Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

X18XE1 termosztáthoz:

Ezzel már én is szívtam. Az alapvetés az hogy mind a termosztát betétet mind az érzékelőt csak házzal együtt lehet cserélni. Én több Opeles alkatrészüzletben érdeklődtem (Csergoe, Müller...) és mindenhol ezt mondták. Annyit sikerült kideríteni hogy pl a QH katalógus hoz csak betétet amit én már 2x cseréltem is. Utoljára Motorad volt a dobozban. Viszont érzékelőt nem tudtam külön venni sehogy! Ott is lehet viszont barkácsolni, mert állítólag egyik-másik típus becsavarható része egyezik és az adott értéktartomány is ugyanaz, csak a stekker részt kell valahogy összehozni.

Amúgy ha jól rémlik a gyári termosztátház olyan 30tól van felfelé, az utángyártott pedig 13tól.

Link to comment
Megosztás:

Akkor jóra gondolok.

Mennyit ment el Neked?

Mi a hibatünet, ha már rossz? A törés, az egyértelmű. ;)

Nem tudom, hogy volt-e cserélve nekem előtte, mert én 68E km-el vettem a kocsit, de asszem nem.

Amikor megvettem már cserés volt de csak az egyik. Végül 71E-nél cseréltem ki.

Tünet annyi, hogy kopoghat rugózáskor a gödrökben. meg ha megemeled az autót, akkor meg lehet rángatni. Ha kotyog akkor cserélni szokták.

Mondjuk ez tipikusan olyan alkatrész aminek az élettartama nagyon függ attól, hogy hol mész a kocsival.

Állandó autópályán biztos sokkal tovább tart, mint macskakövön ;)

Link to comment
Megosztás:

X18XE1 termosztáthoz:

Ezzel már én is szívtam. Az alapvetés az hogy mind a termosztát betétet mind az érzékelőt csak házzal együtt lehet cserélni. Én több Opeles alkatrészüzletben érdeklődtem (Csergoe, Müller...) és mindenhol ezt mondták. Annyit sikerült kideríteni hogy pl a QH katalógus hoz csak betétet amit én már 2x cseréltem is. Utoljára Motorad volt a dobozban. Viszont érzékelőt nem tudtam külön venni sehogy! Ott is lehet viszont barkácsolni, mert állítólag egyik-másik típus becsavarható része egyezik és az adott értéktartomány is ugyanaz, csak a stekker részt kell valahogy összehozni.

Amúgy ha jól rémlik a gyári termosztátház olyan 30tól van felfelé, az utángyártott pedig 13tól.

Akkor valaki aki tuti 100%-ra mondja homályosítson már fel, hogy az X(Z)18XE1 vízhőfok jeladója külön cserélhető e, és ha igen, akkor merre keressem. gondolom a hűtő környékén gondolom... akkor viszont csak cserélhető külön, mert a termosztát nem a hűtőn van...vagy mivan ;)

Link to comment
Megosztás:

Akkor jóra gondolok.

Mennyit ment el Neked?

Mi a hibatünet, ha már rossz? A törés, az egyértelmű. ;)

Nekem a 2002-2003-as (?) kemény tél vágta gallyra. Két hónapig durván jégbordás hosszú szakaszon kellett naponta áteveznem. Hiába mentem nagyon lassan, úgy rázott, hogy pattogott az ember az autóban (Egyébként ezúton is „üdvözlöm” az úttisztítókat...). Ezután minden kis gödörnél klattyant, kopogott. Szerintem, ha nem római-kori utakon járnánk, akkor százezres, vagy akár élethosszos tartósság lehetne benne. Így viszont erősen útfüggő...

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Fékszakértők tanácsára szomjazom.

A problémám, hogy kb két hete eszeveszett sírást hallat a jobb első fékem. ;)

A probléma korai státuszában megnéztem, hátha van e valami amitől csak "úgy" sikít a szerencsétlen, s lám, mit látok?? :

egy szép és egyenletes kör alakú barázdát a tárcsa közepén..gondoltam egy kavics a ludas és beszorult.

Nosza szét is szedtem abban a minutumban: szemrevételezés: semmi, tapintás: semmi..

Finom csiszolóvászonnal enyhén adtam a betéteknek, de csak azt a pici vállat szedte le ami a barázda miatt alakult ki.

Megtisztítottam a vezető vállakat is a rárakódott kosztól és rozsdától, majd az egész fékrendszer kapott egy féktisztító sprézést (jó magyarosan). A nyereg visszaszerelés után pár 70ről nullára fékezéskor nem hallatott hangot, s nem mászott el a fék sem.

Két nappal később -és azóta folyamatosan - enyhe sikoly hallható megint a fék felől...mi a bánattól??? Esetleg a barázda és az abba idővel belemélyedő pofa adja a nem igazán kellemes hangzást?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Fékszakértők tanácsára szomjazom.

A problémám, hogy kb két hete eszeveszett sírást hallat a jobb első fékem. ;)

A probléma korai státuszában megnéztem, hátha van e valami amitől csak "úgy" sikít a szerencsétlen, s lám, mit látok?? :

egy szép és egyenletes kör alakú barázdát a tárcsa közepén..gondoltam egy kavics a ludas és beszorult.

Nosza szét is szedtem abban a minutumban: szemrevételezés: semmi, tapintás: semmi..

Finom csiszolóvászonnal enyhén adtam a betéteknek, de csak azt a pici vállat szedte le ami a barázda miatt alakult ki.

Megtisztítottam a vezető vállakat is a rárakódott kosztól és rozsdától, majd az egész fékrendszer kapott egy féktisztító sprézést (jó magyarosan). A nyereg visszaszerelés után pár 70ről nullára fékezéskor nem hallatott hangot, s nem mászott el a fék sem.

Két nappal később -és azóta folyamatosan - enyhe sikoly hallható megint a fék felől...mi a bánattól??? Esetleg a barázda és az abba idővel belemélyedő pofa adja a nem igazán kellemes hangzást?

Köszi

lehet hogy megégett a fékbetét.

Link to comment
Megosztás:

Hi nagy problémám kezdett előjönni. A TID kijelzőjén a "pixelek" állandóan eltünnek előjönnek. Viszont mostanában a legalsó sor végig eltünik, tehát a legalsó sornak a legalsó része. Kérdés hogy mit lehetne vele kezdeni, kontakt hibás vagy öreg az autó és idővel eltünik az egész? lehet javítani vagy cserélni?? És ha igen akkor hol és mennyibe fáj egy ilyen művelet

Link to comment
Megosztás:

ahám... kezdem érteni. A termosztát a szivatós minkét motornál, mert csak házzal együtt van, és zsebbenyúlós. A vízhőfok jeladó meg külön cserélhető, és egyezik a Z-s és X-es 1.8-nál. Jól gondolom a helyét? (hűtő)

Megnéztem neked mit hoz rá az EPC. Sajnos a képből nem derül ki egyértelműen hogy hol helyezkedik el a vízhőfokjeladó (bár mivel a képen ott a motor ábrája, sztem sanszos hogy nem a hűtőben), viszont legalább látod hogy hogy kell kinéznie, és hogy egyértelműen nem a termosztátházban van. (a vízhőfokjeladó egy 1-es számú alkatrész)

19382614656.JPG

Ezen a képen meg a termosztátház kinézete és elhelyezkedése látható a motorblokkon, az 1.8-as motoré az 1-es számú alkatrész (a 4-es számú a 2.0 motorokhoz (Z20LET, X20XER, X20XEV) való):

19383174141.JPG

Remélem segített valamennyit.

Link to comment
Megosztás:

Hi nagy problémám kezdett előjönni. A TID kijelzőjén a "pixelek" állandóan eltünnek előjönnek. Viszont mostanában a legalsó sor végig eltünik, tehát a legalsó sornak a legalsó része. Kérdés hogy mit lehetne vele kezdeni, kontakt hibás vagy öreg az autó és idővel eltünik az egész? lehet javítani vagy cserélni?? És ha igen akkor hol és mennyibe fáj egy ilyen művelet

B Omega fórumban van egy "kijelző javítás" topik, sztem ott nézelődj, hátha kapsz tippeket.

Link to comment
Megosztás:

ahám... kezdem érteni. A termosztát a szivatós minkét motornál, mert csak házzal együtt van, és zsebbenyúlós. A vízhőfok jeladó meg külön cserélhető, és egyezik a Z-s és X-es 1.8-nál. Jól gondolom a helyét? (hűtő)

A vízhőfok jeladó minden autónál a motornál van, nem a hűtőnél.

Ott kint a venti gombája van.

Így a logikus, mert indítás után, amikor a termosztát még zárva van, csak a motorban fordítja meg a vizet, de ekkor is látod a hőmérőn, hogy emelkedik a hőfok.

A Corsánál azt is láttam, mikor nyit a termosztát, mert a hőfokmérő műszer látványosan visszaesett, amikor nyitott.

Az Astránál ezt nem tudtam még lefigyelni.

A motorhőfok jeladó problémához még annyit: azért mielőtt rohantok a boltba újért, nem ártana átfújkálni kontakt spray-vel a jeladótól az ecuhoz menő csatikat, mert lehet kh is.

Szerintem ez a "felugrik-leesik pár pillanatra" dolog tipikus kh jelenség, persze nem zárja ki, hogy a jeladó haldoklik.

Belegondolva a magas indítás utáni fordulat is lehet ettől, ha az ecu hidegebbnek gondolja a motort, mint az amilyen valójában.

Wessz, ha látod ezt, megoszthatnád velünk, milyen elven mér a motorhőfok jeladó. Ellenállás elven vagy hőelem van benne? Gondolom nem bonyolultabb megoldás. (mert ha ellenállás elvű, akár sima multiméterrel mérhető is lehetne)

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem neked mit hoz rá az EPC. Sajnos a képből nem derül ki egyértelműen hogy hol helyezkedik el a vízhőfokjeladó (bár mivel a képen ott a motor ábrája, sztem sanszos hogy nem a hűtőben), viszont legalább látod hogy hogy kell kinéznie, és hogy egyértelműen nem a termosztátházban van. (a vízhőfokjeladó egy 1-es számú alkatrész)

19382614656.JPG

Ezen a képen meg a termosztátház kinézete és elhelyezkedése látható a motorblokkon, az 1.8-as motoré az 1-es számú alkatrész (a 4-es számú a 2.0 motorokhoz (Z20LET, X20XER, X20XEV) való):

19383174141.JPG

Remélem segített valamennyit.

A felső képen nem X18E1 van az tuti. Még az olajszűrő sem ott van. Az alsó kép felső része hasonlít leginkább és azon látszik hogy az 1-es szám jobb oldali vonala mutat a hőfok jeladóra. A hűtőben lévő jeladó általában a ventillátort kapcsolgatja.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, hogy volt-e cserélve nekem előtte, mert én 68E km-el vettem a kocsit, de asszem nem.

Amikor megvettem már cserés volt de csak az egyik. Végül 71E-nél cseréltem ki.

Tünet annyi, hogy kopoghat rugózáskor a gödrökben. meg ha megemeled az autót, akkor meg lehet rángatni. Ha kotyog akkor cserélni szokták.

Mondjuk ez tipikusan olyan alkatrész aminek az élettartama nagyon függ attól, hogy hol mész a kocsival.

