Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Kicsit favágó módszer, de ...

Csati lehúz, indítás, hibakód kivillogtatása, kód-táblában keresgélés és már meg is van a "melyik kütyü mire van".

Ha az ára érdekel, akkor gondolom cserélni akarod. Ha nem tudod mi az, akkor honnan veszed, hogy az a cserélendő? <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szombaton lesz 2 hete hogy vettem egy 2000-es évjáratú G Astrát. 1.6 16 szelep. A kérdésem az hogy mikor picit kipróbáltam hogy mit bír akkor 5-ben magas fordulatszámon kigyuladt a check engine lámpa, viszábbvettem egy kicsit a sebességből és utána elaludt a lámpa, és többet nem jelent meg. Bár azóta nem mentem vele olyan sebességgel.

Tud erre valaki valami magyarázatot adni? Vagy ne is foglalkozzak vele?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Újabb kérdés. 2003-as 1.4-es G Astra Caravanom van. Meg lehet benne oldani, hogy kis sebességnél automatikusan bezárja az ajtókat? Mintha lenyomnám a vezetőoldali ajtó gombját... Seat-on láttam ilyet de asszem más tipusok is tudják. Az is jó, ha valamit venni/beszerelni kell hozzá. Még jobb ha csak be kell írni egy kódot. :-)

Köszi,

Csaba

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Remélem tud valaki segíteni nekem! Van egy 2002es Z14xe motorú G Astrám 115000km el. Kb egy hete elkezdte azt csinálni hogy alacsony fordulaton nem akar húzni sőt fullad bedadog a motor. Ha 2500 fölé megy a fordulat utána már jól húz és szépen pörög a motor. Kicseréltem már a gyertyákat a levegőszűrőt benzinszűrőt de a hiba nem szűnt meg.

Előre is köszönöm!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Remélem tud valaki segíteni nekem! Van egy 2002es Z14xe motorú G Astrám 115000km el. Kb egy hete elkezdte azt csinálni hogy alacsony fordulaton nem akar húzni sőt fullad bedadog a motor. Ha 2500 fölé megy a fordulat utána már jól húz és szépen pörög a motor. Kicseréltem már a gyertyákat a levegőszűrőt benzinszűrőt de a hiba nem szűnt meg.

Előre is köszönöm!!!!!!!!!!!!!!

Valószínű, hogy tele van rakódva korommal a motor, enyim is ezt csinálta legalább 10-20km 4500-5000 es fordulaton tartósan menve kiég a korom a motorból és kisimul szebb lesz a hangja és húz mint a .... Ez a fordulat 4.-be kb 120-130km/h sebesség.Nekem régi opeles szerelő mondta, hogy ez típus hiba és ezzel lehet komolyabb hibákat elkerülni pl:AGR szelep berakódás, szelep szorulás stb. havonta 1x ha sok a városiforg. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Újabb kérdés. 2003-as 1.4-es G Astra Caravanom van. Meg lehet benne oldani, hogy kis sebességnél automatikusan bezárja az ajtókat? Mintha lenyomnám a vezetőoldali ajtó gombját... Seat-on láttam ilyet de asszem más tipusok is tudják. Az is jó, ha valamit venni/beszerelni kell hozzá. Még jobb ha csak be kell írni egy kódot. :-)

Köszi,

Csaba

Alapból nem tudja. Elvileg meghekkelhető, de nem tudom, hogy létezik-e rá beszerezhető megoldás.

Ha ECU-ról le lehetne venni a sebesség adatokat akkor egy mikrokontroller kapcsolhatná a kp zárat, az már más kérdés, hogy ez mennyiből lenne megoldható. Mondom kész megoldásról sajnos nem tudok....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Újabb kérdés. 2003-as 1.4-es G Astra Caravanom van. Meg lehet benne oldani, hogy kis sebességnél automatikusan bezárja az ajtókat? Mintha lenyomnám a vezetőoldali ajtó gombját... Seat-on láttam ilyet de asszem más tipusok is tudják. Az is jó, ha valamit venni/beszerelni kell hozzá. Még jobb ha csak be kell írni egy kódot. :-)

