad, hogy zajos legyen, hacsak nem nyúlott meg rendellenesen a lánc ( gyártási v. anyaghiba ) vagy a tulaj zenész és abszolút hallása van ! <_< Amúgy ezek a láncok ún. fogazott láncok, melyek csendesebben futnak, mint a klasszikus Lada v. Skoda láncok... Nem kell feleslegesen hergelni egymást, mert a végén még kitaláljátok, hogy 60 ezrenként leszedetitek a láncot- totál feleslegesen ! Habár, ez sem igaz, mert így Uhunak legalább lesz miből a bécsi Stephansplatzon fagyiznia !! :lol: :lol: :lol: Igaz Cimbi ?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Május23, 2009 Megoszt Elküldve Május23, 2009 <_< no, akkor az első tévedés: fordulatszámfüggő. nem az. rángatás függő, gyorsitás függő, olajcsere függő, anyagminőség függő... második tévedés: 80.000 km enként cserélni kell. nem kell. akkor kell ha zörög. valakinél 60.000 nél, valakinél 200.000 nél valakinél meg soha. függ az olajtól, és a csereperiódustól is. ugyanis a lánc is a motortól kapja a kenést, és a feszitést. na ennyi tőmondatokban :lol: ki akar meghivni fagyizni Bécsbe? :lol: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Május23, 2009 Megoszt Elküldve Május23, 2009 Corsa C Z12XEP 90km/h kb 3050rpm Astra G Z14XEP 90km/h kb 2750rpm Ezt onnét tudom, mert mind1 kocsi vana családban. :lol: És ez alapján kb 10%-al bír ki töbet. :lol: Rémisztő az a 70-80e-es csereperiodus, remélem UHUHU megosztja atapasztalatát Z14XEP-vel kapcsolatban, mert szerintem nem csak engem érdekel. :lol: Ne lovald bele magad ebbe a láncproblémába, még a végén, ijedtedben veszel egy kétütemű Trabit, mert abban nincs lánc... <_< Mondjuk abban a klímával, az olajjal, meg a hűtővízzel is kevesebb gond van... :lol: (Nem cinkelni akarlak, hidd el, évekig jó lesz a gép alattad. Ilyen hibás lánc-témába, vagy bármilyen más rossz szériás alkatrészbe belefuthat az ember bármelyik márkával.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Május23, 2009 Megoszt Elküldve Május23, 2009 ki akar meghivni fagyizni Bécsbe? <_< A fehérvári fagyi szalmonellás lett? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Május23, 2009 Megoszt Elküldve Május23, 2009 ki akar meghivni fagyizni Bécsbe? <_< Ha fizeted az utat én meghívlak ott egy fagyira :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
robag Elküldve Május23, 2009 Megoszt Elküldve Május23, 2009 hát akkor, hogy a láncoktól egy kicsit eltérjünk egy más típusú kérdésem lenne. nemrég elkezdett világítani az olaj visszajelző lámpa. az olajnyomás kapcsolónál kicsit eresztette az olajat, ezért azt cseréltem, így jó lett. most viszont alapjáraton pislákol a lámpa. ezt egy hét után vettem észre, és csak akkor csinálja, ha már elérte a motor az üzemi hőmérsékletet. van esetleg valami ötletetek, hogy mi lehet a gond? cseréljek olajat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Május23, 2009 Megoszt Elküldve Május23, 2009 hát akkor, hogy a láncoktól egy kicsit eltérjünk egy más típusú kérdésem lenne. nemrég elkezdett világítani az olaj visszajelző lámpa. az olajnyomás kapcsolónál kicsit eresztette az olajat, ezért azt cseréltem, így jó lett. most viszont alapjáraton pislákol a lámpa. ezt egy hét után vettem észre, és csak akkor csinálja, ha már elérte a motor az üzemi hőmérsékletet. van esetleg valami ötletetek, hogy mi lehet a gond? cseréljek olajat? Méresd meg a nyomását...még mindíg olcsóbb, mint egy motor csere... hallottam már olyat is hogy bizonyos Diesel mocik az opelben pl olajcseréknél ígénylik az olajpumpa csavrjainak ellenőrzését is...épp sógorék céges gépe épp egy ilyen elmulasztás miatt lett motorcserés... uhuhu te hallottál ilyet ezeknél a mociknál....? azt hiszem 1.7 CDTI...de lehet nem az csak 1.7... <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