Állandó autópályán biztos sokkal tovább tart, mint macskakövön ;)

Én múlt héten cseréltem a kutyacsontot. 68E km-ment vele, csak kis döcögésnél, rugózásnál kopogott. Valószínű, hogy ezek a príma utak itt Pécsett lerövidítették az élettartamát. 3200 pénz volt a gyári rud. A cseréhez kellő 18-as kulcsot tovább tartott előteremteni mint a ki-be szerelés.

Link to comment
Megosztás:

Erről a "kutyacsontról" nem tudna valaki feldobni képet ide?

Kopogáson kívül mi utal a hibájára?

Ránézésre látszik, ha kezd elhalni? (kopás, mittudomén...)

aru2_t.jpg

ilyen.

A kép kicsi sajnos. Ez egy műanyag távtartó rúd a két végén gumiperselybe öntött csuklóval, befogató csavarokkal.

látni talán annyira nem lehet ha kopik, de ha jól megrángatod akkor kotyog ha már kopott.

A stabilizátorrudat köti össze a lengőkarral

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Fékszakértők tanácsára szomjazom.

A problémám, hogy kb két hete eszeveszett sírást hallat a jobb első fékem. ;)

A probléma korai státuszában megnéztem, hátha van e valami amitől csak "úgy" sikít a szerencsétlen, s lám, mit látok?? :

egy szép és egyenletes kör alakú barázdát a tárcsa közepén..gondoltam egy kavics a ludas és beszorult.

Nosza szét is szedtem abban a minutumban: szemrevételezés: semmi, tapintás: semmi..

Finom csiszolóvászonnal enyhén adtam a betéteknek, de csak azt a pici vállat szedte le ami a barázda miatt alakult ki.

Megtisztítottam a vezető vállakat is a rárakódott kosztól és rozsdától, majd az egész fékrendszer kapott egy féktisztító sprézést (jó magyarosan). A nyereg visszaszerelés után pár 70ről nullára fékezéskor nem hallatott hangot, s nem mászott el a fék sem.

Két nappal később -és azóta folyamatosan - enyhe sikoly hallható megint a fék felől...mi a bánattól??? Esetleg a barázda és az abba idővel belemélyedő pofa adja a nem igazán kellemes hangzást?

Köszi

Lehet valóban beégett fékbetét, de ilyenkor megéghet a féktárcsa is(öntés után hőkezeléssel eresztik vissza az anyagot a megfelelő keménységre)ha magas hőtkap vissza edződhet,de nem egyenletesen.Először felszabályzás ha a méret engedi itt azonnal látszik ha bevan égve,AKKOR KUKA és ÚJ tárcsa + betét ha nem éget be akkor csak új betét. ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Fékszakértők tanácsára szomjazom.

A problémám, hogy kb két hete eszeveszett sírást hallat a jobb első fékem. ;)

A probléma korai státuszában megnéztem, hátha van e valami amitől csak "úgy" sikít a szerencsétlen, s lám, mit látok?? :

egy szép és egyenletes kör alakú barázdát a tárcsa közepén..gondoltam egy kavics a ludas és beszorult.

Nosza szét is szedtem abban a minutumban: szemrevételezés: semmi, tapintás: semmi..

Finom csiszolóvászonnal enyhén adtam a betéteknek, de csak azt a pici vállat szedte le ami a barázda miatt alakult ki.

Megtisztítottam a vezető vállakat is a rárakódott kosztól és rozsdától, majd az egész fékrendszer kapott egy féktisztító sprézést (jó magyarosan). A nyereg visszaszerelés után pár 70ről nullára fékezéskor nem hallatott hangot, s nem mászott el a fék sem.

Két nappal később -és azóta folyamatosan - enyhe sikoly hallható megint a fék felől...mi a bánattól??? Esetleg a barázda és az abba idővel belemélyedő pofa adja a nem igazán kellemes hangzást?