Köszi,

Csaba

Ez az autó még nem az a kódos fajta.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Ma álltam egy komolyabb emelkedőn kinyomott kuplunggal és egy pillanatra elméláztam és felengedtem a féket. A kocsi elkezdett gurulni hátrafelé, majd egy pillanatra beremegett és kigyulladt a hűtés visszajelző lámpa. 1 seccel később a remegés megszűnt, a lámpa is elaludt. Azóta semmi... Hibakód nincsen. Ez valami gondot jelent vagy csak én voltam béna, esetleg nem is érdemes vele foglalkozni. A hűtés működik, mert mikor haza értem bekapcsolt, mert 90fok körül volt a motor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom,hogy járt-e így valaki vagy van tapasztalata arról a dologról,hogy ha az autóval lassan gurulok picit gödrös úton akkor a csomag tér felől olyan hangok jönnek mint ha valami zörögne benne. :lol: Már kipakoltam az egész csomagteret leszedtem a kalaptartót és úgy is kipróbáltam akkor is zörög kopog,olyan mintha hátsó teló lenne. De nem valószínű,hogy az mert leterhelve is azt csinálja és még csak hét hónapos és 5300km van benne.Ha tud valaki valamit erről megköszönném. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom,hogy járt-e így valaki vagy van tapasztalata arról a dologról,hogy ha az autóval lassan gurulok picit gödrös úton akkor a csomag tér felől olyan hangok jönnek mint ha valami zörögne benne. :lol: Már kipakoltam az egész csomagteret leszedtem a kalaptartót és úgy is kipróbáltam akkor is zörög kopog,olyan mintha hátsó teló lenne. De nem valószínű,hogy az mert leterhelve is azt csinálja és még csak hét hónapos és 5300km van benne.Ha tud valaki valamit erről megköszönném. <_<

Ha inkább nyikorgó a hang, akkor ahol felül a csomitartó ott mocorognak a gumik. Ez azért lehet, mert a zár nem húzza be rendesen a csomiajtót, azon kell állítani.

Link to comment
Megosztás:

Ha inkább nyikorgó a hang, akkor ahol felül a csomitartó ott mocorognak a gumik. Ez azért lehet, mert a zár nem húzza be rendesen a csomiajtót, azon kell állítani.

Hát nem tudom mert már az ajtón lévő tekergethető gumikon már állítottam,és akkor is azt csinálta,hogy koppan majd nem úgy mintha nem lenne becsukva rendesen pedig már úgy rá állítottam,hogy alig bírtam lecsapni úgy felidegesített.

Ha valakinek van még ötlete köszi! <_<

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom mert már az ajtón lévő tekergethető gumikon már állítottam,és akkor is azt csinálta,hogy koppan majd nem úgy mintha nem lenne becsukva rendesen pedig már úgy rá állítottam,hogy alig bírtam lecsapni úgy felidegesített.

Ha valakinek van még ötlete köszi! <_<

Nálam is volt ulyen 3-4ekm-es korában a zárat alaposan WD40-el befújtam, és OK volt, meg tavaly öszel, azóta zajtalan....

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

elhoztam a gépjárművet a szerelőtől, következzenek a hibás alkatrészek (Z14XEP caravan 180.000 km, 2005-ös gyártás, 2005.V. üzembe helyezve)

1., kipufogóoldali vezérműtengely

dsc03037resize.jpg

dsc03040resize.jpg

4 ugyan olyan autónál már 3-nál tört, 120.000 - 180.000 km között

dsc03045resize.jpg

2., eltört twinport szelep nyitogató műanyag sín (mintha csak egy kínai játék lenne, biztos nem ezzel az óriási fícsörrel reklámozza magát a opel)

dsc03042resize.jpg

Mindenkinek további jó autózást

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom mert már az ajtón lévő tekergethető gumikon már állítottam,és akkor is azt csinálta,hogy koppan majd nem úgy mintha nem lenne becsukva rendesen pedig már úgy rá állítottam,hogy alig bírtam lecsapni úgy felidegesített.

Ha valakinek van még ötlete köszi! <_<

Ezen az "csomagtér-ajtó" zörgésen én is át estem kb 1 éve. Álítottam zárat, tekertem az ütközőt

és ugyan úgy kocogott. Még be is feküdtem a csomagtartóba egy zseblámpával és úgy néztem a csukódást. Be is zártam magam rendesen !!!

Szo-szo nem itt volt kocogás forrása !!

Totál úgy hallattszott , hogy a csomagtér-ajtó lötyög. De nem!

A hátsó kipufogódob ahogy csatlakozik a középső csőhöz ,ott van egy úgy nevezett "tűzkarika" ami a tömités a kipufogónál. Ezt két spirálrugós csavar rögzíti. Nálam ez a tömítőkarika volt kilapulva, csavarok lazák. A hátsódob kis döccenönél, hintázásnál pont azt a hangot adta mint a laza csomagtér-ajtó. Ha most is hallanám azt mondanám , hogy az ajtó !