aga Elküldve Május24, 2009 Megoszt Elküldve Május24, 2009 Sziasztok Nekem kb. 170000 km. van az 1.2-embe, és még a gyári lánc van benne /ráadásul taxi üzem/. Aga Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jony G Elküldve Május24, 2009 Megoszt Elküldve Május24, 2009 hát akkor, hogy a láncoktól egy kicsit eltérjünk egy más típusú kérdésem lenne. nemrég elkezdett világítani az olaj visszajelző lámpa. az olajnyomás kapcsolónál kicsit eresztette az olajat, ezért azt cseréltem, így jó lett. most viszont alapjáraton pislákol a lámpa. ezt egy hét után vettem észre, és csak akkor csinálja, ha már elérte a motor az üzemi hőmérsékletet. van esetleg valami ötletetek, hogy mi lehet a gond? cseréljek olajat? Ha olajnyomás probléma van nem olajcsere a megoldás. Először a nyomás ellenőrzése utána a hiba forrás megszüntetése. Mely egyszerűbb esetben csak néhány csavar meghúzása ,vagy olajnyomás kapcsoló csere, rosszabb estben motor javítás, mert oly mértékben megnőtek kenőfelületek közti rések(főtengely csapágy kopás stb),hogy nem képes az üzemi olaj nyomás kialakulni ezért jelez a lámpa. Minden esetben azzonnali szervíz. :lol: :lol: <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
x20dtl Elküldve Május24, 2009 Megoszt Elküldve Május24, 2009 Sziasztok! Azt szeretném tudni,könnyen alá lehet-e tenni a 4x100-as futóműnek az 5x110-es hátsótárcsafékes futóművet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
robag Elküldve Május24, 2009 Megoszt Elküldve Május24, 2009 Ha olajnyomás probléma van nem olajcsere a megoldás. Először a nyomás ellenőrzése utána a hiba forrás megszüntetése. Mely egyszerűbb esetben csak néhány csavar meghúzása ,vagy olajnyomás kapcsoló csere, rosszabb estben motor javítás, mert oly mértékben megnőtek kenőfelületek közti rések(főtengely csapágy kopás stb),hogy nem képes az üzemi olaj nyomás kialakulni ezért jelez a lámpa. Minden esetben azzonnali szervíz. :lol: :lol: <_< köszi remélem akkor elég lesz néhány csavart meghúzni, mert a kapcsolócserén már túlvagyok Link to comment Megosztás: More sharing options...
paja Elküldve Május24, 2009 Megoszt Elküldve Május24, 2009 Sziasztok! Azt szeretném tudni,könnyen alá lehet-e tenni a 4x100-as futóműnek az 5x110-es hátsótárcsafékes futóművet? Felejtsd el.... :lol: Keress 4x100-ast, sokkal egyszerűbb...van gyárilag is tárcsás 4x100-as hátsó....bontóban találtam én is.... <_< Hozzávalók :féktárcsák-betétek-munkahenger tartó konzol-munkahengerek-porvédőlemezek-kézifékkötél.....ennyi. A kerékcsapágy ugyan az, tehát maradhat a régi, ezek után csak szerelni kell... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mr. bb Elküldve Május24, 2009 Megoszt Elküldve Május24, 2009 Felejtsd el.... :lol: Keress 4x100-ast, sokkal egyszerűbb...van gyárilag is tárcsás 4x100-as hátsó....bontóban találtam én is.... <_< Hozzávalók :féktárcsák-betétek-munkahenger tartó konzol-munkahengerek-porvédőlemezek-kézifékkötél.....ennyi. A kerékcsapágy ugyan az, tehát maradhat a régi, ezek után csak szerelni kell... :lol: bontóban biztos találsz 4*100as hátsó tárcsát kompletet le kel szedni a hídról a dobot 4 csavar de ha dobot cserélsz tárcsára úgy tudom hogy a fékcsövet is cserélni kell és a kézifékkötelet is csapágy nem jó ha abses dobot cserélsz sima tárcsára erre figyelj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
paja Elküldve Május24, 2009 Megoszt Elküldve Május24, 2009 A hídon lévő fékcsövet el is felejtettem... <_< ...de létezik G Astra ABS nélkül ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve Május24, 2009 Megoszt Elküldve Május24, 2009 bontóban biztos találsz 4*100as hátsó tárcsát kompletet le kel szedni a hídról a dobot 4 csavar de ha dobot cserélsz tárcsára úgy tudom hogy a fékcsövet is cserélni kell és a kézifékkötelet is csapágy nem jó ha abses dobot cserélsz sima tárcsára erre figyelj. Az ABS a kerékcsapágyban van, nem a dobban <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Invi Elküldve Május24, 2009 Megoszt Elküldve Május24, 2009 A hídon lévő fékcsövet el is felejtettem... <_< ...de létezik G Astra ABS nélkül ? SZVSZ hátsó 4 csavaros tárcsa nem, mert az csak 1,8hoz volt, abban meg alapból volt ABS, ha jól tévedek. DE G astra van ABS nélkül, pl az enyém is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Május24, 2009 Megoszt Elküldve Május24, 2009 SZVSZ hátsó 4 csavaros tárcsa nem, mert az csak 1,8hoz volt, abban meg alapból volt ABS, ha jól tévedek. DE G astra van ABS nélkül, pl az enyém is. nekem Z16XEP 4 csavaros, van ABS. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts