Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok! Lenne egy gyors kérdésem: szétrohadt a hátsó dobom és lenne egy eladó használt de jó állapotban. A kérdés az hogy az én Z16XE motoromhoz jó-e az X16XE dobja?

Szerintem, ha a karosszéria-kiviteletek megegyezik (5a, 4a, Car), akkor jónak kell lenni. Tudtommal, a twinportok egyes szériái jöttek csak ki a kisebb, hasábos dobbal.

Link to comment
Megosztás:

Az ilyen vateránál sosem tudom, hogy akkor most ez jó nekem avagy nem... az egyes motortípusokhoz nem különféle tárcsák és betétek tartoznak? Vagy csak én tudom rosszul?

Különben már viszem is, mert eddig a legolcsóbban 4+ szervizben hozták volna ki a dolgot 40-ért.

Cikkszám alapján ez milyen gépre való?

Akkor a 4+ -ban hirdetett 28990Ft-os első betét+tárcsa csere mire vonatkozik? Típusonként eltér ezek szerint? (mert a szórólapjukon szó sincs róla)

A tiéd milyen kivitelű?

Link to comment
Megosztás:

Akkor a 4+ -ban hirdetett 28990Ft-os első betét+tárcsa csere mire vonatkozik? Típusonként eltér ezek szerint? (mert a szórólapjukon szó sincs róla)

A tiéd milyen kivitelű?

Gombosnal es Wallisnal neztem, ott minden G-re 35k volt Marciusban. Most valamelyik nap neztem es 38900 volt mindenhol. Biztos az euro miatt.

Link to comment
Megosztás:

Az alapjaratos problemam fokozodik. ;) Minden hideg inditasnal (ahol elotte legalabb 3-4 orat allt a kocsi) mar 1300-1400as fordulatom van, ami nem is kezd csokkeni. Ket froccsre vagy 3-400m utan elkezd beallni majd 1km kornyeken mar beall a 700. Mi a fene lehet? Majusban kell ZKartyat csinalni, ugyhogy most duplan idegelhetem magamat. :'(

Link to comment
Megosztás:

Az alapjaratos problemam fokozodik. ;) Minden hideg inditasnal (ahol elotte legalabb 3-4 orat allt a kocsi) mar 1300-1400as fordulatom van, ami nem is kezd csokkeni. Ket froccsre vagy 3-400m utan elkezd beallni majd 1km kornyeken mar beall a 700. Mi a fene lehet? Majusban kell ZKartyat csinalni, ugyhogy most duplan idegelhetem magamat. :'(

Az a baj, hogy sok minden okozhatja ezt a jelenséget.

És sötétben tapogatózni egy több ismeretlenes egyenletben elég nehéz.

Szerintem rá kellene tenni egy diagnosztikai cuccra a gépet ilyen indításkor és megsasolni, hogy milyen adatok jönnek ki. Abból már lehetne levonni következtetést. Mert az is lehet, hogy több dolog együttesen okozza. pl hőmérséklet jeladó, lambdaszonda stb. Az is lehet, hogy csak kis eltérések vannak a normálistól, így nincs hibaüzenet, de a végeredmény ilyen rendellenes viselkedés lesz.

Tudom ezt elég körülményes összehozni, mivel nem minden házban van diag. gép. ahol meg van ott meg mire odamész már cseszheted a mérést. Del elképzelhető, hogy itt a fórumon találsz segítséget.

nekem pl így derült ki egyszer még az F-en, hogy rosszul jön az adat a hőmérőből (-47 fok ;) ) na akkor volt aztán 2500-as alapjárat. Végül kiderület, hogy kontaktos volt a cspoprtcsati az ECU felé. Nálad az is lehet (csak példa) hogy van minimális zárlat és attól van torz adat. De mielőtt keresget az amber tudni kéne, hogy melyik területen.

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy sok minden okozhatja ezt a jelenséget.

És sötétben tapogatózni egy több ismeretlenes egyenletben elég nehéz.

Szerintem rá kellene tenni egy diagnosztikai cuccra a gépet ilyen indításkor és megsasolni, hogy milyen adatok jönnek ki. Abból már lehetne levonni következtetést. Mert az is lehet, hogy több dolog együttesen okozza. pl hőmérséklet jeladó, lambdaszonda stb. Az is lehet, hogy csak kis eltérések vannak a normálistól, így nincs hibaüzenet, de a végeredmény ilyen rendellenes viselkedés lesz.