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

elhoztam a gépjárművet a szerelőtől, következzenek a hibás alkatrészek (Z14XEP caravan 180.000 km, 2005-ös gyártás, 2005.V. üzembe helyezve)

1., kipufogóoldali vezérműtengely

4 ugyan olyan autónál már 3-nál tört, 120.000 - 180.000 km között

2., eltört twinport szelep nyitogató műanyag sín (mintha csak egy kínai játék lenne, biztos nem ezzel az óriási fícsörrel reklámozza magát a opel)

Mindenkinek további jó autózást

ÚÚ ez rémisztő, remélem a Z16XEP-re nem jellemző, de legalább az is látszik, hogy ez a "komoly" 300K Ft-os TWP szelep inkább javítós, mint cserélős. Most már látom, hogy miért mondja Wessz, hogy meg lehet javítani

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

elhoztam a gépjárművet a szerelőtől, következzenek a hibás alkatrészek (Z14XEP caravan 180.000 km, 2005-ös gyártás, 2005.V. üzembe helyezve)

1., kipufogóoldali vezérműtengely

4 ugyan olyan autónál már 3-nál tört, 120.000 - 180.000 km között

2., eltört twinport szelep nyitogató műanyag sín (mintha csak egy kínai játék lenne, biztos nem ezzel az óriási fícsörrel reklámozza magát a opel)

Mindenkinek további jó autózást

Most akkor autózzon az ember nyugodtan...... Pedig nem terveztem eladni 100e környékén.....de most már.... <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szombaton lesz 2 hete hogy vettem egy 2000-es évjáratú G Astrát. 1.6 16 szelep. A kérdésem az hogy mikor picit kipróbáltam hogy mit bír akkor 5-ben magas fordulatszámon kigyuladt a check engine lámpa, viszábbvettem egy kicsit a sebességből és utána elaludt a lámpa, és többet nem jelent meg. Bár azóta nem mentem vele olyan sebességgel.

Tud erre valaki valami magyarázatot adni? Vagy ne is foglalkozzak vele?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szombaton lesz 2 hete hogy vettem egy 2000-es évjáratú G Astrát. 1.6 16 szelep. A kérdésem az hogy mikor picit kipróbáltam hogy mit bír akkor 5-ben magas fordulatszámon kigyuladt a check engine lámpa, viszábbvettem egy kicsit a sebességből és utána elaludt a lámpa, és többet nem jelent meg. Bár azóta nem mentem vele olyan sebességgel.

Tud erre valaki valami magyarázatot adni? Vagy ne is foglalkozzak vele?

Előre is köszi!

Szerintem ki kellene villogtatni, hogy tárolt-e hibaüzenetet. ha igen akkor abból már több kiderül

Ha, nem tudod, hogyan kell, akkor itt megtudod

A ényeg, hogy a hibakód mindig egy 4 jegyű szám pl 0303

ekkor így villog:

10 villogás = 0

szünet

3 villogás = 3

szünet

10 villogás = 0

szünet

3 villogás = 3

aztán hosszú szünet

ha van még hibakód akkor az következik és így tovább

ha nincs tárolt hiba, akkor folyamatosan villog

ÜDV.

Link to comment
Megosztás:

ÚÚ ez rémisztő, remélem a Z16XEP-re nem jellemző, de legalább az is látszik, hogy ez a "komoly" 300K Ft-os TWP szelep inkább javítós, mint cserélős. Most már látom, hogy miért mondja Wessz, hogy meg lehet javítani

Ha csak a sínről törnek le a pöckök, akkor az egy kis kézügyességgel javítható, de ha az elektronika mondja be az unalmast, akkor az bonyolultabb

különben ez az egész doboz a twinport, szal ez csak a nyitogató szerkezet

viszont a műanyag bütykök is el voltak kopva a sínnel együtt, mert pár mm-t lötyögött mind a kettő (ahol azok a fém alátétek (tudom nem az) vannak)

Link to comment
Megosztás:

Ha csak a sínről törnek le a pöckök, akkor az egy kis kézügyességgel javítható, de ha az elektronika mondja be az unalmast, akkor az bonyolultabb

különben ez az egész doboz a twinport, szal ez csak a nyitogató szerkezet

viszont a műanyag bütykök is el voltak kopva a sínnel együtt, mert pár mm-t lötyögött mind a kettő (ahol azok a fém alátétek (tudom nem az) vannak)

Jó persze én alapvetően a mozgató alkatrészek javítására gondoltam. A vezérlés az más tészta.

Elég gynege szerkezetnek tűnik mit ne mondjak <_<

Link to comment
Megosztás:

Valószínüleg meglesz a hiba! Kormánycsapágy! Valószínüleg olyan kezdeti stádiumban van, hogy még csak 40-50 es sebességnél hallani, ha kanyarodok!