Köszi

Ha jól sejtem, annyi történt barátom hogy gyári fékbetéted van, amin van egy akusztikus jeladó. Ez egy vékony hajlított lemezdarab, ami a betéten van, és amikor elkopik a betét, ez derékszögben beleér a tércsába, és egyértlmű hangon jelzi minden fékezésnél, hogycserélj betétet. Ha nagyon zavar akkor leveszed a kereket és egy fogóval ekezded hajlítgani könnyen letörik, de jobb ha cseréled a betéteket, meg a tárcsát kompletten.

Pl: http://www.vatera.hu/opel_astra_g_fektarcs..._146082427.html

Link to comment
Megosztás:

A felső képen nem X18E1 van az tuti. Még az olajszűrő sem ott van. Az alsó kép felső része hasonlít leginkább és azon látszik hogy az 1-es szám jobb oldali vonala mutat a hőfok jeladóra. A hűtőben lévő jeladó általában a ventillátort kapcsolgatja.

Nos hát köszönöm mindenkinek, csak kiderült végűl, hogy a termosztát házán van a jeladó, ami akkor külön cserélhető. Lehet ez a kontaktspray nem lenne hülyeség első körben ;)

Link to comment
Megosztás:

Ha jól sejtem, annyi történt barátom hogy gyári fékbetéted van, amin van egy akusztikus jeladó. Ez egy vékony hajlított lemezdarab, ami a betéten van, és amikor elkopik a betét, ez derékszögben beleér a tércsába, és egyértlmű hangon jelzi minden fékezésnél, hogycserélj betétet. Ha nagyon zavar akkor leveszed a kereket és egy fogóval ekezded hajlítgani könnyen letörik, de jobb ha cseréled a betéteket, meg a tárcsát kompletten.

Pl: http://www.vatera.hu/opel_astra_g_fektarcs..._146082427.html

Az ilyen vateránál sosem tudom, hogy akkor most ez jó nekem avagy nem... az egyes motortípusokhoz nem különféle tárcsák és betétek tartoznak? Vagy csak én tudom rosszul?

Különben már viszem is, mert eddig a legolcsóbban 4+ szervizben hozták volna ki a dolgot 40-ért.

Cikkszám alapján ez milyen gépre való?

Link to comment
Megosztás:

Az ilyen vateránál sosem tudom, hogy akkor most ez jó nekem avagy nem... az egyes motortípusokhoz nem különféle tárcsák és betétek tartoznak? Vagy csak én tudom rosszul?

Különben már viszem is, mert eddig a legolcsóbban 4+ szervizben hozták volna ki a dolgot 40-ért.

Cikkszám alapján ez milyen gépre való?

Ha 4 csavaros felnid van, akkor szerintem ez jó neked, ha nem vagy biztos kérdezd az eladót.

Egyébként külön is árulja a tárcsát 10 rugóért: http://www.vatera.hu/opel_astra_g_elso_fek..._145833291.html

Ez a betét is jónak tűnik és akkor 15-ből megvan a csere: http://www.vatera.hu/elso_fekbetet_opel_as..._145749351.html

Link to comment
Megosztás:

Ha 4 csavaros felnid van, akkor szerintem ez jó neked, ha nem vagy biztos kérdezd az eladót.

Egyébként külön is árulja a tárcsát 10 rugóért: http://www.vatera.hu/opel_astra_g_elso_fek..._145833291.html

Ez a betét is jónak tűnik és akkor 15-ből megvan a csere: http://www.vatera.hu/elso_fekbetet_opel_as..._145749351.html

Ez a fékbetét nem GM jeles. Én nem ismerem ezt a márkát, gyári beszállító ez, vagy csak sima ugy?

Link to comment
Megosztás:

Helló!

A tárcsa az hamarosan megy szabályzásra és megnézzük mi a helyzet vele.

Most fejből nem megy mennyit mértem, de tutira nem kopottak a betétek annyira, hogy a szegecs vagy lemez hozzáérjen.

Ha megtörtént a beavatkozás, akkor majd tudatom mi lett a vége.

Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.