Tudom ezt elég körülményes összehozni, mivel nem minden házban van diag. gép. ahol meg van ott meg mire odamész már cseszheted a mérést. Del elképzelhető, hogy itt a fórumon találsz segítséget.

nekem pl így derült ki egyszer még az F-en, hogy rosszul jön az adat a hőmérőből (-47 fok ;) ) na akkor volt aztán 2500-as alapjárat. Végül kiderület, hogy kontaktos volt a cspoprtcsati az ECU felé. Nálad az is lehet (csak példa) hogy van minimális zárlat és attól van torz adat. De mielőtt keresget az amber tudni kéne, hogy melyik területen.

Akkor ugy tunik, hogy barmennyire is ellene vagyok kenytelen leszek bevinni a kocsit a szerelomhoz es otthagyni, hogy reggeli hideginditasnal meglesse. Utalok megvalni a kocsimtol. :'(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne srácok a kérdésem, hogy mikor menet közben megnyomom a központi kijelzőn a két ggombot egyszerre,

akkor felvillan a pillanatnyi sebesség mellette k011, mellette 4B!

Ezek mit jelentenek? K011 meg a 4B??

Üdv

Gábor

Soha a büdös életben nem fogod megtudni ;)

Már én is kérdeztem... Még a GM-től is de nem jött válasz sajna

Pedig engem is érdekelne.. nekem asszem k012 4B-t ír de majd megnézem

erről jut eszembe... lehet, hogy kiderülne, ha többen is leírnánk hogy mit ír ki és azt is hogy milyen a kocsi és motor pontos típusa, lehet hogy ott van valami összefüggés

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Fékszakértők tanácsára szomjazom.

A problémám, hogy kb két hete eszeveszett sírást hallat a jobb első fékem. ;)

A probléma korai státuszában megnéztem, hátha van e valami amitől csak "úgy" sikít a szerencsétlen, s lám, mit látok?? :

egy szép és egyenletes kör alakú barázdát a tárcsa közepén..gondoltam egy kavics a ludas és beszorult.

Nosza szét is szedtem abban a minutumban: szemrevételezés: semmi, tapintás: semmi..

Finom csiszolóvászonnal enyhén adtam a betéteknek, de csak azt a pici vállat szedte le ami a barázda miatt alakult ki.

Megtisztítottam a vezető vállakat is a rárakódott kosztól és rozsdától, majd az egész fékrendszer kapott egy féktisztító sprézést (jó magyarosan). A nyereg visszaszerelés után pár 70ről nullára fékezéskor nem hallatott hangot, s nem mászott el a fék sem.

Két nappal később -és azóta folyamatosan - enyhe sikoly hallható megint a fék felől...mi a bánattól??? Esetleg a barázda és az abba idővel belemélyedő pofa adja a nem igazán kellemes hangzást?

Köszi

Még valami amit elfelejtettem leirni:

balra kanyarodáskor is halkan sikít a fék (jobbrakanyarodáskor nem) mielőtt és miután szétszedtem akkor is...

Ez összefügg az esetleges pofa vagy tárcsaégéssel??

Link to comment
Megosztás:

Akkor ugy tunik, hogy barmennyire is ellene vagyok kenytelen leszek bevinni a kocsit a szerelomhoz es otthagyni, hogy reggeli hideginditasnal meglesse. Utalok megvalni a kocsimtol. :'(

Nekem is csinálja de nem aggódok már 2szer voltam azóta zöld karin semmi gond soha, simán átment

Link to comment
Megosztás:

Nekem is csinálja de nem aggódok már 2szer voltam azóta zöld karin semmi gond soha, simán átment

Gondolom azert, mert melegen mar jo. En inkabb azert aggodom, mert nekem romlik. Eloszor nem volt gond, aztan 1000rol , 1200rol majd most 1500rol indul a fordulat. Az ido meg egyre melegebb. ;)

Link to comment
Megosztás:

Gondolom azert, mert melegen mar jo. En inkabb azert aggodom, mert nekem romlik. Eloszor nem volt gond, aztan 1000rol , 1200rol majd most 1500rol indul a fordulat. Az ido meg egyre melegebb. ;)

Na nekem ilyet nem csinált soha, mindíg amikor ilyen jelenjtkezik, akkor közvetlen indításkor 1500, aztán 1 másodperc és 1200 és onnan engedi vissza 800-ra 1-3 perc alatt (vagy gázfröccs és azonnal jó), de mondom, ez napi max 1-2 (viszonylag) hideg indításnál történik, nem mindíg.

Link to comment
Megosztás:

Még valami amit elfelejtettem leirni:

balra kanyarodáskor is halkan sikít a fék (jobbrakanyarodáskor nem) mielőtt és miután szétszedtem akkor is...

Ez összefügg az esetleges pofa vagy tárcsaégéssel??

Esetleg nem a kopásjelződ visít, ami jelzi, hogy kopott a betét?