Felemeltem a kocsit pörgettem a kereket, minimális hallani, elméletileg hétvégén ki is cseréljük!

Komplettan a szerkezet 25 ezer píz! Remélem elég lesz csak a csapágyat cserélni pár ezerért!

Nah! Hiba elhárítva! Bal kerékcsapágy volt a bűnös! Hát tényleg 25 ezer forint volt!

Külön csak a csapágyat nem lehet cserélni csak komplettan! Remélem ez is elmegy egy 150 ezer km-ert!

Plusz még egy hiba felmerült jobb féltengely szimeringnél szivárog az olaj!

Hát az is csere lesz! <_< :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv,alámerültem... a féltengelyharangok teljesen épek,szárazak,de a kormányrudak végén levő gumiharmonikák tiszta szutty (főleg a baloldali) A szervvóolaj szombat óta nem fogyott,legalábbis nem észrevehető,de pár csöpp olajfoltot találtam pont a baloldali szmötyis motyó alatt.

Remélem javítható?

Előre is Kösz Miklós

Szevasztok

Sajnos úgy néz ki a kormánymű a ludas.A szervóolaj mára már láthatóan csökken a tartályban,és a vas alatt minden nap van folt a bal oldalon.Erre megint alámerültem egy aknába,letakarítottam a szmötyit a kormányrúdról,asszonyt beültettem,járó motornál forgatta a kormányt... a gumiharang alól a kormányrúd felöli oldalon minden kormánymozdulatra gyengén könnyezik az olaj.Egy kormányszervó javításával foglalkozó /nem szívbajos/cég látatlanba ! 68.000.-+áfa-ért javítaná, mákaszervízt meg sem merek kérdezni...

Ha valakinek rémlik a tünet előre is köszönöm a válszát,ötletét!!!!

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok

Sajnos úgy néz ki a kormánymű a ludas.A szervóolaj mára már láthatóan csökken a tartályban,és a vas alatt minden nap van folt a bal oldalon.Erre megint alámerültem egy aknába,letakarítottam a szmötyit a kormányrúdról,asszonyt beültettem,járó motornál forgatta a kormányt... a gumiharang alól a kormányrúd felöli oldalon minden kormánymozdulatra gyengén könnyezik az olaj.Egy kormányszervó javításával foglalkozó /nem szívbajos/cég látatlanba ! 68.000.-+áfa-ért javítaná, mákaszervízt meg sem merek kérdezni...

Ha valakinek rémlik a tünet előre is köszönöm a válszát,ötletét!!!!

ennél olcsóbban is meg lehe javittatni.

én számla nélkül 50 és 60 között szoktam csináltatni...

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Ma álltam egy komolyabb emelkedőn kinyomott kuplunggal és egy pillanatra elméláztam és felengedtem a féket. A kocsi elkezdett gurulni hátrafelé, majd egy pillanatra beremegett és kigyulladt a hűtés visszajelző lámpa. 1 seccel később a remegés megszűnt, a lámpa is elaludt. Azóta semmi... Hibakód nincsen. Ez valami gondot jelent vagy csak én voltam béna, esetleg nem is érdemes vele foglalkozni. A hűtés működik, mert mikor haza értem bekapcsolt, mert 90fok körül volt a motor.

Erre valami ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Most akkor autózzon az ember nyugodtan...... Pedig nem terveztem eladni 100e környékén.....de most már.... <_<

Szerintem pont az első mondatodban írtat kell követni. Ha az ember az esetlegesen bekövetkező hibáktól félne állandóan, autót sem venne. A kolléga (cége) szerintem kifoghatott egy rosszabb vezérműtengely-szériát. Immár jó néhány éve járok Opel szervizbe a gépemmel, ha szükséges, de az ilyen drasztikus meghibásodások azért nem általánosak, sőt, itt a fórumon kívül még én sem hallottam ilyenről az Astra-G ismerősi körömben, pláne halomozódásról (persze, ez nem jelent semmit...).

Mondjuk, amikor a fél éves autómban elszállt az ECU, akkor én is elbizonytalanodtam, meg az AGR-em vacakolása is felbosszant néha, de alapvetően szerintem kijelenthető, hogy a szokásos típushibákkal ugyan rendelkező, de nagyobb meglepetésektől, bajoktól mentes a G-sorozat :lol: (150e km-t én is lecsavartam a sajátommal, nagyobb bakik nélkül).

Nem akarom szegény francia autókat szapulni (bajosak azok magukban is :lol: ), de az ő köreikből cifrább, bosszantóbb történeteket is hallani...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.