Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

üdv emberek,

egy olyan kérdésem lenne hogy x16xel motor van a kocsiban, és a fedélzeti mostanában kiírja hogy ellenőrízzem az olajszintet, amit meg is teszek és hidegen a min-max szakaszon kb 80%-on áll, tehát ez normális gondolom, viszont ha akkor nézem mikor kiírja meleg motornál akkor jóval a max fölött van és a motor nagyon meleg, eddig nem volt ennyire meleg, a vizhőfok kb 90 fokon áll mindig!

Tehát ez normális hogy melegen ennyit emelkedik az olajszint? És hogy mostanában melegebb a motor?

Köszi a választ!

Boti.

Link to comment
Megosztás:

üdv emberek,

egy olyan kérdésem lenne hogy x16xel motor van a kocsiban, és a fedélzeti mostanában kiírja hogy ellenőrízzem az olajszintet, amit meg is teszek és hidegen a min-max szakaszon kb 80%-on áll, tehát ez normális gondolom, viszont ha akkor nézem mikor kiírja meleg motornál akkor jóval a max fölött van és a motor nagyon meleg, eddig nem volt ennyire meleg, a vizhőfok kb 90 fokon áll mindig!

Tehát ez normális hogy melegen ennyit emelkedik az olajszint? És hogy mostanában melegebb a motor?

Köszi a választ!

Boti.

Szia! Mikor cseréltél benne olajat utoljára?

Link to comment
Megosztás:

Hát kb 10e el ezelőtt!

kb. vagy pontosan tudod ? Nem mindegy...

Az olajnak a motorban három dolgot kell ellátnia: tömíteni az alkatrészek közt, csökkenteni a súrlódást és belső hűtést biztosítani. Ha már eléggé csere érett - vagyis elhasználódott az olaj - akkor ezeket a feladatokat már eléggé nehezen látja el, ergó a motorod is jobban melegszik, mert a hő nagy részét a hűtőfolyadék viszi el...

Szóval tegyél bele friss olajat, aztán szerintem nem fog többet a BC üzenni ! <_<

Link to comment
Megosztás:

kb. vagy pontosan tudod ? Nem mindegy...

Az olajnak a motorban három dolgot kell ellátnia: tömíteni az alkatrészek közt, csökkenteni a súrlódást és belső hűtést biztosítani. Ha már eléggé csere érett - vagyis elhasználódott az olaj - akkor ezeket a feladatokat már eléggé nehezen látja el, ergó a motorod is jobban melegszik, mert a hő nagy részét a hűtőfolyadék viszi el...

Szóval tegyél bele friss olajat, aztán szerintem nem fog többet a BC üzenni ! <_<

Köszi szépen a választ!!! Megpróbálom ezt, de max 12e ota van benne! Ez tuti! Egyébként ez gondom akkor jött mikor mentem vele ilyen 120 km kb nagyobb tempóval akkor írta ki először, azóta már ha városba megyek vele akkor is kiírja!

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen a választ!!! Megpróbálom ezt, de max 12e ota van benne! Ez tuti! Egyébként ez gondom akkor jött mikor mentem vele ilyen 120 km kb nagyobb tempóval akkor írta ki először, azóta már ha városba megyek vele akkor is kiírja!

Szívesen!

Amúgy megjegyezném még, hogy X16XEL motoroknak nem 30e, hanem 15e km a csereperiódusa, tehát nem hülye az a BC! <_<

Majd írd meg, hogy miket tapasztalsz csere után ! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem pont az első mondatodban írtat kell követni. Ha az ember az esetlegesen bekövetkező hibáktól félne állandóan, autót sem venne. A kolléga (cége) szerintem kifoghatott egy rosszabb vezérműtengely-szériát. Immár jó néhány éve járok Opel szervizbe a gépemmel, ha szükséges, de az ilyen drasztikus meghibásodások azért nem általánosak, sőt, itt a fórumon kívül még én sem hallottam ilyenről az Astra-G ismerősi körömben, pláne halomozódásról (persze, ez nem jelent semmit...).

Mondjuk, amikor a fél éves autómban elszállt az ECU, akkor én is elbizonytalanodtam, meg az AGR-em vacakolása is felbosszant néha, de alapvetően szerintem kijelenthető, hogy a szokásos típushibákkal ugyan rendelkező, de nagyobb meglepetésektől, bajoktól mentes a G-sorozat :lol: (150e km-t én is lecsavartam a sajátommal, nagyobb bakik nélkül).

Nem akarom szegény francia autókat szapulni (bajosak azok magukban is :lol: ), de az ő köreikből cifrább, bosszantóbb történeteket is hallani...

Jól mondod....

Pl VW-ék 1.4-es PD TDI motorjainál is voltak gondok, amikor 200km-es kora körül a turbó megadta magát....

Az oktatómnak olyan volt, szervizben mondták Neki, hogy az Övével nem lehet gond, mert már 3e km van benne. <_<

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen a választ!!! Megpróbálom ezt, de max 12e ota van benne! Ez tuti! Egyébként ez gondom akkor jött mikor mentem vele ilyen 120 km kb nagyobb tempóval akkor írta ki először, azóta már ha városba megyek vele akkor is kiírja!

Hát én az olajat 10-12e-nél tovább nem hagynám benne! Hiába írnak a Z14XE, Z16XE-nél 15e-et, a Z14 XEP-nél meg 30e-et.....(vagy 1 év)

Link to comment
Megosztás:

szorri, szoktam csináltatni a helyes szöveg <_<

Szia UHUHU!

Régen jártam itt, eladtad a coupét? Jól látom H. Civic az új befutó?

Gratulálok és sok balesetmentes kilómétert hozzá valamint nulla hibákat!

Honnan volt ez az ötlet? Mesélj már egy pár szót.......

Link to comment
Megosztás:

Szia UHUHU!

Régen jártam itt, eladtad a coupét? Jól látom H. Civic az új befutó?

Gratulálok és sok balesetmentes kilómétert hozzá valamint nulla hibákat!

Honnan volt ez az ötlet? Mesélj már egy pár szót.......

Szia!

Igen, elment a Coupé, jött egy Honda Civic

Ötlet? Hát nem jött az ötlet. nem volt tervezett. Az asszony a Honda Hungary ba dolgozik, és kapott délben egy emailt, hogy vannak ócsón tesztautók. Az angol Honda gyár tulajdona, és valahol németországban áll 40 db honda, mindenféle. Volt Jazz, Civic diesel , benzines 1.8 as meg Type-R , Accord és a hybrid.

majd fél 3 kor felhivott, hogy 3/4 3 ig le kell adni ha kell. rávágtam, hogy jöjjön a diesel. kicsit bánom is meg nem is, hogy nem Accordot válaszotottam, de ez belefért megerőltetés nélkül , az accord csak komoly hitellel. Az Accord nagyon bejön... szóval így lett a Civic.

Jó autó, összehasonlithatatlan bármilyen vele egy kategóriás opellel. az astra h is elbujdokolhat mind kényelemnben, mint megjelenésben, mind belsőtérben...

Diesel, 2.200 cm3, 140 ló, valami 360 NM. megy mint az állat, most épp 6.5L/100 at fogyaszt, és ez csak város. Teli extrás, és a belseje az ultrajó.

szóval ennyi a rövid történet...

itt van egy két kép róla: http://akoskep.ini.hu

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Eddig én is csak read only üzemmódban voltam.

/Röviden csak annyi, hogy 4 éve boldog (első) tulajdonosa vagyok egy Astra G-nek, körvonalazott adatok az aláírásban. Első autóm, és imádom, még így is, hogy csak szerény ~48ezer km-et raktam bele. Ezekből adódóan, elég keveset tapasztaltam, főleg hibák terén. Más téren meg kezdő vagyok./

Kicsit meginogtam az elmúlt hetekben, szeretett autóm iránt. (inkább történet mint kérdés, gondoltam megosztom veletek)

Áprilisban időszerü lett az éves szervize, valamint egyben a műszaki is lejárt, valamint a körny.véd kártya is. Drágaságom bejelentése a hivatalos márkaszervízbe, megjelölt délelőtti időpontban megjelenés, délután átvétel, majd fizetés (km-eknek köszönhetően /~45ezer km/ csekély 30ezerből meg is úsztam). Boldogan ölelem autóm. <_<

Két nap múlva város közepén összes jelzőlámpa világítani kezd, (gyors lehúzódás a padka mellé) közben motorháztető alól baljós füstfelhő, majd gyors "autó leállít". Motorháztatő nyit, közben tisztul a levegő, és már alig füstöl. De egyértelműen valami elektromos szaga van a dolognak. Szerviz tárcsáz, válasz: valószinű önindító, és gyújtáskapcsoló csere, de be kéne hozni. Előtte egy próba, de csak nem kel életre a motor. Ismerős segít, betolással kis drágaság beröffen, aztán pörzsülés a szervizig. Bólogatás szépen, majd két nap múlva telefon, hogy elkészült. Csere: önindító, gyújtáskapcsoló betét, és kormány és gyújtászár érinkezőrész (6 hónap garancia). Könnyeket morzsolva 60ezer HUF.

De legalább újból mellettem van, ez megnyugtat.

Kb két hét múlva hétvégén, szintén a városba összes jelzőlámpa felvillan, motorháztető alól megint "indián jelek", (utca másik végéről srác futva érkezik az álló autó mellé, vizesflakonnal a kezébe, mint önkéntes tűzoltó). Motorháztető felpattint, megint elektromos szag, mondom itt jobb ha nem locsol senki semmit. Megvártam míg elalszanak az indiánok, gyors próba imádkozva. Semmi. Betolással szintén semmi. Fejet hajtva mások tanácsára vontatás szintén kizárva, mert persze a legszűkebb utcán kellett ennek történnie, szóval marad a szállítás. (részletesebben már egy másik sztori)

Hivatalos márkaszerviz: autó bent, szintén kiírják a múltkori tételeket cserére. (szerencsére most a garanciára hivatkozva talán nem kerül semmibe).