Bár nem vagyok benne biztos, hogy ez a jobb oldalon van.

Link to comment
Megosztás:

Na nekem ilyet nem csinált soha, mindíg amikor ilyen jelenjtkezik, akkor közvetlen indításkor 1500, aztán 1 másodperc és 1200 és onnan engedi vissza 800-ra 1-3 perc alatt (vagy gázfröccs és azonnal jó), de mondom, ez napi max 1-2 (viszonylag) hideg indításnál történik, nem mindíg.

Eddig nekem is így volt, de már nem. ;) Szóval romlik a helyzet. Hét elején rádugják diagra ás kiderül. Nekem csak hidegindításom van, mert amikor megállok legalább 3-5 órát egy helyben vagyok. Amúgy ha nem hideg a motor, akkor nincsen gond, meg ahogy megmozdul a hőfokjelző óra már 700 az fordulat.

Link to comment
Megosztás:

Eddig nekem is így volt, de már nem. ;) Szóval romlik a helyzet. Hét elején rádugják diagra ás kiderül. Nekem csak hidegindításom van, mert amikor megállok legalább 3-5 órát egy helyben vagyok. Amúgy ha nem hideg a motor, akkor nincsen gond, meg ahogy megmozdul a hőfokjelző óra már 700 az fordulat.

Vegyél már egy nyomorult kontakt tisztító spray-t, mert innen a billentyűzet mellől nem fogod meggyógyítani a verdát!

Indulj el a motorhőfok jeladótól, és az összes csatit, ami az ECU-ig van ezen a szálon, húzd le egyesével, és fújd le.

Az oxidot leszedi az érintkezőkről, és kizárod a kicsit/nagyon kimozdult csati problémáját is.

A lambda szerintem nem nagyon játszik ebben a történetben, mivel több villamosságis is mondta, hogy hidegen nem foglalkozik vele az ecu, hidegen eleve marhaságot mér. A hideg indítás után egy előre megírt progi szerint megy a mutatvány, amit természetesen befolyásolnak külső dolgok, de lambda nem. (légtömegmérő és hőfokmérő igen!)

Ha nincs otthon kontakt spray, az is lehet próbálni jó megoldás, ha csak lehúzod és mozgatva visszadugod a csatit. A kontakt ettől is változik. A motorhőfok jeladó amúgy sincs annyira vízvédett helyen.

Valami rémlik arról is, hogy régebben volt ez a jeladó téma már, igaz, a műszerrel kapcsolatban. Mintha írták volna, hogy nem ugyanonnan megy a jel az ECU-ra, mint a visszajelző műszerre, de ebben nem vagyok biztos. (Több jeladóra emlékszem, de remélem leírja, aki anno megírta a frankót. Akkor talán az volt a téma, hogy hülyeséget mutat a műszer, az ecu mégis jót érzékel és így jött be a több jelforrás kérdése.)

Link to comment
Megosztás:

Vegyél már egy nyomorult kontakt tisztító spray-t, mert innen a billentyűzet mellől nem fogod meggyógyítani a verdát!

Indulj el a motorhőfok jeladótól, és az összes csatit, ami az ECU-ig van ezen a szálon, húzd le egyesével, és fújd le.

Az oxidot leszedi az érintkezőkről, és kizárod a kicsit/nagyon kimozdult csati problémáját is.

A lambda szerintem nem nagyon játszik ebben a történetben, mivel több villamosságis is mondta, hogy hidegen nem foglalkozik vele az ecu, hidegen eleve marhaságot mér. A hideg indítás után egy előre megírt progi szerint megy a mutatvány, amit természetesen befolyásolnak külső dolgok, de lambda nem. (légtömegmérő és hőfokmérő igen!)

Ha nincs otthon kontakt spray, az is lehet próbálni jó megoldás, ha csak lehúzod és mozgatva visszadugod a csatit. A kontakt ettől is változik. A motorhőfok jeladó amúgy sincs annyira vízvédett helyen.

Valami rémlik arról is, hogy régebben volt ez a jeladó téma már, igaz, a műszerrel kapcsolatban. Mintha írták volna, hogy nem ugyanonnan megy a jel az ECU-ra, mint a visszajelző műszerre, de ebben nem vagyok biztos. (Több jeladóra emlékszem, de remélem leírja, aki anno megírta a frankót. Akkor talán az volt a téma, hogy hülyeséget mutat a műszer, az ecu mégis jót érzékel és így jött be a több jelforrás kérdése.)

Valóban két jeladó van. A lehúzgáláson és tisztításon már túl vagyok, kétszer is... Kell a diag, nincsen ötletem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.