Egyelőre itt tartok. Okosabb nem lettem belőle, legalábbis ami a műszaki részét illeti. Holnap mehetek érte, és talán kiderül az álláspontjuk.

Remélem újból megerősíti a hitemet az autóm, és újabb 4 évet kibír bármiféle probléma nélkül.

Pakkány

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ezt tanácsolták többen a második alkalommal. Az elsőnél, még nem is variáltam rajta, mert a szervizesek mondták. De átgondolva inkább egy 15-25 ezres szállítás, mint valami nagyobb kár.

Egyelőre várhatok holnapig, aztán kiváncsi vagyok milyen magyarázattal szúrják ki a szemem.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ezt tanácsolták többen a második alkalommal. Az elsőnél, még nem is variáltam rajta, mert a szervizesek mondták. De átgondolva inkább egy 15-25 ezres szállítás, mint valami nagyobb kár.

Egyelőre várhatok holnapig, aztán kiváncsi vagyok milyen magyarázattal szúrják ki a szemem.

azt mond meg nekem az önindítóra hogy a nagy füstfellegbe kerűl feszültség, ha nem indítóztál? ha meg tényleg a gyújtás kapcsoló nélküled ezt megoldotta, akkor igen nagy hangzavart kellett volna hallanod, amikor szétrepül...próbáltál már járó motorra ráindítani? <_<

Link to comment
Megosztás:

azt mond meg nekem az önindítóra hogy a nagy füstfellegbe kerűl feszültség, ha nem indítóztál? ha meg tényleg a gyújtás kapcsoló nélküled ezt megoldotta, akkor igen nagy hangzavart kellett volna hallanod, amikor szétrepül...próbáltál már járó motorra ráindítani? <_<

Hát ez az. Szerintem sokkal inkább bénák voltak a márkaszervizben és valami K. nagy feszültség ellátási gondja lehet az egész elektromos rendszernek. Nekem még nagyon régen volt ilyen, amikor még az Astra-t nem s Astranak hívták, hogy kiment egy tekercs és elégett minden, de nem is egyszer és még persze nyaralás alatt is történt és külföldön, ahol noha Skoda szerviz minden sarkon van, de az Opelt csak egy-egy képzett szaki ismeri, aki éppen szabadságon van, de ez már egy másik történet.

A lényeg, hogy meg kellene nézetni szerintem az egészet egy autóvillamosságissal.

Link to comment
Megosztás:

azt mond meg nekem az önindítóra hogy a nagy füstfellegbe kerűl feszültség, ha nem indítóztál? ha meg tényleg a gyújtás kapcsoló nélküled ezt megoldotta, akkor igen nagy hangzavart kellett volna hallanod, amikor szétrepül...próbáltál már járó motorra ráindítani? <_<

Nem indítóztam. Nem szokásom menet közben. :lol: Az elektromos szagot, meg megismerem, ugyanis végzettségem alapján villamos szakember lennék (csak az autóvillamosság áll egy kicsit távol tőlem, mert eddig még nem volt alkalmam belemerülni). Hangzavart viszont tuti észrevettem volna, de az sem volt. Más is kérdezte, de ha én süket lennék, még akkor is van rá két tanum, akik az autóban ültek. Általában zenét hallgatok, néha nem is halkan, de e két ominózus alkalommal, csak a rádió ment éppen picit duruzsolva. Ha hallottam volna valamit, tuti megálltam volna hamarabb, és nem vártam volna meg a fény és füstjeleket. :lol:

Hogy miként égett le az önindító, pontosan én sem tudom, csak találgatni tudok. Ha rajtam múlott volna a dolog, akkor asszem nem váratott volna magára 4 évet. Ha mindkét esetben én hibáztam, akkor előjött volna ez már korábban. Egyébként egyenes úton ~50-es tempó mellett nem sok mindent lehet hibázni, pláne nem ráindítani.

Ezt halkan, de szintén gyanus az is, hogy mindez a szerviz után történt (addig nem volt semmi baja).

Próbáltam már járó motorra ráindítani, de nem a saját autón, hanem mikor először ültem a tanuló autóba, és azt hittem lefulladt a kereszteződés közepén. Akkor figyelmeztetett az oktató, azóta nem csináltam ilyet. :lol:

A gyújtáskapcsolóról meg annyit, hogy ezt a szervizbe mondták, még az első alkalom után, hogy beragadt, és amiatt égett le. Nem vagyok egy autó-guru, szóval még el is hittem jóhiszeműen. Most már gyanakvóbb vagyok. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Úgyis ez lesz a vége. Csak bukni sem akarom a lóvét. Mert ugye a garanciának feltétele, hogy más ne nyúlkájon bele.

De gondolom már csak a javítás garis. Ha nem nyomják szét, akkor észre sem veszik, hogy belenéztek. Minden esetre nekem gyanús a szerviz, hogy ügyködnek valamit, de az meg szvsz 99% kamu, amit hibának mondtak.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.